Pagina 1 van 2

bouwmarkten

Geplaatst: 31 jul 2006 21:28
door M.C. Godschalk
misleidende reclamefolders. In een folder stond een aanbieding van een schilderijophangrail, er stond geen kleur vermeld. In de bouwmarkt Karwei blijkt dan dat maar één kleur de aanbieding is. Dus weer voor niets naar Karwei. Het valt mij op dat de bouwmarkten geen service meer bieden. Ook in een folder van Formido stond een aanbieding van plavuizen voor garagevloer, er is geen enkel voorbeeld aanwezig in de bouwmarkt van Formido. Toch weer mooi een bezoek aan de winkel. Is dat soms de bedoeling, het valt mij steeds vaker op, erg vervelend dus.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 31 jul 2006 22:55
door karr-2
Uiteraard is de bedoeling van een reclame folder dat je de winkel bezoekt, dat lijkt me nogal logisch. Dat ze nu toevallig 2 keer niet het door jou gewenste item op voorraad hebben is gewoon pech, daar doe je niets aan.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 31 jul 2006 23:15
door Toolboy
Berust puur op toeval. :?:
Kan je dat niet anders formuleren karr2

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 15 aug 2006 17:37
door Jansen46
M.C. dat kom je niet alleen bij bouwmarkten tegen hoor, dat zie je bijna in de hele detail handel. Ze moeten steeds meer moeite doen om de mensen in hun winkel te krijgen. Ben benieuwd waar het gaat eindigen.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 19 aug 2006 12:42
door seagoing racer2
Geachte,

bij een bouwmarkt moet je niet op service rekenen. De schooljongens die daar tussen de rekken lopen weten niets maar dan ook helemaal niets van de spullen die ze verkopen. Ja kan net zo goed aan je neefje van 12 vragen hoe je iets moet aansluiten

Dit geldt voor Karwei, Praxis, Formido, Gamma en alle anderen.

Helaas is de prijs vaak niet eens goedkoper dan bij een specialist.
Kijk maar eens naar de rommel van Pflieger, die koop je bij goede sanitairzaak beter en goedkoper.

conclusie: ga alleen naar bouwmarkt voor de aanbiedingen, en alleen als je precies weet wat je wilt

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 19 aug 2006 19:40
door ikbenik
In de bouwmarkt Karwei blijkt dan dat maar één kleur de aanbieding is. Dus weer voor niets naar Karwei. Het valt mij op dat de bouwmarkten geen service meer bieden.
Dus als ze in de aanbieding meerdere kleuren aanbieden is dat dan wel service?
Sorry hoor, maar de winkelier bepaald zelf welke kleuren hij verkoopt!
Hij bepaald zelf of een artikel in 1 kleur of in meerdere kleuren leverbaar is.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 19 aug 2006 19:47
door Toolboy
Misleiding vind ik dat.
Adverteer dan met wat je hebt

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 19 aug 2006 19:50
door ikbenik
Ik ben het ook mee eens dat in de advertentie de kleur aangegeven had moeten worden.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 19 aug 2006 23:08
door karr-2
en alleen als je precies weet wat je wilt
Je gaat toch ook alleen naar de bouwmarkt als je weet wat je wilt? Ik ga niet voor mijn lol door de bouwmarkt lopen lijkt mij.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 27 aug 2006 15:58
door bodejosm43
Als een folder aangeeft dat ze iets op voorraad hebben, en je komt 5 minuten na opening van de winkel tot de ontdekking dat de verkoper aangeeft dat de spullen uitverkocht zijn, dan is dat misleiding, want dan hebben ze OF slechts 1 exemplaar gehad, OF het artikel is nooit aanwezig geweest.

Dat geintje kunnen ze 1 keer uithalen, maar kom ik de volgende keer weer voor niets, dan zijn ze mij als klant kwijt.

Op voorraad hoort gewoon te betekenen dat je er aanspraak op kunt maken. Tenzij er in de folder de bepaling OP=OP staat, of Zolang de voorraad strekt.

Staat geen van beide vermeldingen in de folder, dan dient het betreffende artikel geleverd te worden tegen de folderprijs. En wel tot aan het einde van de actieperiode.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 27 aug 2006 16:31
door seagoing racer2
Beste Karr-2

beetje flauw .... 8)

Met precies weten wat je wilt bedoel ik het volgende

Bedenk van te voren welk merk en type je wilt kopen, of welke bevestigingsmaterialen, hout, sanitair, cement, etc je allemaal nodig hebt.

Als je daarvoor advies wilt hebben van zo een schooljongen in de bouwmarkt kom je gegarandeerd met het verkeerde of veel te dure spullen thuis.

Als je een bijvoorbeeld een douchekraan wilt kopen zonder nog precies te weten welk type het best geschikt is, ga dan naar een speciaalzaak.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 27 aug 2006 17:20
door bot321
Geplaatst op 19 Aug 2006 23:08 door karr-2


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
en alleen als je precies weet wat je wilt


Je gaat toch ook alleen naar de bouwmarkt als je weet wat je wilt? Ik ga niet voor mijn lol door de bouwmarkt lopen lijkt mij.


Nou Karr-2 dat doe ik dus wel.Zo blijf ik op de hoogte van
de nieuwe ontwikkelingen die er bij komen.

Overigens zag ik een reactie van Karr-3 Een broer van je
of een of andere engerd die denkt leuk te zijn?

