LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tevreden?

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

Een tijdje geleden was er een hele discussie over tevreden zijn op je werk.....
Lees het volgende eens.
'Uit onderzoek blijkt dat er in Nederland 2,5 à 3 miljoen mensen belangstelling hebben om als ondernemer te starten. Van deze grote groep hebben uiteindelijk 150.000 mensen actie ondernomen door de Kamer van Koophandel of de bank te bezoeken voor een oriënterend gesprek. En van deze groep van 150.000 zijn er in 2005 daadwerkelijk 70.000 mensen echt een eigen bedrijf gestart',
Bron: Zibb.nl
Waarom denken jullie dat daadwerkekijk maar 70.000 mensen start?
Door mensen zoals de critici van mlm.


Kijk maar uit voor de belastingdienst.
De eerste paar jaar lig je aan de geeuwhonger....
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Als je voor een dubbeltje geboren bent word je nooit een kwartje.
Dat is voor jou niet weggelegd
Pas op dat de wereld niet op je hoofd valt.

Zonde. mensen op hun "plek" houden....! :cry:

So be it

klorft
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2006 03:57

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door klorft »

Er spelen meer factoren mee dan alleen de critici.
MLM critici hebben vaak andere kritiek op MLM dan op andere vorm van ondernemen.
Waar MLM critici vooral struikelen over is de (-al-dan-niet-terechte) opvatting dat MLM misleiding is.
De algemene kritiek op welke vorm van ondernemen dan ook is idd het risico dat men loopt bij het aangaan van zulks avontuur..( dat klinkt mooi!!! ik ga de politiek in!!!!)

Maar de risico's zijn er ook, en dan is het maar net hoe je die inschat op de situatie. Toch denk ik niet dat veel mensen zich uiteindelijk door de "pessimisten" in hun familie of vriendenkring echt laten beinvloeden, niet in die mate dat men het idee waar men achter staat ineens laat varen...tenzij je man of vrouw in het behang klimt dan...

Nee ik denk dat de meeste mensen uiteindlijk denken dat bij het mislopen van het plan de schade te groot zal zijn om nog naar een acceptabel inkomstenen leef nivo te kunnen terugkeren...

Dit geldt vooral in die gevallen waarbij het eigen kapitaal dat bijvoorbeeld in eigen huis zit, als borg moet worden ingezet voor de zaak. Ook omdat men zichzelf moet verzekeren tegen een ziekteperiode en die kosten kunnen 10% tot 20% van het maandelijks te verwachten inkomen bedragen.
Daarnaast zijn de belastingen, de btw etc de boekhouding dingen die men eerder voor lief neemt en eerder als onderdeel van het "spel"ziet.

klorft
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 jul 2006 03:57

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door klorft »

Kijk maar uit voor de belastingdienst.
De eerste paar jaar lig je aan de geeuwhonger....
Doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.
Als je voor een dubbeltje geboren bent word je nooit een kwartje.
Dat is voor jou niet weggelegd
Pas op dat de wereld niet op je hoofd valt
Als mensen zich hierdoor van hun plan laten brengen dan zijn ze niet geschikt voor het ondernemerschap...en kunnen ze beter meteen met de pootjes omhoog gaan liggen!

Mensen die dit soort uitingen naar een ondernemer ( mits goed plan dan, ga geen lollies op mars verkopen!) in spé uiten zijn zelf bang voor de wereld en laten zich graag bij een baas jarenlang pijnigen om er daarna lekker over te kunnen klagen...
Iemand die bij mij met dat soort "wee uw gebeentes" aankomt als ik een goed plan heb, die mag zijn mond gaan sluiten voordat ik hem daarbij ga helpen!!!!

Maarschalk
Berichten: 2899
Lid geworden op: 14 aug 2004 17:03

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Maarschalk »

@zot, je wordt steeds vervelender. En je begint steeds meer op een zekere Jan van E. te lijken.
In de eerste plaats zou je eens moeten kijken waarom die mensen niet starten en niet klakkeloos iets roepen waar je werkelijk NIETS van af weet.
In de tweede plaats mlm-ers zijn GEEN ondernemers. Het zijn verkopers die voor eigen risico een product verkopen.
In de derde plaats, en daar zit het echte venijn van jouw post. Je gaat er van uit dat de mensen die hier gezond verstand aan de dag leggen en dus mlm met een zekere scepsis tegemoet treden negatief zijn ingesteld en iedereen zullen vertellen dat ze risico dienen te mijden. Waar je deze belachelijke gedachte vandaan hebt weet ik niet, maar ze bestaat alleen in jouw hoofd.

