LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] enquete

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
ener

enquete

Ongelezen bericht door ener »

Beste forumbezoekers,

Een dilemma, wat is wijsheid, ga je bij Dexia in op hun aanbod waarbij geen mogelijkheid meer is om te procederen of wacht je de rechtzaak af van SLV?
Als Dexia dit aanbod doet (overigens alleen bij meer dan 350 euro restschuld, zou je geneigd zijn te denken dat ze wel degelijk weten dat er het e.e.a. fout zit en ze hierdoor de schade willen beperken.
Er volgt een duidelijke tweespalt tussen de gedupeerden, hierdoor kan de SLV niet meer als een blok de strijd aangaan.
Een rechtzaak kan jaren duren.
Wij zullen uiteindelijk een keuze moeten maken maar welke ?
Ik zou graag jullie mening eens willen peilen.
Kies je voor de rechtszaak SLV of voor Dexia aanbod?

Maarten

Re: enquete

Ongelezen bericht door Maarten »

Ik denk dat Dexia dat ook wel graag zou willen weten.
dus...

leon

Ongelezen bericht door leon »

Ze zetten wel druk op de ketel. Labouchere/dexia wil het volgende van me hebben:
- Kopieën Aangiften inkomstenbelasting van 2000 en 2001
- Kopieën Aanslagen Inkomstenbelasting over 2002 en 2001
- Kopie van recente Salarisstrook
- De WOZ-waarde van eigen woning
- De Hypotheeklasten gespecificeerd naar eeste en tweede hypteek.
- Het aantal thuiswonende minderjarige kinderen
- Opgave van vaste lasten en uitgaven.
- Kopieën van bank- of giroafschriften waaruit de vaste lasten blijken.
- Kopie eventuele voorlopige aanslag of voorlopige teruggave 2002

Als ik dat niet doe voor 16 januari gaan ze per maand 479 euro incasseren van mijn rekening.(depot is leeg)

Ik vind het nog al wat, mijn inkomen hadden ze naar mijn mening in 2000 bij aangaan van het kontrakt moeten navragen. ik weet nog niet wat ik doe, waarschijnlijk alleen recente salarisstrook en eentje uit 2000 en afwachten hoe dexia reageert. Straks willen ze m'n centjes die ik terug krijg van de belasting ook nog hebben.
Iemand een advies?

Groeten Léon

leon

Foutje, het moet zijn:
- Kopieën Aanslagen Inkomstenbelasting over 2000 en 2001

Groeten,
Léon

L. Blok

Ongelezen bericht door L. Blok »

Beste Leon,

Met verbazing heb ik de lijst gelezen die je opsomde wat
Dexia van jouw verwacht dat je dat naar hun opstuurt. Dit is
een kompleet beeld van al jouw bezittingen. Ik vraag mij in
gemoede af of Dexia wel gerechtigd is om al deze gegevens op
te vragen. Een jaar of 2 geleden heb ik een artikel gelezen
waarbij melding werd gemaakt dat sociale diensten van ge-meente's bij een aanvraag voor bijstand wel inzage mochten doen in gegevens van cliëntele maar daar geen copiëen van mochten maken. Wellicht zit er bij je in de buurt een rechts
of wetswinkel die je wat meer informatie kan verstrekken of
Dexia al deze gegevens wel mag opvragen.
Ik ben het volkomen met je eens dat deze gegevens opgevraagd
hadden moeten worden bij het aangaan van het contract!

m.v.g.

L. Blok

Dunja

Ongelezen bericht door Dunja »

Geheel eens met dhr. Blok!

Leon, denk drie keer na voordat je die gegevens verstrekt joh! Waar slaat die lijst op? Dat is je hele financiële hebben en houwen 'scannen'! Ik mag omvallen als je hiertoe verplicht bent. Ik viel nu al bijna van mijn stoel toen ik het las, wat een brutaliteit van die gasten.

