LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Op 30 juni 2006 voor een annuleringsverzekering betaald bij D-reizen. Maar nog steeds geen polisblad met polisnummer ontvangen per post.

Het annuleringssysteem is/was ontoegankelijk, maar volgens D-reizen ben ik gewoon verzekerd en moet ik als ik gebruik wil maken van de verzekering bij het kantoor langskomen en wordt het in orde gemaakt.

Echter, ik wil het polisnummer weten. Is dat zo raar of is D-reizen raar bezig? Kan ik van de verzekering af desgewenst?

Bij Unigarant zelf kan ik niet terecht, die verwijzen me door naar de tussenpersoon...

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

Als u gewoon even belt met het kantoor krijgt u zo een kopietje thuisgestuurd. Geen probleem. En als ze even problemen hebben met de systemen (ik heb gehoord dat ze met de systemen bezig zijn daar) dan bent u inderdaad verzekerd maar duurt het iets langer voor u het polisblad thuis heeft.

Ik zou me geen zorgen maken.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Het kantoor zelf is niet bereikbaar (,,wegens drukte kunnen we de telefoon niet opnemen''). Via een ander kantoor in deze stad word ik doorgeschakeld naar het centrale nummer en daar werd het raar gevonden dat er volgens het A4-tje dat ik had meegekregen gecrediteerd was... Een kopietje kon ze niet maken omdat ze niet in het annuleringssysteem kon komen

Wel een probleem dus.

Ze hebben niet 'even' problemen met het systeem, maar al sinds 25 juni! Uit uw redenatie volgt niet dat ik inderdaad verzekerd ben. En wat is 'iets langer'? 30 juni 2006 reis en verzekering gekocht en 16 juli vliegen we weg, dus voor die datum wil ik per se het polisnummer weten.

Ik maak me dus, mijns inziens terecht, wel zorgen.

Van wie heeft u gehoord dat ze met de systemen bezig zijn?

Wat zijn de mogelijkheden?

1. systeem ligt er inderdaad uit en ik krijg voor vertrek mijn polisblad.
2. de premie is niet aan unigarant betaald, ik ben dus niet verzekerd en het kantoor strijkt mijn premie op.
3. D-reizen is geen contactpersoon meer bij Unigarant (D-reizen wordt ook niet genoemd bij het zoeken naar contactpersonen) en verkoopt illegaal verzekeringen.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

Wel over de laatste optie kan ik kort maar krachtig zijn; dat is absoluut niet aan de hand. D-reizen is een van de belangrijkste partners van Unigarant.

Ik snap niet goed over welk annuleringssysteem u het heeft. D-reizen sluit zijn verzekeringen af via haar eigen administratie systeem. Juist dit systeem is momenteel inderdaad niet goed bereikbaar.

Ik zou u adviseren even bij een van de winkels langs te gaan en daar om een kopie te vragen. Neemt u uw betaalbewijs mee. Als u betaald heeft bent u gewoon verzekerd.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Inmiddels extra bevestigingsbrief van het betreffende kantoor gekregen, dat vind ik wel prettig.

Toch had ik liever al het polisnummer geweten. Vandaag lag het systeem er nog steeds uit, dus dat was niet mogelijk. Vind dit geen fijne situatie, maar het is nu even niet anders en ik laat het voorlopig even zo.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

Fijn dat er een extra bevestiging is uitgegeven. Prettig voor een extra zeker gevoel. En dat polisnummer, ja, vervelend, maar dat komt echt wel.

met vriendelijke groet,

Nadine

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Shareena »

Ligt het aan mijn of kan je niet gewoon even langsgaan? Dan lijkt het me opgelost toch?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Op 7 juli schreef ik dat het systeem er nog steeds uit lag. Dus op die dag kon er geen polisblad uitgeprint worden.

Ik wist dat het systeem eruit lag omdat ik langs was geweest om de reisbescheiden op te halen. Maar een polisblad kreeg ik dus niet, zodat ik ook het polisnummer niet weet.

En om nu elke dag langs te gaan lijkt me een beetje teveel van het goede...

Ik weet nu wel dat ik voortaan wel een annuleringsverzekering bij een bij mij als goed bekend staande maatschappij afsluit die wel gewoon binnen een paar dagen met een polisblad op de proppen komt en niet via D-Reizen. Want dit is gewoon slecht; ik wil gewoon boter bij de vis, wat dus wel kan bij die andere maatschappij.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Vanochtend reactie op mijn vraag aan Unigarant gekregen; er staat geen verzekering op mijn adres....

http://www.unigarant.nl/UnigarantWebsit ... onZoek.htm

Via bovenstaande link gezocht op mijn postcode (ook op postcode D-reizen), maar D-reizen staat er niet tussen als contactpersoon, terwijl andere reisbureaus er wel tussen staan???

Zojuist gereageerd op email van Unigarant waarbij ik de 2 brieven van D-Reizen heb toegevoegd, met nogmaals de vraag of ik nu wel of niet verzekerd ben.

