LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nog maar een keer een update....

Vandaag ontving ik van Intrum Justitia een leuke brief met vordering van Oxxio.
Ik heb Intrum een hele boze mail gestuurd, maar ik verwacht niet dat ik nog iets van ze hoor...was vorig jaar ook al niet zo ;)

Het lijkt wel of Oxxio steeds erger wordt...mijn moeder is nu ook van Oxxio af, maar toch presteren ze het om elke maand tóch de premie af te boeken.
Helaas voor hen laat mijn moeder het netjes terugboeken :lol:
Ben benieuwd hoelang het duurt voordat zij haar eerste Intrum brief krijgt......

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door jsp »

@ Nicole,

als ik het goed heb bijgehouden ben jij op 6 november 2006 door de SGC in het gelijk gesteld en heeft OXXIO alles aan je terugbetaald wat ze teveel hadden geincasseerd. Desondanks, nu 8 maanden later, wil OXXIO nog steeds geld van je ontvangen.

Dan zijn er ook nog mensen op dit forum die zeggen dat de chaos bij OXXIO 'kinderziektes' zijn, en dat er 'overal fouten worden gemaakt'....
Je kan beter mazelen, bof en kinkhoest tegelijk hebben dan klant worden bij OXXIO :wink: .

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

@ Nicole,

als ik het goed heb bijgehouden ben jij op 6 november 2006 door de SGC in het gelijk gesteld en heeft OXXIO alles aan je terugbetaald wat ze teveel hadden geincasseerd. Desondanks, nu 8 maanden later, wil OXXIO nog steeds geld van je ontvangen.
Ja, dat heb je goed verwoord ;)

Ik ben sinds juni 2006 geen klant meer bij Oxxio, op 6 november die hoorzitting gehad bij SGC, in het gelijk gesteld en nu probeert Oxxio inderdaad weer geld van me te krijgen.
Maar het gaat ze wederom niet lukken :lol:

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Nou, Nicole. Jouw verhaal zegt mij dat mij nog heel wat te wachten staat. Ik ben namelijk net zo kwaad
als jij, geloof ik. Een onbegrijpelijke jaarafrekening, geen jaaroverzicht, een verdubbeld voorschot bedrag, schriftelijke toezegging tot verlaging, maar wel gewoon het hoge bedrag blijven afschrijven. Ik weer terugstorten, het afgesproken voorschotbedrag weer overmaken, dan herinneringen, aanmaningen, dan Intrum Justitia, voor de maanden januari, februari, maart, april. Vrije middag opgenomen om de praten met Essent, hele cursus gehad over gas, calorische waarden, meterstanden, en dergelijke. Installateur laten komen om installatie te testen, talloze telefoontjes naar de 'klantenservice' en zo maar door.
Ik word er helemaal gestoord van. Ik heb inmiddels aangetekend het contract gestopt. Al brief teruggekregen dat het hun spijt dat ik opzeg. Maar dat ik wel een boete moet betalen vanwege contractbreuk.Nou moe!! En echt niet!! Als iemand in gebreke is gebleven dan is het wel Oxxio en door de hele stapel brieven en afschriften kan ik dat wel aantonen ook.
Na een brief van 6 A4tjes aan Intrum Justitia hoor ik ook van hun niets meer. Onbeschoft toch?
Ik heb mijn frustratie in een tekenfilmpje gestoken waarin ik Oscar een flinke oplawaai verkoop. Ik weet alleen niet waar ik het naar toe kan sturen? Avi 95 KB.
Kan iemand mij zeggen wat mijn volgende stap zou moeten zijn? Ik betaal momenteel geen cent meer aan gas aan Oxxio. Zelfs het gegeven dat ik ook klant ben met mijn elektra doet Oxxio niet in aktie komen. Deze week zeg ik ook dit contract op bij Oxxio, maar dit kan ik boetevrij doen door over te stappen. Een aanrader waar naar toe?
Bij voorbaat dank, en sorry voor het lange verhaal.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik vond deze tekst trouwens op de site van SGC in de vorm van een eerdere uitspraak:

