Pagina 1 van 1

Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 11 aug 2006 16:47
door pietie
Om makkelijk vanuit het buitenland te kunnen bellen, koop ik de aanbieding van nokia met een jaarabonnement van tele2. Als ik hem krijg, lees ik alle voorwaarden, die er bijzitten. Ik hoef in het buitenland alleen maar een 1 voor mijn code in te vullen en klaar is kees.
Als ik in Denemarken naar mijn kinderen ga, heb ik hem nodig om hen onderweg op te bellen waar zij mij kunnen ophalen.
Helaas geeft de mobiele telefoon aan dat ik geen bereik heb. Problemen ! Kortom tijdens het hele verblijf heb ik geen bereik.
Thuis gaat het weer goed en ik bel de servicedienst.
Wat bleek ? Pas na 2 nota's kan ik in het buitenland bellen ! En omdat ik maar eens in de 2 maanden ( gbruik minder dan 30 euro p/m ) een nota krijg, kan ik pas over 4 maanden in het buitenland bellen !
De servicedienst geeft toe dat dat onduidelijk is maar het moet ergens op hun site staan.
Als ik per direct 75 euro vooruit betaal, kan ik meteen in het buitenland bellen.
Tele2 verdoezelt zijn voorwaardes, waarom niet erbij gezet ? Tele2, weg ermee !

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 11 aug 2006 17:17
door karr-2
Hoor ik daar iets over het dubbeltje en de eerste rang?

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 11 aug 2006 19:35
door pietie
Hoezo, dubbeltje op eerste rang ? Ik heb er een jaarabonnement bijgenomen en betaal verder alle kosten van het bellen.
Mijn point is dat, als er voorwaarden zijn, je die duidelijk moet aangeven. Nu zit ik met een betaalde telefoon en een jaarabonnement, die ik voorlopig niet kan gebruiken in het buitenlad. En dat is de reden waarom ik hem gekocht heb.

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 11 aug 2006 19:52
door Toolboy
@ pietie

Ik kan me heel goed voorstellen dat je kwaad bent.
Het lijkt dan helemaal ook nergens op en ze hadden dit in mijn ogen zeker moeten melden

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 11 aug 2006 20:55
door pvd
Ook t-mobile had de voorwaarde dat er eerst twee nota's betaald moesten zijn alvorens er in het buitenland gebeld kon worden.....

Ik heb echter van te voren gevraagd of ik (er was 1 nota betaald) in het buitenland kon bellen.

De persoon van de klantenservice zou dat regelen en heeft z'n woord gehouden! :P

Dit was overigens vorig jaar rond augustus.

pvd

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 18 aug 2006 10:57
door Yrrah
De praktijk is dat je de eerste 5 1/2 maand niet van en naar het buitenland kan bellen. Ook 0900-nummers zijn geblokkeerd.
Eerst twee nota's betaald hebben + wat administratieve ruimte = 5 1/2 maand. (zelf ervaren).
Schande.

Mij wilden ze 150 euro laten betalen als een soort borg om de blokkade op te heffen. Die krijg je niet terug maar die wordt dan verrekend met de nota's.

Tot 4 september kan je je aanmelden voor een groepsactie bij de Consumentenbond met deze klacht.
En zeg het voort zodat niemand meer een abo neemt bij Tele2.

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 18 aug 2006 19:26
door Kika29
Eens te meer gaat de opmerking op de slechten verpesten het voor de goeden. het is niet voor niks dat providers dit doen. Er is in het verleden teveel schade mee geleden...

Re: Tele2, weg ermee !

Geplaatst: 24 aug 2006 20:07
door luttbou01
Mijn zoon en mijn schoonvader hebben alle twee een abbon. bij tele2 voor € 10 per mnd. Mijn zoon afgesloten in januari 06, eerste rek in mei 06. Reden is dat zijn nota toen pas meer als € 30 was. Eind mei met school een weekje Barcelona en dan is een mobieltje wel handig toch??
Wat blijkt geen bereik. Bellen met hulpdienst antw ja, pas na tweede nota wordt buitenland vrijgegeven of € 150 borg storten dan heeft hij binnen 48 uur bereik. Ik stort het geld en na 48 uur, nee hoor geen bereik. bellen met tel hulpdienst. sorry de verwerking van de betaling duurt 1á2 weken. zonde van borgdus.
In juli nog geen tweede nota en op vakantie naar frankrijk. Bereik nee hoor. Bellen vanuit frankrijk naar tel oplichtdienst, ja er is toch gezegd na tweede nota pas buitenland bereik? ja antwoord ik of € 150 borg zou ook volstaan. u heeft gelijk ik maak het binnen 48 uur in orde. Na 96 uur nog stteds geen bereik. dus weer bellen. Weer hele riedel, en nog eens bellen, en nog eens bellen. Uiteindelijk 1 dag voordat vakantie van drie weken is afgelopen!! We hebben bereik, hoera, hoera.
Het verhaal van mijn schoonvader is idem dito. Mijn grootste bezwaar, het feit dat de tel hulpdienst totaal niet weet wat ze doen en de communicatie van de hulpdienst met de backoffice er helemaal niet is.
trouwens ik heb zelf Orangeabbonn., ik heb zelf totaal geen klachten over Orange. Wordt het geen tijd dat tele2 door orange wordt overgenomen??