Wordt vervolgd...

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Lau10 »

wat een gedoe, voor het geld dat je aan D Reizen betaalt, kun jezelf een doorlopende annuleringverzekering g,gekoppelt aan de doorgaande reisverzekering afsluiten.

Het factuurnummer met vermelding naar de Unigarant verzekering is voldoende verzekeringbewijs., de voorwaarden zijn overal te krijgen.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Dat elders voor hetzelfde of voor minder geld een (gekoppelde) annuleringsverzekering te koop moet zijn, dat weet ik.

Het kan best zo zijn dat het factuurnummer met vermelding naar de Unigarant verzekering voldoende is. Maar ik heb geen papier waarboven het woord 'factuur' staat, maar een brief waarop staat 'Hierbij crediteren wij uw verzekering', waarop verder ook niet het woord 'annulering' op voor komt. Onderaan de brief staat 'Alle op uw vorige factuur berekende kosten zijn hiermee vervallen', dit terwijl er geen 'vorige factuur' bestaat.

De tweede brief is een BOEKINGsformulier waarop o.a. staat 'Klant heeft bij Unigarant een doorlopende annuleringsverzekering afgesloten ingaande op 30/6 '06.

Maar nog steeds geen polisnummer en polisblad, en dat is wat ik wil.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

heb je op de postcode van het kantoor gezocht of op de postcode van het hoofdkantoor?

D-reizen is namelijk 1 klant met meerdere agentnummers.

En sorry hoor, je hebt de bevestiging gekregen, een extra bevestiging en de belofte dat je je polisnummer krijgt.

Je kunt je ook té druk maken hoor.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Uiteraard heb ik gezocht op de postcode van het kantoor. Zo verschijnen er ook postcodes van de verschillende kantoren van Globe Reisbureaus... En het gaat om postcodes in die buurt, niet de exacte postcode van D-Reizen zelf.

Als het systeem het niet doet, dan is het minste wat ze kunnen doen ingaan op je voorstel om het geld van de verzekering terug te krijgen en zo de verzekering ongedaan te maken, zodat ik elders mijn heil kan zoeken. En dat is geweigerd.

En ik houd er wel van om te discussieren :). Als jij dat 'je té druk maken' noemt, dan moet je dat verder zelf weten.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Lau10 »

het wordt inderdaad een niemendal item, succes met de annulering van de reis, of gaat het daar eigenlijk niet om ??>

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Waar het om gaat is dat ik een polisblad met polisnummer krijg en dat ik, indien dat niet mogelijk is door interne problemen, waar ik niets mee te maken wil hebben, dat ik dan de mogelijkheid krijg om de aankoop teniet te doen.

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

Die verzekering is afgesloten en betaald, dus die kun je niet annuleren.

Feit dat jij je nummertje nog niet hebt wil niet zeggen dat die verzekering niet afgesloten is. En als je op postcode zoekt van het filiaal kun je inderdaad lang zoeken.

En jij kunt wel niets met de problemen te maken willen hebben, soms is het nu eenmaal niet anders.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Een polisblad was toegezegd op 30 juni, maar is thans, 10 juli, nog steeds niet in bezit. Ik vind dat ik daarom van de koop af moet kunnen, omdat de dienst nog niet compleet geleverd is en Unigarant mijn verzekering niet in hun systeem kon terugvinden vandaag (reactie van Unigarant per email).

En ik wil inderdaad niets met de problemen van D-Reizen te maken hebben. De dienst is niet compleet geleverd, dan wil ik de mogelijkheid om van de gehele dienst af te komen met geld terug.

Dit is gewoon slecht werk (op z'n zachtst gezegd) van D-Reizen :!:

Nadine
Berichten: 86
Lid geworden op: 31 mei 2006 22:07

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Nadine »

Het is misschien slecht werk van D-reizen, maar ik vind het muggenzifterij. "De dienst is niet compleet geleverd" De dienst is wel geleverd, je wilde een verzekering en die heb je gekregen, inclusief bevestiging. Als je nu moet annuleren heb je een bewijs van verzekering. Dus zelfs in het geval dat D-reizen de verzekering niet voor je heeft afgesloten zijn zij aansprakelijk.

Wat is er nu eigenlijk aan de hand. Heb je ergens anders een goedkopere verzekering gevonden ofzo?

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Frankkk »

Ik wil een polisblad met polisnummer PUNT

De dienst is NIET compleet geleverd; een polisblad was toegezegd, maar is nog steeds niet in mijn bezit. Niet compleet dus.

Lau10
Berichten: 225
Lid geworden op: 13 apr 2006 15:46

Re: D-Reizen en annuleringsverzekering van Unigarant

Ongelezen bericht door Lau10 »

Frankkk

jij wil helemaal niet op vakantie en bent nu aan het muggenziften, of je zit de zaak op te draaien binnen dit forum.

blijf lekker thuis en geniet ervan

Gesloten