Geen navordering meer bij mogen vertrouwen op eindafrekening
Bedrijf kan in beginsel betaling verlangen voor nog niet afgerekend gasverbruik. Indien echter de consument erop mocht vertrouwen dat een afrekening een eindafrekening was waarin definitief opgave werd gedaan van de hoeveelheid geleverd gas, zodat hij niet met een navordering rekening behoefde te houden, zou het bedrijf handelen in strijd met eisen van redelijkheid en billijkheid door alsnog betaling te verlangen voor gas dat door een vergissing in de administratie van het bedrijf niet eerder in rekening werd gebracht.

IlonaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 21:44

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door IlonaB »

Ik heb me ook maar eens bij dit forum aangemeld om mijn klacht over Oxxio te doen.... En vooral om mensen te waarschuwen!!!!

Zelf ben ik inmiddels zover met Oxxio dat ik eens rond ga zoeken in een onbekende wereld voor mij. Ik wil weten wat mijn volgende stappen kunnen zijn!

4 jaar terug!!!! mijn contract bij Oxxio ontbonden na een verhuizing! Vreselijk veel problemen gehad om een eindnota te krijgen. En daarna het gezeur dat er onterecht geld van mijn rekening werd geschreven (een jaar na opzeggen van contract) Heb mijn rekening door mijn bank laten blokkeren voor Oxxio. 2 jaar terug kreeg ik vervolgens een dag voor mijn vakantie een brief van Interum Justitia.... Dit zou gaan om een rekening van Oxxio die ik nooit ontvangen had (waarschijnlijk naar mijn oude adres gestuurd) en die rekening zou over een periode gaan na mijn verhuizing! Mijn ouders hebben bezwaar geschreven (ik was zelf inmiddels op vakantie) waar ik van Justitia te horen kreeg dat mijn bezwaar + incasso terug gestuurd waren naar Oxxio. Vervolgens niets meer gehoord.

Gisteren bekeek ik mijn rekening en bleek Oxxio doodleuk een bedrag afgeschreven te hebben, met de omschrijving: voorschot Juli 2007. Het bleek dat mijn blokkeringstermijn verstreken was. Ik heb dus direct terug laten boeken en mijn bank gevraagd dit rekeningnummer opnieuw voor de maximale tijd te laten blokkeren. Daarnaast nogmaals een rode incasso kaart verstuurd!

Ik ben benieuwd of ze nu weer 2 jaar niets van zich laten horen.

Ik weet niet waar zij hun gore lef vandaan halen, maar ze hebben mij inmiddels pisnijdig gekregen en als ik ook maar iets kan doen om hun terug te geven aan frustraties wat ze mij gegeven hebben, zal ik dat niet nalaten. Ik ben het meer dan zat!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Leuk he Oxxio. Je bent nieuw hier begrijp ik. Lees alles goed door je bent beslist niet de enige.

Op het moment dat jij contract breekt met Oxxio breek je ook de automatische incasso. Dit is normaal. Hun hebben dan nog niet in hun systeem jouw incasso stilgezet. Doen zij niet ook, want alles is "perfect" niet in orde aan hun kant.

Wat jij gedaan hebt is goed. Je rekening laten blokkeren voor maximale termijn. Echter houdt er rekening mee dat het daar nog niet zal ophouden. Interum Justitia zal zich ook nog gaan verlagen aan dit. Ik begrijp zowiezo niet dat zij nog zaken met Oxxion doen. Zij worden volledig in de grond geboord.

Ik heb ook mijn rekening geblokkeerd voor hun en betaal nu handmatig. Door privee omstandigheden is het er nog van gekomen om de contracten te beeindigen. Dit is ook de reden dat ik hier minder aanwezig ben. Op een vreemde manier heeft Oxxio pas nog geld van mijn rekening afgeschreven. Wij hebben de bank gebeld en gevraagd hoe het kon en de boel terg laten storten. Is gedaan. Reden van deblokkering is voor hun onbekend. Ik Oxxio gebeld en verhaal gehaald. Ik kwam hier al snel achter dat je van het kastje naar de muur gestuurd werd. Hun stuurde mij weer naar de bank terug. Verder maar niet meer gebeld en het zo gelaten. Rekening is opnieuw geblokkeerd en geld is terug. Oxxio kan de pl....s krijgen.

