LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Buschauffeur zet passagiers bus uit

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
----------------------------------------------------
kortom je stond altijd zeer gemotiveerd op je werk en was altijd bereid om net dat stapje extra te zetten.... De houding is dus in 20 jaar tijd niet veel veranderd.
----------------------------------------------------

Het is simpel.
We werden betaald om 40 uur per week op de meest onganse tijden met verouderde knollen een partij zeurende mensen van A naar B te vervoeren.
Ik weet niet of jij na een jaar of 7 nog gemotiveerd zou zijn.
Het blijft geestdodend werk, waar je tegen moet kunnen.
Dat gaat niet iedereen even goed af.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------------------------------------------------------
Een buschauffeur staat vaak ook erg in zijn eentje: Alleen gooit hij een groep van 6 opgeschoten jongens de bus niet uit zonder daarbij zelf schade op te lopen, maar als hij de bus aan de kant zet en de politie erbij haalt, mopperen de andere passagiers dat ze te laat komen. Misschien moeten wij als "normale passagiers" het eens wat vaker voor de chaffeur opnemen in dit soort situaties, zodat zij zich ook gesterkt voelen wanneer ze actie ondernemen.
-------------------------------------------------------

Precies.
Als het erg bont werd gooide ik de bus gewoon aan de kant met de mededeling dat iedereen kon gaan lopen verder.
Ik weigerde dan ook nog maar 1 meter verder te rijden.
Daar had je dan wel een aantal ter goeder trouw zijnde reizigers mee, maar je hoeft dat maar 1 keer te doen met die jongelui van toen.
Dat was gewoon even prioriteiten stellen.
Als ze 1x een keer een kilometer of 5 hebben moeten lopen door de kou dan weten ze dat er niet met je te sollen valt.
Degenen die de problemen dan veroorzaakt hadden werden dan wel aangepakt door de rest van de groep.
Daarna heb je dan meestal geen problemen meer.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies hharteman

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door kampvuur »

Zwartrijden is een maatschappelijk probleem wat op het bordje van de Buschauffeur wordt afgeschoven.
Iedereen is tegen zwartrijden (behalve de zwartrijders zelf), chauffeurs kunnen het probleem ook niet afdoende oplossen, je pakt er 1 en er glippen er 3 door, en je komt tot de ontdekking dat je ook plotseling je geldbak mist.

Maar daar gaat het hier allang niet meer over, als ik alle teksten hier lees die al over mij geschreven zijn...met name door een zeker persoon 'oneerlijk' , en dingen die er bij verzonnen zijn en erbij gehaald omtrent mijn persoon, vraag ik mij terecht af:
Waar komt al die haat vandaan??

Mensen die me totaal niet kennen zetten hier ff in het belachelijke mijn hele levensloop neer.
Jammer maar ik herken mij er niet in...
Wat gebeurt er toch allemaal in de maatschappij...en vooral als enkele anoniem op het forum kunnen afgeven.
Het maakt blijktbaar niet uit wie het is, maar heb het idee dat alleen het woordje "buschauffeur" al een vrijbrief betekent voor blinde haat.

Dus het grootse probleem is niet het zwartrijden wat met de komst van de O.V chipkaart hopelijk tot het verleden gaat behoren....
maar de haat die hoogtijd viert onder de bevolking.
Dus ik heb besloten hier allen nog als lezer (misschien) te komen...want eerlijk gezegt het sfeertje hier op deze grootste familie? tros forum kan mij tot op hede weinig bekoren.

