Koop geen winks via MSN!
Geplaatst: 23 jul 2006 14:34
Gisteren dacht ik: "doe eens gek", en kocht via MSN een nieuwe wink bij Blue Mountain, tegenwoordig Kiwee geheten. Kopen bij hun betekent: eerst betalen, dan downloaden.
Download werkte vervolgens niet. Via "Help" de instructies opgevolgd. Die instructies luiden samengevat: "probeer nog eens". Lukte natuurlijk weer niet. Advies is daarop: "probeer nog eens". Lukte warempel weer niet. Daarna een contactformulier gevonden waarop je een probleem mag kiezen uit een lijstje van negen onderwerpen. Probleem toegelicht en opgestuurd. En echt waar, binnen 1 minuut al antwoord in de mail! Ik kreeg dezelfde tekst uit het helpbestand opgestuurd met, samengevat, het advies: "probeer nog eens" en het aanvullende advies nog eens bij "Help" te kijken. Andere manieren om contact op te nemen zijn er niet. Er zijn dus geen manieren om contact op te nemen.
Met andere woorden: "Geachte klant, u kunt wat Blue Mountain, tegenwoordig Kiwee, betreft echt helemaal dood vallen." Het gaat me natuurlijk niet om die paar centen (110 om precies te zijn), maar om de &"#$@*% hufterigheid waarmee bedrijven als Blue Mountain met hun klanten omgaan.
Als je niets met klanten te maken wilt hebben, ga dan tuinieren of boekhouden, maar ga niet in de verkoop
(Voor de kritische lezer: de foutmelding zegt "Er is een fout met de download." Ik heb ADSL en gebruik XP en MSN-8 op een machine met 2,66 GHz processor en 1 GB SD-RAM. Ik heb ook nog even mijn firewall uitgezet. Ik ben een zeer ervaren gebruiker die al sinds 1994 op internet actief is. En verder doen winks het juist prima bij mij -- althans, zolang ik ze maar niet koop.)
Download werkte vervolgens niet. Via "Help" de instructies opgevolgd. Die instructies luiden samengevat: "probeer nog eens". Lukte natuurlijk weer niet. Advies is daarop: "probeer nog eens". Lukte warempel weer niet. Daarna een contactformulier gevonden waarop je een probleem mag kiezen uit een lijstje van negen onderwerpen. Probleem toegelicht en opgestuurd. En echt waar, binnen 1 minuut al antwoord in de mail! Ik kreeg dezelfde tekst uit het helpbestand opgestuurd met, samengevat, het advies: "probeer nog eens" en het aanvullende advies nog eens bij "Help" te kijken. Andere manieren om contact op te nemen zijn er niet. Er zijn dus geen manieren om contact op te nemen.
Met andere woorden: "Geachte klant, u kunt wat Blue Mountain, tegenwoordig Kiwee, betreft echt helemaal dood vallen." Het gaat me natuurlijk niet om die paar centen (110 om precies te zijn), maar om de &"#$@*% hufterigheid waarmee bedrijven als Blue Mountain met hun klanten omgaan.
Als je niets met klanten te maken wilt hebben, ga dan tuinieren of boekhouden, maar ga niet in de verkoop
(Voor de kritische lezer: de foutmelding zegt "Er is een fout met de download." Ik heb ADSL en gebruik XP en MSN-8 op een machine met 2,66 GHz processor en 1 GB SD-RAM. Ik heb ook nog even mijn firewall uitgezet. Ik ben een zeer ervaren gebruiker die al sinds 1994 op internet actief is. En verder doen winks het juist prima bij mij -- althans, zolang ik ze maar niet koop.)