Wat ging daaraan vooraf?
In mei boekte Oxxio zonder opgaaf van redenen 272 euro van mijn rekening af. Natuurlijk was ik het daar niet mee eens en liet het geld terugboeken. Ik heb Oxxio om opheldering gevraagd en kreeg een week later een nota-overzicht waarop stond dat ik alleen in januari voor zoveel geld extra verbruikt zou hebben. Dat was natuurlijk onmogelijk, alle premies waren betaald dus dit kon niet. Maar volgens Oxxio wel.
Maar oke, ze wilden wel meedenken en ze verwezen me door naar de Nuon, van hen kregen zij de meterstanden.
Huh? Nuon? Die zijn niet eens langsgeweest om de meterstand op te nemen....
Ik bel met de Nuon maar zij zeggen: nee hoor, daarvoor moet je toch echt bij Oxxio zijn....zucht.
Toen heb ik de Oxxio weer gebeld en gezegd dat ik pas betaal als zij mij kunnen aantonen hoe het kan dat ik in één maand zoveel extra verbruikt zou hebben.
Er ging een tijdje overheen en ineens stond er iemand van de Oxxio bij mij aan de deur, of ik soms problemen had.
Ja hoor, die heb ik dus kom maar gauw binnen.
Die man heeft alle papieren gezien, alle afboekingen en hij vond het wel heel erg vreemd. Volgens hem was er een fout gemaakt, ik moest me geen zorgen maken, het zou geregeld worden.
Ik heb er verder ook niets meer over gehoord, dat is nu 2 maanden geleden.
Vandaag echter ontving ik de nota van het incassoburo, inclusief 100 euro extra kosten.
Nu vraag ik me af wat ik hiertegen kan doen?
Zijn er nog meer mensen bij wie in de maand mei extra geld is afgeboekt?