LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] post oude bewoners

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

post oude bewoners

Ongelezen bericht door eliane »

Ik wordt er tureluurs van, de brieven die blijven komen van incasso bureau's, onderbroeken ofzo van TONO, boeken van de boekenclub, brieven van verzekeringsmaatschappijen, bekeuringen van het CJIB....

Ze vallen bij mij op de mat... maar ze zijn van de vorige bewoners

in stuurde ze nog afz retour maar ik word er zo moe van hun zaakjes op te knappen, het is mijn verantwoordelijkheid niet.

Ik vraag me af of er consequentie's aan zitten, of ik op een of andere manier er wel veratnwoordelijk voor ben, dat ik straks een melding krijg, in dit huis zitten wanbetalers...

Het zit me niet lekker, het is wachten op de deurwaarder.
Je mag brieven niet openen zeggen ze, maar hoe moet ik het ze dan duidelijk maken dat ze hier niet meer wonen?

MVG Eliane

Kan de woningbouw niets betekenen, is het verplicht door te geven aan de woningbouw als je verhuisd?
Ik weet dat de vorige bewoners een koophuis hebben gekocht.

stork4
Berichten: 61
Lid geworden op: 09 mei 2005 11:12

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door stork4 »

Waarom gaat u niet even naar de PTT en haalt zo'n handige verhuisservice op ?
Eenmalig invullen met het nieuwe adres van deze mensen en klaar. Natuurlijk wel veel extra dingen aanvinken om ze te pesten.

hahaha

Gr,Mark

eliane
Berichten: 94
Lid geworden op: 17 feb 2006 17:39

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door eliane »

wist ik hun nieuwe adres maar....
dat geven ze me ook nooit natuurlijk in verband met de wet op de privacy.

dan had ik ze ook meteen de 3 stapels hout terug gegeven die ze achter een kast hadden gegooid...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Eliane, ik zou snel naar de gemeente gaan met je hele verhaal, hen uitleggen dat jij de enige bewoner bent (samen met je eventuele gezinsleden dan).

Je maakt ze duidelijk dat je bezoek aan de gemeente (beter gezegd, aan de afdeling burgerzaken) tot doel heeft eventuele toekomstige problemen met incassodiensten, deurwaarders of andere instellingen voor eens en voor altijd te voorkomen.

Maak ze heel erg duidelijk dat jij totaal geen binding hebt met de persoon/personen op wie de vordering betrekking heeft. Wanneer zij zich als vorige bewoner(s) keurig hebben uitgeschreven, vraag de gemeente dan of zij daar een verklaring van willen afgeven. Geef dus duidelijk aan waarom je dit wil, en dat ook jouw eigen privacy ertoe doet, en niet alleen die van de vorige bewoner. Eigenlijk ben ik van mening dat zoiets kosteloos zou moeten worden verstrekt.

Een kopie van een dergelijke verklaring kun je dan naar het CJIB en die andere bureaus sturen, met daarbij de uitdrukkelijke oproep om te reageren. Laat ze met zo'n verklaring in hun bezit maar eens duidelijk maken waarom ze jou blijven lastig vallen.

Goed, het kost je een hoop energie en misschien een middag werk (en helemaal kosteloos kom je er niet vanaf, helaas). Maar wanneer het de belangrijkste instanties (de enige die ik serieus zou nemen, is het CJIB), duidelijk is, dat ze hun post aan de verkeerde sturen, slaap jij een stuk rustiger. Sukses.


Trouwens, Mark, de PTT bestaat al bijna 10 jaar niet meer, ik neem aan dat je de TPG bedoelt (die nu opereert onder de naam TNT).


Misschien dat je in overleg met de woningstichting erachter kunt komen waar de vorige bewoners nu gevestigd zijn. Wanneer je hen je motivatie kenbaar maakt, zullen ze volgens mij niet afwijzend ertegenover staan om je te helpen. De gemeente zou het huidige adres van de vorige bewoners moeten weten. Het kadaster zal daar zeker ook van op de hoogte moeten zijn, anders kun je niet eens legaal een koopwoning op je naam hebben staan.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ook ik had in het verleden een tijd lang te maken met post van de vorige bewoners. In het begin stuurde ik het ze nog achterna, op een gegeven moment ben ik daar mee gestopt en stuurde ik het retour afzender of gooide het gewoon weg.

