Casema verhoogt abonnementsgeld tussentijds
Geplaatst: 04 jul 2006 11:30
Casema heeft het abonnementsgeld van het Pluspakket per 1 juli verhoogd van 7,50 naar 9,95. Dit geldt ook voor bestaande klanten van wie het jaarocntract nog loopt. (dit onderwerp is ook al genoemd in een ander topic, maar lijkt me hier beter op z'n plek). Het gaat met name om de manier waarop Casema klanten wint en vervolgens een loopje met ze denkt te moeten nemen:
Eerst wordt de consument maandenlang overspoeld met aanbiedingen, waarbij je bij digitale televise de ontvanger gratis kan krijgen. Je bent dan wel verplicht om naast het -gratis- standaard digitale aanbod ook een aanvullend pakket te nemen voor minimaal 1 jaar. De gebruikelijke keus is het pluspakket a 7,50 p/m. Een snelle rekensom leert dat je dan in elk geval quite speelt op je receiver t.w.v. 99 euro.
Het lijkt mij dan niet netjes, onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om al heel snel, terwijl je jaarabonnement nog loopt, eenzijdig het abonnementsgeld te verhogen naar 9,95.
Natuurlijk kun je hierom je contract gaan ontbinden, maar velen zullen dat niet doen. Omdat ze deze 'truc' niet hebben gezien, omdat ze het de moeite van de administratieve rompslomp niet waard vinden of omdat ze hun zenderaanbod willen behouden.
Mij gaat het om de manier van zaken doen. Want ik geef toe: als het al vanaf het begin 9,95 was geweest had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Waar ik problemen mee heb is de gemakkelijke manier waarop afspraken (het contract) eenzijdig worden opgezegd. Zo ga je niet om met je klant, maar uiteraard zit de mogelijkheid in de voorwaarden ingebouwd. Dat is bijna altijd, er zijn echter maar weinig (zichzelf respecterende) bedrijven die er gebruik van zullen maken, uitzonderlijke situaties daargelaten.
Erg jammer, zo voel je je als klant (ook internet trouwens) niet echt serieus genomen.
Casema reageert trouwens ook niet op mijn vraag waarom niet gekozen is om de tariefsverhoging voor bestaande abonnees pas in te laten gaan na afloop van de abonnementsperiode (1 jaar). Dat is iets te moeilijk voor ze, omdat ze dan toe moeten geven geleid te worden door korte termijn winstbejag.
Eerst wordt de consument maandenlang overspoeld met aanbiedingen, waarbij je bij digitale televise de ontvanger gratis kan krijgen. Je bent dan wel verplicht om naast het -gratis- standaard digitale aanbod ook een aanvullend pakket te nemen voor minimaal 1 jaar. De gebruikelijke keus is het pluspakket a 7,50 p/m. Een snelle rekensom leert dat je dan in elk geval quite speelt op je receiver t.w.v. 99 euro.
Het lijkt mij dan niet netjes, onfatsoenlijk en zeer klantonvriendelijk om al heel snel, terwijl je jaarabonnement nog loopt, eenzijdig het abonnementsgeld te verhogen naar 9,95.
Natuurlijk kun je hierom je contract gaan ontbinden, maar velen zullen dat niet doen. Omdat ze deze 'truc' niet hebben gezien, omdat ze het de moeite van de administratieve rompslomp niet waard vinden of omdat ze hun zenderaanbod willen behouden.
Mij gaat het om de manier van zaken doen. Want ik geef toe: als het al vanaf het begin 9,95 was geweest had ik het waarschijnlijk ook gedaan. Waar ik problemen mee heb is de gemakkelijke manier waarop afspraken (het contract) eenzijdig worden opgezegd. Zo ga je niet om met je klant, maar uiteraard zit de mogelijkheid in de voorwaarden ingebouwd. Dat is bijna altijd, er zijn echter maar weinig (zichzelf respecterende) bedrijven die er gebruik van zullen maken, uitzonderlijke situaties daargelaten.
Erg jammer, zo voel je je als klant (ook internet trouwens) niet echt serieus genomen.
Casema reageert trouwens ook niet op mijn vraag waarom niet gekozen is om de tariefsverhoging voor bestaande abonnees pas in te laten gaan na afloop van de abonnementsperiode (1 jaar). Dat is iets te moeilijk voor ze, omdat ze dan toe moeten geven geleid te worden door korte termijn winstbejag.