LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op met Oranje

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
majouaou

Pas op met Oranje

Ongelezen bericht door majouaou »

Mijn abonement bij wanadoo, nu Oranje loopt tot 31 augustus. Ik heb verschillende keren een opzegbrief gestuurd en daar nooit een ontvangsbevestiging van gekregen. Gisteren heb ik een fax gestuurd en vandaag hebben ze mijn acount geblokkeerd, drie weken voor afloop van het contract. Dat is wat de fusie tussen wanadoo en oranje heeft opgeleverd: schamteloos contractbreuk.

Ik heb een duur 0900 nummer moeten bellen en die zegt dat ze daar niets aan kunnen doen. Geblokkeerd is geblokkeerd! Voor mij is dat pesten van consumenten die niet tevreden zijn met hen diensten.

Ze zouden een excuus brief sturen. Ik heb hier een protestbrief gestuurd met het verzoek om de acount onmiddelijk te activeren. Zo niet dan stel ik hen verantwoordelijk voor alle schade.

De aanleiding van mijn opzegging is het volgende: een tijdje terug heeft wanadoo onbeperkt telefonie voor een vast bedrag gesteld. Kort na mijn aanvraag hebben ze de regels veranderen en moest ik voor elke gesprek 4 cent betalen.

PAs op met die nieuwe Oranje

m.ajo

??

Re: Pas op met Oranje

Ongelezen bericht door ?? »

Oranje is geen Internetaanbieder. Orange wel.

sharis

Ongelezen bericht door sharis »

:arrow: Ja klopt Ze weigeren te reageren op aangetekendebrieven met ontvangstbevastiging 8 Aug06 zou einde zijn Je ziet werkt nu nog.
Wanadoo account :(
:arrow: fuckers zijn het daar

wilco2005

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Idd, Orange zuigt. Ik moest van een ander vernemen dat ze wannadoo overgenomen hadden. Op mijn afschrift zag ik vervolgens Orange Breedband bv staan, ik heb ze gewoon gestorneerd. Probleem opgelost, na drie maanden afgesloten. Dit werkt sneller dan een aangetekende brief, haha. oke, nu kost het me een kleine € 55,00 incassokosten, maar dat is het me meer dan waard.
Ik ben er klaar mee, en ga ook mijn mobiele abbo opzeggen.

??

Leuk verhaal Wilco. Vreemd dat je claimt van niets te weten. Ben zelf per brief (2x) en per e-mail (tig keer) geïnformeerd...

wilco2005

Hmm, vreemd. Ik heb geen mailadres, althans, het adres waar zij de mail naartoe stuurden bestaat al lange tijd niet meer. Simpelweg omdat ik hotmail gebruik en het irritant vindt om twee mail adressen te hebben. En een brief heb ik nooit ontvangen, volgens Orange klopt mijn verhaal, ze vertelden me dat nooit te doen en alleen via de mail te communiceren. Als een klant vervolgens op dat mailadres niet te bereiken is, ondernemen zij geen verdere actie.
Schandalig dat zij hun klanten zo behandelen.
En ??, jou zogenaamde brief kwam iig niet via Orange, hooguit van je oude aanbieder. Maar ook dat lijkt me sterk aangezien ik die ook niet gehad heb.
Maar ik vindt het prima, ik ben blij dat ik er vanaf ben.

??

Wilco,

Ik hoop dat Orange je contract eenzijdig ontbindt en je de kosten tot het einde van het contract laat betalen. Even wat feiten.

1) Er is geen oude aanbieder. Wanadoo heeft haar naam gewijzigd in Orange. Dat is schriftelijk en per e-mail herhaaldelijk aangekondigd. Ik heb twee brieven en minstens twee mails gehad. Duidelijker kan het niet.
2) Je wordt geacht je mailaccount van Wanadoo/Orange regelmatig te lezen, aangezien officiële communicatie primair via dat account loopt. Indien je de moeite had genomen de voorwaarden te lezen had je dat geweten.
3) Het storneren van de incasso komt neer op contractbreuk
4) Je bent een wanbetaler.

Ik vind het grappig om te zien dat je je eigen wanbetalingsgedrag probeert af te schuiven op een aanbieder, maar je gaat er niet mee wegkomen. Het 'ik wist het niet' argument gaat niet op. Het is niet het probleem van Orange dat je te lui bent om je e-mail te lezen, de algemene voorwaarden te lezen en je post klaarblijkelijk niet leest. Kortom: de enige die hier schandalig heeft gehandeld ben jij geweest.

