LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
margareth
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2006 08:23

WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door margareth »

AANGEZIEN ER ZOVEEL KLACHTEN ZIJN OVER CANAL DIGITAAL BEN IK BENIEUW OF ER MENSEN ZIJN DIE MIDDELS EEN BRIEF EVENEENS HUN KLACHT BIJ DE RECHTER WILLEN DEPONEREN. IK LAAT HET NL. HIEROP AANKOMEN NA DIVERSE BRIEVEN VAN DE DEURWAARDER, MIJN DIVERSE UITLEGGEN ETC.. HET IS NL. TE GEK VOOR WOORDEN DAT CANAL DIGITAAL WILLEKEURIG EEN VERHOGING VAN 50% INCASSEERT ZONDER DAT MEN HIERVAN OP DE HOOGTE WORDT GEBRACHT!!! :evil: HET ZOU OP INTERNET HEBBEN GESTAAN, MAAR ALS JE GEEN INTERNET HEBT BEN JE DUS GEWOON "de KLOS"!!! EN MOET JE BETALEN. CASEMA STUURT TENMINSTE NOG EEN BRIEF OVER EEN VERHOGING VAN €1,75 EN DAN KUN JE WEL OF NIET ACCOORD GAAN. GRAAG ZOU IK MEDESTANDERS VINDEN ALS IK NAAR DE RECHTER MOET. :x

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Krijg ik er dan ook een bril bij om te lezen wat je schrijft. Vet gedrukt en in hoofdletters, ik krijg er hoofdpijn van.....

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Canal Digital zet het tenminste op de site, ik ben wel met je eens dat zij dit beter bekend kunnen maken wel ben ik het niet eens met de stelling dat Casema dit wel doen, dit Casema is vele male erger, ik ben met Casema gestopt omdat deze helemaal niets bekend maken hebben ook al diverse processen verloren daarnaast hebben zij bij digitale tv bij de ab. kosten van 7,50 tijdens contrat duur hun prijs verhoogd naar 9,95 en Canal ditial heeft nooit met zoveel verhoogd van 7,45 naar 7,95 50 ct dit komt ook doordat RTL e.d meer zijn gaan vragen. Wel moet Canal Digitaal wat duidelijker zijn dat ben ik met je eens maar aan de andere kant ben je bij de kabel maatschapijen meer als het dubbele kwijt en dan nog niet dezelfde beeldkwaliteit dit is niet te vergelijken met Casema e.d want die hebben slecht beeld althans niet beter als de gewone uitzendingen

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Rob
De verhogingen van canal digitaal zijn toch wel iets hoger hoor!
De exacte tarieven/jaren weet weer, 2002 9.95 2003 14.95 2004 19.95 2005 29.95 per jaar Vervolgens moest je een nieuwe kaart aanschaffen van 80 Euro, en werden de maandelijkse tarieven van de basispakketten weer verhoogd.

Alle verhogingen zijn niet per post verzonden. Canal Digitaal werkt met automatische incasso, zodat de meeste mensen niet /veel te laat merken dat het tarief is verhoogd.

Of de prijsstelling nu de halve is van het kabelaanbod is niet relevant. Zo kun je ook aanvoeren dat je voor satellietontvangst een set moet aanschaffen van ca 200 a 300 Euro en per ontvanger een kaart (a 70 Euro+maandelijks tarief) nodig hebt.
Ze zouden op zijn minst de abonnees een briefje kunnen sturen, maar dat laten ze achterwege, waarschijnlijk omdat ze weten dat er bij een tariefsverhoging recht tot opzegging bestaat.
Laatst gewijzigd door SimonleBon op 06 jul 2006 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Margareth En dit vond ik ook nog ergens:
Bij éénzijdige wijziging van een contract door de leverancier, waaronder de tarieven waartegen de diensten of producten worden aangeboden, heeft de afnemende partij het recht om het contract per direct te ontbinden. Ongeacht wat er in de Algemene Voorwaarden van de leverende partij staat.

@Beekwilder,

Dus als Canal+ haar tarieven verhoogt, mag u opzeggen. Wel moet dit doorgaans vóórdat het nieuwe tarief ingaat. De verkopende partij (Canal+) dient haar abonnees dan ook ruim van te voren in te lichten over de stijging. Indien zij dat niet doet of heeft gedaan, kan de abonnee immers niet weten dat het contract wordt gewijzigd en tijdig opzeggen.

