Computer kapot door leverancier, Help wat te doen?
Geplaatst: 10 jul 2006 14:43
Feitenverslag defecte computer
Algemeen:
Mijn goed werkende computer was naar mijn mening toe aan een uitbreiding van het geheugen, om zodoende mijn computer sneller te maken.
Vrijdag 7 juli ’06
21.00uur
Na overleg met mijn vrouw,l hebben we besloten om te kijken voor een geheugen uitbreiding.
Zaterdag 8 juli ’06
8.55uur
ik zoek op internet naar het telefoonnummer van Computers Data Konnekt in Weert en ik bel voor informatie. Er werd opgenomen Jan. Na wat gepraat te hebben zei deze tegen mij dat hij wellicht wel een geheugen had dat voor mijn computer geschikt zou zijn.
Kom maar even langs om 9.30uur want dan gaat de winkel pas open. Ik heb daarna mijn computer uitgezet en alles afgesloten zodat ik de computer kon meenemen.
10.30uur
Bij aankomst in de winkel liet ik de computer nog in de auto staan omdat Jan mij al had gezegd dat er waarschijnlijk wel een geheugen op voorraad was. Omdat ik de gegevens van de computer en het type geheugen etc. had opgeschreven liet ik dus mijn computer nog eerst in de auto staan.
Bij binnenkomst was Jan niet in de winkel aanwezig en legde in het kort aan de jongeman (Dhr. R. Steyvers) en aan een dame uit wat mijn wens was. Ook vertelde ik dat de kabel van de dvd speler in combinatie met cd speler te kort was en of dat ze daar ook iets voor hadden. Maar eerst het geheugen. Daarop gingen ze beiden in een kast zoeken naar een geschikt geheugen. Na een paar minuten werd mij verteld dat ze dat geheugen niet hadden, maar dat ze wel een ander geheugen hadden dat waarschijnlijk ook zou moeten werken. Ik vertelde toen dat als ze daar niet zeker van waren, dat ik dat geheugen dan niet zou kopen en dan thuis erachter komen dat het toch niet zou werken. Dhr. R. Steyvers zei toen dat hij het in de winkel wel wou testen. Daarop heb ik mijn computer uit de auto gepakt en op de toonbank neer gezet. De dame en Dhr. R. Steyvers hebben toen op de toonbank mijn computer opengemaakt en gekeken naar het geheugen. De dame zei toen onmiddellijk dat het PC400 geheugen dat zij in de winkel op voorraad hadden waarschijnlijk niet zou werken omdat mijn moederboard niet was uitgerust met een dual memory. Dhr. R. Steyver zei vervolgens dat hij het toch wilde proberen omdat computers normaal gesproken een geheugen dat te hoog zou zijn automatisch moet terug klokken naar het hoogst haalbare.
Feit 1:
Het klopt niet dat mijn computer niet is uitgerust met dual memory. In het handboek dat bij het moederboard (Epox) zit staat duidelijk omschreven dat ook het PC400 met dual mode mogelijk is. The nForce2 Spp delivers twice the bandtwith by implementing the new NVIDIA DUALDDRtm Memory Architecture speed to DDR 400 memories.
Er staat in het handboek een tabel hoe dat het geheugen of meerdere geheugens aangesloten dienen te worden. Hier staat uitdrukkelijk bij omschreven:
Using non-compliant memory with higher bus speeds (overclocking) may several compromise the integrity of the system.
Daarop nam hij mijn computer en het nieuwe geheugen mee naar de reparatieruimte. Na ca. tien minuten kwam Dhr. R.Steyvers weer naar mij toe en vertelde me dat de computer niet werkte. Er was iets met de voeding.
