LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] seicento benzinetank verrot

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
josedk
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jul 2006 10:43

seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door josedk »

Onlangs hebben wij als 2e auto een fiat seicento uit 1999 gekocht. Na 2 dagen hadden we de tank volgegooid en begon de auto naar benzine te stinken. Na 70km was de tank al bijna voor de helft leeg. Bij de garage bleek dat de tank doorgerot was en er een nieuwe onder moet. Volgens de garage (geen fiat garage) is dit bij seicento een heel veel voorkomend iets. Van de week meteen een e mail naar Fiat nederland gestuurd om te vragen of ze hier iets mee doen, maar ze zijn niet zo snel met reageren. Zijn er meer mensen die dit hebben of hebben gehad. Ik wil heel graag reacties en misschien is dit een mooi onderwerp om bij radar te behandelen.

keurmeester
Berichten: 246
Lid geworden op: 13 dec 2005 22:47

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door keurmeester »

Hoi Jose,
kijk even bij het onderwerp van de 5 jaar oude fiat, en naar de reacties die zijn zo serieus/zielig, dat ik er maar niet meer aan begin???

sorry gr Leo
(ps wel per mail hoor!)

Miquel
Berichten: 67
Lid geworden op: 16 aug 2005 01:40

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Miquel »

Hallo José,

Zelf ben ik de trotse en gelukkige eigenaar van een Fiat Cinquecento bouwjaar september 1994. Ik heb deze begin 1998 aangeschaft met km stand 38.000 en momenteel is deze zelfs de 218.000 gepasseerd (rijdt ook iedere dag 70 km woon-werk verkeer en ook in de weekenden wordt hij niet gespaard). Hij wordt dus vrij intensief gebruikt, maar dat even terzijde.

Nu jou probleem. Wij hebben ook te maken gehad met een verrotte benzinetank, maar dan anders. Hoewel wij zelf helemaal geen klachten hadden, kregen wij in begin 2000 een brief van Fiat Nederland dat er bij een aantal Cincquecento's een benzinetank gemonteerd was die kon gaan doorrotten. En ja, ook de onze viel in die risicogroep. Wij konden toen de tank gratis laten vervangen bij een Fiat dealer naar keuze.

M.a.w.: zelf hadden wij nergens last van, maar uit voorzorg konden wij op kosten van Fiat Nederland onze tank geheel gratis laten vervangen; Fiat Nederland had hier zelf het initiatief toe genomen. Zo kan het dus ook...

:D Miquel.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Dan zou het natuurlijk zo kunnen zijn dat de eerste eigenaars van de wagens die nu problemen hebben niet de moeite hebben genomen om te reageren op een terugroepactie!?

Rona
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2006 00:24

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Rona »

Hoi Jose,

ik heb ook een fiat seicento uit 1999 en deze begon ook erg naar benzine te ruiken, wat blijkt: kapotte benzine tank...
Kost nogal wat om deze te laten vervangen bij de dealer!

Ook ik kreeg te horen dat dit bij de cinquecento veel voor was gekomen en deze door fiat NL teruggeroepen waren.

Waarom de Seicento's niet??!!

Ik laat het hier in ieder geval niet bij zitten.

Ben jy nog verder gekomen??

Groetjes Rona

aman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2006 17:26

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door aman »

Hallo mensen,

Vorig jaar heb ik mijn seicento gekocht. Na een paar maanden begon hij naar benzine te ruiken.Ik kon nergens achterhalen waar het van was. Het verbruik was ontzettend veel. Ik ging nog zuiniger rijden, dacht dat het aan mijn rijstijl lag. Maar na een apk en grote beurt, werd ik opgebeld dat mijn tank helemaal doorgerot was aan de onderkant. De benzine lekte eronderuit, toen hij op de brug stond. Ik dacht dat ik een miskoop had gedaan met deze auto, maar gelukkig zie ik nu dat dit een veelvoorkomend probleem is. Kan hier niets aan gedaan worden?? Degene die Fiat Nederland een brief heeft geschreven, heb je hier al wat op terug gehad?

