Speedlinq - "bezint eer ge begint"
Geplaatst: 26 jul 2006 00:37
In vergelijking met andere aanbieders biedt Speedlinq een snel abonnement aan tegen een lage prijs. Speedlinq komt dan ook als voordelig naar voren bij diverse prijsvergelijkingssites.
Ik ben in mei 2005 abonnee geworden en heb onlangs mijn abonnement beëindigd.
Het is op zich geen slecht idee: Speedlinq biedt een uitgekleed product zonder allerlei (gratis) extra's en is hierdoor in staat tegen een lage prijs
een snelle verbinding aan te bieden. Voor een helpdesk betaal je daarom ook wat meer dan bij andere providers...
Omdat ik genoeg verstand heb van computers, dacht ik deze helpdesk en andere extra's toch niet nodig te hebben en zo een voordelig internet abonnement te hebben.
Helaas werkt het in de praktijk wat anders. Hierbij mijn ervaringen:
Positief
Kwaliteit verbinding
De verbinding is stabiel, betrouwbaar en snel (in Amsterdam tenminste..)
Actiekorting
De actiekortingen e.d. zijn na insturen van de actievoucher volgens afspraak teruggestort.
Negatief
Modem
- Mijn eerste modem was al snel kapot. Speedlinq wil deze alleen vervangen nadat je eerst diverse malen met de helpdesk hebt gebeld. Men laat je dan eerst uitzoeken of het een instellingen of softwarematig probleem is, terwijl ik dat zelf al had gedaan en had geconstateerd dat het een hardware probleem was. Kosten helpdesk: circa €40 en 4 uur vrije tijd
- Tweede modem ging ook kapot. Deze maar bij de fabrikant omgeruild.
Kosten verzending: €circa 7 en 2 uur vrije tijd.
- Derde modem ook kapot. Hier maar bij gelaten en mijn oude USB gebruikt.
Helpdesk
- Speedlinq is niet te bereiken per e-mail. Alleen via de formulieren op de website, die vaak te weinig ruimte hebben om je probleem te beschrijven en waar men vaak niet op reageert. Je bent hierdoor vaak toch aangewezen op de dure helpdesk.
- Als er per e-mail wordt geantwoord op je formulier, kan je niet reply-en. Communicatie verloopt zo erg moeilijk omdat je niet kan verwijzen naar eerdere correspondentie.
Verlenging
- Je kan als abonnee geen gebruik maken van het geldende actie-aanbod. Dit is alleen voor nieuwe abonnnees. Er bestaan weliswaar "verlengingsaanbiedingen" voor bestaande abonnees, maar dat is weinig aantrekkelijk. Veel andere providers bieden deze mogelijkheid wel, zodat je ook op lange termijn kan meeliften om bewegingen in de markt. om van lage prijzen te profiteren moet je dus overstappen.
- Omdat mijn abonnement in mei 2005 is ingegaan, kan ik per eind juni opzeggen of verlengen. Speedlinq zag dit anders en wilde pas verlengen na eind augustus. Pas na veel telefoontjes en correspondentie gaf men toe ongelijk te hebben. Kosten: circa €5
Opzeggen
- Heb mijn abonnement uiteindelijk per eind juni beëindigd. Wederom beweerde Speedlinq dat mijn abonnement pas per eind augustus beëindigd kon worden. De helpdesk bleef hier ook bij. Pas na diverse formulieren en een aangetekende brief kreeg ik een reactie met bevestiging van mijn gelijk (=beëindiging per eind juni) Kosten aangetekende brief en helpdesk: circa €15
Automatische incasso
- Vanwege aanvankelijke onenigheid over de einddatum van het abonnement heb ik een rode kaart gestuurd en mijn incasso ingetrokken. SPEEDLINQ RESPECTEERT GEEN RODE KAART en blijft tot op heden doorgaan met het incasseren van mijn abonnementsgeld.
- Nadat ik de automatische incasso gestorneerd had, werd ik in gebreke gesteld, terwijl ik inmiddels een schriftelijke bevestiging had van de einddatum van mijn abonnement per eind juni. Ik heb hierover nog diverse formulieren ingevuld/verstuurd, maar krijg in het geel geen reactie.
Balans: €67 en circa 12 uur vrije tijd. Ga je voor €5 per maand meer naar een ander aanbieder, bespaart je dat een hoop ellende!
