InternetPlus Bellen van KPN, Trieste bedoeling
Geplaatst: 25 jul 2006 09:56
Hoi allemaal.
Ik denk dat dit verhaal een flinke wordt gezien de ervaringen die ik heb met mijn Internet.
In de eerste instantie maakte ik gebruik van @Home omdat dat lekker snel en makkelijk was.
Nu kwam ik op een punt waarbij het voor mijn werk qua upload/ downaload snelheid het niet voldoende was te blijven bij @Home.
Ook kon @Home dit niet leveren...
KPN bied aan ADSL Extra waarbij 8096 om 1024 wordt geleverd.
Toen ik overstapte bleek al snel dat de internetlijn niet in orde was.
Ik ben toen gaan bellen met KPN en heb nu een beter rechtstreeks nummer ipv dat 0900 nummer waarbij je voor de bagger van KPN nog duur mag betalen om geholpen te worden !
Internet + Bellen Support .. bel dit nummer is beter en goedkoper !!!!
020-4846716
Maargoed, terugkomend op mijn probleem.
Door de niet stabiele internet verbinding en steeds wegvallen van de verbinding heeft KPN besloten monteurs te sturen.
Tuurlijk is KPN tegemoed gekomen door een deel te crediteren etc etc
Maar dat lost voor mij niet veel op ....
Ik betaal liever voor een goed werkende internet verbinding.
Later is mij geadviseerd door een medewerker van KPN over te stappen naar InternetPlus Bellen zodat de problemen sneller zouden worden opgelost en de ADSL 2+ van 12Mbit om 1024 zou worden gerealiseerd.
Ik heb nu zo'n 9 maanden gewacht en over de laatste 4 maanden na de overstap een belofte gekregen van KPN dat de rekekening op 0.00 Euro zou blijven staan tot het probleem zou zijn opgelost.
Helaas, de betreffende persoon heeft hier en daar wat hielen gelikt en is hoger op gekomen, op zich niet erg, alleen vervalt ook gelijk de afspraak voor wat betreft die oplossing en betaling.
KPN zo schofterig als ze dan zijn gaan na het sturen van 2 fakturen die op 0.00 staan, zonder opgave van rede ineens een faktuur samenstellen van 225.99 bestaande uit totaal verkeerde berekeningen.
Na veel bellen en KPN toch maar weer duidelijk maken dat er een afspraak is etc etc etc etc ... komen de heren tot besluit het bedrag te crediteren.
Maar gelet op het systeem en de nog openstaande problematiek met mijn internet stellen de fantastische buroknakkers een downgrade voor ....
Een DownGrade ???? idd ik mocht terug naar een GO of Lite abonnement..
Met de belofte dat e.e.a. opgelost zou worden en ingaande de betaling
21 juli 2006.
Nou kan het natuurlijk niet zo zijn dat als ik problemen heb met mijn internet verbinding dat KPN foutloos een systeem heeft voor de administratie.
De op schofterige wijze van handelen is voor KPN zo dat iedere particulier maar mag wachten en bank van lening kan spelen OMDAT
het systeem van KPN eerst wil wachten ( RENTE ) wil vangen en hoe kan het ook anders, ontdanks tussen komst van een medewerker wederom een foutieve faktuur te weeg brengt waardoor de betalende klant minder ontvangt dan werkelijk zou moeten.
Overigens over de rente etc etc hoef je niet te beginnen want daar willen ze niets van weten, immers is de reactie, "wij komen u toch tegemoed"
Uiteraard staat het abbonement nog op de oude situatie in de administratie... tja immers een technische doorvoer is blijkbaar net zo betrouwbaar als mijn internet verbinding.
Nu heb ik dan een lite abbonement waarbij verder geen bijzonderheden kunnen worden vermeld als ik kijk op www.KPN.com.
Het zou voor KPN natuurlijk erg knullig zijn om ook hier *** te plaatsen voor een duidelijk simpele en lage verbinding en geen snelheids garantie kunnen bieden.
Echter is het voor mij zo dat als het profiel omlaag gaat de verbinding met alle problemen parallel mee loopt.
Op een Extra verbinding kom ik met de Up en Download op een berekend percentage van tussen de 60% max en 40% min van het complete percentage wat betekend dat ik betaal voor een Extra abbonement maar geniet van een Basic.
