LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC kan email probleem niet oplossen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
bagger

UPC kan email probleem niet oplossen

Ongelezen bericht door bagger »

Ik kan al een week mijn email niet meer ophalen van mijn Chello-account. Vele telefoontjes en beloftes hebben nog niets opgelost.

Het begon anderhalve week geleden. Mijn internet (classic) was niet meer vooruit te branden. Ook de downloadtest van Chello gaf aan: zeer langzaam. Woensdag hierover gebeld. Na 2 telefoontjes en was dit probleem opgelost.
Echter daarna was mijn email niet meer bereikbaar. De mensen van de helpdesk konden het probleem niet oplossen (password reset werkt niet). Maar ik zou 's avonds teruggebeld worden. Niet dus. Ik de volgende dag maar weer zelf bellen. Opnieuw het hele verhaal. U wordt teruggebeld. En dat elke dag opnieuw. Zonet weer contact gehad, en u raad het al, ik zal weer teruggebeld worden.

We zijn nu een week verder en een flink bedrag aan telefoonkosten naar dat 0900 nummer, maar nog steeds geen mail. Ik regel een hoop dingen via email, zo ook mijn vakantie. Zeer vervelend als je absoluut niet weet of er een belangrijk bericht is binnengekomen, en hoelang deze ellende nog blijft duren.

Een-niet-meer-zo-tevreden-Chello-klant.

bagger

Re: UPC kan email probleem niet oplossen

We zijn nu 4 dagen verder, en de 11e dag zonder email is ingegaan.
Afgelopen donderdag maar weer gebeld naar de helpdesk. Voor de zoveelste keer het probleem uitgelegd, voor de zoveelste keer lang wachten zodat de medewerker kan uitzoeken wat er aan de hand is.

Maar nu werd alles duidelijk: mijn probleem was naar de verkeerde afdeling gestuurd. Afgelopen maandag (10 juli) was het alsnog naar de goede afdeling verstuurd. Deze mensen moeten binnen 72 uur reageren, dus uiterlijk vrijdagavond zou alles in orde komen.

En wat ik al vreesde: geen enkele reactie. :x :evil:

Wat kan ik nu nog doen? Ik kan wel weer dat 0900 nummer bellen, maar daar kom ik dus geen stap verder.

Lau10

Ongelezen bericht door Lau10 »

Hou ons op de hoogte en maak er een dagboek van

bagger

De 13e dag zonder email.
Zaterdag toch nog maar een keer gebeld. Ja, het probleem is doorgeschoven naar een andere afdeling. Kunt u mij doorverbinden? Nee, dat mag niet, en bovendien zijn ze er niet in het weekend.

Dus in het weekend hoef ik geen oplossing meer te verwachten.

Vandaag, maandag, opnieuw gebeld. Het probleem kon niet worden opgelost door de 'gewone' technische afdeling. Mijn email account zweeft ergens in het systeem, maar niemand kan erbij. Het probleem is doorgeschoven naar een nog hogere afdeling met superusers.
Nee, doorverbinden mag niet, en bovendien zijn ze al naar huis. Hij heeft geen idee wanneer het opgelost kan zijn. Geen leuk antwoord, maar in ieder geval beter als loze beloftes.
Dus vraag ik of hij morgen even bij die superafdeling langs kan gaan. Helaas, hij is de komende dagen vrij, maar vrijdag is hij er weer en zal er dan alsnog achteraan gaan. Ik hoop toch niet dat ik nog zolang moet wachten!

Even bij de lopende kosten van mijn telefoon gekeken op de KPN-site. De stand van het bellen met de helpdesk staat nu op 1 uur en 40 minuten.
Het resultaat: een donker gat waarin mijn mail rondzweeft. :?

Lau10

Ongelezen bericht door Lau10 »

hotmail account, als je ten einde raad bent

bagger

Ja, uiteraard heb ik al een hotmail account aangemaakt (anders had ik mij hier op trosradar ook niet kunnen regsitreren).
Maar daarmee weet ik nog niet wie mij in de tussentijd gemaild hebben, en heb ik dus mogelijk belangrijke mailtjes gemist.
Ik kan moeilijk alle personen/instanties die mijn emailadres hebben (zo ik die al allemaal kan achterhalen) een berichtje sturen dat ze tijdelijk, tot nader order, mijn email adres even moeten veranderen en berichten die ze de afgelopen 2 weken gestuurd hebben nogmaals op te sturen naar dit hotmailadres.

Chello zegt dat email een subsysteem is, en dus een lagere prioriteit heeft als een uitgevallen internetverbinding Ik zeg dat email belangrijker is. Als mijn internet eruit ligt heb ik alternatieven, bijvoorbeeld bij familie, buren, op het werk of een internetcafe. Maar mijn email kan ik op geen enkele manier meer bereiken.

Talll

Ongelezen bericht door Talll »

Probeer via hun site zo'n formulier in te vullen waarin je alles duidelijk weergeeft. Als het goed is bellen zij jou dan terug. Heb jij de kosten niet. Dat is de enige tip die ik je kan geven. Zelf ben ik elke keer ook terug gebeld (nu al zo'n 5 keer...)

Laurent

Ongelezen bericht door Laurent »

UPC belt natuurlijk terug en trachten Bagger te helpen.