Schrijf een brief aan Canal+. Wijs daarin Canal+ op haar plicht haar abonnees tijdig te informeren. Wijs haar er ook op dat zij dit niet heeft gedaan. Meldt vervolgens dat u per direct opzegt omdat zij het contract zonder kennisgeving éénzijdig heeft aangepast en dat u daardoor niet in de gelegenheid bent gesteld uw abonnement tijdig te beëindigen.

Indien Canal+ afwijzend reageert, dan stap je naar je Rechtsbijstand, Bureau Rechtshulp of je advocaat.
je 'moet'dus niet betalen, maar een brief sturen (doe dit met ontvangstbevestiging of aangetekend) Bewaar de kopie.
Vermeld tussen neus en lippen door dat je een prima rechtsbijstandsverzekering hebt.

En ik wil graag meedoen, maar heb zelf mijn abo al vanwege deze reden opgezegd. Bovendien weet ik niet of ik het financieel kan opbrengen. Tros Radar zou dit ook eens aan de kaak kunnen stellen....

margareth
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2006 08:23

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door margareth »

Bedankt Simone, maar de hele procedure die je aangeeft heb ik dus inmiddels doorlopen en ik wacht nu op de dagvaarding o.i.d. Ik heb zelfs een copie van een brief ontvangen die totaal afwijkt van degene die ik echt heb gekregen. Ik heb inderdaad binnen 10 dagen aangetekend opgezegd, maar dit kon pas toen ik de verhoging gewaar werd middels de automatische incasso.

Gezien alle briefwisselingen denk ik toch wel erg sterk te staan t.o.v. een eventuele gerechtelijke procedure.

Bedankt.

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Simone
Ik ben met je eens dat zij het beste een schrijven naar de klant kan geven, je kunt elk jaar contract opzeggen voor heet einde er van en als je een prijsverhoging krijgt dan mag en kan je die annuleren.
Het feit over het aanschaffen van een nieuwe kaar als je een setupbox heb hoef je geen nieuwe kaart te kopen heb ik ook nooit hoeven doen. Als je niet naar de schotel kunt kijken dat je het niet kan betalen dan kan je zeker niet naar kabeltv kijken. Goedkoopste kabel tarief is 13 tot 14 euro per maand kijk je digital dan kost deze al 20 euro per maand en lang niet dezelfde kwaliteit. Uitgaande van deze prijs kost mij de schotel (2 stuks)
7,95 + tweede kaart setupbox 1 euro is 8,95 per maan dan en dan heb je bovendien nog veel meer keuze als bij de kabel dit scheelt dus 11 euro per maand dan heb ik mijn spullen er in een paar jaar uit bij de kabel moet je ook een digitale ontvanger kopen. Mijn berkening gaat uit dat ik twee ontvangers heb, als ik een ontvanger heb ben ik nu 39,95 per jaar met setopbox per jaar kwijt tegenover 168,00 euro kabel en een veel mooier beeld dus wat is goedkoper.
Ik ben het er wel mee eens dat het communiceren met alle kabelaars en CD op een zeer slecht niveau is en vindt het jammer dat de Opta hier niet naar kijkt maar die is zelf ook al slecht als je een klacht indient krijg je niet eens antwoord terug bejalve over KPN dan zijn ze er als de kippen bij om dit bedrijf een loer te draaien.

Rob Kempers
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 feb 2006 08:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Rob Kempers »

Beste Simone en Margareth

Ik moest er nog wel bij vermelde, dat vind ik wel zo netjes dat ik de problemen die ik met Canal Digitaal heb gehad erg netjes zijn opgelost en dat was zeker bij Casema niet gelukt.

margareth
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 jul 2006 08:23

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door margareth »

Bij mij loopt de discussie cq briefvoering nu vanaf januari jl. en er wordt niets netjes opgelost. Moest gewoon weer een jaarabonnement afnemen en daar ben ik het dus niet meer eens. Ze hebben overigens zelf gezegd dat de kennisgeving via een of ander blad bekend is gemaakt, ook hier heb ik niets mee en als de prijs niet met 50% omhoog was gegaan, had ik voor die € 19,95 het abonnement gewoon door laten lopen.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