Babbel rustig verder maar zonder mij (en ook niet over mij :twisted: )

oneerlijk
Berichten: 73
Lid geworden op: 25 apr 2006 21:58

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door oneerlijk »

leuk dat woordje haat er steeds tussen maar als je denkt dat het haat is heb je er erg weinig van begrepen.
waar het over gaat is dat jij hier met je ex-militair zijn gooit om blijkbaar indruk te maken op mensen.
Dan laat je zien dat het je weinig tot niets intresseerd wat je doet omdat je niet eens controleerd of iemand wel of niet zwart rijder is en dan ineens is de nederlandse samenleving slecht.
Als je erop wordt gewezen dat je zelf daar een deel van bent komt de opmerking dat je van geboorte niet eens nederlander bent......so what.
je leeft hier je bent deel van de samenleving.
En door je kop in het zand te steken mbt je werk en je instelling over zwartrijders en "als het maar weer snel avond" is mentaliteit ben je niet alleen een deel van de samenleving maar ook een groot deel van het probleem.
Het kan mensen niet schelen wat er gebeurd als hun er maar niet naar hoeven kijken.
En als ze daar op gewezen worden verschuilen ze zich weer........loop maar weg dan ben je overal vanaf.

Lekker gewerkt vandaag kamp? nog een beetje je best gedaan?
Nee het is geen haat, verre van dat.
Het is verbasing dat mensen zo hun " werk " kunnen en durven te doen.
Bah

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door kampvuur »

Ja lekker gewerkt!

Gek...ik krijg in real-life nooit geen klachten, maar de emmers stront die ik hier over mijn kop gedeponeerd heb gekregen is niet van de lucht.

Zelfs de hoofdrayonmanager is dik tevreden over mij, de functionerings gespreken die ik eens in de 2 jaar krijg zijn altijd uitermate positief.
Noem die hoofdrayonmanager gewoon bij zijn voornaam en jij en je.

Totslot:
iemand zei dat de chauffeur of conducteur de boete maar moet betalen van zwartrijders :lol: :lol:
Jullie denken nog echt dat we slaven arbeiders zijn he?
simpele zielen!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
------------------------------------------------------
En door je kop in het zand te steken mbt je werk en je instelling over zwartrijders en "als het maar weer snel avond" is mentaliteit ben je niet alleen een deel van de samenleving maar ook een groot deel van het probleem.
-------------------------------------------------------------
De chauffeur is niet het probleem, het zijn de mensen die het probleem veroorzaken.
Iedereen weet dat zwartrijden niet is toegestaan en toch gebeurt het steeds weer.
Dan moeten ze het systeem maar zodanig waterdicht maken dat het niet meer kan.
De elektronische hulpmiddelen zijn volop aanwezig.

Ook ik voelde niet de behoefte om rollend door de bus te gaan met een zwartrijder met het risico in het ziekenhuis te belanden.
Dan was ik iedere dag aan het matten geweest.
Dit heeft niets met bang zijn te maken, eerder van voorzichtigheid.
Je kunt iemand niet verwijten dat hij nog niet levensmoe is.
Agressie was er in die tijd net zo goed als nu, maar waarschijnlijk minder.
Ik beperkte me voornamelijk tot de essentie, en dat was mijn rondjes draaien.
Je staat er immers alleen voor.
Dan kun je wel oproepen om assistentie van de politie.
Maar ja, die rijdt hier nog op een varken, en tegen de tijd dat die arriveren ben je al begraven.

Just my 2 cents

ex-Chauffeur
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 feb 2009 12:31

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door ex-Chauffeur »

Een Chauffeur mag helemaal geen vervoersbewijzen controleren hij/zij is niet BOA bevoegd de chauffeur kan alleen maar constateren

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het is een functie van de buschauffeur om kaarten te controleren dat betreffend persoon een geldig vervoersbewijs heeft. Heeft deze persoon dat niet dan mag de chauffeur weigeren of verzoeken een kaart te kopen. Ook mag de betreffende chauffeur tijdens de rit zijn voertuig stil zetten, bijvoorbeeld na een zonegrens om de kaarten opnieuw te controleren. Jij bent als reiziger verplicht hieraan medewerking te verlenen. Het enige dat wij niet kunnen doen is een bekeuring uitschrijven of de bus uitzetten. Dit mogen weer wel de BOA's. Wij mogen enkel verzoeken. Geven zij daar geen gehoor aan dan kunnen wij de BOA's inzetten of politie laten komen.

