Pagina 1 van 2
Boxford Service?
Geplaatst: 24 jul 2006 12:59
door atahoj
Gebeld via 0900 en ik kreeg Esther aan de lijn. wat een vreemde verhalen allemaal. Ze schijnen een achterstand te hebben van meer dan 8 weken zelfs. Ik vroeg kunt u nagaan of mijn magnetron 8 weken geleden binnen is gekomen, nee dat kon ze niet want ze hadden een achterstand. Ik zei ik zou het wel netjes vinden als ik een briefje kreeg v.w.b. de stand van zaken. Die kreeg ik niet want dat deden ze niet. Ik kon via Trachtrace.nl controleren of mijn magnetron was aangekomen. Ik vroeg krijg ik nu een nieuw magnetron, dat wist ze niet mogelijk een gereviseerde. Pfff hier schiet je allemaal niets mee op. Ze kon me ook niet vertellen hoe lang ik nog moest wachten.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 05 aug 2006 21:53
door wesje
atahoj,
Je schreef bij je vorige reaktie dat je van de post nog een recutje had.
Als je dit inderdaad nog hebt stel je Boxford toch aansprakelijk voor de aanschafprijs van je magnetron. Jij hebt immers het bewijs dat je hem opgestuurd hebt. Het verhaal dat ze geen vervanginsmagnetron hebben is dus gewoon lulkoek, ze waren immers weer bij Aldi in de aanbieding.
Ik heb mijn nieuw exemplaar nu ondertussen 3 weken gebruikt en tot op heden geen reden tot klagen. Het is geen Home Electronics maar een Quigg en lijkt mij een uitgebreidere versie van de HE. De laatste aanbieding van Aldi was trouwens weer een Home Electronics.
Zoals ik je al eerder vertelde duurde het bij mij bijna een half jaar voordat Boxford in aktie kwam, en een tiental emailtjes daarna een brief van Boxford dat er een nieuw exemplaar aan zat te komen.
Dus dat ze geen brieven versturen is lulkoek.
Overigens wanneer ik nu volgens de handleiding van de Quigg magnetron ga zoeken kom ik bij de servicedienst van Medion uit, is misschien een vaag teken dat het allemaal niet zo lekker loopt tussen Aldi en Boxford.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 05 aug 2006 22:50
door atahoj
Hallo Wesje,
Inmiddels 1 x gebeld en een mailbericht gestuurd, dit was mijn antwoord:
Wegens een achterstand konden wij u nog geen apparaat toesturen. Naar alle waarschijnlijkheid zal in de loop van volgende week de achterstand weggewerkt zijn. Dan pas kunnen wij u een apparaat toesturen. Dus ik denk dat het waarschijnlijk hooguit 2 weken kan duren nog.
Met vriendelijke groet,
Boxford Holland bv
Ik had gedreigd met juridische stappen en kreeg dit mailtje, dus ben benieuwd wat hier op volgt.
Groeten
atahoj
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 05 aug 2006 23:13
door elwintje
wij kochten een dvd speler van dat merk, en er kwam spontaan een rookwolk uit tijdens het film kijken en de dvd speler was kapot we hadden hem gekocht in april bij de blokker dus we hebben nog garantie erop. misschien kunnen we beter een andere merk gaan kiezen
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 09 mar 2007 12:56
door lie
Ook ik ben een gedupeerde van Boxford.
Wat een K bedrijf waar ze geen service kennen.
Een goed service training zou daar wel goed zijn en dan wel voor mevrouw Esther (ja daar is ze weer). Service geven aan klanten kent ze niet.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 16 apr 2007 11:27
door keyser
Nou, dat belooft niet veel goeds als ik de verhalen zo lees!
Hebben ook een “aldi Magnetron”en het ding wil niet meer grillen.
Opsturen naar Boxford werd mij verteld toen ik met het ding in mijn handen in de winkel stond.
Heeft iemand toevallig nog het antwoordnummer voor me? Scheelt blijkbaar en hoop gedoe met bellen met een zeker Esther.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 17 apr 2007 16:50
door lie
Hierbij het antwoordnummer van boxford.
Lekker ophun kosten post naar hun sturen.