S. ;-)

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door S. ;-) »

Een tijdje geleden was er een hele discussie over tevreden zijn op je werk.....
Ik ben tevreden met mijn werk. Nog steeds.
Niet bang zijn voor ontwikkelingen en hierin mee durven gaan.
Ook kritisch naar jezelf durven kijken zodat je fouten/tekortkomingen op deze manier kunt bijstellen.
En de nodige humor behouden. 8)
Flink verdienen niet tot hoogste prioriteit maken, klinkt stom, maar des te meer verdiensten, des te ongelukkiger/zorgelijker mensen worden. Werkt natuurlijk ook de andere kant op, he; armoede draagt ook niet bepaald bij tot verhoogd geluksgevoel. :wink:

En om maar effe on-topic of beter gezegd 'on-forum' (want het gaat hier over MLM) te blijven: heb het idee dat je niet sceptisch naar deze methode MAG kijken, terwijl ik dat toch echt wel eens naar mijn eigen werk ook doe. Zonder kritische blik geen innovaties, lijkt me.
Zelfs Bill Gates zou toch niet zo groot zijn geworden wanneer hij nooit eens vol zelfspot of kritiek naar eigen functioneren of onderneming keek?
Ook hij is blijkbaar door zijn schoonmoeder op de vingers getikt én nam deze kritiek ter harte, heb ik ooit eens gelezen.

mlmangel
Berichten: 1820
Lid geworden op: 19 dec 2005 21:05
Contacteer:

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door mlmangel »

Door mensen zoals de critici van mlm.
Er zijn andere redenen, zoals aangegeven door Maarschalk etc. En zoveel invloed hebben we niet.
...2,5 à 3 miljoen mensen ...
Die waarschijnlijk nog nooit van mlm hebben gehoord.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ klorft,

Waar het eigenlijk toch op neer komt..., een bepaalde "angst" dus?

@ Maarschalk, of moet ik je nickname ook belachelijk proberen te maken?

Erg zwak. Lekker op de persoon.... LOL
En op wie jezelf lijkt? een beetje op de rest van de critici.
Het is hier meer een kliekje, is het niet? Een paar bully's en schapen. Jullie mogen zelf uitmaken wie wat is.
En nog beweren dat mlm-ers geen kritiek kunnen verdragen..LOL

@ :),;= (ik ben het ff kwijt...)
heb het idee dat je niet sceptisch naar deze methode MAG kijken, terwijl ik dat toch echt wel eens naar mijn eigen werk ook doe. Zonder kritische blik geen innovaties, lijkt me.

Ga jij dan belachelijke voorbeelden die een stel dodo's geven, serieus nemen? Nee toch?

Voorbeeldje?.....:
In de tweede plaats mlm-ers zijn GEEN ondernemers. Het zijn verkopers die voor eigen risico een product verkopen.
Wat moet een normaal denkend mens hier nu mee? :?
Dat is inderdaad van de "zotte" en dat heeft niks met mij te maken!LOL
Zo'n beetje de definitie van "ondernemer". Nou ja! :idea: Het licht is daar zeker uit, zal ik maar zeggen...... :cry:
Je gaat er van uit dat de mensen die hier gezond verstand aan de dag leggen en dus mlm met een zekere scepsis tegemoet treden negatief zijn ingesteld en iedereen zullen vertellen dat ze risico dienen te mijden.
JUIST!!!!!!
Jullie kijken SKEPTISCH!!!!
Niet KRITISCH!!!!!!
Dan wordt je inzicht ERG troebel........

Jullie willen helemáál geen info over mlm.
Je denkt misschien dat die buurman die HL doet je tuinbeeldje heeft gejat en bent nu bezig je gram hier te halen......

Nou komen er allemaal slechte berichten over de praktijken binnen van "kokkelvissers"......
waar gaan jullie nu inlichtingen inwinnen?
Bij de mensen die die verhaaltjes hebben geschreven.
En jullie verdommen het ook te luisteren naar kokkelvissers.....!

Laat mij jullie als kokkelvisser nu een uitleggen wat dat beroep inhoud!

"Nee, nee, dat hoeft helemaal niet! Dat hebben we al gelezen. Jullie zijn oplichters!""

Raar volk hier.

So be it.

Martin K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2006 12:54

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Martin K »

@SOBeit

Wees blij dat er mensen zijn die niks in MLM zien. Minder concurrentie. Mooi toch?!

Valt op dat je bij alles LOL zet. Als je leven zo leuk is (en je met MLM zo lekker binnenloopt) dan ga je toch niet de hele dag achter je PC zitten opboksen tegen de niet MLM-ers?

