LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gedwongen verkoop?
Gedwongen verkoop?
Geruime tijd geleden, ongeveer 22 maanden, zijn mijn contracten buitenrechtelijk vernietigd i.v.m. ondermeer eegalease. Na enkele waarschuwingsbrieven en duisenbergaanbiedingen heeft dexia besloten mijn contracten te verkopen. Ze noemen dit gedwongen verkoop. Wat mij hierbij opvalt, is, dat ze in de eindafrekening, behalve het koersverlies, ook de niet betaalde termijnen en de door hun gemaakte incassokosten.
Voor de goede orde, dexia is door mijn advocaat gedagvaard maar zoals bekend, liggen deze zaken allemaal stil.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee.
Vrgr pewi.
Voor de goede orde, dexia is door mijn advocaat gedagvaard maar zoals bekend, liggen deze zaken allemaal stil.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee.
Vrgr pewi.
Re: Gedwongen verkoop?
Ik heb precies hetzelfde, vanmorgen ook weer een brief gehad met de mededeling van aandelen verkocht enz.enz. Ook mijn vrouw heeft het contract laten vernietigen c.a. 2 jaar geleden en we zijn aan het dagvaarden via holla poelman groep5. Laten ze het maar bekijken want ze zijn daar gewoon niet wijs of heel slim. Ik steek er geen energie meer in en wacht rustig af. Wel vraag ik me af of holla poelman zulke zaken als eagalease niet beter bij elkaar kan doen en dan dagvaarden. (zie huurkoopverhaal) m.v.g.
Ook al zijn vele gedupeerden aan het procederen tegen Dexia, Dexia blijft ook deze groep zwaar onder druk zetten.
Ook al ben je 2 jaar aan het procederen tegen Dexia, dan nog blijven ze je belagen met dreigbrieven om een incasso bureau in te schakelen als je niet betaalt.
Dat je al twee jaar aan het procederen bent tegen Dexia deert Dexia schijnbaar niet en het incasso bureau die hier geld aan verdient ook niet.
Dit geeft ook de status en mentaliteit aan van Dexia en zo'n incasso bureau.
Ben je aan het procederen en Dexia komt met dreigbrieven, zoals hier te lezen, http://www.platformaandelenlease.nl/Ged ... erkoop.htm
trek je er niet zoveel van aan.
Je hebt gekozen om niet te betalen en te gaan procederen, dus zal de rechter zich over je zaak moeten uitlaten, niet Dexia!
Dit geeft ook de zielige en onhoudbare situatie aan waar Dexia zich in bevind.
Ze kunnen alleen maar dreigbrieven schrijven en incasso bureaus inschakelen.
Dit heeft geen enkel effect, wil Dexia in het gelijk worden gesteld, dan zal dit via de rechter (via een gerechtelijke procedure) moeten gebeuren en kan niet via dreigbrieven en incasso bureaus worden afgedwongen.
Wanneer heeft Dexia iemand voor het laatst gedagvaard?????
2004???
En waarom?
Dexia weet donders goed dat zij individuele rechtszaken niet kunnen winnen.
Wij staan sterker als wij denken.
Krijg je zo'n dreigbrief van Dexia, neem contact op met je advocaat of PAL.
Ga niet klakkeloos betalen omdat Dexia dit zegt.
Niet betalen heeft ook consequenties, neem daarom contact op met je advocaat of PAL hierover.
De tijden zijn gekeerd, nu is het onze beurt om Dexia in het nauw te drijven en ons verloren geld terug te vorderen.
Wil je meer weten over de mogelijkheden, [email protected]
Groeten,
Piet
Ook al ben je 2 jaar aan het procederen tegen Dexia, dan nog blijven ze je belagen met dreigbrieven om een incasso bureau in te schakelen als je niet betaalt.
Dat je al twee jaar aan het procederen bent tegen Dexia deert Dexia schijnbaar niet en het incasso bureau die hier geld aan verdient ook niet.
Dit geeft ook de status en mentaliteit aan van Dexia en zo'n incasso bureau.