Boxford Holland B.V. Antwoordnummer 2132 8000 BV Zwolle
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 17 apr 2007 17:21
door ronald g
Ik moet toegeven dat Boxford beter moet en kan communiceren. Maar de schuld over een product waarvoor zij service verlenen compleet bij hun neer te leggen?. Ik heb beroepsmatig met Boxford te maken gehad en kreeg de volgende uitleg. Door de hoge uitval van apparaten zijn de onderdelen niet aan te slepen en deze worden door de fabrikant maar in kleine hoeveelheden aangeleverd en niet elke week maar wanneer het ze uitkomt. Zo ontstaan er lange wachttijden. Als er zeg maar 30 onderdelen per keer uitgeleverd worden maar de vraag is groter dan ontstaat er een lijst. Vervanging van een compleet apparaat dient door de verkoper te gebeuren maar als die ze door bovenstaande redenen ook niet krijgt tja. Het grote probleem m.i. ligt dan ook bij de fabrikant. Wat er niet is kan niet uitgeleverd worden hoe zeer men dat ook wil. dan wil een telefoniste nog wel een bot overkomen om dat zij de schuld krijgt, zeker als er meerdere van dit soort telefoontjes op een dag komen.
Ronald.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 17 apr 2007 17:58
door Toolboy
Uitstekend verwoord Ronald.
Helaas blijkt het in de praktijk zo te gaan
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 17 apr 2007 20:49
door lie
Ja maar de telefonoste mag zich niet af reageren op de klant!
De telefoniste moet beleefd blijven, zij vertegenwoordigd Boxford en om dat de telefoniste zich afreageerd krijgt Boxford een slechte naam en dat is volgens mij niet de bedoeling.
Toch?
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 17 apr 2007 21:34
door ronald g
Hoeveel blokkers kruidvatten en heb je nog meer van die zaken die klanten door verwijzen. Ik heb medelijden met de tante van de service desk. Nogmaals Boxford wil wel maar kan niet. zie mijn eerdere uitleg. Callcentre inrichten dat zouden de ketens moeten doen. Want als je niets aangeleverd krijgt kun je niets hoe graag je ook wilt. Ze zijn als een melkman zonder fles. De producten worden met bakken op de markt gepleurd en ik denk 30% mag kapot. Boxford mag dat oplossen. Hyphotetisch hoeveel melk kun je afleveren als je geen flessen hebt.
Ronald.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 19 apr 2007 10:02
door keyser
Lie, bedankt voor het antwoordnummer! En nu maar duimen.
Als het klopt wat Ronald zegt dan is dat natuurlijk knap lullig, maar ook niet goed bekeken toen ze dat contract met de producent afsloten denk ik dan. Boxford wil hier hun geld mee verdienen dan weet je bij voorbaat dat je geïrriteerde klanten krijgt. Logisch want iedereen baalt als hij iets gekocht heeft en dat niet terplekke bij de winkel kan inleveren voor een nieuw exemplaar.
Maar als servicedesk medew. ben je nou eenmaal HET contactpunt van het bedrijf en dan moet je professioneel en klantvriendelijk kunnen blijven, hoeveel s*** je ook voor je kiezen krijgt
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 04 jun 2007 20:52
door iammaria
Hallo Keyser,
Is het bij jou nog goedgekomen, met dat antwoordnummer? Ik heb nl. een dvd speler gekocht, die heel snel al defect bleek, en wil die ook opsturen naar Boxford, via dat antwoordnummer. Ik hoor graag of het gelukt is!!!
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 07 jun 2007 20:29
door gmlens
Kan er iemand mij helpen om een contact persoon te vinden bij Boxford aub niet esther, maar ik heb al honderden keren gebeld en toch zou er iemand mij een ander nummer en contact persoon kunnen geven, iemand hogerand, aub laat mij iets weten. dank u gregory
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 29 jun 2007 14:00
door keyser
sorry, ff afwezig geweest.
Ik heb tot op heden niets meer gehoord van Boxford. Zijn nu ruim twee maanden verder.
Heb via TNT site wel nog kunnen achterhalen dat mijn magnetron wel bij Boxford is afgeleverd, maar daar blijft het dan ook bij
Zit niets anders op dan toch maar weer eens met Esther te bellen..
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 20 jul 2007 18:56
door ronald g
Dat is de crux want verkopers vertellen vaak duidelijk fabrieks garantie m.a.w. als er een klacht is, wij doen niets maar de fabrikant moet een oplossing verzinnen. Wij als consument willen wel voor een duppie op de eerste rij zitten en als je dan niet tevreden bent gaan we janken omdat het apparaat stuk/kapot is. Triest geen geld willen betalen voor de service maar het wel verlangen. Denk na.