Op een gegeven moment stopt het vanzelf, nooit geen problemen mee gehad.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door Martin1976 »

beetje asociaal van die vorige bewoners, u heeft er al veel aan gedaan om door te sturen of te retourneren, persoonlijk zou ik daar mee stoppen. U de adreswijzigingen laten doorgeven van, uiteraard schuldeisers, is niet netjes. Gewoon alle post in de klikko deponeren, zolang u kunt aantonen dat u een ander persoon bent dan de vorige huurders is er helemaal niks aan de hand, de post is niet voor u maar voor hen, alleen bezorgd op een verkeerd adres. Ze kunnen u niets maken. Uiteindelijk gaat dit toch op het bordje terecht komen van de vertrokken bewoners, op hun nieuwe adres zodra die door de instanties is achterhaald, en dan krijgen ze het dubbel en dwars op hun dak!

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door roro25 »

het is heel makkelijk om post weg te gooien dan er retour afzender op te zetten. Helaas ben jij als ontvanger van de post verantwoordelijk voor de post.
Je mag de post niet openmaken, ook niet weggooien. Als de verzender kan bewijzen dat de door hem verstuurde post bij jou als ontvanger is aangekomen en jij hebt het weggegooid heb je een probleem.

Ik ben het gaan navragen bij TPGTNT toen ik problemen kreeg met post van de vorige bewoner.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als iemand te lui is om zijn post fatsoenlijk te regelen, dan vind ik dat niet mijn probleem. Ik donder alle post van de vorige bewoner gewoon weg. Als iemand daar problemen mee heeft, moeten ze maar langskomen. Tot op heden heb ik er nog niemand over gehoord.

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door bot321 »

Karr-2 waarom denk jij meteen dat de mensen te lui zijn.
Was bij mij toendertijd ook goed geregeld dacht ik verhuiskaart
bij de PTT en die regelde alles.Was dus niet geregeld.
Behoorlijke problemen gehad omdat de post (lees rekeningen)
niet kwam en dus niet betaald werd. Dus incasso.En dat is volgens jou ook eigen schuld als ik je reacties lees op forum incasso.
Ook geinformeerd hoor waar die rekeningen bleven zodoende
kwam ik er achter dat de PTT niks geregeld had.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Met de tegenwoordige verhuisservice van TPG hoeft er na je verhuizing helemaal geen post meer te komen op je oude adres. Alles kun je online regelen, alle instanties worden op de hoogte gebracht en er is een gratis doorzendservice. Kijk, een enkel poststuk kan natuurlijk nog wel eens komen maar als er nog regelmatig post van de vorige bewoners komt, dan hebben die hun zaakjes niet goed geregeld!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies en dat bedoelde ik dus. Met de verhuisservice kun je bijna alle instanties en zeker de electra, gas etc op de hoogte stellen.

Een enkel poststuk kan er tussen door glippen, maar zeker geen rekeningen en dergelijke, dat is echt pure luiheid.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Ook wij hadden dit probleem toen we 2 jaar geleden in dit huis kwamen wonen. De oude bewoonster had niet alleen het huis uitgewoond, maar ook had ze overal schulden gemaakt. Ze is met de noorderzon vertrokken en heeft natuurlijk geen enkel adres achter gelaten. De aanmaningen vallen nu nog steeds op onze mat, al is dat wel minder geworden de laatste tijd. Nu is het wachten op de volgende stap natuurlijk ! Ik stuurde steeds netjes alles retour met de mededeling dat het nieuwe adres van deze dame onbekend is. Hopelijk hebben ze er wat mee gedaan. Het bewijs van de gemeente hebben we tenminste hier, de brief waar staat dat deze dame hier niet meer woont, en haar vele vage vriendjes ook niet. Wel is een van de vage vriendjes nu aan het stalken; die heeft een bedrijf en laat dingen bezorgen op zijn eigen adres, maar de rekeningen doorsturen naar ons adres. Ik heb al kunnen bellen met een tuincentrum en een cateraar om de boel uit te leggen....... leuk !

