LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuwe Trendhopper bank met beschadigingen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ppluto

Nieuwe Trendhopper bank met beschadigingen

Ongelezen bericht door ppluto »

Op 25 juni j.l. is er een bank afgeleverd door Trendhopper. Deze leren bank bleek nadat de verpakking was verwijderd een leijke lichte vlek te hebben in het midden van de bank en het leer bleek kleinen scheurtjes te hebben. Uiteraard was de bezorger toen al weg en had ik al betaald.

Via telefoon en email heb ik direct mijn klachten laten weten aan de Trendhopper. Allereerst stuurden zij mij een boekje over onderhoudstips. Nadat ik weer had gebeld dat dit niet de bedoeling was, werd mij verteld dat er iemand langs zou komen.

Afgelopen week is deze meneer lansg geweest. Hij kwam met een onderhoudskoffer binnen..... ik heb hem gevraagd wat hij kwam doen. "Uw bank repareren!". Ik heb hem gezegd dat ik dat niet wil! Ik koop een nieuwe bank en die hoort nieuw te zijn en niet te worden gerepareerd. Hij zei dat hij wel ergere gevallen had gezien. De meneer vertrok weer zonder reparatie.

Vandaag kreeg ik een vrij onbeschofte brief van CASBA dat ik heb geweigerd mijn bank te laten repareren en dat dit eigenlijk raar was.
Indien ik verder actie wil ondernemen moet ik maar naar de geschillencommisie gaan.

Wat een slechte beurt voor Trendhopper om zo met klanten om te gaan!

Hebben andere mensen hier ervaring mee?
Is het raar dat ik niet toesta dat ze aan mijn 'nieuwe' bank gaan zitten frutselen?

crazyme

Re: Nieuwe Trendhopper bank met beschadigingen

Ongelezen bericht door crazyme »

Ja, dat is raar.

Anders geredeneerd : WAAROM NIET ?

Als men de klacht zo snel en doeltreffend voor u kan oplossen zonder gevolgen voor levensduur en kwaliteit. WAAROM NIET ?

U heeft die man niet eens de kans geboden om uw klacht op te lossen. U heeft hem gewoon weer het huis uit gebonjourd.

Ik zou dan ook zeggen : zoek het lekker fijn uit met je klacht, als we het niet eens op onze (deskundige) manier mogen beoordelen en oplossen.

CASBA is een gerenommeerd bedrijf wat beslist niet zo groot is geworden door te prutsen (wat u eigenlijk suggereert) Ik begrijp werkelijk niet wat uw ongefundeerde wantrouwen heeft getriggerd.

Stap dan gewoon naar de geschillencommissie en kom dan tot de conclusie dat u wel iets te hard van stapel liep.

E_demoet

Ongelezen bericht door E_demoet »

Onzin.
Als je een nieuw bank koopt, dan wil je een nieuwe bank. Weinig kleurafwijking kan voorkomen, daar is het leer voor, maar plekken, dat is niet te tolereren. Of het artikel nu goedkoop of duur is, men dient een waardig, onbeschadigd product af te leveren. Op naar de geschillencomissie en anders naar de advocaat!

Ik weet in ieder geval dat ik niet bij trendhopper iets ga kopen.

Verlies

Ongelezen bericht door Verlies »

Kan er vermeld worden om welke Trendhopper het gaat? Trendhopper zijn franchiseondernemingen. Niet elke Trendhopper lost dus zijn klachten hetzelfde op. De kans dat u een nieuwe bank krijgt is erg klein. Ook een leverancier zal eerst proberen de bank bij u thuis te repareren. Leer blijft inderdaad leer en het risico dat het bij de volgende bank weer is is net zo groot. DAn wacht u dus weer 8 of meer weken en dan heeft u weer het zelfde probleem als die onderhoudsman het op kan lossen is dit voor de snelste en prettigste oplossing.

een

Ongelezen bericht door een »

Leer blijft inderdaad leer en het risico dat het bij de volgende bank weer is is net zo groot
Onzin! Een nieuwe leren bank mag geen vlekken in het leer hebben en al helemaal geen scheurtjes!

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Indien ik verder actie wil ondernemen moet ik maar naar de geschillencommisie gaan.
Lijkt me kansloos nu u de leverancier heeft geweigerd de koopovereenkomst na te laten komen. U had Trendhopper wel degelijk in de gelegenheid moeten stellen om de gebreken te repareren. Omdat u dat heeft geweigerd, is een aanspraak op een bank die aan de eisen van conformiteit voldoet praktisch gezien niet meer mogelijk.

Wankytan

Ongelezen bericht door Wankytan »

Je bent de fout ingegaan om de bank eerst te betalen. Je had gelijk alles moeten controleren voor je betaalde.

Wie zegt dat het er niet later is ingekomen, dat kan je nu nooit meer bewijzen. Dus de reactie van Trendhopper vind ik terecht.

Niet dat ik je niet geloof, maar zo werkt het nu eenmaal. Zij kunnen nooit controleren of het bij aankoop al kapot was.

spinnetje

Ongelezen bericht door spinnetje »

Ik ben het helemaal met je eens dat Trendhopper een waardeloze zaak is. Eerst beloven ze je meubels te leveren binnen 8 tot 10 weken. Dat worden er uiteindelijk 22. En natuurlijk ook diverse gebreken. En steeds sturen ze monteurs op je af en ze beloven van alles, maar ze hebben geen idee dat de koper geen gerepareerde spullen wil. Je hebt betaald voor iets nieuws (dat in perfecte staat is) en je wilt niets iets dat gerepareerd is voor een "nieuw" prijs. Maar dat snappen ze niet bij Trendhopper. Hun motto is: "Wilt u het niet, dan halen we de spullen weer op en krijgt u uw geld terug." Ja maar dat wil je niet. Je wilt wel die spullen, maar gewoon nieuw en in goede staat.

Gesloten