LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ontmanteling Dexia NL

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Hans

Ontmanteling Dexia NL

Ongelezen bericht door Hans »

Uit onderstaand bericht zou men kunnen afleiden dat de verdere ontmanteling van Dexia NL wordt voortgezet.
Wat daarvan het effect is op Legio Lease evenals Alex en VEB Bottom-Line is mij (nog) niet duidelijk.
==========================================================

Rabobank neemt E-brokerage-activiteiten Dexia over
Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS)

- De Rabobank neemt de E-brokerage activiteiten van Dexia Bank Nederland over. Dat hebben beide bedrijven vrijdag nabeurs bekendgemaakt. Financiele details werden niet gegeven.
De definitieve overgang van de twee labels Alex en VEB Bottom-Line (samen de business unit 'Alex') naar de Rabobank is gepland op 1 maart 2003. In de tussenliggende periode zullen de klanten van Alex actief worden benaderd. Zij zullen worden gevraagd in te stemmen met de overgang van hun effectenportefeuille.

Rabobank wordt door de overname marktleider op het gebied van online beleggen met een marktaandeel van 35%. Alex is een online broker, die zich richt op de categorie zeer actieve beleggers, die een hoog transactievolume genereren. Deze categorie maakt in mindere mate gebruik van de diensten van de lokale Rabobanken en de diensten via internet en telefoon.

(c) BETTEN BEURSMEDIA NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)

jos

Re: Ontmanteling Dexia NL

Ongelezen bericht door jos »

Hans.

Dit past volgens mij in het scenario dat ik al eerder heb geschetst. Dexia Nedeland uitkleden en dan failliet laten gaan zodat ook degenen die in het gelijk worden gesteld wegens misleiding of op basis van art 88 evenzogoed hun ingelegde geld ook niet terug zullen krijgen. Het is vanuit deze gedacht dat mijn vrouw, die niet heeft meegetekend omdat ze niet wist waar ik zoal mee bezig was, maar nu wel, nu de betalingen laat terugboeken zodat we dit in elk geval wel in ons bezit houden. We zetten het op een aparte spaarrekening zodat mocht LV het verliezen dan kunnen we de achterstallige termijn in elk geval in een keer betalen.
Laten we met het uitluiden van het oude jaar ook maar toasten op de ondergang van Dexia en LL.

Jos.

Gesloten