alfatrion
Berichten: 22022
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik gooi dergelijke post ook gewoon ongeopend weg. Nooit probelem mee gehad. Als de post echt belangrijk is sturen ze hem wel aangetekend.

marnix
Berichten: 822
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door marnix »

Mijn ervaring is dat het niet te vermijden valt dat er post komt voor je op je oude adres, ook al heb je keurig zo'n verhuisbericht gebruikt. En echt iedereen en alles hebt ingelicht.
Bedrijven die je meldt verhuist te zijn, hebben vaak zo'n slechte administratie dat als je met meerdere afdelingen van zo'n bedrijf te maken hebt, je eigenlijk meerdere adreswijzigingen moet sturen om de boel goed te regelen.
Zo kreeg ik laatst een herinnering van mijn vorige woningbouw over de service-kosten; de originele rekening was naar mijn oude adres gestuurd.En om nu tot in het oneindige die verhuisservice te verlengen lijkt me ook overdreven.
Terwijl ik al heel vaak post van hen heb gehad op het nieuwe adres.

@karr2, u noemt het pure luiheid als er wat fout gaat, weet u misschien hoe je op dit forum reacties van bepaalde personen onzichtbaar kunt maken? of een andere achtergrondkleur geven ofzo? Dan hoef ik uw narrige onzin niet meer te lezen, soms doe ik dat tot mijn innige spijt!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door karr-2 »

Helaas, die mogelijkheid bestaat niet. De waarheid laat zich niet blokkeren.

waleed
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 sep 2006 21:36

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door waleed »

Ook ooit deze problemen gehad. Ik heb de post een dikke 3 maanden teruggestuurd naar de afzender en daarna mik ik de zooi in de papierbak.

De oude eigenaar is verantwoordelijk voor zijn eigen brieven en ik ga me daar niet gek door laten maken. Als hij binnen 3 maanden zijn adres niet kan doorgeven is het zijn probleem.

Nu trouwens een jaar verder en amper nog maar last van de brieven.

Over de deurwaarder zou ik niet bang zijn. Deurwaarders moeten voor ze bij iemand binnenvallen een GBA check te doen. Als ze dit niet doen (soms doen ze het niet omdat het hun geld kost) zijn de deurwaarders fout bezig en kun je hun aanklagen. Dus niet bang zijn voor de deurwaarders. Ik was hier ook bang voor en heb het dus al nagevraagd.

nweenink
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:14

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door nweenink »

Ik heb ook iets dergelijks aan de hand gehad, tot aan politie, deurwaarders, incassobureaus en de hele rimram aan toe! Knettergek word je ervan, en de bedrijven en instellingen blijven sturen. Soms tegen beter weten in, soms omdat ze ook niet anders kunnen!
Overheden en deurwaarders gebruiken de inschrijvingen van de Gemeentelijke Basisadministratie (GBA). Een deurwaarder mag ook alleen dat adres gebruiken voor de beslaglegging (voor meer details: http://www.kbvg.nl/, Beroepsorganisatie Gerechtsdeurwaarders). Hij kan er dus ook weinig aan veranderen.

Wat je kunt doen is het volgende:
Schrijf een brief aan het College van Burgemeesters en Wethouders van de gemeente waarin u woont en waar het gebeurde plaatsvind. Doe daarin het verzoek om de personen anders dan uzelf en eventuele huisgenoten op uw adres op inactief te zetten. Geef aan dat u niet weet waar deze personen naartoe verhuisd zijn. Leg kort en bondig het probleem uit en vraag het college om maatregelen te treffen om onnodige postzendingen tegen te gaan.