En kom nou niet met zo'n bijdehante ""En jij dan?" opmerking!

:lol: :lol: :lol: :lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Martin K.,
dan ga je toch niet de hele dag achter je PC zitten opboksen tegen de niet MLM-ers?
""En jij dan?"
:P :P :P :P :P :P :P :P
daar vroeg je om.....! LOL
Wees blij dat er mensen zijn die niks in MLM zien. Minder concurrentie. Mooi toch?!

Nee.
Maakt niks uit. Kan me géén serieuze mlm-er voorstellen die last heeft van concurrentie!!!
Valt op dat je bij alles LOL zet. Als je leven zo leuk is (en je met MLM zo lekker binnenloopt)

Oh, man.... Het leven is zo mooi!!!!!!
Villa's, mooie auto's, boten, vliegreizen, Haagse bluf, Haagse hopjes, ...... ELKE week!!!!! Je zou het NIET geloven.....!
En bij alles: LOL?
Nee. Soms zit ik te snikken van verdriet om zóveel onbenul op dit forum! LOL LOL LOL

Maar zeg eens eerlijk....... :?
Wat is jouw vooroordeel(-delen) ivm mlm? :wink:

So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Martin K.

Meestal pik ik ze er wel wat sneller uit, de mensen die zich eerlijker voordoen dan ze zijn....LOL (Ja, ja, ik vind het wel humor!)

Je hebt je al laten vóórlichten door de experts op mlm gebied.
Weliswaar in ietsje meer dan 30 woorden, maar je kijkt niet zo nauw, toch?
Je rekent het toch goed! Als het maar negatief is! :roll:

Dom voorbeeld trouwens, van je dam-, of was het schaakbord.?

Suc6 Martin, in je carriere, wat het ook is.
Dat je maar een "tevreden"' mens mag worden...! LOL

So be it (SOB)

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Harderwijk »

dus een mlm'er noemt zich ondernemer?

Het slijten van produkten aan je familie kan je toch geen ondernemersschap noemen? :lol:

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Harderwijker,

Een ERG grappige opmerking van je.
Je weet alles schijnbaar al van mlm?
Of vind je de misplaatste opmerkingen van Angel en Maarschalk wel in je straatje passen?

Een kaasboer die voor € 150 kaas per maand verkoopt aan vrienden en familie, noemt zich niet snel een "ondernemer" en hij verdient maar tientjes.

Een kaasboer die duizend andere heeft laten zien hoe je een paar tientjes per maand verdient met verkoop van kaas per maand van € 150 aan vrienden en familie... en dus een totale omzet voor de kaasproducent veroorzaakt van € 150.000,00 per maand.... krijgt daarover ongeveer 3 à 4 procent betaald... van de kaasproducent......
Zo'n € 4.500 à € 6.000 per maand dus en noemt zich met recht een ondernemer én manager.
Hij verdient méér dan menig reguliere ondernemer.

Een kaasboer die dat van plan is kan zich met recht een ondernemer in de dop noemen...!

Gaat daardoor iederéén dat doen?
Nee.
Veel mensen DENKEN dat je dat wel ff doet.... en het IS ook helemaal niet moeilijk, maar je moet TOCH van je luie reet af komen en WAT doen......
En DAT is voor de meesten al te veel.

Zodoende stappen velen miljoenen in mlm, maar omdat ze bij goede mlm geen financieel risico lopen zijn ze een jaar later weer met de stille trom vertrokken.
Zonder rancune... en zonder spijt.
Het was gewoon "niks voor hen".
En DAAROM is het zo moeilijk mensen te vinden die "failliet"zijn gegaan door mlm, wiens partner bij hen weg wilde dóór mlm.... en AL die andere L*Lverhaaltjes van de anti-mlmers....!

Ben je iemand die komt verkondigen dat mlm een scam, oplichting is, of ben je iets aan het uitzoeken?

So be it

Martin K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2006 12:54

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Martin K »

SOBeit schreef:Maar zeg eens eerlijk.......
Wat is jouw vooroordeel(-delen) ivm mlm?
Geen vooroordeel, maar wel een kritische houding tov MLM. (En dat mag blijkbaar niet)

Er zijn uiteraard mensen te vinden die er wat me opschieten (jij?). Maar er zijn er veel meer, die er niks mee opschieten (of er geld bijleggen of net quitte spelen). Die sappelaars betalen voor degenen die er wel wat mee opschieten. In die zin is het een vorm van uitbuiting/slavernij.
Jij zult zeggen dat ze dat vrijwillig doen, maar jij weet net zo goed als ik, dat er genoeg mensen zijn die alles geloven wat ze voorgeschoteld krijgen.