11.10uur
Hij vertelde me dat ik even mee moest komen om zelf te kijken en te ruiken dat er iets niet in orde was. Daarop heb ik hem verteld dat ik daar niet voor gekomen was en dat de computer 100% werkte toen die 10 minuten daarvoor nog op de toonbank stond. Ik heb de computer zo van huis meegebracht. Hij heeft toen waar ik bij stond nog wat geprobeerd maar kreeg de computer niet meer aan. Hij heeft toen een nieuwe voeding genomen en die waar ik bijstond aangesloten. Daarop heeft hij de computer (zonder monitor) aangezet waarop de computer weer leek te werken.
Hij heeft mij vervolgens verteld dat hij de computer moest innemen om de voeding te vervangen en tevens nog een zaken wou uit proberen met het geheugen. Ik stemde hiermee in en er werd een reparatiebon opgemaakt.
Reparatienr : 6243 met inname datum 8-7-2006 11.36uur.
Er werd afgesproken dat hij mij mobiel zou bellen wanneer dat de computer klaar zou zijn.
14.45uur
Dhr. R. Steyvers van Computers Data Konnekt belt mij op mijn mobiele telefoon en verteld me dat de computer klaar was. De voeding was inderdaad kapot en deze heb ik vervangen. Wat het geheugen betreft heb ik nog van alles geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik heb dus het originele geheugen er weer in gedaan. Verder zei hij dat hij de computer drie keer had getest en dat alles weer werkte. De kosten voor het vervangen van de voeding waren € 59,25.
15.15uur
Ik kom bij de winkel aan om mijn computer op te halen. Ik moet een tijdje wachten waarna ik netjes afreken en ik betaal per pin. Vlak voor ik naar buiten loop heb ik nog een praatje met Dhr. R. Steyvers over mijn computer. Ik heb toen gevraagd om de computer nog even open te draaien zodat ik kon controleren welke voeding er in zat. Dit was naar mijn inzicht ok. Tevens vraag ik of hij nog gedacht heeft aan de kabel voor de de dvd en cd speler in de computer. Klopt zei hij en liep naar de reparatieruimte om vervolgens terug te komen met een zwarte kabel die wel lang genoeg was. Deze heeft hij waar ik bij stond geïnstalleerd. Daarna heeft hij de computer weer dicht gemaakt en ben ik met de gerepareerde computer naar huis gegaan.
16.00uur
Bij thuiskomst breng ik wijselijk mijn computer naar mijn werkkamer om deze weer aan te sluiten. Voordat ik de stroomkabel aansluit, sluit ik eerst alle andere kabels aan. Toetsenbord, muis, webcam, monitor, kaartlezer, externe harde schijf, hubje en monitor.
Als laatste plug ik stroomkabel er in. Daarna zet ik de computer aan en er valt mij onmiddellijk op dat ik andere waarden zie m.b.t. het geheugen. Normaal zie ik 133MHZ DDR266. Nou zie ik 166MHZ DDR333. En onderaan het scherm valt mij een rood getal op vdimm: 2.66
Ik wacht en de computer start door, maar na een paar tellen krijg ik een foutmelding. Linksboven staat dan TRAP............... met daaronder een reeks van meldingen. De computer gaat niet meer verder. Ik zet de computer uit en start opnieuw op. Wederom zie ik de voor mij onbekende waarden en de computer gaat verder waarop er een nieuw DOS window verschijnt. Ditmaal met een foutmelding over de CPU. Verder niets.
16.15uur
Ik bel naar Computers Data Konnekt. Ik krijg Dhr. R. Steyvers aan de telefoon en leg hem uit wat er aan de hand is. Hij vertelt me dat hij er niets van snapt, want ik heb de computer drie keer getest en hier werkte alles wel. Daarop heb ik hem toen gezegd dat ik andere waardes heb dan voorheen. Hoe zit dat dan vraag ik. Weet ik niet krijg ik als antwoord, mar breng de computer maar even.