Verder mogen wij bij twijfel verzoeken om een legitimatie te tonen. Dit bijvoorbeeld bij twijfel van leeftijd. Doen zij dat niet dan staat de reiziger in zijn of haar recht, maar de chauffeur staat dan ook in zijn of haar recht om het volledig tarief te berekenen.

Dus linksom of rechtsom.. de chauffeur bepaald en dus ja als er omlegitimatie gevraagd word dan "moet" je deze tonen. Doe je het niet, dan ook goed, maar dan conformeer jij je met de chaufeur zijn of haar mening en dien je voltarief te betalen.

Dus ex-chauffeur waar jij deze stelling vandaan haalt weet ik niet, maar het is opgenomen in je functiebeschrijving.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Zwart rijden is verachtelijk.

En tienepien heeft gelijk.


Doet de zwartrijder moeilijk? Sta met een paar man op en stomp hem de bus uit. Klaar.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door dhc »

Zullen we dit oude topic uit 2006 laten rusten?

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Want?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door dhc »

Ze hebben het al zo moeilijk....
enne die ouwe koe is de sloot al uit...

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door ron1 »

Was het geen buslijn waar dagelijks graffiti in geschreven wordt, gespuugd wordt, geduwd en getrokken wordt, gescholden en geschreeuwd en gerookt in wordt ?

Zo ja, dan is die buschauffeur nog lief geweest.Dan was dit helaas net de druppel.

Geef die chauffeurs in bus,trams,metro maar pepperspray en boeien , lange lat en de hele mikmak, niet luisteren is voelen. :)

Zit dagelijks in drukke buslijn en zie soms hoe chauffeurs uit pure angst oogjes dicht knijpt, dieptrieste zaak !

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door sterkearm »

Artikel 284 Wetboek van Strafrecht

Met gevangenisstraf van ten hoogste negen maanden of geldboete van derde categorie wordt gestraft:

Lid 1

"Hij die een ander door geweld of enige andere feitelijkheid of door bedreiging met geweld of enige andere feitelijkheid, gericht hetzij tegen die ander hetzij tegen derden, wederrechtelijk dwingt iets te doen, niet te doen of te dulden."

succes

ron1
Berichten: 811
Lid geworden op: 18 jun 2008 19:16

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door ron1 »

Bedreiging met geweld is geen misdrijf, bedreiging met de dood wel.

""ik ga jou slaan"" is geen reden tot vervolging.""ik ga jou straks doden"" wel.

prettige wedstrijd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door dhc »

Dus als ik tegen een agent zeg dat ik hem ga slaan, mag ik dat zonder dat ik aangehouden word?

Goh, is de wet dan aangepast...of is dit een reactie van een "leek"?

Misschien moet je wat je hier neerlegt even uitproberen......

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte forumlid,

Het woord WEDERRECHTELIJK betekent hier "tegen de regels" of "in strijd met het recht, de regels gesteld in de Wet.

Als een politieambtenaar (opsporingsambtenaar) gaat aanhouden/staande houden bij/na het constateren een strafbaar feit moet dat RECHTENS zijn, vandaar dat wetgever dit woord in deze tekst heeft geplaatst.

Stond het woord "WEDERRECHTELIJK" niet in dit artikel dan zou de politieagent strafbaar zijn en dat is nou niet de opzet van de Wetgever geweest bij het "aanhouden" of "staande houden" door een opsporingsambtenaar.

Elke aanhouding/staande houding moet RECHTENS zijn!

Nog meer vragen?

vr. gr.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door dhc »

Op wie reageer je nu, niet op mij hoop ik? Ik weet zelf heel goed hoe de wet "werkt".

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Buschauffeur zet passagiers bus uit

Ongelezen bericht door sterkearm »

Geachte dhc,

Ik heb in dit forum een aanvulling geleverd op het onderwerp "Openbaar vervoer & Taxi".

Opmerkingen hierop van een ander forumlid zijn, uiteraard, welkom!

Wel met inachtneming van de gebruikelijke fatsoensnormen!


met vriendelijke groet
sterkearm

Gesloten