Veel plezier verder met je denkbeeldige vrienden.

neusfluit

Ongelezen bericht door neusfluit »

Opzeggingsbrief nooit aangetekend versturen! zonde van je geld. De meerwaarde van aangetekende brief is nihil. Maak een fotokopie (met datum en adres) van je opzeggingsbrief en geef ze een termijn van 2 weken waarbinnen je een bevestiging van de opzegging eist. Als ze dit nalaten stuur je nogmaals schriftelijk een brief en geef je aan als ze weer nalaten om binnen 2 weken de opzegging te bevestigen dat je dan het contract EENZIJDIG opgezgd. Daarmee is je abonnement wettelijk gezien opgezegd.

Zo werkt het opzeggen bij alle bedrijven in Nederland.

??

Ware het niet dat je niet kunt bewijzen een opzegging te hebben verzonden. Dat kun je pas indien je het aangetekend verzend.

wilco2005

Beste ??,

Ik denk dat ik niet duidelijk geweest ben;
ik heb nooit een brief ontvangen, Orange bevestigt dat, omdat zij alles via e-mail versturen. Echter, ik kan mijn wanadoo account al geruime tijd niet meer benaderen waardoor ik dus geen mail ontvang.
Dus de communicatie met Orange is langs elkaar heen gelopen. Post open ik altijd, dus dat verwijt gaat niet op.
Orange heeft het contract beëindigd, en laat mij niet betalen tot einde contract, sterker nog, ik betaal keurig tot het eind van de maand waarin is opgezegd. In dit geval tot eind september.

Weinig aan de hand dus, en ik kan nu naar een andere aanbieder.

RWfan

Ongelezen bericht door RWfan »

Nou wij hebben dus ook hetzelfde probleem!
we hebben ook nooit een brief ontvangen of 1 of meerdere emails
Inplaats daarvan hadden we ineens een mailtje dat we nu naast de wanadoo email adres een orange email adres hadden.
En hebben het via de reclames op televisie mee gekregen.
En sinds Orange het heeft overgenomen hebben we niks dan doffe ellende met de verbinding.
De livebox is ook al niet zo best.Zo kunnen we dus zelf niet meer een spel ,bijvoorbeeld Black Hawk Down,serven.
Dat kon met onze andere modem wel.maar daar hadden ze geen oplossing voor.Hij is wel bij de livebox firewall gezet zodat ie dat programma niet tegen houd.En dan komt nog het volgende een paar x er dag is bij ons ineens de verbinding weg.Dan vraag je of er een storing is.Zo nee dan ligt het altijd aan je pc.
het zit hem gewoon in de livebox,maarja
Wij zeggen het liefst onze internet verbinding vandaag nog op,maar ja ons contract loopt nog tot 31 augustus 2007.
Iemand nog een idee hoe je onder je contact uit kan komen.
Als ik nu op zeg dan sluiten ze je wel af maar betaal je destemin toch nog tot volgend jaar.
Zeg ??,jij zeker medewerker van orange dat je zo voor hun opkomt.
van mij mogen ze ook de koude douch krijgen anders.En wel een heeeeeeeele koude

??

Nee RWfan, ik werk niet bij Orange. Ik kan alleen niet tegen mensen die hun klacht (al dan niet terecht) kracht proberen bij te zetten door te overdrijven en te liegen. Of die contractbreuk plegen.

Wat gaat er trouwens mis als je een spel probeert te spelen / hosten?

RWfan

Hallo ??

Spelen kunnen wij het spel wel,ook online!
Maar Hosten gaat ineens niet meer,tenminste we kunnen er wel één opzetten,maar dan kan niemand in ons spel komen.
Daar hadden we met onze vorige modem geen probleem mee.
Dit probleem hebben we met alle spellen waarmee je online kunt spelen en er zelf ook mee kan hosten.
Zoals:Black hawk down/team sabre,Call of duty,Ghost Recon etc....Bij de laatste 2 kunnen we ook ineens niet meer hosten.

Ik kan ook niet tegen mensen die liegen hoor en hou ook niet van contract breuk.
Maar vind het wel jammer dat je niet elk moment van de dag kunt opzeggen als je internet provider je niet meer bevaltom wat voor redenen dan ook.
Goed dat jij geen klachten hebt over Orange.
Wij waren toen het wanadoo was ook zeer tevreden over hun internet verbindingen etc....We advieseerden(klanten werving) het zelfs aan familie en vrienden enz... om wanadoo te nemen,zo tevreden waren we over hun.Totdat het Orange was geworden toen kregen we ineens allerlei problemen met de internet verbinding.
Neem van mij aan ik lieg er niet over en overdijf er ook niet over.Ik zeg gewoon waar het op staat,wat betreft mijn probleem dan he.

wilco2005

Beste ??, contractbreuk?? Hou nou toch eens op met je verhaaltjes.
Je werkt niet bij Orange, maar reageert constant als een ander zijn onvrede hier uit. Het ligt altijd aan de klant en nooit aan Orange, en ieder verhaal wordt overdreven....
Reageer dan gewoon niet als je niets te melden hebt hier.

??