16.25uur
Bij aankomst winkel wordt mijn computer in de showroom aangesloten door de dame die op dat moment aanwezig was. Na drie keer aan en uit komt ook zij tot de conclusie dat de computer niet werkt. Ze zegt daarop dat er naar de computer gekeken moet worden. Ik zeg daarop dat ik de tijd heb. Ik wacht wel. Ik kan mijn computer niet missen i.v.m. mijn werk. De dame in kwestie probeert meerdere keren op een vriendelijke manier om mij buiten te zetten. Ik blijf rustig en herhaal steeds dat ik veel geduld heb en dat ik wel wacht. Ik kan mijn computer niet missen. Daarop heeft ze iemand gebeld en tegen mij gezegd dat er iemand zou komen om te kijken naar het probleem.
16.30uur
Een andere medewerker komt en kijkt, na mijn computer open gedraaid te hebben, in mijn computer en zegt eigenlijk vrij snel dat er waarschijnlijk iets fout is met het moederboard. Dat zie je aan de code op het moederboard. Ik wil dat zeker weten verteld hij vervolgens en ik ga dat even checken op internet. Even daarna komt hij terug en zegt tegen me dat hij de exacte code niet kan vinden, maar dat hij er vrij zeker van is dat er iets mis is met het moederboard.
Ik moet de computer innemen wordt mij medegedeeld. Wederom zeg ik dat ik de computer niet kan missen. Ik krijg als antwoord dat hij geen ijzer met handen kan breken.
Ook komt Jan (eigenaar) die ik ’s-Morgens aan de telefoon had gehad erbij en luistert mee. Ik leg aan hem uit wat er zich heeft afgespeeld. Het verbaast hem dat ik € 59,25 heb moeten afrekenen voor een voeding. Is die wel goed gecontroleerd vraagt hij aan de dame. Ook vraagt hij of er een bepaald soort kastje is gebruikt om de voeding te testen. Dat blijkt niet het geval en hij vraagt mij of ik de voeding even wil ophalen.
16.40uur
Bij terugkomst geef ik de “kapotte” voeding aan Jan die vervolgens aan de medewerker vraagt of hij het testkastje even wil pakken. Dit wordt gedaan en de voeding wordt getest in mijn aanwezigheid. De medewerker vertelt dat de voeding kapot is. Jan zegt daarop dat hij de voeding even in de reparatieruimte wil testen, en vraagt aan mij of ik nog even wil wachten. Inmiddels is ook Dhr. R. Steyvers ineens weer aanwezig en gaat ook de reparatieruimte binnen. Ik sta aan de balie een brochure te lezen over TV-digitaal.
16.45uur
De dame vraat dan of misschien zin heb in iets drinken omdat ik al zolang heb moeten wachten. Ik krijg een kopje koffie.
16.50uur
Ik hoor achter mij in de reparatieruimte dat er nogal luidruchtig wordt gepraat en spits mijn oren. Wat ik dan duidelijk kan horen is dat Jan op een wel niet mis te verstane wijze aan Dhr. R. Steyvers duidelijk maakt dat hij die kabel nooit had mogen aansluiten. Letterlijk werd er dit gezegd: ***********, je weet toch dat je die kabel niet had mogen aansluiten.
16.55uur
Jan komt naar mij toe en vraagt of ik even mee wil komen. In de reparatieruimte zijn dan dan aanwezig: Jan (eigenaar), Dhr. R. Steyvers, medewerker, dame en ondergetekende. Hij zegt tegen me: er iets goed mis met deze computer. Kijk hier naar die condensators. 5 of 6 op rij zijn allemaal dik opgezet en er bevind zich roest aan de bovenzijde. Dat is de boosdoener en dat kan zomaar gebeuren. Herhaaldelijk heb ik hem verteld dat de computer nog werkte toen ik hem bracht en dat ik dus niet kwam voor een reparatie maar voor geheugen. Hij zei steeds weer dat het altijd zomaar kan gebeuren. Ik zei daarop, kan wel zijn maar het is hier gebeurd tijdens jullie werkzaamheden.
