Tegoedbon voor gitaar?
Geplaatst: 07 jul 2006 21:37
Sorry hoor, mijn topic valt niet echt onder de catagorie 'Garantie', maar het lijkt er het meeste op.
Ook mijn excuses voor het lange verhaal, maar het is vrij merkwaardig, vandaar dat ik het belangrijk acht dat ik het hele verhaal vertel.
Ik heb een weekje geleden een gitaar gekocht bij Feedback Apeldoorn. Het was een koopje, maar uit ervaring weet ik dat sommige low budget gitaren nog best goed kunnen klinken.
Dus ik heb die gitaar gekocht. Ik kon de gitaar daar echter niet uitproberen, dus ik heb 'm thuis uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit een nieuwe gitaar zo horen ratelen. Ik weet best dat je gitaren vaak moet afstellen om hét geluid eruit te krijgen, maar kom op, dit lijkt net op onafgemaakt werk. Werkelijk alle snaren ratelden op haast elke fret.
Ik heb 'm dan ook teruggebracht, en vroeg of ze een nieuwe konden bestellen. Ze boden me nog de keuze aan om de huidige gitaar te laten repareren of om een nieuwe te bestellen. Ik koos dus ervoor om een nieuwe te laten bestellen. Over een week zou ik gebeld worden.
Na een week was ik nog niet gebeld, dus besloot ik hen te bellen. Ik kreeg te horen dat er geen bestelling heeft plaatsgevonden, maar dat de gitaar die ik had ingeleverd nog in de reparatie is en dat dat nog wel eventjes zou duren. Ook vond de man die aan de telefoon zat het vreemd dat ik zei dat ik gebeld zou worden, want volgens hem bellen ze NOOIT (zo zei hij het) bij bestellingen, alleen bij reparaties.
Goed... Ik belde tien minuten later weer. Ik kreeg toen iemand anders aan de lijn, de me kon vertellen dat zowel de bestelde gitaar binnen is gekomen. Vreemd. Ik kon hem de volgende dag ophalen (het was bijna sluitingstijd).
Toen ik daar aankwam zag ik de gitaar die ik ingeleverd had. Hij was helemaal afgesteld. Ze hadden ook wel een nieuwe liggen, maar volgens hen was deze beter, omdat deze dus helemaal afgesteld is (of toch niet besteld, Feedback?).
Een van de medewerkers liet even zien dat die gitaar goed was, plugde 'm in een versterker van €940,- en speelde er wat op. Ik speelde er ook nog even op, waarna ik besloot 'm nog even mee naar huis te nemen, om te kijken hoe die bij mij klinkt.
Als ik niet tevreden was, kon ik gewoon terugkomen, geen probleem. Tenminste, dat werd mij verteld.
Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met deze gitaar. Ik keek even naar de bon om wat voorwaarden op te zoeken, zoals binnen hoeveel dagen ik het terug mag brengen en of ik mijn geld terugkrijg of dat ik een tegoedbon krijg. Dit is wat er onderin op de bon stond:
Betalingscondities mits anders vermeld binnen 30 dagen netto.
Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn van toepassing onze algemene verkoop voorwaarden gedeponeerd bij de K.v.K. te Rotterdam.
Een exemplaar wordt u op verzoek toegezonden of raadpleeg www.feedback.nl
Daar werd ik niet direct iets wijzer van. Ik heb dus maar even de voorwaarden op hun site gelezen, maar ook hier kan ik niets vinden over wat ik zocht.
Ik ging er dus maar van uit dat ik het gitaartje mocht terugbrengen en mijn geld terugkreeg.
Ik ging vandaag dus even terug naar Feedback. Toen ik binnen kwam lopen keek de man achter de balie me aan met grote ogen (om een of andere reden, vaag). Ik zei dat ik niet tevreden was met mijn gitaar, en dat ik deze graag terug wou geven.
"Ja, dat kan. We kunnen alleen geen geld terug geven. Dat doen we nooit. We geven alleen tegoedbonnen. Als ik namelijk het geld terug geef, wordt de directeur boos. Kijk, het kan zijn dat iemand een gitaartje koopt, er een live optreden mee doet en die gitaar weer terugbrengt."
Ik was verbaasd. Ik was werkelijk even mijn argumenten kwijt. Ik zit nu dus met een tegoedbon van €99,- die zogenaamd oneindig geldig is. Ik probeer nu wat gaten in hun regeling te vinden, waarvan het niet genoeg informeren van de consument ééntje is.
Maar hoe zit het met die tegoedbon? Ik heb hier en daar een beetje lopen snuffelen, zoals op de website van de Consumentenbond.
Het is me zo'n beetje duidelijk geworden dat ik recht heb op mijn geld, en dat ik tegoedbonnen mag weigeren.
Hoe zit dit in elkaar? Is er toch nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?
