| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 2de hands verkopen voor NIEUW bij MEDION
-
rene.valentijn
2de hands verkopen voor NIEUW bij MEDION
Ik kocht 19-06-2006 een nieuwe pc de MD6006 bij de Medionshop, tenminste daar ging ik vanuit.
Ik heb deze 23-06 afgehaald op het postkantoor, hij was verpakt in zwart plastic.
Bij thuiskomst haal ik het zwarte plastic van de doos en zie dat er op de doos stickers geplakt zijn geweest. Deze waren er afgetrokken zodat er delen van de tekst op de doos weg waren.
Toen ging bij mij al een alarmbel af dit is geen nieuw, mijn vermoeden werd snel bevestigd. Bij het opstarten bleek dat alles al geïnstalleerd was onder een andere naam "Fons".
Daarna wilde ik het LCD scherm installeren en opende de cd lade tot mijn stomme verbazing kwam hieruit een MultiBoot CD van de reparatiedienst van MEDION.
Dus met andere woorden dit was een PC die iemand had gekocht en niet goed werkte en deze terug heeft gestuurd.
Het vervelende is dan ook dat hij niet eens goed gemaakt is, het hele tv en radio systeem werkte niet eens.
Zo zie je maar dat je bij een redelijk groot bedrijf ook genept kunt worden.
Ik heb deze 23-06 afgehaald op het postkantoor, hij was verpakt in zwart plastic.
Bij thuiskomst haal ik het zwarte plastic van de doos en zie dat er op de doos stickers geplakt zijn geweest. Deze waren er afgetrokken zodat er delen van de tekst op de doos weg waren.
Toen ging bij mij al een alarmbel af dit is geen nieuw, mijn vermoeden werd snel bevestigd. Bij het opstarten bleek dat alles al geïnstalleerd was onder een andere naam "Fons".
Daarna wilde ik het LCD scherm installeren en opende de cd lade tot mijn stomme verbazing kwam hieruit een MultiBoot CD van de reparatiedienst van MEDION.
Dus met andere woorden dit was een PC die iemand had gekocht en niet goed werkte en deze terug heeft gestuurd.
Het vervelende is dan ook dat hij niet eens goed gemaakt is, het hele tv en radio systeem werkte niet eens.
Zo zie je maar dat je bij een redelijk groot bedrijf ook genept kunt worden.
Re: 2de hands verkopen voor NIEUW bij MEDION
Wat had de Medionshop zelf er over te zeggen? Ik neem aan dat je ze meteen gebeld hebt?
-
Dutch_com_freak
Tjah.....wie koopt er nou een medion die dingen zijn juist goedkoop omdat het allemaal troep is wat half of niet werkt, vervolgens komen er klachten en verkopen ze dat ding voor de 2de keer
ik durft zelfs te wedden dat ik bij iedere... lees nog eens IEDERE medion wel iets kan vinden wat niet klopt en waarvan je later naar alle waarschijnlijkheid nog spijt van gaat krijgen...
tjah...medion...beter kunnen we het niet maken.. wel slechter
waar is de tijd waarin je een GOEDWERKENDE pc nog bij de pc boer ging halen die je alles hierover kon vertellen en zijn vak verstaat ipv tussen de dozen met dozen maandverband en de boter waarbij de winkeliers of bedienden nog niet eens weten of nootmuskaat nou wel of niet lekker is bij slagroomvla.. schoenmaker blijft bij je leest en leer je eigen vak eens...

tjah...medion...beter kunnen we het niet maken.. wel slechter
waar is de tijd waarin je een GOEDWERKENDE pc nog bij de pc boer ging halen die je alles hierover kon vertellen en zijn vak verstaat ipv tussen de dozen met dozen maandverband en de boter waarbij de winkeliers of bedienden nog niet eens weten of nootmuskaat nou wel of niet lekker is bij slagroomvla.. schoenmaker blijft bij je leest en leer je eigen vak eens...
-
ikbenik
De vakhandel laten ze links liggen. Waarom? Geen idee.
De vakhandel levert in het algemeen goede kwaliteit en veel betere service.
De prijs? Die is soms goedkoper dan de Medion.
Ik had Medion in het verleden hoog staan.
Maar ik heb al diverse systemen van Medion in reparatie gehad.
Conclusie: Troep!