Overigens ben je een ster in het ontwijken van directe vragen. Leer je dat automatisch in het MLM-systeem?
Wat de directe vraag ook is: je komt altijd met een "nu geen tijd voor" of een andere smoes.
Geef eens behoorlijk antwoord op de vragen en overtuig de mensen met een kritische kijk op het geheel eens van je gelijk.

Echt waar: als je gelijk hebt, dan krijg je het ook

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Martin K.
Geen vooroordeel, maar wel een kritische houding tov MLM.
En HOE kom je daar aan?
(En dat mag blijkbaar niet)
waar staat dat?
Maar stupide opmerkingen maken dat slechts één procent wat verdient, terwijl ik aantoon dat dat niet mogelijk is........ :roll:

Naar alle waarschijnlijkheid vinden mensen als jij het leuk om wat te kraken.
Is verder niet erg, maar verhul het niet in een mooi jasje.

Wat in de redenatie van Maarschalk en de Econometrist sterk naar voren komt is dat zij de 50% die er na één jaar weer uitstappen, met de stille trom, zonder rancune, etc, waar ik het net over had, mee tellen.

Het zijn de mensen die zichzelf rijk rekenen. Of hebben gewoon gedacht:
"Baat het niet, dan schaadt het niet."
De meesten van deze menzen ZIJN niet door iemand verleid! Zij hebben ZICHZELF verleid.

Dacht je nu echt dat Maarschalk en de Econometrist of Madeleine ooit iets met mlm hebben gedaan?
Ze hebben er nog niet eens "IN' gezeten!
(Dat is niet nodig. Je kunt ook een expert worden door kletsverhaaltjes op het net te lezen!!!! :twisted:)

Maar ja, er zijn helemaal niet zoveel mensen die ZELF iets willen beoordelen!
je komt altijd met een "nu geen tijd voor" of een andere smoes.

Over kletskoek gesproken...... :lol:

Als er één is die steeds inhoudelijk op mlm ingaat, ben ik het.
Maar je moet me niet als een af andere drol gaan beschouwen die je wel even commando's kunt geven.
IK maak uit aan wie ik mijn kostbare tijd besteed.
En wanneer ik vermoed dat je dat niet waard bent, ga ik zeer zeker niet mijn tijd verdoen.
Dus het simpele feit dat ik NU tijd in je steek om te antwoorden, zou je al wat moeten zeggen.

En So be it

Martin K
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jul 2006 12:54

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Martin K »

SOBeit schreef:Quote:
Geen vooroordeel, maar wel een kritische houding tov MLM.

En HOE kom je daar aan?
Deze vraag geeft al aan dat je alleen de kritische houding aanvalt en steevast probeert niet inhoudelijk te reageren.
Een kritische houding t.o.v. systemen die gouden bergen beloven is vrij gezond, toch?
En ik blijf simpelweg vragen: waar slaagt MLM nou, waar anderen falen?
Geef een goed (dus inhoudelijk) inhoud en we zijn het eens!
Quote:
(En dat mag blijkbaar niet)

waar staat dat?
In al jouw posts natuurlijk! (LOL - ja soms vind ook ik het echt lachen!)

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

Nog één keer @ Martin K.
Deze vraag geeft al aan dat je alleen de kritische houding aanvalt en steevast probeert niet inhoudelijk te reageren.
Maar mijn vraag beantwoorden doe je lekker niet hè? LOL
Een kritische houding t.o.v. systemen die gouden bergen beloven is vrij gezond, toch?
Kritisch JA. Cynisch NEE. Niet in mijn wereld.
En ik blijf simpelweg vragen: waar slaagt MLM nou, waar anderen falen?
Geef een goed (dus inhoudelijk) inhoud en we zijn het eens!
Denk je dat ik van Lotje getikt ben? :roll:
Onzin van je boor ik nog wel de grond in, maar serieus nemen doe ik je niet meer.
In al jouw posts natuurlijk! (LOL - ja soms vind ook ik het echt lachen!)
Lach ze. Suc6.

That's it, for Martin K.
So be it

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Martin K.
waar slaagt MLM nou, waar anderen falen?
Ben trouwens WEL benieuwd WIE die "anderen" zijn?

