LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Graag offertebeoordeling systemat keuken
Graag offertebeoordeling systemat keuken
Beste mensen,
Heb gisteren al zo'n 10 uur dit forum doorgelezen, veel goede tips gekregen. Nu een vraag.
Welk percentage korting is gangbaar c.q. reeel op de brutoprijzen van Systemat Edition hoogglans lak, brutoprijs kasten is 8600,-.
AEG apparatuur brutoprijs 7600,-.
ABS kunstof blad 2,25 m2 6 cm dik rondom afgewerkt bruto 1693,-.
Zwart graniet blad prijsklasse 2 van 6 prijsklassen, 8 cm dik, 3 kanten opgedikt, geen waterkering etc., gat spoelbak, 245 cm X 100cm en 240cm X 60cm 1 lange zijde opgedikt naar 8 cm, bruto 5180,-
Totaal bruto prijs keuken inclusief montage en wat klein grut 27.000,-.
Netto aanbod 20.000,-.
Heb de catalogusprijzen van kasten en apparatuur in de boeken gezien.
Met dank en groet,
Nietsche
Heb gisteren al zo'n 10 uur dit forum doorgelezen, veel goede tips gekregen. Nu een vraag.
Welk percentage korting is gangbaar c.q. reeel op de brutoprijzen van Systemat Edition hoogglans lak, brutoprijs kasten is 8600,-.
AEG apparatuur brutoprijs 7600,-.
ABS kunstof blad 2,25 m2 6 cm dik rondom afgewerkt bruto 1693,-.
Zwart graniet blad prijsklasse 2 van 6 prijsklassen, 8 cm dik, 3 kanten opgedikt, geen waterkering etc., gat spoelbak, 245 cm X 100cm en 240cm X 60cm 1 lange zijde opgedikt naar 8 cm, bruto 5180,-
Totaal bruto prijs keuken inclusief montage en wat klein grut 27.000,-.
Netto aanbod 20.000,-.
Heb de catalogusprijzen van kasten en apparatuur in de boeken gezien.
Met dank en groet,
Nietsche
Re: Graag offertebeoordeling systemat keuken
Als je precies weet wat je wilt, kun je toch in meerdere zaken een prijs laten maken?
Er zal in ieder geval wel nog enkele duizenden vanaf kunnen, alhoewel dat blad er natuurlijk wel inhakt qua prijs.
Er zal in ieder geval wel nog enkele duizenden vanaf kunnen, alhoewel dat blad er natuurlijk wel inhakt qua prijs.
Nog niemand? Wil die jongen niet aan zijn verdienste komen, wil alleen weten of het een goede prijs is, of dat een vaatwasmachinekast van 1500,- te duur is.
Groet,
Nietsche
Groet,
Nietsche
'k Zou zelf zeggen, zo rond de 18.000 - 18.500
Inclusief montage.
Ik weet niet welke kraan en welke overige acc. je hebt uitgezocht.
Dat kan een berhoorlijk prijsverschil met zich mee brengen.
Loesjes verkoopt veel Systemat. Misschien weet die meer
-=-=-
"Er bestaan geen feiten alleen interpretaties."
Inclusief montage.
Ik weet niet welke kraan en welke overige acc. je hebt uitgezocht.
Dat kan een berhoorlijk prijsverschil met zich mee brengen.
Loesjes verkoopt veel Systemat. Misschien weet die meer
-=-=-
"Er bestaan geen feiten alleen interpretaties."
Hallo Kulta,
Bedankt voor je reactie. Kraan bruto 750,-, spoelbak bruto 600,-, voor de rest geen acc.
Nietsche
Bedankt voor je reactie. Kraan bruto 750,-, spoelbak bruto 600,-, voor de rest geen acc.
Nietsche
Ga dan voor het gemak uit van 19.000 - 19.500,-
(Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat de gevraagde prijs niet reeel is. Ik weet niet wat er gemonteerd wordt. Moeten er muren worden opgetrokken, koofjes getimmerd, plafondplinten (ja het bestaat nog) worden afgewerkt, etc etc. De afwerking maakt de montage vaak duurder dan het plaatsen van de daadwerkelijke keuken.)
Ik ben echter wel benieuwd naar de vaatwasmachinekast van € 1500,-.
Heb je daar ook een typenummer van?
