Beste mensen graag zou ik willen weten, ofdat jullie wel eens melding hebben gedaan bij onze dieren bescherming, en zo ja, hoe de reactie hierop was.Het volgende is namelijk het geval, ik ben afgelopen zaterdag bij een paard in drunen wezen kijken, omdat mijn vriend zij dat hij regelmatig langs een paard kwam, waar je je jas aan op kon hangen zo mager dat de botten eruit staken, en hij stond ook ontzettend raar volgens hem, op de voor hoeven stond hij naar achter geleund en op de achterhoeven naar voren.En het lijkt me duidelijk dat zijn hoofd bijna op de grond hing, zo ontzettend beroerd voelt hij zich.Telkens probeert hij zijn gewicht van zijn benen te verzetten, maar dan valt hij praktisch om.Bij het aanzien van dit paard heb ik de politie gebeld, en binnen 5 minuten waren zij ter plaatsen, en wat blijkt ze krijgen ongeveer 5 a 10 meldingen per week binnen over enkel alleen dit paard.

Maar ze moesten nog wel even achterhalen wie de eigenaar was, komt geloofwaardig over niet dan, maar oke,ik heb hen gevraagd mij te bellen als ze contact hadden gehad met de eigenaar,zodat ik op de hoogte blijf van wat ze eraan gaan doen.Uit ervaring weet ik namelijk dat zo'n melding toch vrij snel weer naast hun neer wordt gelegd want een paard heeft nou eenmaal niet zo'n hoge prioriteit!Maar oke, een uur later wordt ik teruggebeld, ze hebben inmiddels contact gehad met de eigenaar, een ex wethouder, moet je na gaan, bulkt van het geld!!!Deze eigenaar vertelde dat ze het paard een gelukkige zomer op de wei wilde geven en hem vervolgens in laten slapen,ook had de politie contact opgenomen met de AID(algemene inspectie dienst) van de DB, en die vertelde dat ze al meerdere malen langs waren geweest, maar dat ieder paard van 24 jaar er zo uitziet

En dat hij kerngezond is, nu vraag ik me toch af, zijn dit de mensen die de dieren in nl moeten beschermen????Nu weet ik ook weer waarom ik geen lid meer ben van de Dierenbescherming, ik heb dit in het verleden al vaker mee gemaakt.En dit is echt geen twijfel gevalletje hoor, zelfs de paarden in Afghanistan zien er beter uit.Ik denk dat het paard als hij nu geen medische verzorging krijgt hooguit nog 1 week te leven heeft,als het al niet te laat is.En dat kan allemaal maar in een land als Nederland?????Want wettelijk gezien is ervoor dieren heel erg weinig tot niets geregeld,
en mensen kunnen zo maar wat aan klooien met de dieren, hetzelfde als de brrodfokkers, gek wordt ik ervan, wie heeft enig idee, welke stappen ik het beste zou kunnen ondernemen, om misschien een beetje gerechtigheid voor onze dieren te kunnen creeeren?
in ieder geval bedankt voor het lezen!!!!!
maikdio