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 28 aug 2006 13:52
door karr-2
Het laatste, ik heb geen flauw idee wie het is, maar die persoon denkt leuk te zijn. Ik heb al een klacht ingediend bij de redactie.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 30 aug 2006 19:45
door Hugo909
Natuurlijk moet er duidelijk in de folder vermeld worden dat de aanbieding slechts voor één kleur geldt, en dat hetzelfde product in een andere kleur dus niet in de aanbieding is. Ik ben wel benieuwd hóe de aanbieding vermeld stond.

Er staan overigens altijd randvoorwaarden op die folders...."zet en drukfouten zijn voorbehouden" etc. Je kan nooit bewijzen dat Kawei opzettelijk is vergeten te vermelden dat er slechts één kleur in de aanbieding is.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 08 sep 2006 11:42
door elynasedai
Tja, ik had het eens bij de Giraffe, ze hadden bureaustoelen in de aanbieding.

De ochtend nadat ik het foldertje had gekregen gelijk vlak na opening de winkel in: uitverkocht!

"Tja, we hadden er maar 5 (!) en een meneer met een eigen bedrijfje heeft ze opgekocht........"

En dat voor een erg grote Giraffe midden in Rotterdam!!! :(

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 11 sep 2006 12:06
door sroef8
Het is inderdaad zo dat er tegenwoordig veel scholiertjes rondlopen bij bouwmarkten, maar dat is niet alleen ter ergernis van de klanten maar ook ter ergens van het wel meer ervaren personeel. Ik werk zelf bij een bouwmarkt en ik merk dat er vooral hele jonge gasten na de zomerperiode worden aangenomen, die wel hard kunnen werken maar geen kennis hebben. Het is dan aan het management om de juiste balans te vinden tussen kennis en ‘handjes’. En de kennis die er rond loopt (en na bijna 4 jaar in de bouwmarkt reken ik mezelf toch wel tot kennis) zal er in de meeste gevallen alles aan doen om de klant een fatsoenlijk antwoord te kunnen geven. Ikzelf bijvoorbeeld loop me wekelijks (weekendbaan) te pletter en ben dus echt kapot als ik ’s avonds thuiskom, om maar een fatsoenlijke service te kunnen bieden aan klanten. Nu is het echter ook zo dat een gemiddelde bouwmarkt duizenden verschillende producten kent. Als consument zijnde kan en mag je dan ook niet verwachten dat een medewerker van elk product weet hoe het een en ander werkt, en ja, veel medewerkers kijken dan ook even op de verpakking hoe het werkt, maar dat is nog altijd beter dan uit het blote bolletje een verkeerd advies geven. Bovendien, het heet niet voor niets een ‘doe-het-zelf bedrijf’. Verder is het wel heel eenvoudig om het personeel in de bouwmarkt aansprakelijk te stellen voor folderacties die niet of nauwelijks in de bouwmarkt te vinden zijn, maar wij kunnen ook niet toveren! Het hoofdkantoor bepaalt welke producten er in de folder komen en de leverancier levert ze vervolgens aan ons uit, het enige wat bouwmarkten kunnen doen is op tijd intekenen voor de folder en hopen dat het binnenkomt. Een voorbeeld: afgelopen zomer zijn de airco’s en ventilatoren als warme broodjes over de toonbank gegaan. Gevolg was dat de leveranciers helemaal niets meer in voorraad hadden en wij als logisch gevolg dus ook niets meer konden verkopen. Vervolgens zet het hoofdkantoor een week of twee later in de folder dat er korting zat op ventilatoren, die wij dus helaas niet konden leveren. Gevolg was dat er boze klanten in de winkel stonden, die ‘ernstig ontstemd’ waren en die zelfs bedreigingen uitten tegen het personeel, alsof die er wat aan konden doen. Een beetje meer inzicht in het winkelleven mag dan ook wel verwacht worden.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 18 dec 2006 19:15
door Evy
Zag laatst in de gamma folder aluminium luxaflax, diverse kleuren in de aanbieding. Sta ik bij de kassa, heb ik weer net een kleur die net niet in de aanbieding is. Maakt het nou zoveel uit of ie rood,geel,wit of blauw is. En ik wilde grijze luxaflex.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 20 dec 2006 15:25
door Atmoz
Je gaat toch ook alleen naar de bouwmarkt als je weet wat je wilt? Ik ga niet voor mijn lol door de bouwmarkt lopen lijkt mij.
:D Dat doe ik maar al te graag. Samen met m'n vriendin of buurman zo 1 a 2 avonden in de week lekker wat door de Gamma wandelen... Super. Meestal koop ik dan wel wat, maar niet persee. Ik kan me daar ZO amuseren he. ideeën opdoen enzo. En idd zoals al iemand eerder aangaf op de hoogte blijven van nieuwe ontwikkelingen op diverse gebieden. Ik kom er even graag als bij de MM 8)

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 20 dec 2006 15:30
door Jonjo
Dus jij bent een echte KVP er, kijken, voelen en pleiten.

Re: bouwmarkten

Geplaatst: 20 dec 2006 20:20
door bot321
Geplaatst op 20 Dec 2006 15:30 door Jonjo

Dus jij bent een echte KVP er, kijken, voelen en pleiten.
Meestal koop ik dan wel wat, maar niet persee
Gaat dus niet helemaalop Jonjo.

Is dus KMKVP.
kijken,meestal kopen,voelen,pleiten.