Ben je aan het procederen en Dexia komt met dreigbrieven, zoals hier te lezen, http://www.platformaandelenlease.nl/Ged ... erkoop.htm
trek je er niet zoveel van aan.
Je hebt gekozen om niet te betalen en te gaan procederen, dus zal de rechter zich over je zaak moeten uitlaten, niet Dexia!
Dit geeft ook de zielige en onhoudbare situatie aan waar Dexia zich in bevind.
Ze kunnen alleen maar dreigbrieven schrijven en incasso bureaus inschakelen.
Dit heeft geen enkel effect, wil Dexia in het gelijk worden gesteld, dan zal dit via de rechter (via een gerechtelijke procedure) moeten gebeuren en kan niet via dreigbrieven en incasso bureaus worden afgedwongen.
Wanneer heeft Dexia iemand voor het laatst gedagvaard?????
2004???
En waarom?
Dexia weet donders goed dat zij individuele rechtszaken niet kunnen winnen.
Wij staan sterker als wij denken.
Krijg je zo'n dreigbrief van Dexia, neem contact op met je advocaat of PAL.
Ga niet klakkeloos betalen omdat Dexia dit zegt.
Niet betalen heeft ook consequenties, neem daarom contact op met je advocaat of PAL hierover.
De tijden zijn gekeerd, nu is het onze beurt om Dexia in het nauw te drijven en ons verloren geld terug te vorderen.
Wil je meer weten over de mogelijkheden, [email protected]
Groeten,
Piet
Beste Piet,
Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk in hetgeen je schrijft. Echter, op het moment dat de zgn. "gedwongen verkoop" heeft plaatsgevonden en je de eindafrekening onder ogen krijgt, dan zie je dat de (gemaakte?) incassokosten, de niet betaalde termijnen en de restschuld (?), door dexia wordt verrekend. Het contract is echter al 2 jaren eerder vernietigd.
Ik betwijfel of dexia een vernietigd contract mag beschouwen alsof het een wanbetaling betreft.
Bij een buitenrechtelijk vernietigd contract, terecht of niet terecht, moet dexia de rechter inschakelen. Dexia speelt bij "gedwongen verkoop" zelf voor rechter, door deze posten op te voeren, en stelt zichzelf alweer boven de wet.
Vrgr pewi
Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk in hetgeen je schrijft. Echter, op het moment dat de zgn. "gedwongen verkoop" heeft plaatsgevonden en je de eindafrekening onder ogen krijgt, dan zie je dat de (gemaakte?) incassokosten, de niet betaalde termijnen en de restschuld (?), door dexia wordt verrekend. Het contract is echter al 2 jaren eerder vernietigd.
Ik betwijfel of dexia een vernietigd contract mag beschouwen alsof het een wanbetaling betreft.
Bij een buitenrechtelijk vernietigd contract, terecht of niet terecht, moet dexia de rechter inschakelen. Dexia speelt bij "gedwongen verkoop" zelf voor rechter, door deze posten op te voeren, en stelt zichzelf alweer boven de wet.
Vrgr pewi
Beste Piet
Is het niet mogelijk dat Holla poelman alle eagaleasers b.v. in een groep zet, dit i.v.m. de huurkoopontwikkeling?
Ik hoor trouwens nooit wat van die gasten alleen als ik wat moet betalen. m.v.g.
Is het niet mogelijk dat Holla poelman alle eagaleasers b.v. in een groep zet, dit i.v.m. de huurkoopontwikkeling?
Ik hoor trouwens nooit wat van die gasten alleen als ik wat moet betalen. m.v.g.
Ja daar zijn ze WEL goed in.
Vandaag een schrijven gehad van Holla Poelman advocaten m.b.t onder andere voortgang lopende procedure, nieuwsbrief en andere vragen met antwoorden. In de bijlage een schrijven dat ze gestuurd hebben aan de heer R. van Wegberg van Dexia m.b.t. de aanschrijvingen van Dexia met als onderwerp betalingsverzoeken aan personen die procederen tegen Dexia. In dit schrijven staat dat zolang de rechter niet geoordeeld heeft over het al dan niet verschuldigd zijn van door Dexia gevorderde bedragen, kunnen clienten niet verplicht worden om tot betaling over te gaan. Het vriendelijke verzoek om gedupeerden niet meer aan te schrijven met betalinsverzoeken. Deze verzoeken zijn zinloos en missen ook iedere grondslag. Aldus Holla Poelman advocaten.
