Oxxio - eindafrekening overduidelijk onjuist
Geplaatst: 03 jul 2006 19:36
Op 24-02-2006 eindafrekening gekregen van ruim € 1.900 (wij zijn teruggegaan naar Essent).
Wij zouden als tweepersoons huishouden v.a. 19-11-2004 ruim 19.000 kWh hebben verbruikt (nee: niet 24 uur per dag magnetron aan en we hebben geen wietplantage, snackbar, melkveebedrijf, subtropisch zwemparadijs etc...). Ze zijn hierbij uitgegaan van een beginmeterstand van 0,00 kWh...iets wat absoluut onjuist is, aangezien de eindstand bij Durion op 18-11-2004 10.791 kWh was. Direct "bezwaar" ingediend en dit zou binnen 6 weken worden behandeld. Tot op heden nog geen enkel schriftelijk bericht gekregen omtrent de onjuiste eindafrekening, behalve dan veel aanmaningen en aanschrijvingen van Intrum Justitia.
Steeds werd ons door Oxxio verteld dat zij Intrum Justitia zouden berichten de boel op hold te zetten (voor het eerst op 8 juni 2006), maar dit hebben zij overduidelijk niet gedaan, nu wij zelfs vandaag nog werden gebeld door I.J., wanneer wij gingen betalen (antwoord: "niet, omdat het gefactureerde bedrag onjuist is"). Volgens Intrum Justitia duurt het 2 weken voordat een dergelijk bericht van Oxxio aankomt, maar we zijn nu ondertussen een maand verder (en zo´n 10 week verder v.a. indienen van het "bezwaar").
Ondertussen worden wij behandeld als een stelletje asociale wanbetalers...dit terwijl wij altijd al onze rekeningen (en niet alleen energierekeningen) op tijd betalen en Oxxio degene is die loopt te prutsen. Elke keer als wij Oxxio bellen wordt door zo´n callcenter-juffie gezegd dat alles goedkomt, maar die leest waarschijnlijk alleen voor wat het computerscherm haar laat voorlezen. Bij Intrum Justitia is het niet anders. De een wijst naar de ander en die wijst weer terug; niemand lijkt zich verantwoordelijk te voelen voor deze wanvertoning.
Ik ben als jurist wel wat gepruts en trage besluitvorming gewend, maar als je zelf het slachtoffer bent is het toch weer net even wat anders en wind ik me er enorm over op. Aan de andere kant een leerzame ervaring over hoe je dus NIET met klanten/clienten om moet gaan.
Moraal van het verhaal:
- als u twijfelde over overstappen....doe het niet!
- als u Oxxio-klant bent: check uw rekeningen (en stap als het even kan over naar een fatsoenlijk bedrijf)
Wij zouden als tweepersoons huishouden v.a. 19-11-2004 ruim 19.000 kWh hebben verbruikt (nee: niet 24 uur per dag magnetron aan en we hebben geen wietplantage, snackbar, melkveebedrijf, subtropisch zwemparadijs etc...). Ze zijn hierbij uitgegaan van een beginmeterstand van 0,00 kWh...iets wat absoluut onjuist is, aangezien de eindstand bij Durion op 18-11-2004 10.791 kWh was. Direct "bezwaar" ingediend en dit zou binnen 6 weken worden behandeld. Tot op heden nog geen enkel schriftelijk bericht gekregen omtrent de onjuiste eindafrekening, behalve dan veel aanmaningen en aanschrijvingen van Intrum Justitia.
Steeds werd ons door Oxxio verteld dat zij Intrum Justitia zouden berichten de boel op hold te zetten (voor het eerst op 8 juni 2006), maar dit hebben zij overduidelijk niet gedaan, nu wij zelfs vandaag nog werden gebeld door I.J., wanneer wij gingen betalen (antwoord: "niet, omdat het gefactureerde bedrag onjuist is"). Volgens Intrum Justitia duurt het 2 weken voordat een dergelijk bericht van Oxxio aankomt, maar we zijn nu ondertussen een maand verder (en zo´n 10 week verder v.a. indienen van het "bezwaar").
Ondertussen worden wij behandeld als een stelletje asociale wanbetalers...dit terwijl wij altijd al onze rekeningen (en niet alleen energierekeningen) op tijd betalen en Oxxio degene is die loopt te prutsen. Elke keer als wij Oxxio bellen wordt door zo´n callcenter-juffie gezegd dat alles goedkomt, maar die leest waarschijnlijk alleen voor wat het computerscherm haar laat voorlezen. Bij Intrum Justitia is het niet anders. De een wijst naar de ander en die wijst weer terug; niemand lijkt zich verantwoordelijk te voelen voor deze wanvertoning.
Ik ben als jurist wel wat gepruts en trage besluitvorming gewend, maar als je zelf het slachtoffer bent is het toch weer net even wat anders en wind ik me er enorm over op. Aan de andere kant een leerzame ervaring over hoe je dus NIET met klanten/clienten om moet gaan.
Moraal van het verhaal:
- als u twijfelde over overstappen....doe het niet!
- als u Oxxio-klant bent: check uw rekeningen (en stap als het even kan over naar een fatsoenlijk bedrijf)