Vooral zoals ze mensen echt voor de gek houden met onzinpraatjes!
Dualchannel geheugen met maar 1 geheugenmodule (de andere is leeg). => DAT IS DAN GEEN DUAL-CHANNEL GEHEUGEN!!!!!
En zo zijn er nog wel meer voorbeelden!
Ik denk dat ik maar troep ga verkopen en dingen ga beloven die ik toch niet na zal komen!
Dan weet ik zeker dat mijn omzet behoorlijk zal gaan stijgen! Dan weet ik heel zeker dat ik het veel drukker krijg met de verkoop!
Maarja. Zo ben ik dan ook weer niet. Dus zal ik het wel niet zo druk krijgen, zoals ik het graag zou willen. Puur omdat ik eerlijk ben (soms te eerlijk) en omdat ik met de mensen meedenk.
Daarom laat men mij links liggen.
-
Dutch_com_freak
over dat zwarte plastic he.. dat heb ik trouwens goed beargumenteerd gekregen 
dat doen ze... let op komtie...
Omdat de postbode dan niet kan zien wat er in de doos zit!... Jongens.... hoehoe!... wakker worden?? retour adres?? en dan kan je wel zeggen.. dat het een antwoord nummer is
een medewerker van mij werkt op zaterdagen op het postkantoor.. en die weten ook al precies welke antwoordnummers er van de pabo enzo zijn dus das echt geen excuus hoor.. en dan daarbij? had je geen paars met gele stippen plastic kunnen nemen? valt het miss iets minder op?

dat doen ze... let op komtie...
Omdat de postbode dan niet kan zien wat er in de doos zit!... Jongens.... hoehoe!... wakker worden?? retour adres?? en dan kan je wel zeggen.. dat het een antwoord nummer is
-
ikbenik
Nee joh! Dan komen ze met een busje van de Pabo voorrijden en dan zeggen ze bij het afleveren van het pakketje:
Kijk! Er zit een bruin papiertje omheen!

Kijk! Er zit een bruin papiertje omheen!
PC boeren genoeg hoor, die sterven nog lang niet uit. Je kunt er nog altijd terecht voor deskundig advies.. als je dat nodig hebt.waar is de tijd waarin je een GOEDWERKENDE pc nog bij de pc boer ging halen die je alles hierover kon vertellen en zijn vak verstaat ipv tussen de dozen met dozen maandverband en de boter waarbij de winkeliers of bedienden nog niet eens weten of nootmuskaat nou wel of niet lekker is bij slagroomvla.. schoenmaker blijft bij je leest en leer je eigen vak eens...
Daarnaast is Medion helemaal niet zo'n slecht merk. Ok, het is welliswaar geen A-Merk maar het zijn redelijke PC's. Als iemand z'n PC wil halen tussen de pakken melk, appelgebak en linksdraaiende yoghurt is dat een goed recht.
-
Dutch_com_freak
*proest*.... ik weet niet of je ze ooit open hebt gehad?
ROMMEL is het... ok het kan dan miss wel werken maar je komt ALTIJD bedrogen uit..
ROMMEL is het... ok het kan dan miss wel werken maar je komt ALTIJD bedrogen uit..
Valt mee, of je nu een compleet systeem van Dell koopt of van Medion het blijven 'zelfbouw-systemen'. Er zitten vaak dezelfde componenten in die je ook los in de winkel kunt halen. Of deze nu op de lopende band of bij iemand thuis worden gebouwd maakt niet zoveel verschil.
Misschien is het niet op alle fronten topspul wat er in zit, maar het belangrijkste voor een goed systeem is toch wel een goed moederbord. Dan maakt de rest niet eens zoveel meer uit. En dat hebben de medions wel, er zit b.v. geen Jetway of ander baggermerk in waar ik stapels van bij de retour afdeling gezien heb (t.o.v. een klein stapeltje asus moederborden.. die evenveel verkocht worden)
Misschien is het niet op alle fronten topspul wat er in zit, maar het belangrijkste voor een goed systeem is toch wel een goed moederbord. Dan maakt de rest niet eens zoveel meer uit. En dat hebben de medions wel, er zit b.v. geen Jetway of ander baggermerk in waar ik stapels van bij de retour afdeling gezien heb (t.o.v. een klein stapeltje asus moederborden.. die evenveel verkocht worden)
Als het altijd werkt kom je niet bedrogen uit. De prijs / kwaliteitsverhouding is dik in orde.ROMMEL is het... ok het kan dan miss wel werken maar je komt ALTIJD bedrogen uit..