@Rob(erta) < Hé, je noem mij toch ook Simone? :lol:
Ik ben met je eens dat zij het beste een schrijven naar de klant kan geven, je kunt elk jaar contract opzeggen voor heet einde er van en als je een prijsverhoging krijgt dan mag en kan je die annuleren.
Je kan het met me eens zijn, maar ze zijn dat bij wet verplicht. Jammer dat CDS de verhoging niet meedeelt (ik ga niet elke maand op de site van CDS lopen kijken) en bovendien erg stug is met het opzeggen (ontkennen van ontvangen opzegging, termijn anders interpreteren) Bovendien zijn de verhogingen onredelijk hoog.
Het feit over het aanschaffen van een nieuwe kaar als je een setupbox heb hoef je geen nieuwe kaart te kopen heb ik ook nooit hoeven doen.
Wel als je een Irdeto ontvanger hebt.
Als je niet naar de schotel kunt kijken dat je het niet kan betalen dan kan je zeker niet naar kabeltv kijken. Goedkoopste kabel tarief is 13 tot 14 euro per maand kijk je digital dan kost deze al 20 euro per maand en lang niet dezelfde kwaliteit.
Hier in Ridderkerk kost kabel 9,63 euro per maand. Bovendien kun je er meerdere tv's zonder al teveel technische aanpassingen probleemloos aansluiten.
Uitgaande van deze prijs kost mij de schotel (2 stuks)
7,95 + tweede kaart setupbox 1 euro is 8,95 per maan dan en dan heb je bovendien nog veel meer keuze als bij de kabel dit scheelt dus 11 euro per maand dan heb ik mijn spullen er in een paar jaar uit bij de kabel moet je ook een digitale ontvanger kopen.
Dat veel meer keuze is ook van toepassing zonder een abonnement van CDS (zo'n 3000)
Voor de kabel wordt de decoder vaak door de kabelexploitant ter beschikking gesteld.

Mijn berkening gaat uit dat ik twee ontvangers heb, als ik een ontvanger heb ben ik nu 39,95 per jaar met setopbox per jaar kwijt tegenover 168,00 euro kabel en een veel mooier beeld dus wat is goedkoper.

huh? daarnet zeg je nog 8,95 per maand....das 107,40 + 39,95 dus 147,35
Dat mooiere beeld is in de loop der jaren stukken minder geworden, doordat CDS meer zenders per transponder doorgeeft.


De kaart moest ik wel degelijk kopen omdat ik een IRDeto ontvanger heb. De oude IRdeto kaart heeft 7 jaar zonder problemen gefunctioneerd en functioneerde prima totdat CDS besloot Irdeto2 toe te moeten passen. Nu blijkt mij waarom.

De nieuwe heeft een half jaar goed gefunctioneerd en daarna weigerde hij te updaten. Elke keer via internet geprobeerde te heraktiveren, geen succes. Na briefwisseling (telefonisch heeft geen nut) met canal plus werkte hij opeens op :roll: miraculeuze wijze wel......voor een paar maanden om precies te zijn. Canal plus zegt doodleuk dat ik maar een andere ontvanger moet aanschaffen. Dat doe ik ook wel, maar niet om CDS te ontvangen. Ik ga niet weer een kaart van 80 euri aanschaffen en een CAM van 60 Euro om vast te zitten aan een provider die denkt zich boven de wet denkt te kunnen stellen.

Nu heb ik het abo inmiddels opgezegd, maar krijg bij het horen van CDS een bittere smaak in mijn mond ivm de achterbakse manier van tariefsverhogingen en te kaartwisseltruuk om nog meer geld los te peuteren. NL1 2 en 3 kan ik niet kijken via satelliet.(via Irdeto2 kaart)

Opta is er alleen om eerlijke concurrentie op de telecommunicatiemarkt te garanderen.

Dus Rob(erta) ik vind het fijn dat jij (nog) geen problemen hebt met CDS en er zelf tevreden over bent, maar er zijn er talloze die je mening niet delen. En de meeste vinden de tariefsverhogingen (verviervoudiging in enkele jaren) niet normaal, zeker niet omdat ze niet aangekondigd worden.