@RWfan: het lijkt er toch sterk op dat een firewall het verkeer tegen houd. Kijk nog even goed in je modem (Livebox?) of de juiste poorten wel op de juiste manier openstaan. En let op: je moet een port forward activeren, anders doet 'ie het niet (ben ik zelf ook al eens mee het schip in gegaan). Kijk verder goed naar het IP-adres wat de Livebox uitdeelt aan je PC; het gebeurt bij mij wel eens dat 'ie een ander IP uitdeelt aan de PC na een reboot van de comprutter. Is volgens mij één of andere rare bug in de firmware die er in is gekomen bij een update een tijdje terug.

@Wilco: als je niet tegen kritiek kunt moet je niet op een forum posten. Daarnaast: ik ben al tig keer 'beschuldigd' van het werken bij tig verschillende bedrijven. Dus ga zo door, je bent uitermate vermakelijk met je overdreven reacties.

victorious

Ongelezen bericht door victorious »

Ik heb ook sindskort problemen met Orange.
In de tijd dat Orange nog Wanadoo was verliep alles zonder problemen.. Sinds zondag de 8e was mijn signaal op mijn adslmodem opeens dood. Dit heb ik nog niet eerder gehad. Alles geprobeerd: reset modem, router, kabels direct aangesloten, niks werkte.

Ik heb dus maar naar de klantenservice van Orange gebeld (á 20 cent per minuut). Diegene aan de lijn wist ook niet wat er was maar raadde mij aan een livebox te nemen. Dit heb ik dus maar gedaan. Na een week wachten was er nog niks binnengekomen. Weer gebeld: de order was "vastgelopen" dus moest opnieuw gedaan worden.

Gister krijg ik eindelijk mn livebox binnen.. helemaal aangesloten op de juiste manier, maar geen internet. Wéér het signaalprobleem. Wéér gebeld dus, er werd mij verteld dat ik een "harde reset" moest doen op de modem. Na dit gedaan te hebben veranderde er niks. Wéér bellen: de verbinding moet bij kpn worden gecheckt. Dit gaat ook weer 2-5 dagen duren, en nog geen garantie dat alles dan werkt.

Ik heb dus nu al bijna 2 weken geen internet meer, en dat terwijl internet een grote rol speelt bij mn opleiding (interactieve media) en werk (webdesigner, thuiswerk).

Is er een manier dat ik de kosten van het bellen en enige financiële schade kan verhalen op Orange? heeft iemand verder nog tips?

bedankt

Victor

RWfan

hallo ??

Bedankt voor de tip,maar heb het alleens geprobeerd en het mocht niet baten helaas.

enn vriend van ons is IT'r en die heeft ook van alles geprobeerd en met nul op het request.

greets

??

@victorius: Abokosten kun je terug vorderen; qua schade kun je het proberen maar de kans dat het lukt is klein. Echt zakelijke schade verhalen kan pas als je een zakelijk abonnement hebt met bijbehorende SLA's. Daar betaal je overigens ook fors meer voor. Verder de metingen afwachten. Ik vrees dat ze wel even bezig zijn om het probleem te achterhalen.

@RWfan: op tweakers.net staat in de forums een handleiding om het modem in te stellen als bridge (= al het internetverkeer doorlaten alsof er geen modem met firewall tussen zit). Probeer dat eens uit; dat weet je snel genoeg of de livebox of je PC de verbinding ergens blokkeert.

alderwood

Ongelezen bericht door alderwood »

Pas op met Oranje heet dit onderwerp, maar het gaat over Orange.

http://www.oranjedsl.nl/ is toch een nieuwe en andere aanbieder?

chantal6563

Ongelezen bericht door chantal6563 »

ik had niks te klagen bij wanadoo,ik heb vorig jaar gekozen voor een wanadoo fammily + bellen abonnement omdat ik dan onbeperkt kon bellen.maar sinds orange het had overgenomen moest ik 4 euro cent per gesprek betalen,dat vind ik contractbreuk.
ook viel mijn internet en bellen steeds weg.
eerst elke 20 minuten na ongeveer een week had ik nog maar één minuut verbinding.
ik heb tig keer gebeld naar orange,en nee zeiden ze het ligt niet aan de livebox en ze zeiden elke keer dat de technische dienst mij zouden bellen.
na drie weken werd ik gebeld door de technische dienst,pffff.
alle stekkertjes zaten goed enzov.
ik heb een maand niet kunnen internetten en bellen en gebeld worden en kon geen gebruik maken van mijn dating abonnement enzov.
ook heb ik via de kpn lijn moeten bellen dus extra rekenningen op mijn mat.
ik heb direct de machtiging ingetrokken en een aangetekende brief gestuurd dat ik mijn abonnement opzegt.
natuurlijk zijn ze het daar niet mee eens,maar ik laat het er niet bij zitten.

Gesloten