Tip: zit sinds kort bij Tiscali en die hebben hun administratie tot nu toe perfect geregeld en communiceren correct en op tijd. Verbinding wat minder stabiel.
Ik ben in mei 2005 abonnee geworden en heb onlangs mijn abonnement beëindigd.
Het is op zich geen slecht idee: Speedlinq biedt een uitgekleed product zonder allerlei (gratis) extra's en is hierdoor in staat tegen een lage prijs
een snelle verbinding aan te bieden. Voor een helpdesk betaal je daarom ook wat meer dan bij andere providers...
Omdat ik genoeg verstand heb van computers, dacht ik deze helpdesk en andere extra's toch niet nodig te hebben en zo een voordelig internet abonnement te hebben.
Helaas werkt het in de praktijk wat anders. Hierbij mijn ervaringen:
Positief
Kwaliteit verbinding
De verbinding is stabiel, betrouwbaar en snel (in Amsterdam tenminste..)
Actiekorting
De actiekortingen e.d. zijn na insturen van de actievoucher volgens afspraak teruggestort.
Negatief
Modem
- Mijn eerste modem was al snel kapot. Speedlinq wil deze alleen vervangen nadat je eerst diverse malen met de helpdesk hebt gebeld. Men laat je dan eerst uitzoeken of het een instellingen of softwarematig probleem is, terwijl ik dat zelf al had gedaan en had geconstateerd dat het een hardware probleem was. Kosten helpdesk: circa €40 en 4 uur vrije tijd
- Tweede modem ging ook kapot. Deze maar bij de fabrikant omgeruild.
Kosten verzending: €circa 7 en 2 uur vrije tijd.
- Derde modem ook kapot. Hier maar bij gelaten en mijn oude USB gebruikt.
Helpdesk
- Speedlinq is niet te bereiken per e-mail. Alleen via de formulieren op de website, die vaak te weinig ruimte hebben om je probleem te beschrijven en waar men vaak niet op reageert. Je bent hierdoor vaak toch aangewezen op de dure helpdesk.
- Als er per e-mail wordt geantwoord op je formulier, kan je niet reply-en. Communicatie verloopt zo erg moeilijk omdat je niet kan verwijzen naar eerdere correspondentie.
Verlenging
- Je kan als abonnee geen gebruik maken van het geldende actie-aanbod. Dit is alleen voor nieuwe abonnnees. Er bestaan weliswaar "verlengingsaanbiedingen" voor bestaande abonnees, maar dat is weinig aantrekkelijk. Veel andere providers bieden deze mogelijkheid wel, zodat je ook op lange termijn kan meeliften om bewegingen in de markt. om van lage prijzen te profiteren moet je dus overstappen.
- Omdat mijn abonnement in mei 2005 is ingegaan, kan ik per eind juni opzeggen of verlengen. Speedlinq zag dit anders en wilde pas verlengen na eind augustus. Pas na veel telefoontjes en correspondentie gaf men toe ongelijk te hebben. Kosten: circa €5
Opzeggen
- Heb mijn abonnement uiteindelijk per eind juni beëindigd. Wederom beweerde Speedlinq dat mijn abonnement pas per eind augustus beëindigd kon worden. De helpdesk bleef hier ook bij. Pas na diverse formulieren en een aangetekende brief kreeg ik een reactie met bevestiging van mijn gelijk (=beëindiging per eind juni) Kosten aangetekende brief en helpdesk: circa €15
Automatische incasso
- Vanwege aanvankelijke onenigheid over de einddatum van het abonnement heb ik een rode kaart gestuurd en mijn incasso ingetrokken. SPEEDLINQ RESPECTEERT GEEN RODE KAART en blijft tot op heden doorgaan met het incasseren van mijn abonnementsgeld.
- Nadat ik de automatische incasso gestorneerd had, werd ik in gebreke gesteld, terwijl ik inmiddels een schriftelijke bevestiging had van de einddatum van mijn abonnement per eind juni. Ik heb hierover nog diverse formulieren ingevuld/verstuurd, maar krijg in het geel geen reactie.
Balans: €67 en circa 12 uur vrije tijd. Ga je voor €5 per maand meer naar een ander aanbieder, bespaart je dat een hoop ellende!
Tip: zit sinds kort bij Tiscali en die hebben hun administratie tot nu toe perfect geregeld en communiceren correct en op tijd. Verbinding wat minder stabiel.