Gr,
Kulta
(Hier wil ik overigens niet mee zeggen dat de gevraagde prijs niet reeel is. Ik weet niet wat er gemonteerd wordt. Moeten er muren worden opgetrokken, koofjes getimmerd, plafondplinten (ja het bestaat nog) worden afgewerkt, etc etc. De afwerking maakt de montage vaak duurder dan het plaatsen van de daadwerkelijke keuken.)
Ik ben echter wel benieuwd naar de vaatwasmachinekast van € 1500,-.
Heb je daar ook een typenummer van?
Gr,
Kulta
Als de vaatwasser onder het werkblad komt te staan, dan heb je alleen een front voor nodig en dat kost bv. bij een kwalitatieve hoogwaardige Design keuken als HEBAFORM, hoogglans gelakt, slechts 345,00 -/- 30 % korting.
Als de vaatwasser onder in een hoge kast van 220 cm hoog wordt geintegreerd, heb je 3 aparte kasten nodig en wodt het totaal voor 3 items 1.421,00 -/- 30 % korting
Maar dan heb je ook een merk dat elke vergelijking met Siematic aankan.
Gr. Rob, www.profitkeuken.nl
Als de vaatwasser onder in een hoge kast van 220 cm hoog wordt geintegreerd, heb je 3 aparte kasten nodig en wodt het totaal voor 3 items 1.421,00 -/- 30 % korting
Maar dan heb je ook een merk dat elke vergelijking met Siematic aankan.
Gr. Rob, www.profitkeuken.nl
Beste, Kulta, Rob,
typenr. is niet leesbaar, maar het betreft dus wel een grote hoekkast waarbij de vaatwasser op hoogte wordt gemonteerd en onderin een la. Geen bijzonderheden bij montage.
Lijkt me dus met wat plussen en minnen en redelijke prijs.
Groet en bedankt,
Nietsche
typenr. is niet leesbaar, maar het betreft dus wel een grote hoekkast waarbij de vaatwasser op hoogte wordt gemonteerd en onderin een la. Geen bijzonderheden bij montage.
Lijkt me dus met wat plussen en minnen en redelijke prijs.
Groet en bedankt,
Nietsche
Kan ik me alleen maar bij aansluiten.
Ik denk dat het vrij moeilijk is je offerte te beoordelen omdat je alleen over een totaalpost praat van keuken, blad en apparatuur
wil je een eerlijke beoordeling dan is het denk ik van belang dat je opschrijft welke kasten je krijgt, dan kun je kijken of de prijzen een beetje redelijk zijn.
dat je de brutoprijzen gezien hebt bij de keukenleverancier zegt mij eerlijk gezegd nog helemaal niets, er zijn enkele keukenzaken die bij de fabriek aangeven dat ze aangepaste keukenverkoopboeken willen. zodat ze later de klant kunnen "lokken"met torenhoge kortingen.
wil je een eerlijke beoordeling dan is het denk ik van belang dat je opschrijft welke kasten je krijgt, dan kun je kijken of de prijzen een beetje redelijk zijn.
dat je de brutoprijzen gezien hebt bij de keukenleverancier zegt mij eerlijk gezegd nog helemaal niets, er zijn enkele keukenzaken die bij de fabriek aangeven dat ze aangepaste keukenverkoopboeken willen. zodat ze later de klant kunnen "lokken"met torenhoge kortingen.
Beste Loesjes,
Ik dank je voor de aangeboden hulp en wil daar misschien op een later stadium graag gebruik van maken. We hebben echter besloten om met deze leverancier niet verder te gaan. Tijdens het offertegesprek zijn er een aantal situaties geweest die ons bij nader inziens geen "goed gevoel" geven.
We hebben nu een inleidend gesprek gehad met twee andere leveranciers, deze geven tot nu toe een beter gevoel.
Tot zover met dank en gegroet,
Nietsche
Ik dank je voor de aangeboden hulp en wil daar misschien op een later stadium graag gebruik van maken. We hebben echter besloten om met deze leverancier niet verder te gaan. Tijdens het offertegesprek zijn er een aantal situaties geweest die ons bij nader inziens geen "goed gevoel" geven.
We hebben nu een inleidend gesprek gehad met twee andere leveranciers, deze geven tot nu toe een beter gevoel.
Tot zover met dank en gegroet,
Nietsche