Nu heb ik een Lite wat door KPN een garantie van leveren is en wat blijkt ....
idd ik heb een bijna een GO waar ik van geniet.
Wederom een 60% max tot 40% min verhouding.
Nu woon ik in een nieuwbouw wijk waarbij c.a. 900 woningen staan.
Van deze woningen ben ik er achter, samen met een goede vriend die ook hier woont dat c.a. 20 huishoudens het zelfde probleem kennen.
Ik vraag me toch af wie dat allemaal nog meer hebben, immers naait KPN je waar je bijstaat ....
Een Lite aanbieden en een GO Realiseren is wel iets voor de Reclame Code Commissie lijkt me.
Om daar achter te komen is het als volgd :
InternetPlusBellen Go
Download = 1536 Kbps = (192 KB)
Upload = 256 = (32 KB)
InternetPlusBellen Lite
Download = 3072 Kbps = (384 KB)
Upload = 512 = (64 KB)
Etc etc
Ik heb de waarde 3072 / 8 (omreken factor) = 384KB
Deze waarde wordt dan ook aangegeven via de Internet Explorer.
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Klik op de 100MB bin en kijk naar het resultaat voor wat betreft de download.
Voor KNP gebruikers is dit vanuit het KPN Netwerk een reeel beeld !
Ik kom dan uit op een gemiddelde van 290 KB terwijl ik de knullige 384 KB zou moeten kunnen halen !!!!
Verder is de Uploadsnelheid duidelijk en betrouwbaar terug te vinden op http:/www.speedtest.nl, voer hier de upload snelheid uit !!
Tot aan een Basic lijkt het me voor KPN wel een duidelijk plaatje van leverings garantie...
Maar lariekoek als KB naar Kbps om te rekenen met een factor 7 zoals KPN deze in haar voordeel berekend is de grootst mogelijk onzin...
Wat zou betekenen dat ik 384KB zou moeten hebben ik het mag doen met 2688Kbps ipv wat het profiel in de router zegt 3072Kbps...
Echt rekenen kunnen ze niet blijkbaar ... of toch wel maar in eigen voordeel ???
Laat eens horen wat jullie abbonement is en wat je werkelijk geleverd krijgt.....
Wordt vervolgd zeggen we dan maar
Ik denk dat dit verhaal een flinke wordt gezien de ervaringen die ik heb met mijn Internet.
In de eerste instantie maakte ik gebruik van @Home omdat dat lekker snel en makkelijk was.
Nu kwam ik op een punt waarbij het voor mijn werk qua upload/ downaload snelheid het niet voldoende was te blijven bij @Home.
Ook kon @Home dit niet leveren...
KPN bied aan ADSL Extra waarbij 8096 om 1024 wordt geleverd.
Toen ik overstapte bleek al snel dat de internetlijn niet in orde was.
Ik ben toen gaan bellen met KPN en heb nu een beter rechtstreeks nummer ipv dat 0900 nummer waarbij je voor de bagger van KPN nog duur mag betalen om geholpen te worden !
Internet + Bellen Support .. bel dit nummer is beter en goedkoper !!!!
020-4846716
Maargoed, terugkomend op mijn probleem.
Door de niet stabiele internet verbinding en steeds wegvallen van de verbinding heeft KPN besloten monteurs te sturen.
Tuurlijk is KPN tegemoed gekomen door een deel te crediteren etc etc
Maar dat lost voor mij niet veel op ....
Ik betaal liever voor een goed werkende internet verbinding.
Later is mij geadviseerd door een medewerker van KPN over te stappen naar InternetPlus Bellen zodat de problemen sneller zouden worden opgelost en de ADSL 2+ van 12Mbit om 1024 zou worden gerealiseerd.
Ik heb nu zo'n 9 maanden gewacht en over de laatste 4 maanden na de overstap een belofte gekregen van KPN dat de rekekening op 0.00 Euro zou blijven staan tot het probleem zou zijn opgelost.
Helaas, de betreffende persoon heeft hier en daar wat hielen gelikt en is hoger op gekomen, op zich niet erg, alleen vervalt ook gelijk de afspraak voor wat betreft die oplossing en betaling.
KPN zo schofterig als ze dan zijn gaan na het sturen van 2 fakturen die op 0.00 staan, zonder opgave van rede ineens een faktuur samenstellen van 225.99 bestaande uit totaal verkeerde berekeningen.