17.00uur
Er komt een mevrouw binnen die zenuwachtig op het horloge staat te kijken. Zij onderbreekt de discussie en meld even, jongens het is 17.00uur we gaan sluiten.
Jan zegt tegen mij dat het opgelost wordt. Weer zeg ik dat ik de computer niet kan missen voor mijn werk. Hij vraagt dan nog wat voor werk. Ik zeg hem dat het iets in de toeristenbranche is en met Malta te maken heeft. Wederom zegt hij. Wij lossen dit op. Ik zal nog kijken of ik iemand kan bereiken die misschien vanavond nog kan kijken naar de computer. Ik zeg daarop, los het nou netjes op zodat ik ook weer goede reclame voor je bedrijf kan maken. Zeker weten zegt hij.
17.43uur
Er wordt een tweede reparatiebon opgemaakt met nummer : 6245 innamedatum 8-7-2006 17:43:16
Ik ga gedesillusioneerd en met gemengde gevoelens naar huis. Ik hoor verder niets meer op die zaterdag avond.
Zondag 9 juli 2006
17.10uur
Jan belt mij op mijn mobiele telefoon en steekt direct van wal dat na overleg met de jongens aan het licht is gekomen dat het moederboard compleet kapot is. De computer start nou wel nog door tot het scherm waarop ik of mijn vrouw zou kunnen inloggen maar verder doet hij niets meer.
Ik wil reageren maar krijg daar de kans niet voor en hij zegt dat hij na overleg de computer wel kan voorzien van een nieuw moederboard tegen een kostprijs van € 100,00. Toen kon ik reageren en ik zei € 100,00 ?????? Ik betaal helemaal niets. Jullie hebben mijn computer kapot gemaakt. Oke zei Jan daarop, dan is het hiermee klaar en je kunt de computer komen ophalen. Ik zeg daarop dat ik helemaal niets kom ophalen en dat ik wil dat de compu................tuut tuut tuut tuut De verbinding wordt door Jan verbroken.
21.15uur
Einde bericht.
Algemeen:
Mijn goed werkende computer was naar mijn mening toe aan een uitbreiding van het geheugen, om zodoende mijn computer sneller te maken.
Vrijdag 7 juli ’06
21.00uur
Na overleg met mijn vrouw,l hebben we besloten om te kijken voor een geheugen uitbreiding.
Zaterdag 8 juli ’06
8.55uur
ik zoek op internet naar het telefoonnummer van Computers Data Konnekt in Weert en ik bel voor informatie. Er werd opgenomen Jan. Na wat gepraat te hebben zei deze tegen mij dat hij wellicht wel een geheugen had dat voor mijn computer geschikt zou zijn.
Kom maar even langs om 9.30uur want dan gaat de winkel pas open. Ik heb daarna mijn computer uitgezet en alles afgesloten zodat ik de computer kon meenemen.
10.30uur
Bij aankomst in de winkel liet ik de computer nog in de auto staan omdat Jan mij al had gezegd dat er waarschijnlijk wel een geheugen op voorraad was. Omdat ik de gegevens van de computer en het type geheugen etc. had opgeschreven liet ik dus mijn computer nog eerst in de auto staan.
Bij binnenkomst was Jan niet in de winkel aanwezig en legde in het kort aan de jongeman (Dhr. R. Steyvers) en aan een dame uit wat mijn wens was. Ook vertelde ik dat de kabel van de dvd speler in combinatie met cd speler te kort was en of dat ze daar ook iets voor hadden. Maar eerst het geheugen. Daarop gingen ze beiden in een kast zoeken naar een geschikt geheugen. Na een paar minuten werd mij verteld dat ze dat geheugen niet hadden, maar dat ze wel een ander geheugen hadden dat waarschijnlijk ook zou moeten werken. Ik vertelde toen dat als ze daar niet zeker van waren, dat ik dat geheugen dan niet zou kopen en dan thuis erachter komen dat het toch niet zou werken. Dhr. R. Steyvers zei toen dat hij het in de winkel wel wou testen. Daarop heb ik mijn computer uit de auto gepakt en op de toonbank neer gezet. De dame en Dhr. R. Steyvers hebben toen op de toonbank mijn computer opengemaakt en gekeken naar het geheugen. De dame zei toen onmiddellijk dat het PC400 geheugen dat zij in de winkel op voorraad hadden waarschijnlijk niet zou werken omdat mijn moederboard niet was uitgerust met een dual memory. Dhr. R. Steyver zei vervolgens dat hij het toch wilde proberen omdat computers normaal gesproken een geheugen dat te hoog zou zijn automatisch moet terug klokken naar het hoogst haalbare.
