Verhuizing doorgegeven aan Canal Digitaal
Geplaatst: 24 jul 2006 19:55
Vorig jaar ben ik verhhuisd en zoals vele mensen heb ik daarbij o.a. gebruik gemaakt van de verhuisservice van TPG post. Ik heb van hen keurig een bevestiging gekregen met het overzicht van de bedrijven die op de hoogte waren gebracht. Nu kreeg ik een tijd geleden in 1x een aanmaning van het incasso bureau Transfair, met een rekening van 85 euro, omdat ik een betalingsachterstand heb bij Canal Digitaal. Ik moest even nadenken, en toen kreeg ik het vermoeden dat de verhuizing niet juist was doorgekomen. Ik heb Canal Digitaal gebeld -> het nummer voor nieuwe klanten gebeld, omdat je anders lang moet wachten maar voor nieuwe abonnees is er altijd wel iemand voor de telefoon te krijgen. En daar werd mijn vermoeden bevestigd mijn adres was nog niet aangepast. Ik heb daarna een brief geschreven naar Transfair, met daarbij het bewijs dat ik wel netjes de verhuizing had doorgegeven en dat ik graag de oorspronkelijke rekening wilde ontvangen, zodat ik die kon betalen. Maar na meerdere keren overleg gebeld en geschreven te hebben, blijft CD mij verantwoordelijk houden en volgens hen moet ik gewoon alles (incl extra kosten) betalen. En ik ben inmiddels afgesloten. Op hun website wordt op de vraag van hoe moet ik een verhuizing doorgeven, beantwoord met het gebruiken van de TPG verhuisservice of een brief. Ik heb als laatste een brief gekregen als sommatie en ingebrekestelling, en dat de volgende stap een deurwaarder is. Wat kan ik het beste doen? Ik heb bewijs dat ik de verhuizing heb doorgegeven en ze geven op hun interrnetsite aan dat dit de manier is, dan ga ik toch niet meer dan 50 euro betalen (of misschien nog meer) voor een fout die zij maken? Wie weet wat ik het beste kan doen?