Maar in elk geval: WELCOME TO CLUB OXXIO

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door D1RK »

Als Oxxio fouten niet corrigeerde of half, mag je na meerdere pogingen voor foutloze rekening het contract ONTBINDEN, dus zonder opzegtermijn!

Meestal is de teruggave zo hoog, dat je niets later voor het rest deel hoeft te betalen.

Toen ik afgelopen maand ook gebeld werd, vroeg ik of ze later terug konden bellen, ... hoe laat? Over 4,5 jaar want ik zit voor 5 jr bij Nuon...

Dus ik kan ook liegen, maar hoop dat ze voorlopig niet meer zeuren!
Een Ex Evolta klant voor de overname door Oxxio... en wil daar niets mee te maken hebben!

iloveoxxio
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2006 19:53

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door iloveoxxio »

Beste lezer, Ik hoop dat u ook even de tijd neemt om dit te lezen en niet alleen de klachten van mensen met een erg kort lontje.

Erg jammer dat iedereen zo negatief doet over oxxio, wij hebben oxxio al een tijdje en nog nooit ergens problemen mee gehad. Mensen hier bagataliseren hun problemen. Het punt is alleen wel dat die paar mensen waar het mis mee is gegaan, het meteen komen melden op internet.

Oxxio heeft nu meer dan 700.000 klanten, dus dan is het opeens niet meer zo veel. Mensen met een goede ervaring komen het jammer genoeg nooit melden, maar ja daar zijn er veeeel meer van dan ontevreden klanten.

En dat veel van die klachten op de energiemarkt over oxxio gaat is ook niet zo raar. Mensen stappen niet veel over, maar oxxio heeft in korte tijd toch maar liefst 700.000 mensen over de streep getrokken.
Er kan altijd wat mis gaan bij overstappen, ten toedoen van menselijke fouten. Het is niet gezegt dat dit niet gebeurt wanneer men naar 1 van de grote bedrijven zou overstappen.

Maar als nog zijn het aantal klachten vergleken met het aantal aanmelders toch zeer weinig. maar laten we is naar een voorbeeld kijken.
citaat uit de vastelastenbond.
"Van alle vragen en klachten die consumenten indienen bij de toezichthouder van de energiemarkt (Dte) gaat bijna de helft over Oxxio. In totaal kwamen er 495 e-mails en brieven binnen waarvan 45 % betrekking heeft op Oxxio"
als u goed leest ziet u dus dat het er maar 495 zijn, en dan nog is door de helft. Dus dat komt op ongeveer 250 Emails.. Van de 700.000!!
Maar als u nu echt uw ogen open heeft staat er heel duidelijk "Van alle vragen en klachten".
Dus niet alle emails zijn klachten, er stromen vooral vragen binnen omdat mensen toch een beetje angstig voor een nieuwe energieleverancier zijn, mensen willen toch het 1 en ander weten. Dus het is helemaal niet zo dat er enkel klachten binnen stromen.

Dus het aantal klachten EN vragen over oxxio die bij de DTE binnen komt, is in totaal 250 van de 700000. Dus dat komt op het aantal klachten en vragen die binnen komen op 0.036 % en dat zijn nog niet eens alleen maar klachten!