Ook mijn excuses voor het lange verhaal, maar het is vrij merkwaardig, vandaar dat ik het belangrijk acht dat ik het hele verhaal vertel.
Ik heb een weekje geleden een gitaar gekocht bij Feedback Apeldoorn. Het was een koopje, maar uit ervaring weet ik dat sommige low budget gitaren nog best goed kunnen klinken.
Dus ik heb die gitaar gekocht. Ik kon de gitaar daar echter niet uitproberen, dus ik heb 'm thuis uitgeprobeerd. Ik heb nog nooit een nieuwe gitaar zo horen ratelen. Ik weet best dat je gitaren vaak moet afstellen om hét geluid eruit te krijgen, maar kom op, dit lijkt net op onafgemaakt werk. Werkelijk alle snaren ratelden op haast elke fret.
Ik heb 'm dan ook teruggebracht, en vroeg of ze een nieuwe konden bestellen. Ze boden me nog de keuze aan om de huidige gitaar te laten repareren of om een nieuwe te bestellen. Ik koos dus ervoor om een nieuwe te laten bestellen. Over een week zou ik gebeld worden.
Na een week was ik nog niet gebeld, dus besloot ik hen te bellen. Ik kreeg te horen dat er geen bestelling heeft plaatsgevonden, maar dat de gitaar die ik had ingeleverd nog in de reparatie is en dat dat nog wel eventjes zou duren. Ook vond de man die aan de telefoon zat het vreemd dat ik zei dat ik gebeld zou worden, want volgens hem bellen ze NOOIT (zo zei hij het) bij bestellingen, alleen bij reparaties.
Goed... Ik belde tien minuten later weer. Ik kreeg toen iemand anders aan de lijn, de me kon vertellen dat zowel de bestelde gitaar binnen is gekomen. Vreemd. Ik kon hem de volgende dag ophalen (het was bijna sluitingstijd).
Toen ik daar aankwam zag ik de gitaar die ik ingeleverd had. Hij was helemaal afgesteld. Ze hadden ook wel een nieuwe liggen, maar volgens hen was deze beter, omdat deze dus helemaal afgesteld is (of toch niet besteld, Feedback?).
Een van de medewerkers liet even zien dat die gitaar goed was, plugde 'm in een versterker van €940,- en speelde er wat op. Ik speelde er ook nog even op, waarna ik besloot 'm nog even mee naar huis te nemen, om te kijken hoe die bij mij klinkt.
Als ik niet tevreden was, kon ik gewoon terugkomen, geen probleem. Tenminste, dat werd mij verteld.
Uiteindelijk was ik toch niet tevreden met deze gitaar. Ik keek even naar de bon om wat voorwaarden op te zoeken, zoals binnen hoeveel dagen ik het terug mag brengen en of ik mijn geld terugkrijg of dat ik een tegoedbon krijg. Dit is wat er onderin op de bon stond:
Betalingscondities mits anders vermeld binnen 30 dagen netto.
Op al onze leveringen en overeenkomsten zijn van toepassing onze algemene verkoop voorwaarden gedeponeerd bij de K.v.K. te Rotterdam.
Een exemplaar wordt u op verzoek toegezonden of raadpleeg www.feedback.nl
Daar werd ik niet direct iets wijzer van. Ik heb dus maar even de voorwaarden op hun site gelezen, maar ook hier kan ik niets vinden over wat ik zocht.
Ik ging er dus maar van uit dat ik het gitaartje mocht terugbrengen en mijn geld terugkreeg.
Ik ging vandaag dus even terug naar Feedback. Toen ik binnen kwam lopen keek de man achter de balie me aan met grote ogen (om een of andere reden, vaag). Ik zei dat ik niet tevreden was met mijn gitaar, en dat ik deze graag terug wou geven.
"Ja, dat kan. We kunnen alleen geen geld terug geven. Dat doen we nooit. We geven alleen tegoedbonnen. Als ik namelijk het geld terug geef, wordt de directeur boos. Kijk, het kan zijn dat iemand een gitaartje koopt, er een live optreden mee doet en die gitaar weer terugbrengt."
Ik was verbaasd. Ik was werkelijk even mijn argumenten kwijt. Ik zit nu dus met een tegoedbon van €99,- die zogenaamd oneindig geldig is. Ik probeer nu wat gaten in hun regeling te vinden, waarvan het niet genoeg informeren van de consument ééntje is.
Maar hoe zit het met die tegoedbon? Ik heb hier en daar een beetje lopen snuffelen, zoals op de website van de Consumentenbond.
Het is me zo'n beetje duidelijk geworden dat ik recht heb op mijn geld, en dat ik tegoedbonnen mag weigeren.
Hoe zit dit in elkaar? Is er toch nog een mogelijkheid om mijn geld terug te krijgen?