Qua satellietontvangst denk ik dat je me weinig wijzer kunt maken, ik was er al mee bezig toen je alleen maar weersatellieten kon ontvangen met zelfgebouwde antennes. Ook de opkomst van RTL4 met luxcrypt decoder actief meegemaakt. Heb ook nog analoge ontvangers, actuators, kaartprogrammers, WF T90 etc etc..

klik eens op mijn naam en kijk eens naar de posts die ik hier op dit forum heb gedaan. Ben ook in de nieuwsgroepen actief en diverse satellietfora.

@Margareth
Succes, ik wist natuurlijk niet hoe ver je al was qua briefwisseling. In ieder geval succes, en ik wil je graag helpen.

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door ruvada »

Graag zou ik medestanders vinden als ik naar de rechter moet
Ik ben er een groot voorstander van, dat dit parasitaire bedrijf wordt aangepakt, maar ben huiverig voor de onbekende kosten. Wel wil ik vertellen, waarom ook ik heel boos ben over Canaldigitaal.

Toen ik in 2001 mijn eerste satellietontvanger kocht, was dat alleen voor de "gratis" zenders. De verkoper maakte mij duidelijk, dat het settopboxpakket speciaal voor gebruikers als ik in het leven was geroepen, en dat ik wel gek zou zijn, als ik daar geen gebruik van zou maken (toen ca. 14 euro, nu al 30 euro). Inmiddels heb ik ervaren dat die garantie voor gratis kaart vervangen puur bedrog is. De codering werd doodleuk (onaangekondigd, natuurlijk) veranderd, waardoor mijn dure Seca-module niet meer werkte. De leverancier van de ontvanger was wel bereid om deze gratis om te wisselen (voor een Matrix-module). Na de volgende coderings-wijziging werkte deze ook niet meer en kon ik een dure MediaGuard-module van 90 euro kopen om de "gratis" zenders te kunnen blijven ontvangen (tot de volgende coderings-wijziging). Dat inmiddels 6 van de 10 gratis zenders zijn verwijderd, moest ik ook weer op dit forum lezen.

En al die tijd werkt het ook nog heel beroerd. Bij elke omschakeling tussen Nederlandse zenders werkt het met grote vertraging en loopt het vaak vast, terwijl het bij elke buitenlandse zender geen enkel probleem is.

Onbegrijpelijk, dat dit maar door kan gaan. De medewerkers van dit bedrijf zullen op een verjaardagsfeestje vast niet vertellen waar ze werken.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Marssjo »

De codering werd doodleuk (onaangekondigd, natuurlijk) veranderd,
Heb je je kaart laten registreren bij CDS ? Ik werd nml. wel op de hoogte gesteld van de overgang van Irdeto1/Seca 1 naar Irdeto2/Seca2 , noodzakelijk geworden doordat de 1 versie's gehackt waren. Populair waren toen nml. de zogenoemde Goldcards, om gratis mee te kunnen kijken. Dat Irdeto2 nog gebruikt wordt is een CDS belofte zolang er nog van zulke ontvangers in gebruik zijn, maar liever was CDS er gisteren nog mee gestopt. Daarom is het wijzer om op Seca2 over te gaan. Nieuwe zenders bij CDS maken alleen nog gebruik van Seca2.

Dat jouw ontvanger (welk merk,type) niet goed functioneert, hoeft niet per sé aan CDS te liggen. Kan je misschien de software updaten? Kijk, het is niet voor niets dat CDS zijn (eigen?) goedgekeurde (in mogelijkheden beperkte) ontvangers in de markt zet. Voor niet CDS gecertificeerde ontvangers garandeert CDS ook geen kijkgarantie maar er zijn zat van deze ontvangers op de markt die wel goed werken.

Verder nog dit voor de duidelijkheid: of je betaalt €3.33/maand voor het Set Top en je hebt Ned1,2,3 (deze zijn gratis) RTL4,5,7 SBS6,NET5 en Veronica, of je neemt het Basispaket voor €7.95/maand en je hebt EXTRA: Disc. NGC, Animal Planet, Talpa, Eurosport, 5xMTV en 2xVH1. Voor €1.00/maand extra per kaart ipv €3.33 ,mag je max 2 kaarten erbij activeren met alleen het Set Top pakket.

