De Financiele Telegraaf meldt hedenochtend onderstaand bericht.
'Aegon verzweeg waarschuwingen STE'
AMSTERDAM (DFT) - Aegon heeft herhaalde en serieuze waarschuwingen van de toenmalige Stichting Toezicht Effectenverkeer (nu AFM) aan het adres van het dochterbedrijf Bank Labouchere verzwegen bij de verkoop van Labouchere aan Dexia.
Hiervan wordt Aegon beschuldigd in de dagvaarding van Dexia, schrijft De Financiële Teegraaf donderdagochtend op basis van direct betrokkenen.
Labouchere en het onderdeel Legio Lease zouden in 1999 misleidende reclameuitingen voor effectenleaseproducten hebben geplaatst, waarin uitsluitend positieve vooruitzichten werden gegeven.
"In uitermate harde bewoordingen is Labouchere daarover terechtgewezen. De STE dreigde in de zomer van 1999 zelfs met het geven van een aanwijzing", aldus een ingewijde in De Financiële Telegraaf. Onduidelijk is of de beurswaakhond de aanwijzing ook daadwerkelijk heeft gegeven.
De naar verluidt verzwegen waarschuwingen vormden vor Dexia één van de redenen op Aegon te dagvaarden en het terugdraaien van de verkoop van Labouchere te eisen. De Belgisch-Franse bank zit behoorlijk in haar maag met het twee jaar geleden overgenomen Labouchere. Ruim 40 duizend klanten houden Dexia aansprakelijk voor de miljoenenschade die zij hebben opgelopen door via Labouchere met geleend te beleggen. Zij verwijten de bank met name te hebben gezwegen over de risico's van beleggen met geleend geld, aangezien zij zich nu zien opgezadeld met een onverwachte restschuld.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aegon verzweeg waarschuwingen STE
Re: Aegon verzweeg waarschuwingen STE
Ook ik ben zo de dupe geworden van deze praktijken.Ik had wat Loonspaargeld vergaard en wilde wel een achterdeurtje als ik met de Fut ging.Ik kwam toen in contact met NBG Finance en die adviseerde mij een belegging.Ik zei op dat moment tot een bedrag van 100 gulden per maand te willen gaan.Maar het kwam neer op een eenmalige betaling en dan kreeg ik 20% korting.Toen hebben mijn vrouw en ik herhaaldelijk gevraagd of we ond eigen geld na 5 jaar ook weer terug kregen,daar werd steeds positief op geantwoord.Er werd over schulden na 5 jaar geen woord gerept.OOk niet dat het met geleend geld was,allen maar dat ze met x diuzend gulden voor mij gingen werken.Is dit dan geen VALSE VOORLICHTING.Ik ben nl.totaal een leek op financieel gebied en ga dan helemaal op een professioneel advies af,met nu het negatieve resultaat.Dus geen extra euro met de Fut.
ik ben vanmorgen benaderd door een medewerker van NBG Finance en die heeft mij uit de doeken gedaan wat er allemaal speelde en heeft mij ook duidelijk gemaakt hoe mijn contact in elkaar zit en dat ik mij verder geen zorgen hoef te maken.Ik vind dit zeer attend van NBG Finance en van deze kant dan ook excuus voor de vorige mail.Ik heb mij laten misleiden door de brief van Dexia.Nogmaals NBG Finance treft geen blaam.
Beste Klaas,
Ik begrijp dat je naar aanleiding van je eerdere bericht opgebeld bent door je adviseur. En dat je nu van mening bent veranderd. LAAT JE TOCH NIET INTIMIDEREN!! Pak je leasecontract en stap eventueel naar de bank en laat hun je het contract goed uitleggen. Of had je adviseur je er in het verleden wèl op gewezen dat je met een restschuld kon blijven zitten?
groet Maarten
Ik begrijp dat je naar aanleiding van je eerdere bericht opgebeld bent door je adviseur. En dat je nu van mening bent veranderd. LAAT JE TOCH NIET INTIMIDEREN!! Pak je leasecontract en stap eventueel naar de bank en laat hun je het contract goed uitleggen. Of had je adviseur je er in het verleden wèl op gewezen dat je met een restschuld kon blijven zitten?
groet Maarten
In eerdere persberichten gaf Aegon aan dat zij de aansprakelijkstelling met "veel vertrouwen tegemoet zien".
Niets is minder waar. Sinds dit bericht siddert iedereen bij Aegon, van bestuur tot 'gewone medewerkers'.
Sommmig personeel is al aan het uitkijken naar andere banen
- before the **** really starts.
Ze verwachtten namelijk niet dat deze informatie naar buiten zou komen.
Verkregen uit zeer betrouwbare bron.
Niets is minder waar. Sinds dit bericht siddert iedereen bij Aegon, van bestuur tot 'gewone medewerkers'.
Sommmig personeel is al aan het uitkijken naar andere banen
- before the **** really starts.
Ze verwachtten namelijk niet dat deze informatie naar buiten zou komen.
Verkregen uit zeer betrouwbare bron.
Meisje,
Gave info! Wow! Het wordt tijd dat ze bij Aegon ook eens hun stoelpoten voelen wiebelen.
Gave info! Wow! Het wordt tijd dat ze bij Aegon ook eens hun stoelpoten voelen wiebelen.