LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] guldens of euro's

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
triest

guldens of euro's

Ongelezen bericht door triest »

na navraag wat het mij ging kosten als ik mijn contract af wilde kopen, (van de winstver10dubbelaar) kwam ik tot de ontdekking door de papieren die ik binnen gekregen heb, dat de beginkoers van de certificaten niet ingekocht waren tegen guldens maar tegen euro's, terwijl we in 2000 toch nog in guldens betaalde.
Bij beginkoers eerste certificaat staat namelijk helemaal geen gulden of euro teken, maar bij hoofdsom eerst certificaat staat zowel gulden als euro teken. Dit is wel erg verwarrend daar ik dacht dat ik voor guldens gekocht had, en als ik koers kontroleerde bij ll meende dat hij gestegen was, daar de euro gedeeld door +/- 2,2 is.
Kunnen hier misschien stappen tegen ondernomen worden, bij wie is dit ook het geval of zijn er mensen die dit ook nog niet wisten, daar ze geen papieren binnen hebben gekregen, kan leaseverlies hier misschien iets mee doen.

edwin

Re: guldens of euro's

Ongelezen bericht door edwin »

Triest...

Sinds het jaar 2000 worden alle transacties op de beurs in euro's gedaan...zij waren hun tijd dus voor uit...dit is niks raars of nieuws....

grt edwin

Avital

Ongelezen bericht door Avital »

Triest, hoe reageerde Legio overigens op uw afkoopverzoek?
Ik ben ook zo vreselijk naïef geweest om me, op de topwaarde van de koersen, zo'n "winstvertiendubbelaar" aan te laten smeren. De waarde van de koers is nu ruim de helft.

triest

ll heeft na telefonisch contact mij de papieren toegestuurd, wat eigenlijk niet kan zeiden ze, je moet dit schriftelijk aanvragen.
Maar helaas in de papieren staat wel een bedrag wat je moet betalen, als je daarmee akkoord gaat wordt dit binnen een bepaalde tijd van je rekening gehaald,maar daarna kun je nog een naheffing krijgen inverband met koersschommelingen.
Ik snap helaas niet van welke koers ik uit moet gaan , van aankoop koers of van de koers van de dag dat ik het opzeg en weet dus bij lange na niet wat ik dan nog bij moet belalen. neem nog contact hierover op met ll, maar alles moet schriftelijk dus kan nog even duren.

Hans

Ongelezen bericht door Hans »

Sinds maandag 4 januari 1999 worden alle transacties op de beurs in Euro gedaan.
Op 31 december 1998 is de koers van de EUR/NLG vastgesteld op 2,20371.

edwin

Ongelezen bericht door edwin »

Klopt hans...ik wist niet meer precies wanneer, maar in ieder geval ruim voor de introductie van het euro geld...was vergeten dat er bij te vermelden...

triest

Avital
Sorry je vraag eigenlijk niet goed beantwoord, ll reageerde eigenlijk heel netjes, stond me netjes te woord en heeft me alle gegevens toegestuurd, naar aanleiding van die gegevens had ik nog vragen,zie vorig mailtje, dacht gisteren schrijven duurt mij te lang, wil weten waar ik aan toe ben. Dus gisteren maar even een email gestuurd naar ll, werd ik sávonds gebeld door dexia met de vraag wat ik niet snapte. Deze meneer heeft me verteld wat ik ong. moet betalen als ik direct stop en wat ik ong. moet betalen als ik besluit het te laten staan tot tijd afgelopen is en de koersen zakken tot 0, dus wat ik maximaal kwijt kan raken. Maar hij gaat er van uit dat er nog een grote kans in zit dat de koersen de komende drie jaar nog wel iets zullen stijgen.
Ik besluit het verlopig nog niet af te kopen, en hoop op betere koersen en anders hoop ik dat leaseverlies nog iets voor mij kan betekenen.
Vind het wel fijn om te weten waar ik aan toe ben, hoewel ik mijn vertrouwen in de zaak nog steed niet terug heb.
En hoop dat ik ook deze keer niet voor de gek ben gehouden.

Edwin en Hans bedankt voor de informatie. Gr. triest

Gesloten