Na veel bellen en KPN toch maar weer duidelijk maken dat er een afspraak is etc etc etc etc ... komen de heren tot besluit het bedrag te crediteren.
Maar gelet op het systeem en de nog openstaande problematiek met mijn internet stellen de fantastische buroknakkers een downgrade voor ....
Een DownGrade ???? idd ik mocht terug naar een GO of Lite abonnement..
Met de belofte dat e.e.a. opgelost zou worden en ingaande de betaling
21 juli 2006.
Nou kan het natuurlijk niet zo zijn dat als ik problemen heb met mijn internet verbinding dat KPN foutloos een systeem heeft voor de administratie.
De op schofterige wijze van handelen is voor KPN zo dat iedere particulier maar mag wachten en bank van lening kan spelen OMDAT
het systeem van KPN eerst wil wachten ( RENTE ) wil vangen en hoe kan het ook anders, ontdanks tussen komst van een medewerker wederom een foutieve faktuur te weeg brengt waardoor de betalende klant minder ontvangt dan werkelijk zou moeten.
Overigens over de rente etc etc hoef je niet te beginnen want daar willen ze niets van weten, immers is de reactie, "wij komen u toch tegemoed"
Uiteraard staat het abbonement nog op de oude situatie in de administratie... tja immers een technische doorvoer is blijkbaar net zo betrouwbaar als mijn internet verbinding.
Nu heb ik dan een lite abbonement waarbij verder geen bijzonderheden kunnen worden vermeld als ik kijk op www.KPN.com.
Het zou voor KPN natuurlijk erg knullig zijn om ook hier *** te plaatsen voor een duidelijk simpele en lage verbinding en geen snelheids garantie kunnen bieden.
Echter is het voor mij zo dat als het profiel omlaag gaat de verbinding met alle problemen parallel mee loopt.
Op een Extra verbinding kom ik met de Up en Download op een berekend percentage van tussen de 60% max en 40% min van het complete percentage wat betekend dat ik betaal voor een Extra abbonement maar geniet van een Basic.
Nu heb ik een Lite wat door KPN een garantie van leveren is en wat blijkt ....
idd ik heb een bijna een GO waar ik van geniet.
Wederom een 60% max tot 40% min verhouding.
Nu woon ik in een nieuwbouw wijk waarbij c.a. 900 woningen staan.
Van deze woningen ben ik er achter, samen met een goede vriend die ook hier woont dat c.a. 20 huishoudens het zelfde probleem kennen.
Ik vraag me toch af wie dat allemaal nog meer hebben, immers naait KPN je waar je bijstaat ....
Een Lite aanbieden en een GO Realiseren is wel iets voor de Reclame Code Commissie lijkt me.
Om daar achter te komen is het als volgd :
InternetPlusBellen Go
Download = 1536 Kbps = (192 KB)
Upload = 256 = (32 KB)
InternetPlusBellen Lite
Download = 3072 Kbps = (384 KB)
Upload = 512 = (64 KB)
Etc etc
Ik heb de waarde 3072 / 8 (omreken factor) = 384KB
Deze waarde wordt dan ook aangegeven via de Internet Explorer.
http://www.adslvalley.nl/mxarena/downloads/index.php
Klik op de 100MB bin en kijk naar het resultaat voor wat betreft de download.
Voor KNP gebruikers is dit vanuit het KPN Netwerk een reeel beeld !
Ik kom dan uit op een gemiddelde van 290 KB terwijl ik de knullige 384 KB zou moeten kunnen halen !!!!
Verder is de Uploadsnelheid duidelijk en betrouwbaar terug te vinden op http:/www.speedtest.nl, voer hier de upload snelheid uit !!
Tot aan een Basic lijkt het me voor KPN wel een duidelijk plaatje van leverings garantie...
Maar lariekoek als KB naar Kbps om te rekenen met een factor 7 zoals KPN deze in haar voordeel berekend is de grootst mogelijk onzin...
Wat zou betekenen dat ik 384KB zou moeten hebben ik het mag doen met 2688Kbps ipv wat het profiel in de router zegt 3072Kbps...
Echt rekenen kunnen ze niet blijkbaar ... of toch wel maar in eigen voordeel ???
Laat eens horen wat jullie abbonement is en wat je werkelijk geleverd krijgt.....
Wordt vervolgd zeggen we dan maar