-
Dutch_com_freak
en daar ga je de mist in....er zit vaak juist hardware in die je NIET in de winkel kan krijgen!...Er zitten vaak dezelfde componenten in die je ook los in de winkel kunt halen.
dat heeft 2 voordelen.. gaat het stuk moet medion het altijd zelf vervangen wil het weer compleet werken... en het is lekker goedkoop omdat die hardware anders toch niet gekocht wordt omdat het troep is.
Wat heb je nou bv in hemelsnaam aan een geluidskaart + tv kaart + modem (let wel!... op 1 kaart!)... gaat 1 van de 3 stuk heb je nix meer aan die kaart want om magische wijze werkt de rest dan ook niet of half.....als je het in de winkel zou kopen krijg je losse componenten.
Niet altijd hoor, voedingen, hd's, geheugen enzo is al lang "compatible".dat heeft 2 voordelen.. gaat het stuk moet medion het altijd zelf vervangen wil het weer compleet werken... en het is lekker goedkoop omdat die hardware anders toch niet gekocht wordt omdat het troep is.
Moederbord is vaak gewoon micro atx, kan ook vervangen worden door
3en, maar wil je dat wel? (Meestal zit er op een medion een goede garantie,
een coulant zijn ze ook.)
Okej, de alles in 1 kaarten niet, maar ja, ergens moet ook voor hun
de winst vandaan komen.
Uiteindelijk betaald men altijd voor hetgeen die krijgt.
En ja, als het goedkoop moet, moet je niet gek kijken als je
"minder" krijgt, maar minder is niet een ander woord voor slecht.
-
Dutch_com_freak
JAH!... want dan heb ik alleen nog die ellendige kaartjes van hun over... een moederboard vervangen is net zoiets als een hele kast vervangen nl
en voedingen zij ook prut
er is een hele serie voorbij gekomen met allemaal kapotte voedingen
en tjah.. medion doet er nou eenmaal 2 weken over om een lullig voedingje te vervangen.... dus willen mensen dat niet... of wel en dan wachteraf komen klagen dat het allemaal zo lang duurt... 
Hardisk = normaal 3 jaar! = bij medion 1 jaar
Videokaart = normaal 5! jaar! = bij medion 1 jaar
Geheugen = normaal 3 jaar! = bij medion 1 jaar
Voeding = normaal 3 jaar! = bij medion 1 jaar
en zo kan ik nog wel ff door gaan...
verschillende netwerk producten die wij verkopen (zoals modems en netwerkkaarten) zit vaak 5 jaar garantie op... stel medion zou dit inbouwen... 1 jaar garantie
en waarom? omdat medion het product in koopt voor een lagere prijs en de fabrikant zijn handen er dan vanaf trekt.
is best leuk hoor z'n fujisu schijf (wij noemen het tegenwoordig Foetsie schijven, benoemt naar de slechte staat van de schijven) .. maar eeuh.. qwa support moet je bij hun niet meer wezen dan..
Wist je ook dat op verschillende hardware verschillende garantie periodes op zitten? en dat als je een medion koopt alle garantie terug loopt naar 1 jaar.(Meestal zit er op een medion een goede garantie,
een coulant zijn ze ook.)
en zo kan ik nog wel ff door gaan...
verschillende netwerk producten die wij verkopen (zoals modems en netwerkkaarten) zit vaak 5 jaar garantie op... stel medion zou dit inbouwen... 1 jaar garantie
en waarom? omdat medion het product in koopt voor een lagere prijs en de fabrikant zijn handen er dan vanaf trekt.
is best leuk hoor z'n fujisu schijf (wij noemen het tegenwoordig Foetsie schijven, benoemt naar de slechte staat van de schijven) .. maar eeuh.. qwa support moet je bij hun niet meer wezen dan..
Er zit geen 'medion' harddisk in, dus als je HD het begeeft neem je via een RMA formulier contact op met b.v. Maxtor en dan sturen ze je een nieuwe. Op alle HD's heb je 5 jaar.Hardisk = normaal 3 jaar! = bij medion 1 jaar
-
Dutch_com_freak
nee de garantie is nl afgekocht om ze goedkoper te krijgen, goed geregeld van O.a Fujitsu siemens 
---------------------------------------------------
Ze geven toch 3 jaar onsite garantie ?
