Pagina 1 van 1

Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 12:22
door agpost
Hallo,

Kan iemand mij helpen. Ik ben 1.5 jaar geleden hier verhuizd, en heb bij Caplare aangemeld met mijn gegevens, en meter standen. Maar vrij kort erna krijg ik een voorschot advies van veel meer dan verwacht, Dan heb ik lager gezet. Toen hadden ze mijn buren beneden door elkaar gehaald met mij. Ik woon op 10A en de buuren op 10 Maar volgens Eneco en Caplare waren er 2 10A 's en geen 10. Lekker dus. Meter nummers van gas en electra van beide opgeschreven doorgemailed aan Eneco en Caplare. Het zou goed komen. Krijg ik nu eindelijk een Jaarnota voor gas alleen van Caplare, daar staat ik dat ik 3 keer zo veel heb verbruikt, maar de begin en eind stand kloppen voor geen meter. er staat begin stand 7752 en mijn stand was 41290.

Deze keer heb ik nu een mail gestuur naar beide, incl de board of directors bij eneco. Hopelijk kan iemand mij daar eindelijk helpen en dit recht trekken.

Heeft iemand advies voor mij? Hoe moet ik dit aanpakken, dit loopt al meer dan een jaar.

Mvg,

Tony

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 13:45
door timefa
Nadat u bent verhuist vragen de energieleveranciers de gegevens op bij de netwerkbeheerder en gaan niet uit van de door de klant opgegeven waarden. U heeft met gebruteerde geschatte waarden te maken.

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 14:58
door agpost
Maar daar klopt helemaal niets van. Het zijn de standen van de buuren beneden

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 15:14
door elwintje
ik zou zeggen zoek het maar uit en ga lekker naar oxxio

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 17:44
door mylo1
elwintje...niets beters te doen...als je niets te zeggen hebt...hou dan je mond dicht :evil:

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 17:51
door elwintje
ik kan alleen zeggen succes en niet te vaak overstappen mvg elwin

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 05 aug 2006 20:01
door Harry B.
Om te beginnen zou ik zelf nachecken of dat rare verhaal dat er 2 aansluitingen op huisnummer 10A zouden bestaan wel echt waar is. Klinkt mij namelijk nogal ongeloofwaardig in de oren.

Dit kun je heel eenvoudig doen op http://www.eancodeboek.nl
Elk aansluitadres in Nederland heeft een eigen unieke EAN-code. Met behulp van die 18 cijferige code zouden switches tussen leveranciers in de theorie foutloos moeten verlopen. Helaas wijst de praktijk nog wel eens anders uit, en het lijkt erop dat jij daar ook de dupe van bent.

Naar mijn idee kunnen er twee dingen aan de hand zijn:
Of het verhaal van 2 aansluitingen op nr 10A is onzin, en dus hebben de leveranciers een foutieve switch uitgevoerd die ze op jou proberen af te wentelen.
Of er zijn inderdaad wél 2 aansluitingen op 10A, en geen aansluiting op nr 10. In dat geval heeft de netbeheerder bij het toekennen van de EAN-codes een steekje laten vallen. Ook dat mag niet op jou afgewenteld worden.

Nog sterker: Als het laatste toch het geval blijkt te zijn, dan zijn de leveranciers nalatig geweest op het moment dat ze jou hebben overgeswitchd. Als er namelijk 2 EAN-codes op één adres bestaan, dan is het natuurlijk niet de bedoeling dat ze er lukraak eentje op jouw naam zetten. In dat geval dienen ze vóór aansluiting te onderzoeken welke code de juiste is.

Mijn advies is om als eerste ervoor te zorgen dat je voor jezelf helder hebt welke van de bovenbeschreven situaties voor jou van toepassing is.
Daarna zou ik de leveranciers nog één keer aanschrijven met het verzoek de situatie op te lossen. Aangezien je schrijft dat dit al meer dan een jaar loopt, zou ik hier een duidelijke eindtermijn bij stellen wanneer je de situatie opgelost wilt hebben. Bijvoorbeeld voor 1 september.

Als dit niet werkt, dan adviseer ik je om geen moeite meer in het contact met je leveranciers te steken, maar je te wenden tot de Geschillencommissie Energie en Water. Deze is te vinden op http://www.sgc.nl

Succes! En laat eens horen hoe het er voor staat.

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 06 aug 2006 00:10
door agpost
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Ik heb het nagekeken, en er blijkt maar 1 op mijn adres te zitten. Het was eerst een verkeerde switch dat klopt, maar dat hebben ze achteraf hersteld. Het is nu goed. Alleen krijg ik de verkeerde meter standen, die van de buuren.

Ik kan zeggen dat caplare hopeloos is in Klanten service.

Dus je raad aan dat ik hun aan schrijf, maar wie, want Eneco is de netbeheerder en beheerd dus ook de meter standen, of moet het naar Caplare?

Ik wil naar Oxxio, die doen de metingen zelf heb ik begrepen.

Bedankt

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 06 aug 2006 00:27
door Harry B.
Als het gaat om een foutieve switch, dan zou ik alleen je leverancier, Caplare dus, aanschrijven.

Jij bent klant bij hun, zij hebben destijds het (onjuiste) switchverzoek ingediend bij de netbeheerder, zij rekenen met jou af, en zij zijn er ook verantwoordelijk voor dat jij de juiste nota's krijgt.

Hoe ze het verder administratief met Eneco afhandelen, is jouw pakkie an niet. Zij maken de fout, zij moeten hem dus ook herstellen. Al zullen ze dat maar al te graag afwentelen op jou...........

En denk er nogmaals aan een duidelijke termijn in je brief te noemen wanneer het volgens jou opgelost moet zijn. Eventueel een aankondiging dat je het anders uit handen geeft aan de SGC wil ook nog wel eens helpen. 8)

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 07 aug 2006 21:41
door timefa
Ik zal trachten om het één en ander duidelijk te maken.
Wanneer u van energieleverancier veranderd wordt er een standaard process toegepast.
De energieleverancier trekt zich niets van uw opgegeven meterstanden aan maar vraagt bij aanmelding de gegevens op bij de netwerkbeheerder.
Deze bruteert vervolgens de verbruiksgegevens (geschat opgenomen vermogen) waarvan uw energieleverancier moet uitgaan.
Immers moet deze behoudens haar eigen provisie alles ook weer afdragen.
Zodra er een meteropnemer bij u verschijnt wordt er een einafrekening opgemaakt en zult u het verschil terugbetaald krijgen.

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 13 sep 2006 12:58
door lammertc
Ik wil naar Oxxio, die doen de metingen zelf heb ik begrepen.
Help
een nieuw slachtoffer van Oxxio
Kijk in godsnaam eerst op dit forum rond of zoek op de term Oxxio
Na een jaar lig je met een hartaanval in het ziekenhuis
zonder gekheid
N I E T D O E N !!!!!!!!!!!

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 13 sep 2006 20:29
door flappie
wat is er mis met oxxio niets zie hier alleen maar klachten over eneco essent en nuon maar niet over oxxio

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 13 sep 2006 21:32
door rene112
zal ik toch maar eens verder kijken als ik jou was

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 13 sep 2006 21:46
door flappie
ik zie geen klachten meer

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 14 sep 2006 07:29
door lammertc
@flappie
Of naar hans anders
of anders een busje peper opeten want je bent flauw

Re: Problemen met Eneco / Caplare

Geplaatst: 14 sep 2006 17:51
door flappie
kijk zelf het forum maar na