Groetjes Aman

aman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2006 17:26

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door aman »

Trouwens mijn seicento was ook uit 1999!

Aman

chipolata
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2006 10:07

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door chipolata »

Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn seicento. Het schijnt inderdaad een veel voorkomend probleem te zijn, omdat de tank niet van kunststof is maar van metaal. Precies halverwege, onder de band die om de tank zit ontstaat corrosie, en dan krijg je dus die benzinelucht. (Zo is het mij verteld)
Ik had het geluk dat ik nog 2 dagen (!) garantie had op mijn auto zodat het gratis hersteld kon worden. Maar er was toen iemand anders met hetzelfde probleem die net buiten de garantietermijn zat, en zij moest zelf voor de kosten opdraaien.
Het wordt tijd dat Fiat hier wat aan doet.

aman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2006 17:26

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door aman »

Hoi,

Dit mag toch niet mogen!! Mijn garantie was ook afgelopen. Maar ik ga een brief aan fiat nederland schrijven. Alle cinquecento's hebben wel hun geld terug gekregen. Nee heb ik, ja kan ik krijgen.Gelukkig zat jij in je garantieperiode.

sandra11
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2006 16:23

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door sandra11 »

Mijn Fiat Seicento uit juni 2001 stinkt ontzettend naar de benzinelucht.
Vandaag bij de garage geweest en hij blijkt te lekken bij de naden.
Een veel voorkomend probleem bij de fiat, werd mij verteld. Ook de dealer gaf dit toe. Helaas zijn de kosten geheel voor ons ruim 400 euro.

Navraag bij Fiat Nederland leverde een afwijzende mevrouw op die alleen maar kon zeggen dat hij al 5 jaar oud was en zij niets voor mij kon betekenen. Ik ben van plan alsnog een klacht in te dienen, wie heeft er tips of is al verder in dit proces.
Ik hoor het graag.

Gr.Sandra

aman
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2006 17:26

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door aman »

Hoi Sandra,

Dat is dus weer een duur grapje. Ik had dus precies hetzelde probleem. Ook ik wil een klacht indienen bij fiat Nederland, maar denk zelf dat het weinig zin heeft. Misschien kunnen we erin vermelden dat we anders naar Radar/ kassa stappen. Want de fiat cinquecento's hebben wel hun geld terug gehad, althans mochten een nieuwe tank laten monteren op kosten van fiat Nederland.

Aman

fonie
Berichten: 113
Lid geworden op: 30 dec 2005 15:04

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door fonie »

Ik heb ook een nieuwe tank en ik heb geen eens een Cinquecento !!

sandra11
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2006 16:23

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door sandra11 »

hallo aman,
ik denk dat het juist een goed plan is, om allemaal te schrijven naar fiat nederland, hoe meer klachten des te eerder zij zullen toegeven dat het een veelvoorkomend probleem is.

mijn klacht/brief heb ik vandaag opgestuurd aan fiat nederland met het verzoek op reactie en een passend voorstel voor vervanging.
zodra ik reactie ontvang, zal ik dit weer melden. mocht de reactie van fiat nederland geen uitsluitsel geven, zal ik me zeker beraden om naar kassa c.q. radar te stappen.
Sandra

kaylalieke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2007 08:30

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door kaylalieke »

Hallo Allemaal

Ik las over jullie problemen met de benzinetank van de seicento Ook ik loop op dit moment tegen dit probleem op en ook met een seicento uit 1999, dus mijn vraag is of jullie goede raad voor mij hebben

groetjes

kemper
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 apr 2007 20:38

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door kemper »

beste fiat seicento eigenaars,

Bouwjaar van mijn fiat seicento: 1999
ook ik rook vorige week 2 april benzinelucht en moest bij mijn fiat-garage, de auto direct laten staan, wegens gevaar op de weg.
oorzaak: lekkende benzinetank,
Na vervanging heb ik de oude bezninetank meegenomen als bewijs.
De lasnaden waren verroest.
Ik mail nu naar radar, omdat ik graag wil dat aan dit probleem aandacht besteedt wordt.
Ik vind dat de fabrikant zijn verantwoordelijkheid moet nemen.
Veel te gevaarlijk deze fiats op de weg. Ook wil ik dat dat Fiat de kosten betaald.
vraag": wllen jullie ook eens informeren bij de plaatselijke fiat-dealer of en hoe vaak ze benzinetanks van fiat seicento's (welk bouwjaar) hebben moeten vervangen?
Lidy

Jaap J
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 10:17

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Jaap J »

Ik wil de Fiat 600 rijder één tip geven richt je tot de verkoper van de Fiat. Niet tot Fiat Nederland..... U heeft een geen overeenkomst met Fiat behalve de fabrieksgarantie en ..... die is voorbij.

Kortom ga naar de garagist die je de auto heeft verkocht. Het is zijn probleem om e.e.a. schapelijk met u op te lossen. Niet uw probleem.

Heeft u de Fiat particulier gekocht dan heeft u pech..... :(

Het bekende verhaal van wet op de consumentenkoop dat ook in de rubriek garantie op dit forum wordt besproken.

kaylalieke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2007 08:30

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door kaylalieke »

ik ben gisteren met mijn seicento terug gegaan naar de garage waar deze gekocht is, maar ook hier kreeg ik 0 op recest
Het is wel opvallend dat er bij zoveel seicento's hetzelfde probleem is maar meer kunnen ze niet voor mij doen
Ook bij fiat nederland krijg je geen verdere informatie alleen dat ze door het kenteken van mijn auto kunnen zien dat deze niet in de serie zit waarin problemen bekend zijn
Dus wie heeft een goed idee voor een volgende stap

Jaap J
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 10:17

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Jaap J »

Waarom doet de garagist niets??? Ga eens na of hij lid is van de Bovag en kijk eens in de voorwaarden van deze branchevereniging. Wellicht dat die wat meer uitsluitsel kunnen geven.

U heeft namelijk als consument recht op product dat een redelijke verwachtingen moet voldoen. Ik denk dat als u het hard kan maken, door bijvoorbeeld een expertise, dat de tank buiten u schuld is gaan lekken u een sterke zaak heeft. U mag dan van de verkoper verwachten dat hij dan een deel van de reparatiekosten voor zijn rekening neemt en bijvoorbeeld de tank kosteloos plaatst.

Veel succes in deze. Vaak is het een kwestie van lange adem. :?

kaylalieke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2007 08:30

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door kaylalieke »

Hi Jaap

even nog een reaktie
Mijn auto is van dec 1999 en er staat 55000 op de teller
Ook ik ben van mening dat een tank dan niet doorgerot kan zijn De garage zegt dat ik de tank steeds te veel heb leeg gereden en dat hij daardoor van binnen uit is gaan roesten Is voor mij een raadsel ik ben namelijk als de dood dat ik zonder benzine kom te staan dus rij de tank absoluut niet leeg
Ik moet mijn auto wel laten repareren omdat ik hem echt nodig heb voor mijn werk dus zal aan het korste eind trekken ben ik bang
Ik heb trouwens inmiddels wel fotos van de tank dus dat is wel iets

Jaap J
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 aug 2005 10:17

Re: seicento benzinetank verrot

Ongelezen bericht door Jaap J »

@kaylalieke
Hmmm, je Fiat is nu 8 jaar oud.... Dit is wel een leeftijd waarop je reparaties mag verwachten, maar wanneer heb je de Fiat eigenlijk gekocht?

Het verhaal dat je garagist verteld is niet helemaal onwaar. Als je weinig kilometers rijdt en dat doe je bij 7000km/jaar, kan het inderdaad voorkomen dat een tank gaat roesten. Dat daardoor lekkage ontstaat is niet geheel onlogisch.

Ook als je altijd de tank voltankt blijft er ruimte voor lucht in de tank. Deze lucht kan vocht bevatten en daardoor roest veroorzaken. Dit is de reden dat veel auto's tegenwoordig een kunststof tank hebben.

Gesloten