LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe gaat u stemmen bij de komende Tweede Kamer verkiezingen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.

Ik zal als volgt stemmen:

Ik stem altijd voor dezelfde partij; ongeacht of hypotheekrenteaftrek verder beparkt gaat worden
9
45%
Ik zal dan een andere keuze maken en voor een partij kiezen die de hypotheekrenteaftrek ongemoeid laat
7
35%
Ik ga nooit stemmen. Maar nu wel en voor een partij die de hypotheekrenteaftrek ongemoeid laat
4
20%

Totaal aantal stemmen: 20

Xpert

Hoe gaat u stemmen bij de komende Tweede Kamer verkiezingen?

Ongelezen bericht door Xpert »

Gaat u uw stemgedrag veranderen wanneer de politieke partij van uw keuze de hypotheekrenteaftrek verder gaat beperken?

Martin1976

Re: Hoe gaat u stemmen bij de komende Tweede Kamer verkiezingen?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Ik laat mijn stemgedrag zeker afhangen van de partijpunten wat betreft de hypotheekrente aftrek. Wij hebben een klein jaar geleden een huis gekocht en de teruggaaf is zeer welkom. De aftrek is er al vele jaren en het zal toch niet zo zijn dat nu wij net een hebben gekocht er aan wordt getornd :(

Overigens is er volgens mij geen partij die de aftrek helemaal wil afschaffen, alleen beperken.

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

De poll is onvolledig aangezien ik niet kan kiezen voor een partij die wel aan de aftrek gaat morrelen. Volgens mij is er inderdaad niemand die de aftrek helemaal weg wil hebben, op zijn hoogst beperken en dat vind ik niet zo'n slecht idee.

Ik heb op dit moment geen idee waar ik op ga stemmen, daar moet ik me nog in verdiepen. Alle linkse partijen vallen zoiezo af, maar voor de rest weet ik het nog niet.

Xpert

Maar als er eenmaal een begin mee wordt gemaakt dan is de beer los.

Ik hoop dat de partijen voorafgaand aan de verkiezingen duidelijk hun bedoelingen naar de kiezers ventileren.

Niet eerst het één beloven en later na de verkiezingen van strategie veranderen wat nogal eens vaker in het verleden is gebeurd.

Economisch gaat het nu Nederland voor de wind en een groot aantal kiezers zijn ontevreden over dit Kabinet. de Staatsschuld is (nagenoeg) geheel weggewerkt. Hebben wij het afgelopen jaren slechter gehad. Ik dacht het niet. Nu de economie harder gaat groeien dan voorspeld en er snel meer banen bijkomen zullen de mensen die nu (iets) slechter zitten een zonnige toekomst tegemoet zien. Nu het economisch veel beter gaat kunnen de mensen aan de onderkant van onze samenleving daar meer voordelen uit kunnen krijgen. Het is heel makkelijk van de Oppositiepartijen om nu moord en brand te schreeuwen maar economisch gaat het nu VEEL BETER met Nederland. De linkse oppositiepartijen kunnen nu weer geld gaan uitgeven, mooie beloftes doen en de Staatsschuld mag wat hen betreft wel weer oplopen. Zo kan je inderdaad voor SINTERKLAAS spelen.......maar eigenlijk is het geld er niet. Een gemiddelde kiezer kijkt daar niet naar, die kijkt alleen maar naar zijn eigen salarisstrookje.

Bij de verkiezingen over 4 of 8 jaar mogen de centrum-rechtse partijen dan weer de puinhopen van Links opruimen. Deze golfbeweging van links en rechts gaat al decennia zo. Links geeft geld uit die zij niet heeft of de Staatsschuld moet oplopen en de centrum-rechtse partijen mogen dan weer voor Boeman spelen met noodzakelijk impopulaire maatregelen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Alle linkse partijen vallen zoiezo af, maar voor de rest weet ik het nog niet.
Maar als je wilt gaan morrelen aan de hypotheekrenteaftrek zul je toch links moeten gaan stemmen.

Martin1976

Dat zegt Karr niet, hij bedoelt waarschijnlijk dat als ze gaan morrelen aan de aftrek dat beperking geen slecht idee is. Ik wil hem ook graag behouden maar alleen de aftrek in de bovenste belastingschijf afschaffen vind ik niet erg, dat zijn de mensen die het meeste verdienen en waarschijnlijk ook de hoogste hypotheek hebben, die kunnen het toch wel betalen. Zou een hoop geld mee vrijkomen waar goede dingen mee gedaan kunnen worden. Maar terecht opgemerkt, het is een heet hangijzer en als eenmaal de eerste stap is gezet om 'er aan te zitten' dan wordt gemakkelijker een volgende stap gezet.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Het gaat beter dan ooit met Nederland! Goh,......... zo ineens wel?