Wordt altijd netjes op de hoogte gehouden door Holla Poelman advocaten. Alleen zij kunnen ook niet verder omdat het Hof zijn werk niet snel genoeg uitvoerd en steeds maar weer aanvullend onderzoek noodzakelijk acht om tot een uitspraak te komen. Dit om vaak duistere redenen (vieze spelletjes).
Wordt altijd netjes op de hoogte gehouden door Holla Poelman advocaten. Alleen zij kunnen ook niet verder omdat het Hof zijn werk niet snel genoeg uitvoerd en steeds maar weer aanvullend onderzoek noodzakelijk acht om tot een uitspraak te komen. Dit om vaak duistere redenen (vieze spelletjes).
In welke groep zit u als ik vragen mag? Ik hoor nooit wat van hun.
Als Dexia je extra kosten in rekening brengt, zoals de incassokosten enz., vergeet dan niet om hier verweer tegen te voeren in je procedure tegen Dexia.
Als een advocaat dit vergeet dan zal de rechter Dexia in het gelijk stellen en die kosten toewijzen omdat vergeten is hier "gemotiveerd verweer" tegen te voeren.
Dit is al eens gebeurd, net zoals wel eens vergeten is om terugbetaling van Dexia te eisen van alle betaalde gelden incl. de wettelijke rente, zodat wel de restschuld werd kwijtgescholden, maar door de rechter geen terugbetaling werd opgelegd aan Dexia omdat dit vergeten was te eisen door de kant van de gedupeerde.
Dit is ook van toepassing voor de BKR registratie, eis verwijdering van de volledige registratie.
Daarom is het belangrijk een goede advocaat te nemen en is de kolom van de goedkoopste advocaat geen garantie dat je ook een goede advocaat krijgt.
Daarom is het belangrijk persoonlijk advies te vragen en samen te kijken wat in jouw situatie de beste mogelijkheden zijn.
Iedereen weet inmiddels de weg om die informatie (gratis) te krijgen.
Groeten,
Piet
Als een advocaat dit vergeet dan zal de rechter Dexia in het gelijk stellen en die kosten toewijzen omdat vergeten is hier "gemotiveerd verweer" tegen te voeren.
Dit is al eens gebeurd, net zoals wel eens vergeten is om terugbetaling van Dexia te eisen van alle betaalde gelden incl. de wettelijke rente, zodat wel de restschuld werd kwijtgescholden, maar door de rechter geen terugbetaling werd opgelegd aan Dexia omdat dit vergeten was te eisen door de kant van de gedupeerde.
Dit is ook van toepassing voor de BKR registratie, eis verwijdering van de volledige registratie.
Daarom is het belangrijk een goede advocaat te nemen en is de kolom van de goedkoopste advocaat geen garantie dat je ook een goede advocaat krijgt.
Daarom is het belangrijk persoonlijk advies te vragen en samen te kijken wat in jouw situatie de beste mogelijkheden zijn.
Iedereen weet inmiddels de weg om die informatie (gratis) te krijgen.
Groeten,
Piet
Piet, wil je mijn eerder gestelde vraag eens beantwoorden?
b.v.d.
b.v.d.
Denmar ik zit in groep 2 van Holla Poelman.
Hallo Denmar,
Holla Poelman advocaten heeft per groep een dagvaarding gemaakt en deze rechtszaken lopen bij de rechtbank in Amsterdam.
Je kunt niet overstappen van de ene rechtszaak naar de andere of gedeeltes uit rechtszaken bundelen en daar een andere rechtszaak van maken.
Dit heeft ook weinig zin als het wel zou mogen, want de rechter oordeelt toch individueel.
De eegalease argumenten in alle groepen van HP hetzelfde en de rechter zal toch de hele procedure doorlopen alvorens een uitspraak te doen.
Per aangespannen rechtszaak zal de rechter een uitspraak doen, maar wel op individuele basis.
Dit is ook zo gebeurd in de uitspraken/ tussenvonnissen van andere (eegalease) groepen.
Zie :
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 092005.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 072005.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 112005.htm
Groeten,
Piet
Holla Poelman advocaten heeft per groep een dagvaarding gemaakt en deze rechtszaken lopen bij de rechtbank in Amsterdam.
Je kunt niet overstappen van de ene rechtszaak naar de andere of gedeeltes uit rechtszaken bundelen en daar een andere rechtszaak van maken.
Dit heeft ook weinig zin als het wel zou mogen, want de rechter oordeelt toch individueel.
De eegalease argumenten in alle groepen van HP hetzelfde en de rechter zal toch de hele procedure doorlopen alvorens een uitspraak te doen.
Per aangespannen rechtszaak zal de rechter een uitspraak doen, maar wel op individuele basis.
Dit is ook zo gebeurd in de uitspraken/ tussenvonnissen van andere (eegalease) groepen.
Zie :
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 092005.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 072005.htm
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 112005.htm
Groeten,
Piet
Hartelijk dank voor u gedegen antwoordt. m.v.g.
Vreemd van Dexia ik ben ook al 2 jaar bezig met dexia nog niet een dreigbrief gehad of zijn ze me vergeten daar in Belgie.Ik ben eegaleaser
Ik wacht gewoon af.Ik zal niet meer afhaken tot dat Dexia mijn terug heeft betaald.Ik zit ook bij Holla Poelman advocaten.Ik zit in groep 1.
Ik zeg maar zo alles komt goed.Maak je niet druk om Dexia.Ook al gaat die duitenberg regeling door blijf ik doorgaan met tegen Dexia.Ik heb al de tijd tot Dexia mijn terug betaald heeft.Mijn strijd gaat door tot de laatste snik zoals Piet en ander alle ander die zich inzetten tegen Dexia.Dus Dexia ga gewoon uit betalen anders wordt de zomer nog warmer voor jullie.dit overleven jullie niet meer.
grt de gedupeerde
Ik wacht gewoon af.Ik zal niet meer afhaken tot dat Dexia mijn terug heeft betaald.Ik zit ook bij Holla Poelman advocaten.Ik zit in groep 1.
Ik zeg maar zo alles komt goed.Maak je niet druk om Dexia.Ook al gaat die duitenberg regeling door blijf ik doorgaan met tegen Dexia.Ik heb al de tijd tot Dexia mijn terug betaald heeft.Mijn strijd gaat door tot de laatste snik zoals Piet en ander alle ander die zich inzetten tegen Dexia.Dus Dexia ga gewoon uit betalen anders wordt de zomer nog warmer voor jullie.dit overleven jullie niet meer.
grt de gedupeerde
Hier wordt van gedwongen verkoop gesproken, maar niet elk contract is op deze wijze beeindigd.
Ik had alles in eenmaal betaald. Toen dus de drie jaren voorbij waren kon ik kiezen:
Overnemen
of
restbedrag alsnog overmaken.
Dit restbedrag bestond uit:
de waarde van de aandelen op dat moment.
Het totale bedrag van aankoop.
en om voor Dexia alle risico's te vermijden hadden ze ook nog maar het rente bedrag erbij gefinancierd. oftewel als schuld opgevoerd. Rekensom was dus
.
Totaal bedrag van de aandelen
totaal bedrag van de rente
en de laatste aanbetaling van € 45.00
daarop nog een bedrag van niet verrekende divident
-------------
en daarvan af werd het bedrag getrokken wat de aandelen nog waard waren.
eindbedrag. door mij over te maken.
is niet gebeurt, wel een proces begonnen.
En zoals in een ander fora van de Financiele telegraaf 21 juli
nemo
Geplaatst op 21 Jul 2006 18:19 door nemo Finaciele telgraaf vermeld staat:---------
een hele verhandeling van Joop Nederstigt. over het al of niet aangekocht zijn van de aandelen.
