@ Westie
Ik ga u niet overhalen, maar heeft u al eens Royal Canin geprobeerd?
Adult mini dat is van 1-10 kg. specaal voor kleine hondjes.
Is groene verpakking met teckeltje op de voorkant (te krijgen in bijna elke dierenspeciaalzaak
Als u dit voer gebruikt dan dient u zich wel aan een bepaalde dosering te houden voor zijn goede gewicht, dus kan niet zomaar lekker een bak volgooien en smullen maar.
(dus je moet ervan houden om daar op te letten)
Heb zoveel kieskeurig hondjes bij me in de winkel gehad en bij dit voer werkte het altijd, klein brokkie & goede verhoudingen qua voedingsstoffen.
Als u naar Frolic kijkt, staat er op de verpakking dat dit als hoofdvoer gegeven mag worden. Echter zitten daarin lang niet alle voedingsstoffen in, ook niet qua verhoudingen die de kleine toch echt nodig heeft.
Om het dier nou zijn hele leven lang ook nog eens op dat ongezonde blikvoer te houden, lijkt mij ook niet bepaald gezond.
Mocht u het voer toch met nat voer willen geven, kijk dan op het blikje hoeveel % vocht erin zit.
Veel blikken bevatten namelijk rond de 80% vocht,
en dan betaal je € 0,69 voor een blikje water

beetje zonde, en niet bepaald gezond, des te minder vocht des te hoger de verhouding vlees, dat staat ook op de verpakking in %.
Kleine moeite, maar als je daar 1 keer op let, dan kan het wonderen doen.
of:
Neem brokjes (van welk merk dan ook)
doe hier beetje warm water met brinta (pap) doorheen en dan kijken offie het lust.
(zo worden de brokjes beetje week en beter te kauwen)
et ie het nog niet, dan de brokjes doormengen met beetje blikvoer, tot ie het eet, en dan elke dag telkens meer brokjes, en minder blikvoer.
Eet ie het nog niet:
Zorg er dan voor dat de hond met zijn neus boven de bak staat, en duw hem met zijn neus in de brokjes.
Effect:
hij likt zijn neus schoon (en proef gelijk de poeder die van de brokjes af komt)
Doe dit een aantal keren achter elkaar, hierdoor leert hij de smaak van de brokjes op een bep. moment kennen en kan ervoor zorgen dat ie het ook lekker gaat vinden.
Het is een tip

succes!!!