Ik wou dit even aan jullie aan dacht brengen zodat er geen conclusies zonder hersens worden getrokken. Ik ben een tevreden klant van oxxio en ben 1 van de weinige die zich laat horen als die tevreden is. ik dank u voor uw aandacht en hoop dat mijn verhaal een hoop vragen voor u heeft weggenomen. Natuurlijk kunt u een reactie op mij plaatsen ik zal alles met plezier beantwoorden.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Jonjo »

Ja inderdaad, je bent een van de weinige tevreden oxxio klanten. De rest zit in de **** en accepteerd het maar of reageert hier. Het aantal dat hier zal reageren zal met de dag stijgen. Ik bedoel hier niet mee je broer, die ook misschien wel tevreden is over die bagger zooi.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Misschien even een nuance. Zoals ik het begrijp maakt Oxxio reclame met het aantal gebruikers, inderdaad misschien wel 700.000. Maar het gaat om het aantal contracten. Ik geloof niet dat dat er 700.000 zijn. Hoe dan ook, ik vraag op dit forum om raad, welke stap ik nu moet nemen om van het probleem af te komen. Ik houd mij niet bezig met hoeveel mensen wel tevreden zijn. Ze zullen er ongetwijfeld zijn.

''Dokter, ik heb hoofdpijn". Antwoord: "dat kan niet, want de meeste mensen hebben geen hoofdpijn"
Laatst gewijzigd door Ronnio op 10 jul 2007 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Oxxio blijft star, zijn niet voor rede vatbaar en hopen dat ze met hun intimidaties toch het beoogde bedrag binnenkrijgen.
Ik wil niet weten hoeveel mensen zich inderdaad door Oxxio laten intimideren en er niets tegen (durven) doen :cry:

Maar aan mij hebben ze toch echt de verkeerde.
Ik heb Intrum ook al gezegd dat zij eens om zich heen moeten kijken, dat zij ook een slechte naam krijgen door Oxxio.
Maar ja, zij verdienen er weer aan dus zal het hen worst wezen.
Maar zoals ik al eerder zei, het zegt meer over Intrum dan over mij ;)

En mijn moeder heeft ondertussen haar eerste betalingsherinnering ontvangen :lol:
Ze heeft Oxxio opgebeld en die gozer aan de telefoon zei: inderdaad, u bent per blabla geen klant meer bij ons. U mag dit als niet verzonden beschouwen......
Ik heb m'n moeder gewaarschuwd dat ze het toch in de gaten moet houden want ik vertrouw hen voor geen meter meer.

Wat mij betreft...mijn 19,30 euro zijn inmiddels 81,93 euro geworden (groeide mijn geld maar zo snel :lol: ), maar het doet me niks.
Ik heb Intrum uitgenodigd om eens op bezoek te komen en het dossier Oxxio/SGC eens door te lezen.
Geloof me, dat is zo'n pak papieren dat ze daar wel een dag voor nodig hebben hahahahaha.

Mensen, ik zeg het nog één keer...hou alle correspondentie bij elkaar, maak een dossier en stuur het naar SGC...des te groter jouw dossier is, des te zwakker staat Oxxio.
Het duurt even en je moet een keer naar Utrecht, maar het loont zich.
Doe je niks, trek je altijd aan het kortste eind en dat gun je Oxxio echt niet.
Daarbij is het nog lachen ook, zo'n zitting bij de SGC, vooral als je ziet dat Oxxio niks kan aantonen :lol:
Geen mooier vermaak dan leedvermaak zeggen ze wel eens...dat is in het geval van Oxxio echt zo :wink:

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door jsp »

Het duurt even en je moet een keer naar Utrecht, maar het loont zich.
Het is niet verplicht om zelf bij de zitting van de Geschillencommissie aanwezig te zijn. Dat zou voor mensen een belemmering kunnen zijn om een klacht in te dienen. Als de SGC op basis van het dossier een uitspraak kan doen hoef je er zelf niet bij te wezen. En natuurlijk dien je alleen een klacht in als je zeker weet dat je in je recht staat...