Ronald.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 31 jul 2007 05:22
door john79
Dat hele boxford is een flutbedrijf. Pas op, ook SMC en diverse andere merken worden door hun geleverd. Het materiaal zit er leuk uit, maar is in de praktijd troep. Hun Customer Service is net zo slecht als hun producten, en geloof me, dat is niet best.
Onderstaande mailwisseling spreekt boekdelen. LEt vooral op de data!
==================================================
Esther,
Toen eind december mijn magnetron oven verkocht door jullie organisatie overleed, heb ik ogenblikkelijk actie ondernomen en het apparaat naar jullie organisatie verzonden.
Tot op heden heb ik nog immer geen replacement mogen ontvangen. Onderstaande mailwisseling spreekt boekdelen.
Het is werkelijk een schande, ik voel me geschoffeerd door de organisatie. Met name het laatste mailtje gestuurd op 25 april is werkelijk van een bijzonder aanmatigende toon.
Ik ben de klant, dus ik ben verantwoordelijk voor het bestaansrecht van een organisatie als de uwe. Ik eis een vervangend apparaat en wel op zeer korte termijn. Indien u mij die niet per 15 augustus kunt leveren, zal ik een gelijkwaardig apparaat aanschaffen en de rekening naar uw adres laten sturen.
Tevens adviseer ik u van harte een goede customer service adviseur in dienst te nemen, want dit is werkelijk laakbaar gedrag. Als consument heb ik geen ervaring met organisaties die zonder enige actie een repairtijd van acht maanden aanhouden. Het is dieptriest. Ik begrijp niet hoe een bedrijf als HE / Boxford een dergelijke customer service kan handhaven. De op internet geventileerde negatieve geluiden zoals aangegeven in mijn allereerste mail blijken inderdaad juist.
<skip>
________________________________________
From: Esther
Sent: woensdag 25 april 2007 15:14
Subject: RE: magnetron Defect
Geachte heer/mevrouw,
Ik begrijp dat het heel vervelend is maar ik kan u dus niets anders bieden op het moment.
Met vriendelijke groet,
Esther
Boxford Holland bv
________________________________________
From: <skip>@accenture.com
Sent: woensdag 25 april 2007 7:53
To: Esther
Subject: RE: magnetron Defect
Hallo Esther,
Het duurt nu wel heel lang. U schrijft reeds dat het u niet bekend is wanneer er een nieuwe zending binnenkomt, doch in dat geval zou ik wel zeer graag een voorstel willen ontvangen als compensatie. In deze moderne tijden lijkt alles zo vanzelfsprekend, doch men weet eerst wat de waarde van een object is, al men er niet meer over kan beschikken.
Ik schrijf u dit om het belang van zulk een machine te benadrukken. Indien u niet kunt garanderen dat u binnen een acceptabele termijn (ik vind twee maanden acceptabel en kan leven met drie, maar absoluut niet langer) kun leveren, zou u een alternatief moeten bieden in de vorm van een geldelijke tegemoetkoming ter hoogte van het aankoopbedrag zoals op de bon is aangegeven. Ik stel voor dit per direct te effectueren.
Wellicht is dit een advies voor uw bedrijf, ik denk werkelijk dat u hiermee een hoger klanttevredenheidscijfer zult krijgen.
Graag hoor ik uw voorstel!
________________________________________
From: Esther
Sent: maandag 26 maart 2007 10:03
Subject: RE: magnetron Defect
Geachte heer/mevrouw,
Wij hebben momenteel helaas geen voorraad en het is ook nog niet bekend wanneer wel, dus wij kunnen u niet vertellen wanneer er een magnetron naar u wordt verstuurd.
Met vriendelijke groet,
Esther
Boxford Holland bv
________________________________________
From: <skip>@accenture.com
Sent: vrijdag 23 maart 2007 18:46
To: Esther
Subject: RE: magnetron Defect
Beste Esther,
Ik heb minimaal twee maanden geleden mijn defecte magnetron aan uw kantoor gezonden, doch heb tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen. Kunt u mij informeren aangaande de status van de levering?
In afwachting verblijf ik,
________________________________________
From: Esther
Sent: maandag 8 januari 2007 15:07
Subject: FW: magnetron Defect
Geachte heer/mevrouw Jansma,
Dank u wel, u ook alsnog de beste wensen.
Indien de magnetron zoals u zegt niet meer goed functioneert dan is het de bedoeling dat u het apparaat naar ons opstuurt voor omruiling.