PS: in je Matrix module heb ik wel interesse, wil je er vanaf?

ruvada
Berichten: 58
Lid geworden op: 16 jul 2006 13:59

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door ruvada »

> Heb je je kaart laten registreren bij CDS ? Ik werd nml. wel op de hoogte gesteld van de overgang van Irdeto1/Seca 1 naar Irdeto2/Seca2
>
Ik had al een officiële kaart voor Seca.

> Dat jouw ontvanger (welk merk,type) niet goed functioneert, hoeft niet per sé aan CDS te liggen.
>
VHSat met 2 CI. Niet goedgekeurd dus. Maar dat vind ik geen goed excuus. Vrije zenders doen het wel goed. En met de wel goedgekeurde CI-module van Mediaguard werkt het ook niet goed.

> Verder nog dit voor de duidelijkheid: of je betaalt â,¬3.33/maand voor het Set Top en je hebt Ned1,2,3 (deze zijn gratis) RTL4,5,7 SBS6,NET5 en Veronica,
>
Ik voel mij genept, omdat deze commerciële zenders ook gratis waren, maar Canal de kaarten meermaals onbruikbaar maakte, ondanks het settopbox-abonnement.

Rob A.
Berichten: 82
Lid geworden op: 05 okt 2005 09:01

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Rob A. »

....ik wil graag meedoen, maar heb zelf mijn abo al vanwege deze reden opgezegd. Bovendien weet ik niet of ik het financieel kan opbrengen. Tros Radar zou dit ook eens aan de kaak kunnen stellen....
Tros Radar moet dit aan de kaak stellen??
Dankzij die Tros Radar heb ik naar aanleiding van een zogenaamde test vorig jaar, mijn (digitale) kabel de deur uitgedaan en heb ik een schotel aangeschaft, omdat zij beweerden dat de kwaliteit van de Nederlandse satellietuitzendingen prachtig zijn en veeeeeel beter zijn dan die van de kabel.
En wat blijkt?? op Digitenne na, heb ik nog nooit zo'n verschrikkelijke beeldkwaliteit gehad als bij Canal Digitaal.
Met weemoed denk ik terug aan mijn messcherpe digitale kabelbeeld zonder blokjes en vage kleuren.
Helaas heb ik veel uitgegeven aan kijken via de schotel en kan ik de situatie niet zo 1, 2, 3 meer terugdraaien.
Het is duidelijk dat Tros Radar aandelen in Canal Digitaal heeft of vet beloond wordt voor het verkondigen van leugens.
Ja veel Duitse zenders zien er perfect uit, maar daar kijk ik niet naar.

Radar ik haat jullie...

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

En wat blijkt?? op Digitenne na, heb ik nog nooit zo'n verschrikkelijke beeldkwaliteit gehad als bij Canal Digitaal.
Met weemoed denk ik terug aan mijn messcherpe digitale kabelbeeld zonder blokjes en vage kleuren.
Vreemd....Ik heb precies het tegenovergestelde ervaringen.
Bij de digitaletv via de kabel een box met alleen maar ellende gehad, vastlopers slechte synchronisatie, blokken en haperingen.
Weet wel dat de beeldkwaliteit sterk afhankelijk is van de gebruikte ontvanger. Heb o.a. ook nog een Philips DSX 3072 secabox, maar de beeldkwaliteit daarvan is stukken minder.

Ik ben geen Canal Digitaal fan, maar de beeldkwaliteit (met oude Nokia Mediamaster 9500 en 88cm Triax met twee LNB's) was toch stukken beter en betrouwbaarder dan dat van de digibox van UPC.

Na de verandering van de codering (naar IRdeto2) wel alleen maar ellende met CDS gehad. Meest tegen de borst stuitend zijn de onaangekondigde tariefsverhogingen en het door de strot duwen van de nieuwe kaart (a 90 euro per stuk) die het steeds slechter is gaan doen.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Marssjo »

90 Euro voor een nieuwe kaart ????
Gedeelte uit een email (21-03-2005) van CanalDigitaal, ik had een Irdeto 1 en vroeg een Seca2 kaart aan voor maar 19.95

Smartcardnummer: 00024******
Type smartcard: Mediaguard
Kosten nieuwe smartcard: 19,95 Euro (eenmalig)
Kosten adreswijziging: 0,00 Euro (eenmalig)
Kosten contractovername (naamswijziging): 0,00 Euro(eenmalig)
Kosten extra pakket: Reeds betaald
Extra pakket: Set Top Box Pakket