Op het moment dat mijn contract afliep, zijn officieel mijn aandelen verkocht en dus ook niet meer in het bezit van Dexia.
Alleen zal dexia mij nu nog op de balans hebben staan als
W A N B E T A L E R
Janny
Ik had alles in eenmaal betaald. Toen dus de drie jaren voorbij waren kon ik kiezen:
Overnemen
of
restbedrag alsnog overmaken.
Dit restbedrag bestond uit:
de waarde van de aandelen op dat moment.
Het totale bedrag van aankoop.
en om voor Dexia alle risico's te vermijden hadden ze ook nog maar het rente bedrag erbij gefinancierd. oftewel als schuld opgevoerd. Rekensom was dus
.
Totaal bedrag van de aandelen
totaal bedrag van de rente
en de laatste aanbetaling van € 45.00
daarop nog een bedrag van niet verrekende divident
-------------
en daarvan af werd het bedrag getrokken wat de aandelen nog waard waren.
eindbedrag. door mij over te maken.
is niet gebeurt, wel een proces begonnen.
En zoals in een ander fora van de Financiele telegraaf 21 juli
nemo
Geplaatst op 21 Jul 2006 18:19 door nemo Finaciele telgraaf vermeld staat:---------
een hele verhandeling van Joop Nederstigt. over het al of niet aangekocht zijn van de aandelen.
Op het moment dat mijn contract afliep, zijn officieel mijn aandelen verkocht en dus ook niet meer in het bezit van Dexia.
Alleen zal dexia mij nu nog op de balans hebben staan als
W A N B E T A L E R
Janny
DEX-AEGO schrijft dat hij vanuit Belgie niets hoort van Dexia.
Dit soort berichten krijgt PAL vaker.
Vanmiddag heb ik nog gesproken met iemand die in Belgie woont en in 2004 gestopt is met betalen, na het vernietigen van het contract door het niet meetekenen van de partner.
Na het stoppen met betalen hebben zij NIETS meer van Dexia vernomen, geen betalingsherinneringen, geen brieven dat het contract is beeindigt met daarbij de eindafrekening, niets.
In de Tour de France wordt er gerekend, maar Dexia rekent ook: waar is nog geld te incasseren.
Bv. bij die mensen die (om welke reden dan ook) blijven betalen.
De gedupeerden, die de hakken in het zand zetten, zadelen Dexia op met een groot probleem: hoe krijg ik van deze mensen geld en wat kost het mij en wat zijn de juridische kansen om dit geld binnen te halen.
Niet betalen levert een A-codering op bij het BKR waardoor veel gedupeerden blijven betalen.
Veel gedupeerden zijn niet geinteresseerd in een A-codering of hebben gewoon het geld niet om te betalen en betalen niet.
Het enige wat Dexia dan kan doen is een rechtszaak beginnen.
Al ruim anderhalf jaar doet Dexia dit niet omdat ze weten dat ze die rechtszaken niet kunnen winnen en daarnaast per rechtszaak duizenden euros kwijt zijn aan advocaatkosten.
Dexia kijkt niet naar recht of onrecht, wel of niet betalen.
Dexia kijkt of zij er iets mee kunnen verdienen, of zij er iets aan over houden.
Aandelenlease gedupeerden in het buitenland zijn een groot probleem voor Dexia.
Een A-codering is voor deze mensen niet interessant, incassobureaus ook niet, een rechtszaak durft Dexia niet te beginnen, zelfs voor het beeindigen van het contract wegens het niet betalen wordt niet eens de moeite genomen....
Dexia kan dus eigenlijk tegen deze groep niets beginnen.
Tegen wie eigenlijk wel als wij die lange adem hebben die Dexia claimt te hebben?
Groeten,
Piet
Dit soort berichten krijgt PAL vaker.
Vanmiddag heb ik nog gesproken met iemand die in Belgie woont en in 2004 gestopt is met betalen, na het vernietigen van het contract door het niet meetekenen van de partner.
Na het stoppen met betalen hebben zij NIETS meer van Dexia vernomen, geen betalingsherinneringen, geen brieven dat het contract is beeindigt met daarbij de eindafrekening, niets.