Ik weet even niet waar, misschien via de Consumentenbond, maar ik zou eerst goed uitzoeken of je dit verplicht bent (denk het niet, dit is wel erg grof). Laat ze maar even wachten daar. Misschien schatten ze wel in of je voor de 'hardheidsclausule' in aanmerking komt.

Leon, je hebt recht op privacy hoor, al sluit je weet-ik-wat af. En als ze op grond van 'achterhouden gegevens' geld gaan incasseren dan laat je dat onmiddellijk terugstorten (als dit via de bank gaat tenminste).

Trek aan de bel hier, dit kan echt niet kloppen.

Dunja

Beste 'Ener',

Jouw peiling naar de meningen komt op mij vreemd over... Je taalgebruik en stijl heb ik ook nog niet eerder opgemerkt hier.

Ik vermoed dat je geen mede-gedupeerde bent maar iemand die beroepshalve geïnteresseerd is in dit soort informatie.

Begrijp je 'm...?

Mede-gedupeerden, hou hier rekening mee mochten jullie willen reageren.

leon

Goedemorgen,

Bedankt voor de reactie's!
De papieren heb ik nog eens goed doorgelezen en ik was nog een dingetje vergeten te melden: De saldo's van onze betaal/spaar rekeningen wil dexia ook graag weten.

Maar in iedergeval gaan we eerst goed informeren wat onze rechten/plichten zijn voor we wat opsturen.

Ik had nog 1 opmerking: Heel veel produkten komen NIET in aanmerking voor het dexia aanbod. b.v. AEX Plus effect, zoals in ons geval, komt niet in aanmerking. (zie dexia site voor details)

Groeten,
Léon.

dhr.a de croos

Ongelezen bericht door dhr.a de croos »

ener en leon,

a)Mede forum schrijvers de tweespant wordt gekweekt,
niet door dexia maar door de gedupeerde zelf.De onzekerheid
de keus van aanbod Fin.draagkracht en de tijdsduur.
Dexia doet deze voorstel omdat ze zelf onzeker zijn.

b)Je fin.situatie aan dexia te geven voorbeoordeling,
is een situatie van privacy,deze opvraging daar doet dexia
niks verkeerd mee;want het is op vrijwilligebasis(wat is
vrijwilligheid voor gedupeerde?)

c) Privacy,wat is privacy in nederland;Bkr,air-miles,
ah-bonus,klantenkaart,sofinrs., Bankgeheimen enz.
Het doel hiervan is dat al jou persoonlijke situaties al bekend zijn.

d)Ik hoop dat de advocaat van Aragrechtbijstandsverzekering
voor zijn gedupeerde,gauw aan het proces beginnen misschien veranderd het de standpunt van dexiabank.

e)Ter beoordeling van de hardheidsclausule moeten ze die
informatie hebben?????

f)Advocaat van leaseverlies zou hier een oplossing in
kunnen vinden. vrgr André de Croos

Dunja

Goed te horen Léon, dat je gaat informeren. Gewoon de tijd nemen. Het ontbreekt er nog maar aan dat ze vragen naar je schoenmaat en hoe je verstandhouding met de buren is.

Bovendien, de financiële informatie die je aan hen verstrekt, Joost mag weten waar dat blijft. Dat is fijne informatie voor banken, zou ik zo zeggen.

Succes ermee!

ener

Ongelezen bericht door ener »

Dunja,
Ik kan je gerust stellen, ik ben (helaas voor mij) ook een gedupeerde waarvan het depot in febr. a.s. leeg is. Ik zal zoals het er nu voor staat, flink moeten betalen. Daarom mijn belangstelling hoe de meesten van ons dit menen op te oplossen. Als ik zo het verhaal van Leon lees, dan staat me nog wat te wachten. Ik ben eigenlijk niet van plan om het hele financiele plaatje op te lepelen. Naar mijn mening hadden ze dat bij het afsluiten moeten doen, dat had heel wat narigheid gescheeld.

Groeten, Ener.

Gesloten