LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leugens in site Dexia.

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
jeroen

Leugens in site Dexia.

Ongelezen bericht door jeroen »

Daar waar ik dacht dat ze het eenmalig op papier hadden gezet, staat het nu ook op de site en ik citeer:

Vóór de totstandkoming van een effectenleasecontract hebben zij iedere klant bij het Bureau Krediet Registratie ("BKR") getoetst. In de brochures wordt hier ook melding van gemaakt

HIER WORDT GEEN MELDING VAN GEMAAKT IN DE BROCHURES !!!

Wat er gebeurt gebeurt, maar ze zullen mij moeten laten zien waar het staat in die brochures want het staat er niet!!!.

BKR staat niet in de brochures...

Oplichters zijn het en ze blijven maar liegen.
Met zo'n bank nog een contract afsluiten. Nee toch zeker.

jeroen

Re: Leugens in site Dexia.

Ongelezen bericht door jeroen »

... is niemand dit opgevallen???

E.L. Meijer

Ongelezen bericht door E.L. Meijer »

Toen mijn profit effect contrakten werden afgesloten stond ik al geregistreerd met een schuld bij het BKR.
Volgens mij hebben ze nooit gecontroleerd of ik geregistreerd stond

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Dat ze je toetsen bij het BKR betekent nog niet dat die lening je geweigerd wordt als je daar geregistreerd staat.

Misschien sta jij daar wel geregistreerd als wanbetaler. Dat betekent niet dat je je financiële verplichtingen niet na kan komen.

En voor wat betreft die zorgplicht: die geldt alleen voor contracten die zijn afgesloten na februari 1999. Die is toen pas van kracht geworden.

Jean

Ongelezen bericht door Jean »

Bij het aangaan van een lening, dk, pl, huurkoop, creditcard, winkelpas etc. etc. wordt altijd een vermelding gemaakt bij BKR. Bij elke nieuwe verplichting zal een bank of instelling kijken wat de stand daar is en zien of het haalbaar is qua draagvermogen om de lening te verstrekken. Zien ze mogelijkheden dan krijg je de lening......

Op moment dat je een keertje achterbleef met een betaling krijg je een codering en dat kan problemen geven bij het aangaan van een nieuwe verplichting.

Bij het aangaan van een hypoteek mag je geen enkele verplichting hebben als bovenbeschreven...die zal eventueel mee moeten worden genomen in de hypotheek.

Dennis

Ongelezen bericht door Dennis »

Jean,

Je kletst uit je nek. Omdat:

Niet elk krediet wordt aangemeld. Bijvoorbeeld Visa meldt niet aan.

Een achterstand pas gemeld wordt wanneer deze langer dan 90 dagen duurt en tenminste Nlg 1.000 bedraagt (€ 453,17)

BKR registreert niets m.b.t. draagvermogen.

Bij voldoende inkomen maakt een krediet in welke vorm niets uit voor een hypotheek-verstrekker. (maar door de hoge prijzen van woningen zit je met een modaal inkomen al snel aan je tax).

Ik vrees het ergste voor de mensen die je adviseert, je hebt er blijkbaar weinig verstand van.

Dennis

Jean

Ik trek jouw kennis niet in twijfel Dennis maar je zit hier toch echt goed fout. Daar hebben we al eens over gesproken eerder.
Ik ben een praktijkman.....en ik heb ondertussen genoeg ervaringen opgedaan met klanten die een lening etc. hadden.
Neem maar van mij aan dat de situatie zoals ik die schetste klopt. Elke hypotheek verstrekker wil dat een lening of wat ook bij het BKR staat genoteerd met of zonder codering verdwijnt. Het is in de PRAKTIJK niet anders jongen.

Ben jij trouwens diezelfde Dennis als de Dennis die zulke goeie maatjes is met L. Blok, net als ik? ;=))

Annetje Soja

Ongelezen bericht door Annetje Soja »

Jean,
Je maakt je tegenover Dennis belachelijk jongen.
Jouw praktijkervaring haalt het niet bij die van Dennis,
dat kan ik je wel zeggen.
Hetzelfde geldt voor je kennis, want er zitten wat bodems en zwarte gaten in jouw eerder gegeven uitleg.
Ik zou je theorie maar eens gaan updaten.

Jean

Toch wel leuk de manier waarop jullie met zijn tweetjes de boel opnaaien hier......Alle eer voor Dennis en zijn vriendinnetje.

Meisje

Ongelezen bericht door Meisje »

Opnaaien? Als dat het enige is.

Jij naait mensen gewoon. Regelmatige bezoekers van dit forum weten allang waarom ze zich niet met jou moeten inlaten...

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Jean,
Als van tevoren aan de hypotheeknemer (geldverstrekker) wordt kenbaar gemaakt wat de financiele verplichtingen zijn en men kan met inachtneming van deze verplichtingen de hypotheeklast betalen dan is een registratie bij het BKR geen probleem. En past een en ander in het normale acceptatiebeleid van geldverstrekkers.
Bij a-coderingen ligt het uiteraard anders.
Maarten

Willem Arnoud

Ongelezen bericht door Willem Arnoud »

Maarten
Ook bij een a code kan het best nog goed komen
want een a code kan door een (H)erstld worden.
Met een a 1-5 code dan kan je het zeker schudden

Jean

Maarten, spijt me...maar kom dagelijks deze situaties tegen....een bank heeft geen problemen met een krediet als een hypotheeklening in verhouden is met het inkomen. Als het allemaal strak strak moet, en dat moet het toch echt meest van tijd, zal een krediet toch echt ingelost of meegenomen moeten worden in de hypotheek.

Gesloten