Feit 1:
Het klopt niet dat mijn computer niet is uitgerust met dual memory. In het handboek dat bij het moederboard (Epox) zit staat duidelijk omschreven dat ook het PC400 met dual mode mogelijk is. The nForce2 Spp delivers twice the bandtwith by implementing the new NVIDIA DUALDDRtm Memory Architecture speed to DDR 400 memories.
Er staat in het handboek een tabel hoe dat het geheugen of meerdere geheugens aangesloten dienen te worden. Hier staat uitdrukkelijk bij omschreven:
Using non-compliant memory with higher bus speeds (overclocking) may several compromise the integrity of the system.
Daarop nam hij mijn computer en het nieuwe geheugen mee naar de reparatieruimte. Na ca. tien minuten kwam Dhr. R.Steyvers weer naar mij toe en vertelde me dat de computer niet werkte. Er was iets met de voeding.
11.10uur
Hij vertelde me dat ik even mee moest komen om zelf te kijken en te ruiken dat er iets niet in orde was. Daarop heb ik hem verteld dat ik daar niet voor gekomen was en dat de computer 100% werkte toen die 10 minuten daarvoor nog op de toonbank stond. Ik heb de computer zo van huis meegebracht. Hij heeft toen waar ik bij stond nog wat geprobeerd maar kreeg de computer niet meer aan. Hij heeft toen een nieuwe voeding genomen en die waar ik bijstond aangesloten. Daarop heeft hij de computer (zonder monitor) aangezet waarop de computer weer leek te werken.
Hij heeft mij vervolgens verteld dat hij de computer moest innemen om de voeding te vervangen en tevens nog een zaken wou uit proberen met het geheugen. Ik stemde hiermee in en er werd een reparatiebon opgemaakt.
Reparatienr : 6243 met inname datum 8-7-2006 11.36uur.
Er werd afgesproken dat hij mij mobiel zou bellen wanneer dat de computer klaar zou zijn.
14.45uur
Dhr. R. Steyvers van Computers Data Konnekt belt mij op mijn mobiele telefoon en verteld me dat de computer klaar was. De voeding was inderdaad kapot en deze heb ik vervangen. Wat het geheugen betreft heb ik nog van alles geprobeerd, maar dat werkte niet. Ik heb dus het originele geheugen er weer in gedaan. Verder zei hij dat hij de computer drie keer had getest en dat alles weer werkte. De kosten voor het vervangen van de voeding waren € 59,25.
15.15uur
Ik kom bij de winkel aan om mijn computer op te halen. Ik moet een tijdje wachten waarna ik netjes afreken en ik betaal per pin. Vlak voor ik naar buiten loop heb ik nog een praatje met Dhr. R. Steyvers over mijn computer. Ik heb toen gevraagd om de computer nog even open te draaien zodat ik kon controleren welke voeding er in zat. Dit was naar mijn inzicht ok. Tevens vraag ik of hij nog gedacht heeft aan de kabel voor de de dvd en cd speler in de computer. Klopt zei hij en liep naar de reparatieruimte om vervolgens terug te komen met een zwarte kabel die wel lang genoeg was. Deze heeft hij waar ik bij stond geïnstalleerd. Daarna heeft hij de computer weer dicht gemaakt en ben ik met de gerepareerde computer naar huis gegaan.