So be it.
De mlm-cynics slayer..... LOL

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Wat in de redenatie van Maarschalk en de Econometrist sterk naar voren komt is dat zij de 50% die er na één jaar weer uitstappen, met de stille trom, zonder rancune, etc, waar ik het net over had, mee tellen.
Ik hou de aantallen aan die op de corporate website worden vermeld. Wie ben jij om te stellen dat daarin nog een nadere schifting in moet worden gemaakt?
Het zijn de mensen die zichzelf rijk rekenen. Of hebben gewoon gedacht:
"Baat het niet, dan schaadt het niet."
De meesten van deze menzen ZIJN niet door iemand verleid! Zij hebben ZICHZELF verleid.
En het zijn de mensen die de bijdrage voor hun distributeursschap hebben betaald. En aangezien er om de door jou genoemde redenen geen provisies hoeven te worden uitgekeerd betekent dit pure winst voor de moedermaatschappij. Uit deze bedragen worden de mensen die wél klanten aanleveren betaald. De mlm-ers zitten dus gewoon elkaar te financieren, en de producent krijgt zijn produkten voor een habbekrats gedistribueerd.
Wordt DAT de nieuwe instappers ook gemeld?

Econometrist
Berichten: 809
Lid geworden op: 09 jan 2005 04:03

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door Econometrist »

Onzin van je boor ik nog wel de grond in, maar serieus nemen doe ik je niet meer.
Nou, je boort indrukwekkend, hoor.
Maar neem me niet kwalijk als ik hardop constateer dat dat boren niet echt adequaat over komt als je het wegloopgedrag vertoont bij de eerste de beste vraag die een tikkeltje lastig wordt. Je verkooppropaganda mogen we keer op keer teruglezen, dat het helemaal niet illegaal is, dat er helemaal geen mensen failliet gaan, dat je alleen verdient als anderen verdienen... noem alle gemeenplaatsen maar op die al lang tot de gepasseerde stations behoren.
Er staat een vraag open die door álle, en dan bedoel ik ook door ALLE mlm-ers op ALLE forums ALTIJD wordt ontweken, met welke rotsmoes dan ook. Ik denk dat we hier weer een zere wonde te pakken hebben waar de vinger op gelegd moet worden. En jij weet heel goed dat je daarbij klem zou komen te zitten, en daarom beantwoord ook jij hem maar niet.

So be it
Berichten: 3861
Lid geworden op: 04 mar 2006 12:07

Re: Tevreden?

Ongelezen bericht door So be it »

@ Econometrist,

Een ERG koppig mannetje ben je inderdaad?
Zoveel uitspraken over mlm voor iemand die er (te) weinig van af weet.
Ik hou de aantallen aan die op de corporate website worden vermeld.

Goed lezen dan wat er staat.
Dat is bij verschillende mlm weer anders.... en dan bedoel ik niet alleen de getallen.
Buiten dat moet je niet vergeten dat jij specifiek Euphony aanhaalt en ik het heb over mlm in het algemeen.
Nader beschouwd kan ik je berekeningen over een telecom mlmbedrijf niet weerleggen. Heb ook géén zin dat in die branch precies uit te zoeken.
Vind het zowieso verkeerd dat er winst, in welke vorm dan ook, wordt gemaakt op een inschrijfgeld. En bij de telecom mlmbedrijven MOETEN de premies wel betaald worden uit inschrijfgelden, want de klanten ZELF leveren niet genoeg op om redlijke verdiensten op te brengen!
Je hebt dus, eindelijk één van de uitwassen wéér aan de kaak gesteld. Ga zo vooral door! (De echte uitwasssen komen hier nl nauwelijks ter sprake...!)

Maar je weet dus ook dat je berekeningen zoals hier voorgesteld NIET opgaan voor een bedrijf wat een inschrijfgeld rekent waar geen winst in KAN zitten omdat het zo laag is!
Wie ben jij om te stellen dat daarin nog een nadere schifting in moet worden gemaakt?
Omdat je niet elk mlm bedrijf over één kam kunt scheren! So be it.
Quote:
En het zijn de mensen die de bijdrage voor hun distributeursschap hebben betaald. En aangezien er om de door jou genoemde redenen geen provisies hoeven te worden uitgekeerd betekent dit pure winst voor de moedermaatschappij. Uit deze bedragen worden de mensen die wél klanten aanleveren betaald.

Ik kan hier dus niets tegen inbrengen.
De mlm-ers zitten dus gewoon elkaar te financieren, en de producent krijgt zijn produkten voor een habbekrats gedistribueerd.

Uitdrukkelijk "NEE" dus, maar dat zal jij op jouw beurt wel niet durven toegeven.
Wordt DAT de nieuwe instappers ook gemeld?
Bij telecom mlm beslist niet.
Bij diverse andere mlm kan dat ook niet!

So be it

Gesloten