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Het is niet verplicht om zelf bij de zitting van de Geschillencommissie aanwezig te zijn. Dat zou voor mensen een belemmering kunnen zijn om een klacht in te dienen. Als de SGC op basis van het dossier een uitspraak kan doen hoef je er zelf niet bij te wezen. En natuurlijk dien je alleen een klacht in als je zeker weet dat je in je recht staat...
Nee oke, dat is waar, maar toch adviseer ik de mensen die een klacht indienen er toch heen te gaan.
Zo kun je je standpunt goed verwoorden en je bent direct op de hoogte over het woord en tegenwoord.
In ons geval had Oxxio 2 leugens, en wij konden op dat moment aantonen dat het leugens waren.
Ben je er zelf niet bij en staat het toevallig niet in je dossier, dan kun je er niet tegenin gaan en dat kan je zaak in een ander perspectief plaatsen.
Vandaar ook dat ik iedereen adviseer om naar zo'n zitting toe te gaan, want Oxxio wringt zich in allerlei bochten om hun gelijk te halen.

onze-stem
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jul 2007 10:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door onze-stem »

Giorgio Cattano, begin 2006 probeert te overstappen van Nuon naar oxxio. Sinds dien hij heeft hallende me gemaakt.
oxxio heeft wel geld overgenomen, maar nooit gas of elektra geleverd.
Dat is altijd geleverd door Nuon, een regelmatig betaald door Giorgio Cattano.
Lees zijn verhaal op http://www.onze-stem.nl/mensen/oxxio-giorgio.html
Toen de heer Cattano heeft de betaling naar oxxio geblokkeerd begint de Gas/elektra leverancier , via IntrumJustitia, de "klant" te overlasten met betaling verzoek.
In zijn laatste bericht IntrumJustita vraagt aan de heer Cattano 743.72 € voor iets dat is nooit geleverd.
Gevraagd over deze geburtenis de heer Cattano antwoord dat IntrumJustitia gebruikt onterecht de naam justitie.
Hij roep het een maffia bedrijf dat probeer met een onterecht naam mensen te intimideren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door D1RK »

Een tevreden Oxxio klant, ik kontroleerde het en.....
De eindstand van dit jaar zou ook de beginstand van dit jaar moeten zijn.

Ook hebben ze een verkeerde datum genomen, dus deze persoon heeft enkele maanden en vele Kwh. dubbel betaald!
Alleen als je die van meerdere jaren naast elkaar houd kun je dat zien!

Dus goedkoper, maar als je maandenlang dubbel betaal?

Er zullen wel tevreden klanten zijn, maar ook een nieuwe meter door de netwerkbeheerder gaf wel erg groot verbruik!
Het gaat meestal goed als je niets doet, dus geen verhuizingen of foute meterstanden doorgegeven worden, en je niets controleerde...

Nita
Berichten: 1156
Lid geworden op: 30 apr 2007 18:53

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nita »

He Dirk hoe was het in Den Helder ,heb je daar niet gezien .Mooi mijn champagne misgelopen. :twisted:

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door D1RK »

Beste Nita,

Ik was in Scheveningen Champagne drinken, en ging goed.

Verder was Gozik wel in Den Helder, en ik ga vermoedelijk Zondag!

Bovendien was het voor het topic Landmacht bestemd!

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

bedankt Giorgio voor het plaatsen van mijn antireclame-filmpje op jouw site.
Het heeft mij de nodige energie gekost. Er was een versie waarin een hoop bloed aan te pas kwam, maar mijn dochter van 14 vond het een beetje te geweldadig.

Ik ben bezig een dossier met alle brieven en dokumenten samen te stellen voor de SGC. Ik wil goed voor de dag komen.

Dit dossier kan ik net zo goed gebruiken om er een site van te maken. Met
een oranje achtergrond en heldere witte letters. Oxxio en Intrum Justitia behandel ik als één schurk zolang ze samenwerken. Ik houd je op de hoogte.

Ronnio

dohle
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2007 11:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door dohle »

Ik ben net als veel mensen volkomen verbijsterd dat een bedrijf als Oxxio ongestraft zijn gang kan gaan. Ik heb mijn ervaringen met dit bedrijf op de site www.nooitmeeroxxio.nl gezet, vooral om mensen te waarschuwen om vooral geen offerte aan te vragen of anderzins contact met deze 'leverancier' te zoeken. Daarnaast heb ik nu een advocaat ingeschakeld die een juridisch traject gaat starten.

Gesloten