Dat deze materialen maar 1 jaar zouden hebben lijkt me niet van toepassing.
Je hebt garantie op de hele pc.
Ze geven toch 3 jaar onsite garantie ?
Dat deze materialen maar 1 jaar zouden hebben lijkt me niet van toepassing.
Je hebt garantie op de hele pc.
-
Dutch_com_freak
ik zie net op de site dat ze 2 jaar geven
en niet onsite
je moet ze opsturen naar medion.. ik kom dat nergens tegen igg...
of medion bedoelt met onsite dat een koerier het ding op komt halen... maar onsite is bij mij nog steeds dat er een monteur langs komt die het goedje komt repareren.
on site betekend dat ze het bij je thuis komen maken of vervangen
en carry in is dat je het moet brengen waar je het gekocht hebt. en eeuh ... wat medion doet... is daar wel een term voor.. ohjah... 2jaar pick-up and return garantie ... zeker geen Onsite... Ok bij onside is het wel zo dat als het niet opgelost kan worden dat dan de pc alsnog mee gaat maar dat lijkt me logisch...igg stuur je dan niet meteen een koerier.
oh jah.. nog wat... bijna alles wat er naast dat modemkaart dinge geval er nog bij zit bij de pc zit vaak ALLEMAAL.. onboard.. dat wil zeggen dat alles in het moederboard zit verweven.. dus dat ALLES standaard is is ook niet het geval... zit de geluidskaart nl niet in dat modem ding geval zit het op het moederboard.. grafische kaart zit op het moederboard.. grafische kaart heeft geheugen nodig... en waar haalt hij dat vandaan.. JUIST.. uit het hoofd geheugen van de PC.. dus heb je 512 mb geheugen erin heb je ineens nog maar 496mb over, of nog erger! als ze aanbieden er een 64mb kaart in te zetten heb je daar nog maar 448 mb van over. om nog maar te zwijgen over een 256 MB kaart... (wellicht zal dit niet komen omdat het dan ineens teveel gaat opvallen) over de kwaliteiten van de grafische kaart nog niet te spreken, affin... Netwerkkaart... zit ook op het mianboard Ok goed is bijna bij elk board tegenwoordig maar daarom hoeft het nog niet beter te zijn. Ooit er wel eens stil bij gestaan dat als er iets stuk gaat je altijd blijft zitten met een defect moederboard? en dat als je je defecte boardje wil vervangen door een ander exemplaar dat de techniek al weer zo veel verder is dat een dergelijk board misschien niet meer te vinden is daarnaast waar blijven al die geweldige aansluitingen dan ineens (die scart aansluitingen en Vid in - out bv) Bovendien blijf ik het dom vinden dat ze nog steeds beweren dat er in een pc geen floppydrive meer hoord.. maar mij hoor je dan daarover weer niet klagen want die verkoop ik dan weer.. maar had liever gehad dat mensen een fatsoenlijke pc gekocht hadden ipv die rommel..
daarnaast delen ze de schijf altijd op in delen om de backup terug te zetten.. vaak hou je dan van 80GB nog maar de helft of iets meer over... en ik blijf er bij DAT HOORT NIET!... je verkoop welliswaar een schijf van 80gb maar als je standaard dat niet kan benutten moet je het ook zo niet verkopen...
of medion bedoelt met onsite dat een koerier het ding op komt halen... maar onsite is bij mij nog steeds dat er een monteur langs komt die het goedje komt repareren.
on site betekend dat ze het bij je thuis komen maken of vervangen
en carry in is dat je het moet brengen waar je het gekocht hebt. en eeuh ... wat medion doet... is daar wel een term voor.. ohjah... 2jaar pick-up and return garantie ... zeker geen Onsite... Ok bij onside is het wel zo dat als het niet opgelost kan worden dat dan de pc alsnog mee gaat maar dat lijkt me logisch...igg stuur je dan niet meteen een koerier.
