Ik snap eigenlijk helemaal niet hoe ik aan een lening kan komen van 45.000 Euro????
Ik heb een maand inkomen van 1300 Euro netto betaal nu dus 227 Euro aan legiolease permaand, plus ik heb een hypotheek van 85.000 euro waar ik ca 550 Euro per maand aan betaal
op het moment van aanvraag was mijn inkomen zelfs nog lager in guldens was dit fl 2600,-
maar als ik bij banken ga informeren, kan ik nergens meer als 16.000 euro lenen (als ik Legio niet gehad zou hebben)
Waarom kun je dan bij legio wel (onverantwoord zoveel geld lenen, zelfs zonder dat ik al mijn inkomens bewijzen ect hoefde te overhandigen????
Ik geef toe dat ik van geldzaken enz de ballen verstand heb, maar hebben hun dan het recht om daar misbruik van te maken????, ik zit nu met een schuld aan Legio van 18.000 Euro waarvan ik echt niet weet hoelang ik hier over ga doen, heb toen der tijd juist voor Legio gekozen, omdat ik het met zo'n hoog maand bedrag 3 jaar wel zou kunnen redden
nu zit ik er dus geen 3 jaar aan vast maar minimaal 10jaar!!!
Met voor mij dus de komende 10jaar geen enkele toekomst op wat betreft sparen en iets opbouwen
De afgelopen 3jaar wist ik dat ik gewoon 3 jaar heel zuinig moest leven, en had hier zelf voor gekozen, maar ik hou dit echt geen 10jaar nog vol, wil ook wel weer eens op vakantie, of een auto kopen, maar dit alles heeft Legio nu voor mij kapot gemaakt
Ik vind dat ze zeer onverantwoordig bezig waren door mij dit kontrakt te laten tekenen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 45.000 Euro
Re: 45.000 Euro
Beste Rene,
Ik kan me je reactie zeer goed begrijpen.
Ik zit in precies dezelde schuit.
Als student heb ik "slechts" enkele honderden euro's per maand, waarvan na betaling van allerlei zaken nauwelijks wat overblijft voor leuke dingen mee te doen.
Ik heb ook een contract van 10 jaar waarin ik mezelf heb verplicht tot het betalen van 110 euro per maand. Dit betekent 10*1320= 13.200 euro.
Daarbij laat ik de eventuele schuld op het einde van het contract maar even buiten beschouwing.
Het probleem waar ook jij mee zit is dat je op basis van je inkomen bij een bank slechts 16.000 euro geleend kreeg maar bij Legio Lease meer dan het 4- voudige ZONDER overlegging van een salarisstrookje.
Als student krijg ik bijna geen geld geleend en als ik al geld geleend krijg gaat het om bedragen van 1.000 euro veelal.
Bij Legio heb ik een bedrag kunnen lenen van het 20-voudige ook zonder overlegging van salarisstrookje.
Ik vind het dan ook erg jammer dat dit punt niet is aangekaart worden tijdens de chat met dhr. Schonewille
Graag zou ik hier meer van willen weten of het beroepen op grond van bovenstaande zin heeft om vernietiging van het contract te bedingen.
m.v.g Ruud
Ik kan me je reactie zeer goed begrijpen.
Ik zit in precies dezelde schuit.
Als student heb ik "slechts" enkele honderden euro's per maand, waarvan na betaling van allerlei zaken nauwelijks wat overblijft voor leuke dingen mee te doen.
Ik heb ook een contract van 10 jaar waarin ik mezelf heb verplicht tot het betalen van 110 euro per maand. Dit betekent 10*1320= 13.200 euro.
Daarbij laat ik de eventuele schuld op het einde van het contract maar even buiten beschouwing.
Het probleem waar ook jij mee zit is dat je op basis van je inkomen bij een bank slechts 16.000 euro geleend kreeg maar bij Legio Lease meer dan het 4- voudige ZONDER overlegging van een salarisstrookje.
Als student krijg ik bijna geen geld geleend en als ik al geld geleend krijg gaat het om bedragen van 1.000 euro veelal.
Bij Legio heb ik een bedrag kunnen lenen van het 20-voudige ook zonder overlegging van salarisstrookje.