Gezien het feit dat u de brief richt aan het College van Burgemeesters en Wethouders zijn zij gezien de Wet Openbaar Bestuur (meen ik) verplicht te antwoorden! In veel gevallen zal het College de benodigde stappen ondernemen en nagaan of uw verhaal klopt. Is dat het geval dan zullen diegenen die niet meer op uw adres wonen in de GBA aangemerkt worden met status 'vertrokken zonder achterlating woon- of verblijfplaats'. Gerechtsdeurwaarders kunnen dan ook geen beslaglegging meer uitvoeren (exploten), en overheidsinstanties zullen geen post meer toezenden.

Ik hoop dat dit helpt. Succes in elk geval!

Vriendelijke groeten,

Nico Weenink.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het probleem is vaak, dat je je adresgegevens bij iemand achterlaat, bijvoorbeeld bij Wehkamp of Neckermann.

Je zal wel moeten als je daar bestelt, en er zijn mensen die geen andere keuze hebben dan bij een postorderbedrijf te bestellen. Gewoon omdat ze te ver van een winkel af wonen.

Het vervelende is, dat dit soort bedrijven je adresgegevens doorverkoopt, waarbij een aantal van hen de boel andermaal doorverkoopt.

Je kunt dus nooit weten wie er over jouw adresgegevens beschikt.

Je kunt Wehkamp een adreswijziging sturen, die zullen ze gewoonlijk wel verwerken. Maar daarmee heb je de bedrijven nog niet bereikt aan wie Wehkamp buiten jou om jouw adresgegevens heeft verkocht.

Dus wat hierboven als ''luiheid'' wordt gesuggereerd, is dus helemaal geen luiheid.

Bovendien: ik heb destijds bij mijn verhuizing alle mogelijkheden op de verhuiskaart aangestreept. En nog werd de helft daarvan niet of niet correct verwerkt. Dus van luiheid was in mijn geval geen sprake, en toch ging het fout.

nweenink
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 okt 2006 13:14

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door nweenink »

Een beetje sprake van luiheid is er wel naar mijn idee. Immers, je hebt de mogelijkheid om aan te geven dat je niet wilt dat je gegevens doorgespeeld worden aan andere partijen dan die partij waar je zaken mee doet. Voor zover ik weet is de partij ook verplicht aan te geven wat er met je gegevens gebeurd. Indien ze aangeven dat je gegevens aan derden worden doorgegeven: niet bestellen, een andere partij zoeken en daar bestellen, er zijn er genoeg! Vaak een kwestie van goed lezen en een vinkje zetten in het vakje dat gegevens niet doorgegeven mogen worden aan derden. Vergeten mensen vaak te doen, of mensen lezen niet, of ze zijn inderdaad toch een beetje lui...;-)

elianne
Berichten: 144
Lid geworden op: 15 aug 2006 00:01

Re: post oude bewoners

Ongelezen bericht door elianne »

Ik stuur na anderhalf jaar nog steeds alles (valt wel mee hoor) netjes door naar het nieuwe adres. In deze tijd glipt er echter nog wel eens een kerstkaartje door dat enthousiast door mijn kids wordt opengemaakt en dan vragen ze wie die mensen zijn die de kaart hebben gezonden. En dan blijkt het post voor de oude bewoners te zijn. Best een beetje genant maar we openen de post niet expres. Gewoon er even opzetten wat er is gebeurt en doorsturen. Wel had ik een week of twee geleden een bezorger met een postpakket. Ik heb aangegeven dat het niet voor mij was, nieuwe adres (3 autominuten verderop) gegeven en toen ging hij me toch zuchten! Of ik het niet kon aannemen en de oude bewoners kon bellen om het op te komen halen of zelf even kon brengen bij hen! Ja, daar begin ik niet aan. Moet ik er achter aan dat het opgehaald wordt en thuisblijven als ze het willen ophalen. Ik heb aangegeven dat hij het dan maar retour afzender moest sturen, ben benieuwd wat hij ermee gedaan heeft. Je hoefde niet te tekenen dus wie weet heeft hij het in de afvalbak gedaan.

Gesloten