oh jah.. nog wat... bijna alles wat er naast dat modemkaart dinge geval er nog bij zit bij de pc zit vaak ALLEMAAL.. onboard.. dat wil zeggen dat alles in het moederboard zit verweven.. dus dat ALLES standaard is is ook niet het geval... zit de geluidskaart nl niet in dat modem ding geval zit het op het moederboard.. grafische kaart zit op het moederboard.. grafische kaart heeft geheugen nodig... en waar haalt hij dat vandaan.. JUIST.. uit het hoofd geheugen van de PC.. dus heb je 512 mb geheugen erin heb je ineens nog maar 496mb over, of nog erger! als ze aanbieden er een 64mb kaart in te zetten heb je daar nog maar 448 mb van over. om nog maar te zwijgen over een 256 MB kaart... (wellicht zal dit niet komen omdat het dan ineens teveel gaat opvallen) over de kwaliteiten van de grafische kaart nog niet te spreken, affin... Netwerkkaart... zit ook op het mianboard Ok goed is bijna bij elk board tegenwoordig maar daarom hoeft het nog niet beter te zijn. Ooit er wel eens stil bij gestaan dat als er iets stuk gaat je altijd blijft zitten met een defect moederboard? en dat als je je defecte boardje wil vervangen door een ander exemplaar dat de techniek al weer zo veel verder is dat een dergelijk board misschien niet meer te vinden is daarnaast waar blijven al die geweldige aansluitingen dan ineens (die scart aansluitingen en Vid in - out bv) Bovendien blijf ik het dom vinden dat ze nog steeds beweren dat er in een pc geen floppydrive meer hoord.. maar mij hoor je dan daarover weer niet klagen want die verkoop ik dan weer.. maar had liever gehad dat mensen een fatsoenlijke pc gekocht hadden ipv die rommel..
daarnaast delen ze de schijf altijd op in delen om de backup terug te zetten.. vaak hou je dan van 80GB nog maar de helft of iets meer over... en ik blijf er bij DAT HOORT NIET!... je verkoop welliswaar een schijf van 80gb maar als je standaard dat niet kan benutten moet je het ook zo niet verkopen...
Ja ik zie het ook.
Kun je hem beter bij de Aldi halen.
Die geven wel 3 jaar onsite.
Misschien onlangs veranderd vanwege te hoge kosten.
Hier 1 van de vele linkjes die ik over 3 jaar on site gevonden heb.
http://66.249.93.104/search?q=cache:Jle ... clnk&cd=15
Kun je hem beter bij de Aldi halen.
Die geven wel 3 jaar onsite.
Misschien onlangs veranderd vanwege te hoge kosten.
Hier 1 van de vele linkjes die ik over 3 jaar on site gevonden heb.
http://66.249.93.104/search?q=cache:Jle ... clnk&cd=15
-
Dutch_com_freak
geen id denk het niet... wellicht omdat het een ouder model is waarbij dat miss wel zo was maar lijkt me niet dat de aldi zelf een jaar garantie extra geeft
en onsite is het dus niet
overal waar ik klachten lees wordt het ding opgehaald
of soms zelfs dat niet eens 
Mijn schoonzoon heeft sinds vorig jaar zo'n ding.
Ik ben er dit weekend toch.
Zal is even zijn garantiebewijs bekijken.
Je hoort het nog.
Ik ben er dit weekend toch.
Zal is even zijn garantiebewijs bekijken.
Je hoort het nog.
Heb even gekeken naar zijn garantiebewijzen.
het betreft hier een Medion 3 GHZ P4 met een 17" Medion monitor en een flatbedscanner van Medion.
Alle 3 gekocht bij de Aldi.
Alle 3 garantiebewijzen vermelden 3 jaar carry in garantie.
Opsturen dus bij problemen.
Garantie dus 3 jaar en niet onsite in dit geval.
Of de garantievoorwaarden zijn veranderd, of de Medionshop verkoopt restantposten en gerepareerde retouren met minder garantie.
het betreft hier een Medion 3 GHZ P4 met een 17" Medion monitor en een flatbedscanner van Medion.
Alle 3 gekocht bij de Aldi.
Alle 3 garantiebewijzen vermelden 3 jaar carry in garantie.
Opsturen dus bij problemen.
Garantie dus 3 jaar en niet onsite in dit geval.
Of de garantievoorwaarden zijn veranderd, of de Medionshop verkoopt restantposten en gerepareerde retouren met minder garantie.