En de mensen aan de onderkant zullen zien, dat zij het beter gaan krijgen.! Goh,............ zo ineens?

Mag ook wel, na bijna 8 jaar afbraak.

Enneh, mooie woorden hoor van Xpert. Het is verkiezingstijd, dus moet je wel zoiets zeggen.

Nu nog even mijn mening over deze poll:

Van mij mogen ze de hypotheekrente afschaffen van diegenen, die het makkelijk zelf kunnen betalen. En op die partij, stem ik!

karr-2

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat zegt Karr niet, hij bedoelt waarschijnlijk dat als ze gaan morrelen aan de aftrek dat beperking geen slecht idee is.
Dank je wel Martin, dat is exact wat ik bedoel. Maar aangezien we beiden dezelfde persoon zijn is dat ook niet zo verwonderlijk :D
Het gaat beter dan ooit met Nederland! Goh,......... zo ineens wel?
Ben ik het volledig mee eens, het gaat beter in dit land dan ooit tevoren. Net op het moment dat de kabinetten Balkenende resultaat gingen bereiken moest een of andere *** ze weer laten vallen zodat al het goede werk weer teniet gedaan wordt.

G7

Maar tuurlijk gaat het goed. Het gaat zelfs fantastisch goed!

Maar dat ging het met jou toch altijd al wel Karr-2? :roll:

En ben jij ook al Martin1976? Dat wist ik niet. Weer wat wijzer geworden.

Wat ik zo leuk vind van jou, Karr-2 en van Dilbert29, dat jullie altijd diegene bedanken, die het met jullie standpunt eens zijn. Jullie hebben vast dezelfde ouders. Zo netjes bedanken altijd.

Hoort dit onderwerp eigenlijk wel bij banken? Nouja, whatever! Oja natuurlijk wel, want het GING over hypotheekrente(aftrek).

Lau10

Ongelezen bericht door Lau10 »

G7,

Na de 10 jaar baggerpolitiek van ene de KOK, is JP B druk bezig om de achter gelatende rommel van de PVDA op te ruimen en voor iedereen te zorgen.

Natuurlijk moet de aftrek blijven bestaan, anders zakt de Nederlandse economie als een kaartenhuis in elkaar.

G7, wanneer ga je weer eens op vakantie,war naartoe, hoe lang, welke chartermij etc., de 5 * keer dit jaar ?.

G7

Gelijk heb je hoor Lau10.

Wanneer ik weer op vakantie ga? Euhhhhhhh, gelijk met Har, Laurent en Lau10. We hebben het altijd zo gezellig samen.

5* hotels all incl, met Transavia naar Turkije met reislIJders erbij en soms een weekend op zo'n camping ergens in Brabant.

Maar wat heeft dat met banken te maken? Had je beter even op vakantie/touroperators kunnen zetten. Dit loopt weer volledig uit de hand zo! :wink: :wink:

Martin1976

Wanneer ik weer op vakantie ga? Euhhhhhhh, gelijk met Har, Laurent en Lau10. We hebben het altijd zo gezellig samen.

5* hotels all incl, met Transavia naar Turkije met reislIJders erbij en soms een weekend op zo'n camping ergens in Brabant.
hee, daar gaan Dilbert, Karr en ik ook altijd naar toe, misschien zien we elkaar nog wel! :D

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Mag ik dan ook mee :cry:

Martin1976

Natuurlijk, hoe meer zielen hoe meer vreugd! je herkent ons aan onze gele tent, we zitten tussen G7 en Van Aarle in! :lol: :lol:

G7

Ik in een tent? Nou dat dacht ik niet. Minimaal een 3* hotel, minimaal Martin. Oh, jij gaat met de tent?

Maar jullie mogen gerust je wigwam op het strand zetten hoor! Wat je zegt, hoe meer simpele zielen, des te meer vreugd. :lol: 8)

NijMeGeN

JOEPIE ik mag ook mee gezellig :lol:

Xpert

Deze topic ging toch niet over vakantie?? Of heb ik het mis.

Verwijderen s.v.p.

G7

Of heb ik het mis?

Nee, dat heb je goed gezien. Vraag maar aan Lau!

Maar had je deze poll niet beter op: overheid/regelgeving kunnen plaatsen? Wat heeft een bank nu eigenlijk met politiek en renteaftrek te maken?

Lau10

Ongelezen bericht door Lau10 »

Ik zorg wel voor een afbetaalde caravan, hypotheek via DSB , :) :D Scheringa gaat vermoedelijk ook mee als terreinknecht

NijMeGeN

Lau je zorgt toch wel dat we internet daar hebben he?

Gesloten