DaddyCool

Ongelezen bericht door DaddyCool »

Klinkt erg slecht. ben benieuwd hoe en wanneer ze dit gaan oplossen.
Heb je al een boze brief gezonden dat je je centen terug wil voor niet geleverde diensten + telefoonkosten?

bagger

UPC heeft teruggebeld. :o
Ik werd voor de keuze gesteld:
1. Email account kan direct hersteld worden, maar dan ben je wel al de emails die de afgelopen 2 weken binnengekomen zijn kwijt.
2. We proberen het toch zo op te lossen dat de emails bewaard blijven, maar hebben geen idee hoelang dat nog gaat duren, en geen garantie dat dit ook lukt.

Een lekkere keuze.
Als je voor de eerste kiest, weet je niet of je belangrijke mailtjes gemist hebt, of dat iemand je hork vind omdat je geen antwoord geeft.
Als je voor de tweede kiest, dan kan het nog weken duren voor je je email weer hebt.

Toch maar voor de eerste gekozen, en hopen dat de schade meevalt.

Even later werd ik opnieuw gebeld dat hij het weer deed, en ja, ik kan weer mailen. Jammer (achteraf) dat ze niet op de eerste dag met deze oplossing kwamen.

En inderdaad, Daddy Cool, nu nog proberen geld terug te krijgen via het UPC Garantieplan. Ik ben benieuwd!

Laurent

Misschien gelijk het mooi aanbod van UPC moeten aannemen, een hoop bagger voor niets opgerakeld, daar tegen kan UPC niet op. :D

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Heeft UPC geen webmail? Dan had je in ieder geval je mail nog kunnen bekijken zolang het niet functioneert.

bagger

Chello heeft webmail, maar ook hiermee was mijn mail niet meer bereikbaar. Uiteraard was dit een van de eerste dingen die ik probeerde.
Zelfs de medewerkers van UPC konden mijn mail niet bereiken. Zoals ik al zei: het zweefde ergens in het systeem, onbereikbaar voor iedereen. :shock:

Mijn bericht naar UPC voor vergoeding van de kosten is inmiddels verzonden. Eens zien of ze dit wel netjes en snel kunnen oplossen.
Ik zal het resultaat hier plaatsen.

Laurent

Bagger,wat jij beweert is onzin en kan technisch altijd, zojuist de proef op de som genomen.

Volgens mij moet jij de pc van jouw opnieuw installeren.

bagger

Beste Laurent,

Weet jij het beter dan alle medewerkers van UPC die aan mijn probleem gewerkt hebben? :roll:

Zoals ik al zei, kon ik mijn email niet bereiken via outlook, maar ook niet via webmail. Ook de technici van UPC konden mijn email niet bereiken. Password resets, niets hielp.

Het had dus niets, maar dan ook helemaal niets, met mijn pc te maken.

De techneuten van UPC snapten er ook niets van.
Maar blijkbaar hadden ze jou even moeten bellen, want met de proef op de som was het wel gelukt! :?

Tobey

Ongelezen bericht door Tobey »

Beste Bagger,

Eigenlijk vind ik dat je wel wat vriendelijker mag reageren op Laurent. Ik denk dat hij wel eens gelijk kan hebben. Misschien weet Laurent het inderdaad beter dan alle medewerkers van UPC die aan jou probleem gewerkt hebben.

Laurent

Inderdaad Bagger, lees nu eens al je inzendingen terug en analyseer jij eigen tegensprekende teksten.

Ik heb mijn account uitgezet en via webmail kom ik zo bij mijn mailbox.

Een softwarefoutje in je PC zal wel de boosdoonder zijn geweest.

Het is inderdaad voor alle PC soms beter om de schijf schoon te maken en de hele handel opnieuw te installeren, eea kan ook via de Bios.

bagger

Als je nou eens leest wat ik schrijf:

Ook de medewerkers van UPC konden mijn email NIET bereiken.

Zij veranderden het password, en probeerden vervolgens mijn mail te openen, hetgeen niet lukte. Niet door 1 medewerker geprobeerd, maar door een flink aantal. Dat gaat dus volledig buiten mijn PC om.

Mijn email was dus op geen enkele manier te bereiken, niet via outlook, niet via webmail en ook niet door UPC zelf.

Ik weet echt niet hoe ik het nog duidelijker moet vertellen.

Laurent

Dat gaat dus volledig buiten mijn PC om

Daarom juist opnieuw installeren.

UPC heeft dus wel degelijk veel moeite voor jouw gedaan, \hun dank is dus een hppo bagger. thanks :shock:

bagger

Beste Laurent,

Dus omdat de UPC medewerkers vanachter hun terminal mijn email op de UPC-server niet kunnen lezen, moet ik mijn PC opnieuw installeren.
Je maakt het steeds bonter.
UPC heeft zelf allang toegegeven dat het probleem bij hun zit.

Oh, UPC zal best wel wat moeite gedaan hebben. Maar 2 weken zonder je email en uiteindelijk alles kwijt verdient niet echt de schoonheidsprijs.

Laurent, je probeert mij op allerlei oneigenlijke manieren onderuit te halen, en ik vroeg me af waarom je zo doet. Ik heb daarom eens even een aantal van jouw berichten op dit forum bekeken, en zag dat je telkens UPC met hand en tand verdedigd. Ik heb dan ook zwaar het vermoeden dat je een medewerker van UPC bent, of anders de grootste UPC-fan van Nederland. Ik weet niet of je met jouw commentaar UPC echt helpt. Ik denk dat ze liever hebben dat je dat aan de PR afdeling overlaat.

Gesloten