LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
[b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen, dit heeft de TUI directie bekend gemaakt, de 2 restende kantoren gaan onder de naam Arke verder.
Reden en motief:
De kantoren leveren verlies op ,omdat veel klanten de boekingen per internet doen.
De vaste medewerkers (25 %) kunnen opnieuw geplaatst worden,de part timers etc. moeten verdwijnen.
Is er nog wel een economische bestaansrecht voor reisburo,s die geen specialisatie hebben met hun reisaanbod?.
Welke functie heeft bijvoorbeld D-Reizen nog in deze internet tijd ??.
Kun je als particulier een waterdicht reis boeken zonder advies van de specialisten?.
Reden en motief:
De kantoren leveren verlies op ,omdat veel klanten de boekingen per internet doen.
De vaste medewerkers (25 %) kunnen opnieuw geplaatst worden,de part timers etc. moeten verdwijnen.
Is er nog wel een economische bestaansrecht voor reisburo,s die geen specialisatie hebben met hun reisaanbod?.
Welke functie heeft bijvoorbeld D-Reizen nog in deze internet tijd ??.
Kun je als particulier een waterdicht reis boeken zonder advies van de specialisten?.
-
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Deze trend verbaasd me niets, internetboekingen leveren een lage prijs (de medewerkers van een reisbureau moeten ook betaald worden) op en veel zoekgemak thuis. Je boekt gewoon vanuit je luie stoel en hoeft niet in de drukte bij een reisbureau aan te sluiten. Ikzelf boek ook al enkele jaren mijn reizen via internet en weten vaak scherpe aanbiedingen te vinden die we op de een of andere manier nooit via het reisbureau krijgen. Ik denk dat de trend ook wel doorzet dat er reisbureaus zullen verdwijnen, natuurlijk nooit helemaal omdat een aantal mensen de persoonlijke aandacht en service prettig vindt maar deze ontwikkeling zet nog wel door denk ik.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Toch kan het soms raar gaan.
Normaal boek ik altijd via Internet.
Ik ga meestal met 3 dames op vakantie en de ene keer boek ik en de andere keer een van de dames.
Vorig jaar meegemaakt dat we uiteindelijk toch bij een reisbureau zijn terechtgekomen en via OAD gegaan zijn.
Dit was niet duurder.
Het internet is dan wel gemakkelijk om te zien waar je uiteindelijk terechtkomt.
Er blijft toch een aanzienlijk aantal mensen dat nog niet op de digitale snelweg vertegenwoordigd is en die willen ook nog wel is op stap.
Deze mensen zijn wel afhankelijk van de reisbureaus.
Voor deze groep wordt het moeilijker door het verdwijnen van de kantoortjes.
quote
----------------------------------------------------------
de medewerkers van een reisbureau moeten ook betaald worden.
----------------------------------------------------------
Daar staat tegenover dat de boel toch administratief moet worden afgewerkt.
Dat vraagt ook manuren maar zal inderdaad goedkoper zijn dan een pand huren en bemannen.
Normaal boek ik altijd via Internet.
Ik ga meestal met 3 dames op vakantie en de ene keer boek ik en de andere keer een van de dames.
Vorig jaar meegemaakt dat we uiteindelijk toch bij een reisbureau zijn terechtgekomen en via OAD gegaan zijn.
Dit was niet duurder.
Het internet is dan wel gemakkelijk om te zien waar je uiteindelijk terechtkomt.
Er blijft toch een aanzienlijk aantal mensen dat nog niet op de digitale snelweg vertegenwoordigd is en die willen ook nog wel is op stap.
Deze mensen zijn wel afhankelijk van de reisbureaus.
Voor deze groep wordt het moeilijker door het verdwijnen van de kantoortjes.
quote
----------------------------------------------------------
de medewerkers van een reisbureau moeten ook betaald worden.
----------------------------------------------------------
Daar staat tegenover dat de boel toch administratief moet worden afgewerkt.
Dat vraagt ook manuren maar zal inderdaad goedkoper zijn dan een pand huren en bemannen.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
D-reizen heeft 1,2 miljoen klanten per jaar. Die mensen zijn heus niet gestoord hoor.
Er zullen altijd mensen zijn die behoefte hebben aan het persoonlijke advies van een reisagent.
En vergeten we nu met zijn allen de meerwaarde van bijvoorbeeld aftersales? Als je als klant een klacht hebt na je vakantie is het wel zo prettig als je een bemiddelaar hebt die zijn best voor je doet.
En ik heb zelf al vaak ontdekt; het internet is echt niet altijd voordeliger dan d-reizen!!
Er zullen altijd mensen zijn die behoefte hebben aan het persoonlijke advies van een reisagent.
