LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Best of Shopping... mijn neus.

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Lin85

Best of Shopping... mijn neus.

Ongelezen bericht door Lin85 »

Ik heb een vraag, ik heb wat gekocht via Best of Shopping.
Ja, nu zullen de meeste al wel denken wat een sufferd, maar goed dat weet ik wel.

Maar goed, ik heb via de site gekeken naar iets, vervolgens het in mijn winkelmandje gedaan en gekeken hoeveel het incl verzendkosten zou worden. Toen liep de site vast, IK HEB DUS NIETS BEVESTIGD!

Toen ben ik op vakantie geweest 3 weken en is in die tijd het geld afgeschreven bij mij en het pakketje geleverd...
Dus ik kom thuis, zie dat pakketje en baal een beetje.
Nou komt het leuke, je hebt 2 weken om het terug te sturen. Ik heb 3 weken vakantie gehad en was dus sowieso te laat.
Heb het alsnog retour gestuurd om te kijken wat er zou gebeuren, nou heb ik het gisteren weer teruggekregen met een Franstalig briefje erbij...

Iemand ervaring hiermee? Of enig idee wat ik hiermee kan doen??

karr-2

Re: Best of Shopping... mijn neus.

Ongelezen bericht door karr-2 »

Typisch geval van pech gehad lijkt mij. Ze sturen je niet zomaar iets op je moet het wel bevestigd hebben.

Dankzij je vakantie ben je te laat en zit je er aan vast. Jammer, maar helaas.....

Karr-3

Ongelezen bericht door Karr-3 »

Precies, had je maar goed de algemene voorwaarden moeten lezen.

pvd

Ongelezen bericht door pvd »

Ik ken heel weinig mensen die de algemene voorwaarden van een site cq product lezen en gewoon VERTROUWEN op de mensen achter de site.

Als ik steeds de algemene voorwaarden moet lezen heb ik nooit weer tijd om nog artikelen te kopen/software te downloaden of whatever.

@Lin: Probeer eens wat contactgegevens op de website op te zoeken. Misschien kom je een contactformulier/telefoonnummer/e-mailadres tegn waarin je het probleem uit kan leggen (Wel zo vriendelijk mogelijk) en tonen zij zich een klantvriendelijk bedrijf.

Indien ze minder klantvriendelijk zijn denk ik overigens net als Kaar-2 en Karr-3 dat je helaas pech hebt.

pvd

karr-2

Ik ken heel weinig mensen die de algemene voorwaarden van een site cq product lezen en gewoon VERTROUWEN op de mensen achter de site.

Als ik steeds de algemene voorwaarden moet lezen heb ik nooit weer tijd om nog artikelen te kopen/software te downloaden of whatever.
Juist en daar zit dus het punt waarom heel veel mensen zich laten neppen en achteraf blijkt dat ze er niets meer aan kunnen doen omdat het gewoon in de voorwaarden stond. Vertrouwen in mensen achter een site is prima, maar ik lees toch echt de voorwaarden door van A tot Z voordat ik ook maar iets koop of download. Het doorlezen van de algemene voorwaarden kost echt geen uren en kan je een heleboel ellende besparen.

boebele

Ongelezen bericht door boebele »

Nou, bij mijn weten heb je nog niets gekocht als je iets in je winkelmandje hebt liggen. Of staat er in de algemene voorwaarden dat zodra je iets in je winkelmandje legt de bestelling definitief is? Lijkt me sterk. TO heeft nooit iets bevestigd schrijft ze.

karr-2

Blijkbaar wel, ze sturen het niet op omdat ze je zo aardig vinden neem ik aan.

agro

Ongelezen bericht door agro »

je schrijft dat door de leverancier een bedrag van je rekening is afgeschreven, dus niet door jou is overgemaakt.
Dan heb je 30 dagen de tijd na datum afschrijving om door de bank te laten storneren, (terugboeken) hopelijk is dat nog niet te laat voor je.
Na deze 30 dagen zijn er blijkbaar nog wel mogelijkheden om te laten storneren, dit tot naar ik meen en jaar na afboeking, maar daarvoor kan je het best contact opnemen met je bank, dan is het mogelijk niet gratis meer.

Tevens kan je dan een selectieve blokkade laten leggen voor degene die het bedrag van je rekening heeft afgeschreven dan kunnen ze niets meer van je rekening afschrijven totdat je deze blokkade hebt opgeheven.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Of enig idee wat ik hiermee kan doen??
U kunt kijken of de winkel aan haar informatie plicht heeft voldaan. De wettelijke bedenk termijn wordt drie maanden waarneer aan bepaalde voorwaarden niet wordt voldaan.

Informatie over koop op afstand
http://www.iusmentis.com/zakendoen/wetkoopopafstand/

Zie Wettekst art 7:46c lid 2
http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7/artikel46c.htm

Dan heb je 30 dagen de tijd na datum afschrijving om door de bank te laten storneren, (terugboeken)
De overeenkomst is daarmee niet ontbonden en dus ben je verplicht te betalen. Als je het laat terug boeken komen daar kosten boven op.

agro

Ongelezen bericht door agro »

De overeenkomst is daarmee niet ontbonden en dus ben je verplicht te betalen. Als je het laat terug boeken komen daar kosten boven op.
Als er inderdaad een overeenkomst is, het klopt dat deze daarmee niet is ontbonden, maar het is wel aan de tegenpartij (eiser) om aan te tonen dat er een overeenkomst is of is geweest.
Maar bij storneren heeft de "koper" in ieder geval alvast het betaalde terug, en al naar het belang (grootte van het bedrag) zal verkoper al dan niet verdere stappen ondernemen.
En met een selectieve blokkade wordt voorkomen dat door tegenpartij nog enig bedrag van zijn/haar rekening wordt afgeschreven.

Gesloten