16.00uur
Bij thuiskomst breng ik wijselijk mijn computer naar mijn werkkamer om deze weer aan te sluiten. Voordat ik de stroomkabel aansluit, sluit ik eerst alle andere kabels aan. Toetsenbord, muis, webcam, monitor, kaartlezer, externe harde schijf, hubje en monitor.
Als laatste plug ik stroomkabel er in. Daarna zet ik de computer aan en er valt mij onmiddellijk op dat ik andere waarden zie m.b.t. het geheugen. Normaal zie ik 133MHZ DDR266. Nou zie ik 166MHZ DDR333. En onderaan het scherm valt mij een rood getal op vdimm: 2.66
Ik wacht en de computer start door, maar na een paar tellen krijg ik een foutmelding. Linksboven staat dan TRAP............... met daaronder een reeks van meldingen. De computer gaat niet meer verder. Ik zet de computer uit en start opnieuw op. Wederom zie ik de voor mij onbekende waarden en de computer gaat verder waarop er een nieuw DOS window verschijnt. Ditmaal met een foutmelding over de CPU. Verder niets.
16.15uur
Ik bel naar Computers Data Konnekt. Ik krijg Dhr. R. Steyvers aan de telefoon en leg hem uit wat er aan de hand is. Hij vertelt me dat hij er niets van snapt, want ik heb de computer drie keer getest en hier werkte alles wel. Daarop heb ik hem toen gezegd dat ik andere waardes heb dan voorheen. Hoe zit dat dan vraag ik. Weet ik niet krijg ik als antwoord, mar breng de computer maar even.
16.25uur
Bij aankomst winkel wordt mijn computer in de showroom aangesloten door de dame die op dat moment aanwezig was. Na drie keer aan en uit komt ook zij tot de conclusie dat de computer niet werkt. Ze zegt daarop dat er naar de computer gekeken moet worden. Ik zeg daarop dat ik de tijd heb. Ik wacht wel. Ik kan mijn computer niet missen i.v.m. mijn werk. De dame in kwestie probeert meerdere keren op een vriendelijke manier om mij buiten te zetten. Ik blijf rustig en herhaal steeds dat ik veel geduld heb en dat ik wel wacht. Ik kan mijn computer niet missen. Daarop heeft ze iemand gebeld en tegen mij gezegd dat er iemand zou komen om te kijken naar het probleem.
16.30uur
Een andere medewerker komt en kijkt, na mijn computer open gedraaid te hebben, in mijn computer en zegt eigenlijk vrij snel dat er waarschijnlijk iets fout is met het moederboard. Dat zie je aan de code op het moederboard. Ik wil dat zeker weten verteld hij vervolgens en ik ga dat even checken op internet. Even daarna komt hij terug en zegt tegen me dat hij de exacte code niet kan vinden, maar dat hij er vrij zeker van is dat er iets mis is met het moederboard.
Ik moet de computer innemen wordt mij medegedeeld. Wederom zeg ik dat ik de computer niet kan missen. Ik krijg als antwoord dat hij geen ijzer met handen kan breken.
Ook komt Jan (eigenaar) die ik ’s-Morgens aan de telefoon had gehad erbij en luistert mee. Ik leg aan hem uit wat er zich heeft afgespeeld. Het verbaast hem dat ik € 59,25 heb moeten afrekenen voor een voeding. Is die wel goed gecontroleerd vraagt hij aan de dame. Ook vraagt hij of er een bepaald soort kastje is gebruikt om de voeding te testen. Dat blijkt niet het geval en hij vraagt mij of ik de voeding even wil ophalen.