Het gratis adres is:
Servicecentrum Boxford
Antwoordnummer 329
7800 WB Emmen
Goed verpakt in een doos, daarbij in een kopie van de aankoopbon, klachtomschrijving, naam + adresgegevens.
Uw magnetron wordt omgeruild en dat kan minimaal 4 weken duren.
Met vriendelijke groet,
Esther
Boxford Holland bv
________________________________________
Van: <skip>@accenture.com
Verzonden: ma 1-1-2007 15:43
Aan: Esther
Onderwerp: magnetron Defect
Beste Esther,
Eerst wil ik je een succesvol jaar wensen.
Een jaar bijna ben ik in bezit van een combimagnetron van jullie merk home electronics. Deze is 24.02.2006 bij een Aldi filiaal in Capelle a/d IJssel aangeschaft. Het betreft hier de HE900E/CONV_SS met serienummer 28480102572. Tijdens het bakken van een stokbroodje viel de magnetron uit om het vervolgens niet meer te doen. Het is een raar geval, daar het apparaat tot dit moment zonder problemen heeft gefunctioneerd.
Op internet heb ik vervelende ervaringen aangaande garantieafhandeling door uw bedrijf gelezen, vandaar Esther, dat ik me direct tot jou wend.. Hoe kunnen we ervoor zorgen dat ik zo spoedig mogelijk weer beschik over een werkend apparaat.
Groet,
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 31 jul 2007 21:39
door john79
Ik heb een brief gekregen! Ze hebben een oplossing...ik mag een product uitkiezen van de site
www.elektrolife.nl! Met een code heb ik een tegoed van wel....65 euro (!!!). Toch een mooie deal als ik een magnetron van aldi voor 89 euro heb gekocht. Helaas zijn er geen magnetron ovens verkrijg baar op de site...
Misschien was ik niet duidelijk genoeg. ik wil een MAGNETRON OVEN met een vergelijkbare waarde. Geen waardebon met een nominale waarde van 70% van dit bedrag!! En zeker geen product van HE anders dan het product waar ik recht op heb!
Positief punt: er wordt wel actie ondernomen. Ik vind het een goed initiatief en als het acceptabel was (bijv. magnetron / oven met grote korting) dan was ik zeker op in gegaan!
Dit is echter een dode mus....
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 31 jul 2007 23:46
door ikbenik
Dat is de crux want verkopers vertellen vaak duidelijk fabrieks garantie m.a.w. als er een klacht is, wij doen niets maar de fabrikant moet een oplossing verzinnen.
De winkelier mag in de fabrieksgarantie het probleem zelf niet oplossen.
Want als de winkelier dat wel doet, dan verspeel je de claim op de fabrieksgarantie.
Het is heel simpel:
Je krijgt als je een product koopt garantie.
Deze bestaat uit de winkelgarantie en uit de fabrieksgarantie.
De winkelgarantie is vaak gelijk aan de fabrieksgarantie. Het is aan de winkelier om te bepalen of hij de garantie gelijk of langer geeft als de fabrieksgarantie.
Als een product kapot gaat in de fabrieksgarantie, dan zal de winkelier het probleem zelf niet oplossen, maar dit door de fabrikant laten doen. De reden is simpel, dan kost het de winkelier geen geld.
De fabrikant bepaald ook welke bedrijven de fabrieksgarantie mogen verhelpen.
Het is een fabeltje dat de winkelier dat zelf mag doen en de kosten daarvan verhalen op de fabrikant. Zo werkt het dus niet!
De fabrikant heeft daar een hele geldige reden voor.
Alleen willen de consumenten dat maar niet begrijpen. Wat zeer jammer is.
Re: Boxford Service?
Geplaatst: 06 aug 2007 23:03
door verweggie
ken het bedrijf maar al te goed,
een provision dvd speler gehad waarbij de voeding (2x) laserunit+meganisme en aansturings unit zijn vervangen
dit geheel zonder gebruik van een garantie bewijs
had later een hoogspanningstrafo nodig voor een provision breedbeeld en deze bleek volgens collega niet leverbaar...
ik bellen en men stuurde een "gebruikte" trafo op voor nop!!
het is allemaal leuk dat het goed koop is en men moet er gewoon geluk mee hebben maar als je iets "goedkoops" koopt kun je verwachten dat het minder lang mee
maar zolang de garantie nog aanwezig is laat het ze lekker oplossen !!!