Ik vind het dan ook erg jammer dat dit punt niet is aangekaart worden tijdens de chat met dhr. Schonewille
Graag zou ik hier meer van willen weten of het beroepen op grond van bovenstaande zin heeft om vernietiging van het contract te bedingen.
m.v.g Ruud
Beste Rene en Ruud,
Zoals hier wederom blijkt - en ik hebt het hierop het forum
al vele malen beweerd - heeft Legio/Dexia zich bijzonder
weinig aangetroken van de zorgplicht die men ten opzichte van hun klanten wel moesten uitvoeren. Sinds ik hier op het
forum zit heb ik nogal wat mails ontvangen op mijn e-mail
adres en vele gelijke berichten zoals jullie vertellen zaten
daarbij.
De Autoriteit-FM is bezig met een onderzoek naar Legio/Dexia
en hoewel AFM het ontkent zijn daar wat gegevens uitgelekt
waarbij melding gemaakt wordt dat de AFM o.a. grote nalatig-
heid heeft geconstateerd bij de uitvoering van de zorgplicht
door Legio/Dexia. Zo zouden o.a. contracten met minderjari-
gen zijn afgesloten. Wat daar nu precies van waar is weet ik niet maar kort na het verschijnen van dit bericht melde Dexia dat men met zo'n 200 meest schreinende gevallen tot een oplossing was gekomen. Wel vreemd dat dit juist kwam nadat dit bericht was uitgelekt! Verleden week stond er een bericht van een moeder op dit forum die vertelde dat haar dochter ook een contract had afgesloten buiten medeweten van
haar ouders om en toen zij nog minderjarig was. Dexia heeft
toen besloten om het contract nietig te verklaren alleen
weigerde Dexia de inleg per maand van anderhalf jaar terug
te betalen en daar had deze moeder een vraag over. Waar dit
bericht staat weet ik niet precies meer.
Ik denk dat jullie eventueel een beroep kunnen doen op de
hardheidsclausule zoals Dexia aankondigd deze te zullen gaan
opstellen. Op de site http://www.dexia-aanbod.nl staat deze
onder het hoofd "Wie komen in aanmerking?".
Voor het gemak heb ik deze maar even gecopiëerd zodat je hem
hier kan lezen. Dexia verklaard hierin het volgemde:
De persoonlijke situatie van sommige cliënten kan van dien aard zijn, dat de mogelijkheden van het Dexia Aanbod voor hen onvoldoende uitkomst zullen bieden. Die cliënten komen mogelijk in aanmerking voor onze hardheidsclausule. Deze hardheidsclausule houdt in dat wij aan daarvoor in aanmerking komende cliënten een oplossing op maat zullen bieden. Wij zullen daarvoor een aantal vaste criteria hanteren. Binnenkort kan op deze website een vragenlijst worden ingevuld aan de hand waarvan onze cliënten kunnen vaststellen of zij mogelijk in aanmerking komen voor onze hardheidsclausule. De vragenlijst is slechts een hulpmiddel om te bepalen of een cliënt zich voor de hardheidsclausule kan aanmelden. Of wij vervolgens ook daadwerkelijk een maatoplossing zullen kunnen aanbieden, zal afhangen van onze beoordeling van de persoonlijke financiële situatie. Wij zullen in dat verband om kopieën van bewijsstukken zoals salarisspecificaties, jaaropgaven, belastingaangifte kunnen verzoeken.
Dexia heeft tevens besloten een onafhankelijke commissie in te stellen die Dexia zal helpen om de criteria vast te stellen aan de hand waarvan zal worden bepaald wanneer de hardheidsclausule zou moeten gelden. Deze commissie zal vervolgens ook een rol krijgen om na te gaan of Dexia naar deze criteria handelt.
Legio/Dexia verzuimde de zorgplicht goed uit te voeren en
nu moeten mensen maar gaan bewijzen dat dit inderdaad ook zo
was. Vreemder kan het eigenlijk niet gesteld worden!
m.v.g.
L. Blok
Zoals hier wederom blijkt - en ik hebt het hierop het forum
al vele malen beweerd - heeft Legio/Dexia zich bijzonder
weinig aangetroken van de zorgplicht die men ten opzichte van hun klanten wel moesten uitvoeren. Sinds ik hier op het
forum zit heb ik nogal wat mails ontvangen op mijn e-mail
adres en vele gelijke berichten zoals jullie vertellen zaten
daarbij.