En vergeten we nu met zijn allen de meerwaarde van bijvoorbeeld aftersales? Als je als klant een klacht hebt na je vakantie is het wel zo prettig als je een bemiddelaar hebt die zijn best voor je doet.
En ik heb zelf al vaak ontdekt; het internet is echt niet altijd voordeliger dan d-reizen!!
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Nadine,
Dit is geen anti D-reizen item....
Dit vis geen pro D-reizen item ...
D-reizen heeft 1,2 miljoen klanten per jaar. , dat zou dus 8 % van alle vakanties in het binnen en buitenland zijn incl, het dagje zee,harderwijk,een paar dagen camping, een paar dagen een huisje huren, de camping vakantie gangers etc.. niet een beetje veel voor de kantoren van D-reizen met een vast personeelslid en voor de rest ingehuurd pc personeel per kantoor.
Aftersales kun jezelf gerichter doen dan een van reisburo,s afhankelijk bedrijf.
Dit is geen anti D-reizen item....
Dit vis geen pro D-reizen item ...
D-reizen heeft 1,2 miljoen klanten per jaar. , dat zou dus 8 % van alle vakanties in het binnen en buitenland zijn incl, het dagje zee,harderwijk,een paar dagen camping, een paar dagen een huisje huren, de camping vakantie gangers etc.. niet een beetje veel voor de kantoren van D-reizen met een vast personeelslid en voor de rest ingehuurd pc personeel per kantoor.
Aftersales kun jezelf gerichter doen dan een van reisburo,s afhankelijk bedrijf.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Waar héb je het in vredesnaam over??niet een beetje veel voor de kantoren van D-reizen met een vast personeelslid en voor de rest ingehuurd pc personeel per kantoor
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Over een gemiddelde personeel bezetting bij boekingskantoor, geheten D-Reizen..
Nadine hou het svp bij het onderwerp en maak geen reclame voor een boekingsbedrijf.
Nadine hou het svp bij het onderwerp en maak geen reclame voor een boekingsbedrijf.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Nou, ik weet in ieder geval dat D-reizen geen gebruik maakt van pc personeel. Iedereen die daar werkt heeft gewoon zijn SEPR diploma of is bezig het te halen. Dus ik weet niet waar jij je wijsheden vandaan haalt...
Maar misschien moet je eerst de feiten kennen voordat je een bedrijf met je vreemde opmerkingen beschuldigd.
Maar misschien moet je eerst de feiten kennen voordat je een bedrijf met je vreemde opmerkingen beschuldigd.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Ach, ik heb na het boeken van 1 vakantie en het afsluiten van een verzekering bij D-Reizen al genoeg van D-Reizen.
Nadine kan zich vast het onderstaande verhaaltje herinneren:
Bij het afsluiten van de annuleringsverzekering werden verouderde polisvoorwaarden meegegeven, waar nog geen bedenktijd in vermeld stond, zodat ik niet wist dat ik een bedenktijd van 14 kalenderdagen had. Maar nu na 1 maand pas het polisblad gekregen, zodat toen die 14 kalenderdagen gingen lopen. Volgens Unigarant kon ik van die bedenktijd gebruik maken en dat heb ik ook gedaan .
Sh*t D-Reizen, volgend jaar ergens anders... had beter rechtstreeks bij olympia.nl kunnen boeken...
Nadine kan zich vast het onderstaande verhaaltje herinneren:
Bij het afsluiten van de annuleringsverzekering werden verouderde polisvoorwaarden meegegeven, waar nog geen bedenktijd in vermeld stond, zodat ik niet wist dat ik een bedenktijd van 14 kalenderdagen had. Maar nu na 1 maand pas het polisblad gekregen, zodat toen die 14 kalenderdagen gingen lopen. Volgens Unigarant kon ik van die bedenktijd gebruik maken en dat heb ik ook gedaan .
Sh*t D-Reizen, volgend jaar ergens anders... had beter rechtstreeks bij olympia.nl kunnen boeken...
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Nou, wat is dan je probleem?
D-reizen heeft zich dus uiteindelijk toch wel aan zijn woord gehouden? Heeft toch wel een overeenkomst met Unigarant?
En is het al je drukte waard geweest?
D-reizen heeft zich dus uiteindelijk toch wel aan zijn woord gehouden? Heeft toch wel een overeenkomst met Unigarant?
En is het al je drukte waard geweest?
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Het probleem is dat toen ik destijds vroeg of ik er vanaf kon, volgens de D-Reizen medewerkster dat alleen binnen 5 kalenderdagen kon. Als ze de juiste polisvoorwaarden had meegegeven, dan had ik geweten dat ik 14 kalenderdagen bedenktijd had na ontvangst van het polisblad, zodat ik toen wel had kunnen opzeggen.
