Pagina 1 van 1

Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 08 aug 2006 15:58
door Humbuckerz
Hallo allemaal,

Ik heb een tijdje terug een DVD besteld bij BOL.com waar ik ook vaker dingen bestel. Ik heb netjes na ontvangst de acceptgiro via internetbankieren overgemaakt. Enige tijd later kreeg ik echter een nieuwe factuur van Bol inclusief € 2,50 herinnneringskosten.
Vervolgens ben ik mijn rekening gaan raadplegen en bleek ik 1 cijfer van het rek.nr. verkeerd ingevuld te hebben. Ik heb direct het verschuldigde bedrag minus € 2,50 herinneringskosten overgemaakt. Dit ging gevolgd door een mailtje aan de klantenservice van Bol met uitleg en een screenshotje van de stornering van het bedrag.

Er vanuitgaande dat ik als vaste klant tegemoedgekomen zou worden kwam ik van een koude kermis thuis toen bleek dat ik alsnog de € 2,50 moest betalen. Voor € 2,50 drink ik wel een pilsje minder op zaterdagavond, maar écht klantvriendelijk vind ik het niet.

In hoeverre ik hier kan rekenen op coulance? Of sta ik hier in mijn recht als aangetoond kan worden dat het verschuldigde bedrag tijdig getracht is over te schrijven?

Gr. Rob

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 08 aug 2006 16:06
door Dennis--SP
Hoi,

Spijtig om te zeggen maar helaas is het je eigen fout geweest. Altijd alles controleren voordat je het overmaakt. Nu heb je blijkbaar ook iemand anders geld laten verdienen of heb je dat teruggestort gekregen? Maar let dus altijd op.. het is dus niet de schuld van het bedrijf want die hebben het geld gewoon niet...

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 08 aug 2006 16:26
door Humbuckerz
Gelukkig is het bedrag ook netjes teruggestort. Het ging om het principe. Duidelijk gevalletje van billen branden en blaren zitten dus.

Bedankt voor je reactie.

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 07:33
door showgirl
al gaat het om het principe,
jij maakt een foutje, en bol.com stuurt jou de herrinnering.
ik begrijp niet goed dat je daar zelf die 2,50 vanaf haalt, het is niet hun fout dat het geld niet optijd binnen was.

ik ben zelf ook nooit snel met betalen moet ik eerlijk zeggen, dan krijg ik een e-mail van bol.com en zoek dan als een speer die acceptgiro op om te betalen.
nooit opgelet of het bedrag dat in die mail genoemd wordt 2,50 hoger is... maar dat zal wel niet, ik bestel zeker 2 of 3 boeken per maand en heb nog nooit problemen gehad.

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 09:11
door bot321
Sjees Showgirl wat lees jij veel :wink:

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 12:16
door showgirl
teveel vrije tijd :lol:

ik ben gek op lezen op zalige winteravonden, op bloedhete zomerdagen, in bad en op het toilet, als het lukt en ik heb een goed boek zelfs onder het eten koken. :lol:

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 12:31
door bodejosm43
Lezen in bad?

Stevige literatuur zeker? Moet sterk papier zijn.


Ik betaalde ook niet altijd op tijd, hoor, bij bol.com. Maar ik heb de ervaring dat ze de eerste herinneringen geen kosten in rekening brengen. Nu betaal ik automatisch, en kan ik het niet meer vergeten.

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 13:48
door showgirl
Stevige literatuur zeker?
absoluut, ik kan het net boven het schuim uithouden :lol:
Maar ik heb de ervaring dat ze de eerste herinneringen geen kosten in rekening brengen
nou, dan klopt dat dus, ik vroeg me al af of ze voor mij misschien een uitzondering maakte om niet meteen met 2,50 te verhogen :lol:

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 09 aug 2006 13:50
door S.
nou, dan klopt dat dus, ik vroeg me al af of ze voor mij misschien een uitzondering maakte om niet meteen met 2,50 te verhogen
De naam Showgirl doet wonderen. :wink:

Re: Herinneringskosten na foute overboeking BOL.com

Geplaatst: 10 aug 2006 12:42
door showgirl
en als het nou eens een vrouw is die de herinneringen in behandeling heeft? :lol: