Met woord 'verzekeren' ben ik het niet eens: blijf scherp gedurende het gehele verkooptraject, er kan altijd iets mis gaan. Er zijn erg veel advocaten gespecialiseerd op het gebied van onroerend goed en die hebben allemaal genoeg werk. Rara hoe zou dat nou komen...?
Ook wij geven met onze cursus geen 100%-garantie dat het niet mis kan gaan. We trachten echter wel te zorgen dat de kans erop minimaal wordt doorEerder gaf je aan dat, indien een koper met een makelaar komt, je "de hele zaak aan die makelaar uit handen geeft". Mijn interpretatie hiervan is dat je in zo'n geval de aankopend makelaar de leiding geeft, maar wellicht lees ik dat verkeerd? Als ik het toch goed lees dan lijkt het me dat je behoorlijk wat vertrouwen stelt in deze aankopend makelaar?
De documenten heb je als verkoper inderdaad zelf, maar stel je ze correct op? Hoe omschrijf je bijvoorbeeld (juridisch correct) je ontbindende voorwaarden? Stel dat er meer ontbindende voorwaarden tijdens de onderhandeling zijn afgesproken dan enkel de financiering (die er meestal standaard instaat)? Wat te doen met opschortende voorwaarden? Je kan wel zeggen dat de notaris dat voor je doet maar je moet dan wel goed aan de notaris kunnen uitleggen wat je bedoelt en dus wat er precies is afgesproken. De notaris is namelijk niet bij de onderhandeling betrokken geweest en weet dus niet wat daar is besproken.
veel informatie en achtergronden direct uit de praktijk te geven.
Overigens zit in onze cursusmap een uitgebreid en up-to-date koopcontract, lijst roerende zaken en uitgebreide vragenlijst (ivm meldingsplicht).
Ik bedoel met verzekeren, dat je dan zonder "risico", (niet meer of minder met een makelaar)kan verkopen.
Hé tuurlijk kan er iets mis gaan, hoeveel verkopers/kopers zijn er niet ontevreden over hun makelaar? Daar gaan ook mensen de mist in.
Ook zitten er bij de koopcontracten lijsten voor roerende zaken, zelfs voor planten, bomen in de tuin. Er is een meldingsplicht van verborgen gebreken. Maar ook al is je huis dan verkocht, kan daar nog een beroep op worden gedaan................maar ik schreef al eerder, je moet eerlijk zijn!!
Klopt, maar begrijp je dan ook waarom die waarde eruit rolt? Je hebt een veel beter en overtuigender verhaal naar een potentiële koper als je de achtergrond van zo'n taxatie begrijpt. Wij gaan daar behoorlijk diep op in.
De taxatiewaarde begrijpen, als we heel eerlijk zijn, zijn de huizen hun centen niet waard.
Je vergelijk ook in je buurt...........dat doen kopers ook. Je kunt trouwens ook met je OZB waarde bij ons een site bij de gemeente openen, waar je verkoopwaarden uit kunt halen in je buurt. Dat kan trouwens bij VEH ook. quote]Eerder gaf je aan dat, indien een koper met een makelaar komt, je "de hele zaak aan die makelaar uit handen geeft". Mijn interpretatie hiervan is dat je in zo'n geval de aankopend makelaar de leiding geeft, maar wellicht lees ik dat verkeerd? Als ik het toch goed lees dan lijkt het me dat je behoorlijk wat vertrouwen stelt in deze aankopend makelaar?
De documenten heb je als verkoper inderdaad zelf, maar stel je ze correct op? Hoe omschrijf je bijvoorbeeld (juridisch correct) je ontbindende voorwaarden? Stel dat er meer ontbindende voorwaarden tijdens de onderhandeling zijn afgesproken dan enkel de financiering (die er meestal standaard instaat)? Wat te doen met opschortende voorwaarden? Je kan wel zeggen dat de notaris dat voor je doet maar je moet dan wel goed aan de notaris kunnen uitleggen wat je bedoelt en dus wat er precies is afgesproken. De notaris is namelijk niet bij de onderhandeling betrokken geweest en weet dus niet wat daar is besproken.
Het verkoopcontract heeft ontbindende voorwaarden, ivm. hypotheek of NHG garantie.
Mochten de kopers andere ontbindende voorwaarden willen kan dit in overleg met beide partijen. Ook als je met een makelaar in zee gaat kan niet alles in een koopcontract opgenomen worden wat de verkoper wilt.
Opschortende voorwaarden, kun je als de koper dit wilt opnemen, ze hebben toch ook plus minus twee maanden om de hypotheek rond te krijgen.
De notaris is nooit en te nimmer bij een verkoop aanwezig, jij gaat het nu moeilijker maken voor de mensen als het is.
Jij levert je koopcontract, roerende lijst in, eventueel nog dingen die er extra in opgenomen moeten worden, dan komt dat écht wel goed!
Een optieformulier..........ja wel zit ook in de cataloges van VEH.
[/quote]Hé, nu is het nog maar een 'prospectus'=folder...het niveau daalt wel snel
Hahahah je zegt het zelf............een bijdehandje zullen we maar zeggen.
Nogmaals, je moet de notaris goed kunnen uitleggen wat je bedoelt. Wat is er afgesproken en uitonderhandeld met de koper en wat moet er dus in de koopakte komen te staan. Zowel de koper als de verkoper hebben daar natuurlijk inspraak in en als de aankopend makelaar op dat moment jou als verkoper kan overtroeven qua kennis moet je erg goed op je hoede zijn.
Ik geloof niet dat een makelaar mij kan overtroeven, met de verkoop van een huis,...................nogmaals, eerlijk zijn, weten wat je minimaal voor het huis wilt krijgen, zorgen dat het huis bouwtechnisch in orde is, en anders de gebreken vermelden. En het keuringsrapport oerhandigen.
Wankytan, het is me wel duidelijk. Ik geloof niet dat ik aan jou een cursus zal verkopen
Wel heb ik nog één vraag: lijkt het je wat om een keer als toehoorder - gratis dus - de cursus te komen volgen? Kan je kijken of je het wat vindt. Moet je me wel even je mailadres geven! (
[email protected])
Vind dat heel netjes aangeboden, maar geloof niet dat ik het nodig heb?