Zuiderster
Geplaatst: 07 jul 2006 14:03
Hallo iedereen,
Enige tijd geleden hebben wij een dressoir, televisiemeubel en salontafel aangeschaft bij de Zuiderster. Nu is de televisietafel gelijk na levering weer meegenomen ivm een afgebroken lade. Het dressoir was ook niet in orde, er zaten verschillende beschadigingen/reparaties aan. Deze is gisteren omgeruild, tegen een wederom niet in orde zijnde exemplaar. Alle 3 de lades hebben mankementen en wederom zijn de poten niet gelijk, waardoor het dressoir slechts op de middelste poot en 2 voorste poten rust. Volgens de bezorger van de Zuiderster zou dit aan mijn vloer liggen, maar in het midden van de kamer stond hij op dezelfde manier. De middelste poot is langer dan de 4 hoekpoten en door het gewicht van deurfronten enl laden hangt hij naar het zwaarste punt. Het televisiemeubel is al eerder opnieuw bezorgd, wederom met beschadigingen en gelijk weer meegenomen. De salontafel wordt pas eind juli voor het eerst geleverd.
Mijn vraag is wanneer heb ik de zuiderster genoeg in de gelegenheid gesteld om problemen op te lossen, en dus kan overgaan tot annulering van de koop. Volgens het cbw heb ik recht op respectievelijk reparatie, vervanging, annulering. Momenteel heb ik al 2 x een dressoir gehad en al 2 x een televisietafel, dus voor beiden zijn ze in de gelegenheid geweest om een goede te leveren. Volgens de zuiderster zijn er geen aantallen genoemd over hoe vaak ze in de gelegenheid gestelt moeten worden en zou het dus gerust weken of maanden zo door kunnen gaan.
Binnenkort komt er een monteur langs voor het dressoir, daarna nog 1 x voor bezorging van de salontafel, en in augustus nog 1x voor het bezorgen van een televisiemeubel. Inmiddels ben ik dan 7 dagen thuis geweest voor het leveren van slechts 3 meubelstukken...
Enige tijd geleden hebben wij een dressoir, televisiemeubel en salontafel aangeschaft bij de Zuiderster. Nu is de televisietafel gelijk na levering weer meegenomen ivm een afgebroken lade. Het dressoir was ook niet in orde, er zaten verschillende beschadigingen/reparaties aan. Deze is gisteren omgeruild, tegen een wederom niet in orde zijnde exemplaar. Alle 3 de lades hebben mankementen en wederom zijn de poten niet gelijk, waardoor het dressoir slechts op de middelste poot en 2 voorste poten rust. Volgens de bezorger van de Zuiderster zou dit aan mijn vloer liggen, maar in het midden van de kamer stond hij op dezelfde manier. De middelste poot is langer dan de 4 hoekpoten en door het gewicht van deurfronten enl laden hangt hij naar het zwaarste punt. Het televisiemeubel is al eerder opnieuw bezorgd, wederom met beschadigingen en gelijk weer meegenomen. De salontafel wordt pas eind juli voor het eerst geleverd.
Mijn vraag is wanneer heb ik de zuiderster genoeg in de gelegenheid gesteld om problemen op te lossen, en dus kan overgaan tot annulering van de koop. Volgens het cbw heb ik recht op respectievelijk reparatie, vervanging, annulering. Momenteel heb ik al 2 x een dressoir gehad en al 2 x een televisietafel, dus voor beiden zijn ze in de gelegenheid geweest om een goede te leveren. Volgens de zuiderster zijn er geen aantallen genoemd over hoe vaak ze in de gelegenheid gestelt moeten worden en zou het dus gerust weken of maanden zo door kunnen gaan.
Binnenkort komt er een monteur langs voor het dressoir, daarna nog 1 x voor bezorging van de salontafel, en in augustus nog 1x voor het bezorgen van een televisiemeubel. Inmiddels ben ik dan 7 dagen thuis geweest voor het leveren van slechts 3 meubelstukken...