Totaal eenmalige kosten: 19,95 Euro
Kosten per maand: Reeds betaald

Binnen enkele dagen ontvangt u op bovenstaand adres een acceptgiro voor de totale eenmalige kosten. Na betaling van deze kosten wordt de nieuwe smartcard toegestuurd.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Was btw 80 Euro (typo)
Gedeelte uit een email (21-03-2005) van CanalDigitaal, ik had een Irdeto 1 en vroeg een Seca2 kaart aan voor maar 19.95

Smartcardnummer: 00024******
Type smartcard: Mediaguard
Kosten nieuwe smartcard: 19,95 Euro (eenmalig)
Kosten adreswijziging: 0,00 Euro (eenmalig)
Kosten contractovername (naamswijziging): 0,00 Euro(eenmalig)
Kosten extra pakket: Reeds betaald
Extra pakket: Set Top Box Pakket
Maar in een irdeto ontvanger kun je geen seca kaart stoppen, dus heb je waarschijnlijk ook een Mediaguard C.I. aangeschaft. Wat heeft die gekost?

Vind het wel vreemd dat de 'oude' klanten (met IRdeto) financieel het hardst getroffen worden (zie eerdere berichten) tarieven zijn gigantisch gestegen in 5 jaar tijd.

Dat Irdeto2 nog gebruikt wordt is een CDS belofte zolang er nog van zulke ontvangers in gebruik zijn, maar liever was CDS er gisteren nog mee gestopt.
Belofte? Door de rechter beslist, na rare bokkesprongen van CDS!

Nieuwe zenders bij CDS maken alleen nog gebruik van Seca2.
Niet de zenders, maar CDS heeft besloten nieuwe zenders met seca2-codering uit te zenden om degene die nog IRdeto ontvangers hebben over te doen stappen naar Seca2. tis gewoon strategie van CDS om de 'oude' gebruikers (van IRdeto) naar Seca2 te dwingen. Volgens frustreert CDS moedwillig de irdeto(2) gebruikers om dezelfde reden.

....of je betaalt €3.33/maand voor het Set Top en je hebt Ned1,2,3 (deze zijn gratis)
3,33/maand is niet gratis, dat is bijna 40 euro per jaar (ipv de 14,95/jaar in 2000) Als je er ook een speciale kaart voor moet aanschaffen (a 80 euro) vind ik dat ook niet gratis. Gratis is FTA en niet achter een decoder met een kaart/registratie waar je voor moet betalen.
Als je geen kaart koopt, kun je niet gratis naar Ned 1,2, of 3 kijken, alleen BVN (en buitenlandse zenders).

Ik ben ook van mening dat de PUBLIEKE zenders (Ned 1, 2, 3, BVN en lokale omroepen) FTA uitgezonden zouden moeten worden. Met name bij DVB-T, vanwege het bereik van de zenders. Voor DVB-S zou men programma's die door het auteursrecht te duur zijn voor uitzending (vooral engelstalige producties) kunnen coderen.

Marssjo
Berichten: 254
Lid geworden op: 29 sep 2005 15:23

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door Marssjo »

Ik had een "aangepaste" Duitse DBox, ofwel een Nokia Mediamaster 9500 met Irdeto 1 kaart. Omdat er steeds meer zenders enkel in Seca gingen coderen en omdat ik toch weer aan een nieuwe ontvanger toewas ben ik overgestapt op een Seca2 kaart. Ik heb toen een Dreambox 7000 met ingebouwde Hard Disk gekocht, andere software erin gezet en dan heb je geen losse (voor CDS: Mediaguard) CA Module's meer nodig.
Quote:
....of je betaalt €3.33/maand voor het Set Top en je hebt Ned1,2,3 (deze zijn gratis)

3,33/maand is niet gratis, dat is bijna 40 euro per jaar (ipv de 14,95/jaar in 2000) Als je er ook een speciale kaart voor moet aanschaffen (a 80 euro) vind ik dat ook niet gratis. Gratis is FTA en niet achter een decoder met een kaart/registratie waar je voor moet betalen.
Als je geen kaart koopt, kun je niet gratis naar Ned 1,2, of 3 kijken, alleen BVN (en buitenlandse zenders).
Voor ontvangst van Ned1,2 en 3 heb je alleen een (erg dure) kaart nodig en betaal je verder niets. Voor 3.33/mnd heb je dus Ned1,2 en 3 en de RTL's, Veronica, SBS6 en Net5 zoals ik al eerder schreef. Kan het zijn dat de commerciele zenders tegenwoordig geld vragen ipv voorheen betaalden voor verspreiding van hun signaal via sateliet? Hun reclame inkomsten worden ook minder dus vandaar die €40/jaar ?

