De redenen om destijds (97-99)leasecontracten af te sluiten waren voornamelijk gebaseerd op de sterk stijgende koersen, maar daarnaast vooral de mogelijkheid om de leaserente af te trekken. Toen deze aftrekmogelijkheid plotseling werd
afgeschaft, was er in mijn geval alleen een mogelijkheid
om een WINSTVERBETERAAR over die contracten af te sluiten.
Dit zou dan een compensatie voor het wegvallen van de aftrek hebben moeten zijn, echter hiermee heeft Legio mij en velen met mij zwaar belazerd.
Dit omdat die paar extra aandelen totaal geen zoden aan de dijk zetten en er bovendien weer een langere looptijd aan
werd gekoppeld.
In feite betekent het wegvallen van de aftrekmogelijkheid
dat er contractbreuk is gepleegd. Dit scheelde mij de helft van de maandpremie, waarop ik in 't geheel niet had gerekend
Dit is voor mij en andere slachtoffers een zeer concreet
item, dat de stichting, tezamen met alle andere aanklachten aan de rechter zal voorleggen en waarmee gescoord wordt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Contractbreuk
Re: Contractbreuk
Het wegvallen van de aftrekmogelijkheid van rente is een overheidsmaatregel waar derden geen invloed op hebben. Ze zijn slechts aan te spreken, indien zij bij aangaan van produkt expliciet aangeven dat gedurende de gehele looptijd van produkt die aftrekmogelijkheid zal bestaan. Maar ook dan ben je nog van de overheid afhankelijk, omdat tussentijds belastingpercentages wijzigen.
Even een ander voorbeeld. Stel je koopt nu een auto, af te leveren in 2003, en morgen besluit de overheid de BTW 1% te verhogen. Reken er maar op, dat je alsdan in 2003 meer voor je auto zal moeten betalen, omdat in alle contracten een voorbehoud is opgenomen voor dit soort prijsstijgingen. Hetzelfde geldt overigens bij de koop van een huis in aanbouw.
Even een ander voorbeeld. Stel je koopt nu een auto, af te leveren in 2003, en morgen besluit de overheid de BTW 1% te verhogen. Reken er maar op, dat je alsdan in 2003 meer voor je auto zal moeten betalen, omdat in alle contracten een voorbehoud is opgenomen voor dit soort prijsstijgingen. Hetzelfde geldt overigens bij de koop van een huis in aanbouw.
Re: Contractbreuk
Uiteraard Hans heb jij gelijk met jouw reactie, echter in de brochures en telefoontjes werd je destijds doodgegooid met argumenten om toch vooral aandelen te gaan leasen. De grote winst van het leasen werd geschonken door de wetgever, die de leaserente-aftrek aanbood. Dit was voor mij daarom ook de voornaamste reden om hieraan deel te nemen, immers de helft van de premie (leaserente) ontving je terug (zie alle rekenvoorbeelden in die brochures).
Na de wetswijziging, die de aftrekmogelijkheid teniet deed,
was de aantrekkelijkheid van leasen totaal verdwenen.
Met de maandelijkse leaserente, die nu in de de zakken van
die gladde harte-/schaamteloze "adviseurs" in hun dure Audi/BMW/VW verdwijnt, had men eindeloos veel betere dingen kunnen doen.
Ik blijf daarom van mening dat de aftrekmogelijkheid een wezenlijk onderdeel uitmaakte van leasen, evenals dat het geval is met hypotheekrente. Als men deze plotseling zou
afschaffen, zou er wel een burgeroorlog in ons landje kunnen ontstaan.
Na de wetswijziging, die de aftrekmogelijkheid teniet deed,
was de aantrekkelijkheid van leasen totaal verdwenen.
Met de maandelijkse leaserente, die nu in de de zakken van
die gladde harte-/schaamteloze "adviseurs" in hun dure Audi/BMW/VW verdwijnt, had men eindeloos veel betere dingen kunnen doen.
Ik blijf daarom van mening dat de aftrekmogelijkheid een wezenlijk onderdeel uitmaakte van leasen, evenals dat het geval is met hypotheekrente. Als men deze plotseling zou
afschaffen, zou er wel een burgeroorlog in ons landje kunnen ontstaan.