In de Tour de France wordt er gerekend, maar Dexia rekent ook: waar is nog geld te incasseren.
Bv. bij die mensen die (om welke reden dan ook) blijven betalen.
De gedupeerden, die de hakken in het zand zetten, zadelen Dexia op met een groot probleem: hoe krijg ik van deze mensen geld en wat kost het mij en wat zijn de juridische kansen om dit geld binnen te halen.
Niet betalen levert een A-codering op bij het BKR waardoor veel gedupeerden blijven betalen.
Veel gedupeerden zijn niet geinteresseerd in een A-codering of hebben gewoon het geld niet om te betalen en betalen niet.
Het enige wat Dexia dan kan doen is een rechtszaak beginnen.
Al ruim anderhalf jaar doet Dexia dit niet omdat ze weten dat ze die rechtszaken niet kunnen winnen en daarnaast per rechtszaak duizenden euros kwijt zijn aan advocaatkosten.
Dexia kijkt niet naar recht of onrecht, wel of niet betalen.
Dexia kijkt of zij er iets mee kunnen verdienen, of zij er iets aan over houden.
Aandelenlease gedupeerden in het buitenland zijn een groot probleem voor Dexia.
Een A-codering is voor deze mensen niet interessant, incassobureaus ook niet, een rechtszaak durft Dexia niet te beginnen, zelfs voor het beeindigen van het contract wegens het niet betalen wordt niet eens de moeite genomen....
Dexia kan dus eigenlijk tegen deze groep niets beginnen.
Tegen wie eigenlijk wel als wij die lange adem hebben die Dexia claimt te hebben?
Groeten,
Piet
Piet,
Mensen die alles afgewerkt hebben, Behalve de restschuld betaald,en een proces zijn begonnen op basis van eega verantwoordelijkheid.En in de loop van het contract de zaak buitengerechtelijk hebben vernietigd,
En niet in de maag zitten met een BKR registratie, hebben in Nederland, naar mijn oordeel, eveneens weinig te duchten. Tot het moment van de waarheid.
Als ze mensen die geen tweede handtekening onder hun contract hebben geplaatst, daar waar het wel vereist is, via de Duisenberg regeling 100% restitutie van de restschuld aan bieden, waar moeten deze mensen dan nog voor vrezen.
alleen de BKR. en de wil om je inleg terug te vorderen. Dexia zal naar mijn bescheiden menig hiervoor niet naar de rechter stappen, Alhoewel Dexia met groot bravour roept dat je maar tot een bepaalde datum aanspraak kunt maken. Ze komen het maar halen. Maar wel met een rechterlijke uitspraak aub.
Janny
Mensen die alles afgewerkt hebben, Behalve de restschuld betaald,en een proces zijn begonnen op basis van eega verantwoordelijkheid.En in de loop van het contract de zaak buitengerechtelijk hebben vernietigd,
En niet in de maag zitten met een BKR registratie, hebben in Nederland, naar mijn oordeel, eveneens weinig te duchten. Tot het moment van de waarheid.
Als ze mensen die geen tweede handtekening onder hun contract hebben geplaatst, daar waar het wel vereist is, via de Duisenberg regeling 100% restitutie van de restschuld aan bieden, waar moeten deze mensen dan nog voor vrezen.
alleen de BKR. en de wil om je inleg terug te vorderen. Dexia zal naar mijn bescheiden menig hiervoor niet naar de rechter stappen, Alhoewel Dexia met groot bravour roept dat je maar tot een bepaalde datum aanspraak kunt maken. Ze komen het maar halen. Maar wel met een rechterlijke uitspraak aub.
Janny
..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb dat voorrecht ook maar vergeet niet dat de mensen die dus in een ander financieel bootje zitten, anders tegen de zaken aankijken...(Gelukkig verkeren wij in de omstandigheid dat wij maling kunnen hebben aan een (onterechte!) BKR-notering en zijn wij verder schuldenvrij.)
Juist die groep is het meest kwetsbaar voor Dexia...
..
Laatst gewijzigd door Van Dalen op 22 okt 2006 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.