Je schreef al over auteursrechten. Het zal wel te duur zijn om iemand de codeerschakelaar te laten in of uitdrukken voor/na een tv programma en dat dan voor 3 zenders... Tsja, eenvoudiger om de codering via de sateliet,standaard aan te laten staan. Voor DVB-T (=Digitenne/KPN-tv) ben ik het helemaal met je eens, daar moeten Ned1,2,3 en de regionale zenders "FTA" (Free To Air) zijn. Ook een Europeaan op vakantie in Nederland, moet bijv. bij calamiteiten deze zenders gratis kunnen bekijken. Kijk en Luistergeld betalen we allemaal al jaren via de belasting, dus hebben we er ook recht op om deze zenders gratis te kunnen bekijken. We gaan niet dubbel voor iets betalen en anders verminderen ze de belastingen maar.

PS. ik heb geen idee waarom, maarre zowat alle zenders in het CDS pakket zijn momenteel vrij te ontvangen dus geniet ervan zolang het nog kan.

SimonleBon
Berichten: 257
Lid geworden op: 12 feb 2006 19:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door SimonleBon »

Ja dat zag ik ook al in de nieuwsgroepen staan. :D
Ned 1 en 2 inmiddels niet FTA meer....

Maar Helaas wil de EpsilonCard die ik bij CDS heb gekocht al overleden lijkt het. Geen Ned 1,2 en 3 via irdeto voor mij op mijn 9500. Heb hem nog niet op de 9200 en Nokia Dbox, die ik nog heb liggen, geprobeerd. Want misschien is het alleen een ontvangerkwestie.

Mijn 'oude' sat ontvangers wilde ik op verschillende kamers installeren, maar nu heb ik maar de CAI doorgetrokken. ff nog geen zin/tijd/prioriteit gehad om ontvangers te installeren. :wink:

Maar mocht het aan de kaart liggen heb ik geen zin om weer eens in conclaaf te gaan met CDS, omdat het me alleen maar nog meer geld gaat kosten. 'Als ik het had geweten, dan had ik het niet gedaan' is hier wel van toepassing. Heb ook alle abo's opgezegd bij CDS (een maand na ontvangst van de nieuwe kaarten), omdat ze de tarieven nog ff onaangekondigd hadden verhoogd zonder ook maar een briefje eraan te wagen.

Vind eigenlijk dat het hele automatische incassosysteem aangepast zou moeten worden. Dat je bij hoogtewijzigingen opnieuw toestemming voor incasso moet verlenen, al is het maar electronisch. Dan laten ze deze vorm van verhogen wel achterwege.

Heb bij het GEB (nu Eneco) al eens een leuk geintje met automatische incasso meegemaakt: 2500,- gulden afgeschreven(jaarafrekening die ik nog niet had ontvangen). Leuk als je net je volle boodschappenwagen wil pinnen en te horen krijgt dat je saldo ontoereikend is.

Wat betreft DVB-T; ik ben bang dat door de akties van kpn (nu ontvanger voor 9,99 of zoiets) de publieke zenders via digitenne niet FTA uitgezonden zullen worden. Bovendien schijnt 'democrate' M v/d Laan al contracten te hebben afgesloten met kpn. Ben het ook helemaal met je argumenten eens, en heb (zoals je weet) hier al eens een topic aan gewijd.

Heb over een tijdje nog wat vragen op dreamboxgebied, maar dat komt nog wel ;).

benhetzat
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2006 12:36

Re: WELKE GEDUPEERDE VAN CANAL DIGITAAL GAAT MEE NAAR RECHTER?

Ongelezen bericht door benhetzat »

Eerst de commerciele NED. zenders alleen betaald via de sateliet te ontvangen Adverteerders op deze zenders verliezen zo veel potenciele klanten. Nu sinds maandag geen NED. 1.2en3 meer. Kan het nog gekker worden met deze signaal-cowboy :cry:

Gesloten