LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onduidelijke helpdesk Simyo

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
schuf06
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2006 17:36

onduidelijke helpdesk Simyo

Ongelezen bericht door schuf06 »

Voormalig onderwerp "Simyo misleidt klanten met tarievenlijst buitenland"

De prijzen waarmee simyo op haar site adverteert zijn incorrect.
Er staan voor een aantal landen* lage minuuttarieven vermeldt, voor gebeld worden in het buitenland.
Echter, deze tarieven gelden alleen voor klanten die tegelijkertijd via OAD Reizen een reis hebben geboekt in het betreffende land.
Ik kwam achter deze informatie door simyo's klantenservice te vragen wat hun voorkeursnetwerk is in Frankrijk, om op die manier slechts 15 cent p/min te hoeven betalen wanneer ik gebeld wordt. Men antwoordde "Dit is een tijdelijke actie waarin we samenwerken met OAD Reizen. Simyo klanten die hier hun reis boeken naar de landen waar de actie geldt die kunnen daar gedurende zomer gebruik van maken."

Het feit dat op de hele site niets vermeldt staat dat het een tijdelijke OAD reizen actie betreft, is mijns inziens misleidend.


*Het betreft de landen Spanje, Italië, Frankrijk, Turkije, Portugal en Griekenland.



UPDATE: na enig heen en weer gemail blijkt dat het in de praktijk voor alle klanten geldt, dus niet alleen voor Simyo-klanten die bij OAD Reizen geboekt hebben.
Zucht... Zeer onduidelijke helpdeskmedewerker. Men heeft 5(!) antwoorden nodig om de informatie eenduidig en volledig over te brengen.
Nergens op de site staat dat deze lage buitenlandprijzen i.c.m. OAD Reizen gelden, en slechts tijdelijk zijn.


Tot slot nog een staaltje van onduidelijkheid van deze helpdesk:
Om klant te worden dien je toestemming te geven om eenmalig € 5,-- af te schrijven. Je doet dit door op de op je bankrekeningafschrift geprinte activatiecode in te voeren op de simyo-site (na inloggen). Echter, ik kon niet inloggen omdat ik nog geen wachtwoord had ontvangen. Na mijn probleempje te hebben gemaild meldde de simyo-helpdesk dat het wachtwoord per email zou worden opgestuurd nadat de betaling had plaatsgevonden. Echter, de betaling kan pas plaatsvinden nadat de activatiecode is ingevoerd. Het bekende kip-ei probleem!
Nadat ik wederom een email had gestuurd, kreeg ik alsnog het wachtwoord per mail opgestuurd. Het wachtwoord luidde: "welkom". Niet erg slim, omdat iedere grapjas op die manier kan inloggen met andermans simyo-telefoonnummer, gebruik makend van dit generieke wachtwoord. Beveiligingstechnisch erg ondoordacht. De meeste mensen zullen hun wachtwoord immers niet onmiddellijk wijzigen.

Eufemistisch gesteld: de simyo-helpdesk kan nog wel een professionaliseringsslag gebruiken...

Gaasper
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mei 2005 08:37

Re: onduidelijke helpdesk Simyo

Ongelezen bericht door Gaasper »

heb geen problemen ondervonden met het aanmelden bij simyo, je bent niet verplicht om een incasso opdracht te geven kan ook via ideal en dat werkt prima. Binnen een paardagen had ik alle gegevens binnen

Gesloten