Garantie douchcabine
Geplaatst: 28 jun 2006 21:57
Ik ben op zoek naar de rechten als consument, nadat:
Op 12 juli 1999 (rekening/ bon nummer: x) hebben wij bij het 't Strekertegelhuis te Hoogkarspel o.a. een Artweger City Line Classic douchcabine 100 x 100 aangeschaft met Artweger Garantienummer 0320907. Op deze douchecabine zit 5 jaar garantie en kosten destijds Fl. 4.104,00.
Al snel begon de chroomlaag van de eerste douchecabine af te bladderen. Op 12 juni 2002 hebben wij dit voor het eerst telefonisch gemeld aan 't 't Strekertegelhuis.
Op 5 oktober 2002 is een servicemonteur die namens Artweger optrad bij ons thuis langs geweest. Deze uiterst vriendelijke heer gaf aan dat de gehele douchecabine vervangen diende te worden en dat dit alles binnen de garantie viel.
Op 18 december 2002 is de douchecabine geheel kosteloos vervangen door een nieuwe met Artweger Garantienummer: 0473653.
Ondanks het feit dat wij alle voorschriften opvolgen begint ook bij deze douchecabine, weliswaar nu nog in mindere mate dan de vorige, het chroom los te laten.
De douche wordt elke keer nadat deze gebruikt is keurig met een doek afgedroogd en wij gebruiken zeer zeker geen agressieve schoonmaakmiddelen of antikalk producten die zouden kunnen leiden tot het loslaten van het chroom.
Op 19 maart 2006 hebben wij bovenstaand probleem gemeld aan 't Strekertegelhuis alwaar wij de douchecabine hebben gekocht. Op 12 juni jl. kregen wij onderstaand antwoord van 't Strekertegelhuis: ik heb vanmiddag van de Groothandel doorgekregen dat het artikel (cabine) buiten de garantietermijn valt van 5 jaar. Dat het artikel in de garantieperiode is vervangen verlengt de garantie periode niet.?
Is dit conform de Nederlandse/Europese wet? Heeft de Groothandel hierin gelijk?
Wat kan ik (nog) ondernemen als consument en wat zijn mijn rechten?
P.S. 't Strekertegelhuis heeft ons ten alle tijden keurig geholpen.
Op 12 juli 1999 (rekening/ bon nummer: x) hebben wij bij het 't Strekertegelhuis te Hoogkarspel o.a. een Artweger City Line Classic douchcabine 100 x 100 aangeschaft met Artweger Garantienummer 0320907. Op deze douchecabine zit 5 jaar garantie en kosten destijds Fl. 4.104,00.
Al snel begon de chroomlaag van de eerste douchecabine af te bladderen. Op 12 juni 2002 hebben wij dit voor het eerst telefonisch gemeld aan 't 't Strekertegelhuis.
Op 5 oktober 2002 is een servicemonteur die namens Artweger optrad bij ons thuis langs geweest. Deze uiterst vriendelijke heer gaf aan dat de gehele douchecabine vervangen diende te worden en dat dit alles binnen de garantie viel.
Op 18 december 2002 is de douchecabine geheel kosteloos vervangen door een nieuwe met Artweger Garantienummer: 0473653.
Ondanks het feit dat wij alle voorschriften opvolgen begint ook bij deze douchecabine, weliswaar nu nog in mindere mate dan de vorige, het chroom los te laten.
De douche wordt elke keer nadat deze gebruikt is keurig met een doek afgedroogd en wij gebruiken zeer zeker geen agressieve schoonmaakmiddelen of antikalk producten die zouden kunnen leiden tot het loslaten van het chroom.
Op 19 maart 2006 hebben wij bovenstaand probleem gemeld aan 't Strekertegelhuis alwaar wij de douchecabine hebben gekocht. Op 12 juni jl. kregen wij onderstaand antwoord van 't Strekertegelhuis: ik heb vanmiddag van de Groothandel doorgekregen dat het artikel (cabine) buiten de garantietermijn valt van 5 jaar. Dat het artikel in de garantieperiode is vervangen verlengt de garantie periode niet.?
Is dit conform de Nederlandse/Europese wet? Heeft de Groothandel hierin gelijk?
Wat kan ik (nog) ondernemen als consument en wat zijn mijn rechten?
P.S. 't Strekertegelhuis heeft ons ten alle tijden keurig geholpen.