De Autoriteit-FM is bezig met een onderzoek naar Legio/Dexia
en hoewel AFM het ontkent zijn daar wat gegevens uitgelekt
waarbij melding gemaakt wordt dat de AFM o.a. grote nalatig-
heid heeft geconstateerd bij de uitvoering van de zorgplicht
door Legio/Dexia. Zo zouden o.a. contracten met minderjari-
gen zijn afgesloten. Wat daar nu precies van waar is weet ik niet maar kort na het verschijnen van dit bericht melde Dexia dat men met zo'n 200 meest schreinende gevallen tot een oplossing was gekomen. Wel vreemd dat dit juist kwam nadat dit bericht was uitgelekt! Verleden week stond er een bericht van een moeder op dit forum die vertelde dat haar dochter ook een contract had afgesloten buiten medeweten van
haar ouders om en toen zij nog minderjarig was. Dexia heeft
toen besloten om het contract nietig te verklaren alleen
weigerde Dexia de inleg per maand van anderhalf jaar terug
te betalen en daar had deze moeder een vraag over. Waar dit
bericht staat weet ik niet precies meer.
Ik denk dat jullie eventueel een beroep kunnen doen op de
hardheidsclausule zoals Dexia aankondigd deze te zullen gaan
opstellen. Op de site http://www.dexia-aanbod.nl staat deze
onder het hoofd "Wie komen in aanmerking?".
Voor het gemak heb ik deze maar even gecopiëerd zodat je hem
hier kan lezen. Dexia verklaard hierin het volgemde:
De persoonlijke situatie van sommige cliënten kan van dien aard zijn, dat de mogelijkheden van het Dexia Aanbod voor hen onvoldoende uitkomst zullen bieden. Die cliënten komen mogelijk in aanmerking voor onze hardheidsclausule. Deze hardheidsclausule houdt in dat wij aan daarvoor in aanmerking komende cliënten een oplossing op maat zullen bieden. Wij zullen daarvoor een aantal vaste criteria hanteren. Binnenkort kan op deze website een vragenlijst worden ingevuld aan de hand waarvan onze cliënten kunnen vaststellen of zij mogelijk in aanmerking komen voor onze hardheidsclausule. De vragenlijst is slechts een hulpmiddel om te bepalen of een cliënt zich voor de hardheidsclausule kan aanmelden. Of wij vervolgens ook daadwerkelijk een maatoplossing zullen kunnen aanbieden, zal afhangen van onze beoordeling van de persoonlijke financiële situatie. Wij zullen in dat verband om kopieën van bewijsstukken zoals salarisspecificaties, jaaropgaven, belastingaangifte kunnen verzoeken.
Dexia heeft tevens besloten een onafhankelijke commissie in te stellen die Dexia zal helpen om de criteria vast te stellen aan de hand waarvan zal worden bepaald wanneer de hardheidsclausule zou moeten gelden. Deze commissie zal vervolgens ook een rol krijgen om na te gaan of Dexia naar deze criteria handelt.
Legio/Dexia verzuimde de zorgplicht goed uit te voeren en
nu moeten mensen maar gaan bewijzen dat dit inderdaad ook zo
was. Vreemder kan het eigenlijk niet gesteld worden!
m.v.g.
L. Blok
Bedank meneer Blok voor u tips/ adviezen.
Ik kan u berichten en meningen zeer waarderen en vind u hier dan ook een forumbezoeker van toegevoegde waarde.
ere die ere toekomt.
Ga binnenkort naar een rechtswinkel om samen met hun een brief op te stellen om te kijken of ik met Dexia een oplossing kan vinden buiten de rechter om.
groetjes Ruud
Ik kan u berichten en meningen zeer waarderen en vind u hier dan ook een forumbezoeker van toegevoegde waarde.
ere die ere toekomt.
Ga binnenkort naar een rechtswinkel om samen met hun een brief op te stellen om te kijken of ik met Dexia een oplossing kan vinden buiten de rechter om.
groetjes Ruud
Het is op zich wel leuk die hardheidsclausule
Maar het probleem is, dat ik niet echt in de financieele problemen kom, als ik gewoon de termijnen blijf betalen, er blijft alleen helemaal niets meer over om te sparen, of iets dergelijks, nu wist ik dat ik 3jaar wat krapper zou zitten, maar zag dit juist als sparen, maar dat dit nu 10jaar langer gaat duren, zonder eind-resultaat is minder
Maar het probleem is, dat ik niet echt in de financieele problemen kom, als ik gewoon de termijnen blijf betalen, er blijft alleen helemaal niets meer over om te sparen, of iets dergelijks, nu wist ik dat ik 3jaar wat krapper zou zitten, maar zag dit juist als sparen, maar dat dit nu 10jaar langer gaat duren, zonder eind-resultaat is minder