16.40uur
Bij terugkomst geef ik de “kapotte” voeding aan Jan die vervolgens aan de medewerker vraagt of hij het testkastje even wil pakken. Dit wordt gedaan en de voeding wordt getest in mijn aanwezigheid. De medewerker vertelt dat de voeding kapot is. Jan zegt daarop dat hij de voeding even in de reparatieruimte wil testen, en vraagt aan mij of ik nog even wil wachten. Inmiddels is ook Dhr. R. Steyvers ineens weer aanwezig en gaat ook de reparatieruimte binnen. Ik sta aan de balie een brochure te lezen over TV-digitaal.
16.45uur
De dame vraat dan of misschien zin heb in iets drinken omdat ik al zolang heb moeten wachten. Ik krijg een kopje koffie.
16.50uur
Ik hoor achter mij in de reparatieruimte dat er nogal luidruchtig wordt gepraat en spits mijn oren. Wat ik dan duidelijk kan horen is dat Jan op een wel niet mis te verstane wijze aan Dhr. R. Steyvers duidelijk maakt dat hij die kabel nooit had mogen aansluiten. Letterlijk werd er dit gezegd: ***********, je weet toch dat je die kabel niet had mogen aansluiten.
16.55uur
Jan komt naar mij toe en vraagt of ik even mee wil komen. In de reparatieruimte zijn dan dan aanwezig: Jan (eigenaar), Dhr. R. Steyvers, medewerker, dame en ondergetekende. Hij zegt tegen me: er iets goed mis met deze computer. Kijk hier naar die condensators. 5 of 6 op rij zijn allemaal dik opgezet en er bevind zich roest aan de bovenzijde. Dat is de boosdoener en dat kan zomaar gebeuren. Herhaaldelijk heb ik hem verteld dat de computer nog werkte toen ik hem bracht en dat ik dus niet kwam voor een reparatie maar voor geheugen. Hij zei steeds weer dat het altijd zomaar kan gebeuren. Ik zei daarop, kan wel zijn maar het is hier gebeurd tijdens jullie werkzaamheden.
17.00uur
Er komt een mevrouw binnen die zenuwachtig op het horloge staat te kijken. Zij onderbreekt de discussie en meld even, jongens het is 17.00uur we gaan sluiten.
Jan zegt tegen mij dat het opgelost wordt. Weer zeg ik dat ik de computer niet kan missen voor mijn werk. Hij vraagt dan nog wat voor werk. Ik zeg hem dat het iets in de toeristenbranche is en met Malta te maken heeft. Wederom zegt hij. Wij lossen dit op. Ik zal nog kijken of ik iemand kan bereiken die misschien vanavond nog kan kijken naar de computer. Ik zeg daarop, los het nou netjes op zodat ik ook weer goede reclame voor je bedrijf kan maken. Zeker weten zegt hij.
17.43uur
Er wordt een tweede reparatiebon opgemaakt met nummer : 6245 innamedatum 8-7-2006 17:43:16
Ik ga gedesillusioneerd en met gemengde gevoelens naar huis. Ik hoor verder niets meer op die zaterdag avond.
Zondag 9 juli 2006
17.10uur
Jan belt mij op mijn mobiele telefoon en steekt direct van wal dat na overleg met de jongens aan het licht is gekomen dat het moederboard compleet kapot is. De computer start nou wel nog door tot het scherm waarop ik of mijn vrouw zou kunnen inloggen maar verder doet hij niets meer.
Ik wil reageren maar krijg daar de kans niet voor en hij zegt dat hij na overleg de computer wel kan voorzien van een nieuw moederboard tegen een kostprijs van € 100,00. Toen kon ik reageren en ik zei € 100,00 ?????? Ik betaal helemaal niets. Jullie hebben mijn computer kapot gemaakt. Oke zei Jan daarop, dan is het hiermee klaar en je kunt de computer komen ophalen. Ik zeg daarop dat ik helemaal niets kom ophalen en dat ik wil dat de compu................tuut tuut tuut tuut De verbinding wordt door Jan verbroken.
21.15uur
Einde bericht.