Door haar leugen en door het meegeven van verouderde polisvoorwaarden had ze me destijds op het verkeerde been gezet.
Ja, het is de drukte waard geweest. Volgens D-Reizen ging de verzekering in op 30 juni 2006, maar Unigarant heeft 27 juli 2006 in het systeem staan. Dus het lijkt erop dat we geen gebruik hadden kunnen maken van de verzekering, als dat nodig zou zijn geweest. Dit komt nogal onverantwoordelijk over van D-Reizen; lekker cashen zonder dat de verzekering goed geregeld is; ook niet achteraf.
Het was de drukte waard omdat ik er nu vanaf ben en ik D-Reizen nu als tussenpersoon kan wegschoppen.
Op het polisblad had D-Reizen ook handmatig wijzigingen aangebracht en op handmatige wijzigingen zit ik al helemaal niet te wachten.
D-Reizen komt te onbetrouwbaar over om nog langer zaken mee te doen.
--> Exit D-Reizen
Door haar leugen en door het meegeven van verouderde polisvoorwaarden had ze me destijds op het verkeerde been gezet.
Ja, het is de drukte waard geweest. Volgens D-Reizen ging de verzekering in op 30 juni 2006, maar Unigarant heeft 27 juli 2006 in het systeem staan. Dus het lijkt erop dat we geen gebruik hadden kunnen maken van de verzekering, als dat nodig zou zijn geweest. Dit komt nogal onverantwoordelijk over van D-Reizen; lekker cashen zonder dat de verzekering goed geregeld is; ook niet achteraf.
Het was de drukte waard omdat ik er nu vanaf ben en ik D-Reizen nu als tussenpersoon kan wegschoppen.
Op het polisblad had D-Reizen ook handmatig wijzigingen aangebracht en op handmatige wijzigingen zit ik al helemaal niet te wachten.
D-Reizen komt te onbetrouwbaar over om nog langer zaken mee te doen.
--> Exit D-Reizen
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Ik vermoed dat D-reizen daar net zo blij mee is als jij.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
Ik heb al een paar keer een kantoor van D-Reizen bezocht:
- Lange wachttijden
- Personeel dat nauwelijks advies geeft / kan geven
- Liever snel boeken dan dat er moeite voor je wordt gedaan om de juiste reis te vinden
- Redelijk goedkoop
Wij komen nu bij een klein reisburo in het dorp. Is wel duurder maar dat hebben we er graag voor over! Daar neemt men de tijd voor je en weet waarover ze praten!
Dus ik kan me de opmerking van Lau10 goed voorstellen :
(
- Lange wachttijden
- Personeel dat nauwelijks advies geeft / kan geven
- Liever snel boeken dan dat er moeite voor je wordt gedaan om de juiste reis te vinden
- Redelijk goedkoop
Wij komen nu bij een klein reisburo in het dorp. Is wel duurder maar dat hebben we er graag voor over! Daar neemt men de tijd voor je en weet waarover ze praten!
Dus ik kan me de opmerking van Lau10 goed voorstellen :
(
)niet een beetje veel voor de kantoren van D-reizen met een vast personeelslid en voor de rest ingehuurd pc personeel per kantoor.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
D-reizen doet het voorkomen of ze goedkoper zijn, maar ze hanteren dezelfde prijzen als elk ander reisburo: gewoon de prijzen die in de folders staan, of de lastminutetarieven van de reisorganisaties.- Redelijk goedkoop
D-reizen lijkt een beetje op zo'n winkel waar het altijd uitverkoop is, met lage prijzen als lokkertje (top 10) prominent in de etalage. Echter lukt het je vrijwel nooit echt voor deze prijs te boeken. En, zoals gezegd, elk ander reiburo biedt je dezelfde reis voor dezelfde prijs aan.
In die top-10 stond een keer een stedentrip naar Londen met het vliegtuig voor een leuke prijs, dat leek ons wel wat. Bleek het te gaan om een eenvoudige jeugdherberg, niet echt geschikt voor een gezinnetje. Waarom zetten ze dat er niet bij? Een redelijk alternatief kwam, met alle bijkomende kosten, op meer dan het dubbele bedrag uit. Kortom, een van die beruchte lokkertjes.
Re: [b]Kras sluit 17 van de 19 kantoren ivm internet boekingen[/
osseworst
Ik sluit me bij jouw aan, Nadine wet niet wat D-Reizen zou moeten doen , maar niet kan doen ivm incompetent personeel ( Vakantiewerkers).
Ik sluit me bij jouw aan, Nadine wet niet wat D-Reizen zou moeten doen , maar niet kan doen ivm incompetent personeel ( Vakantiewerkers).