Ik gebruik al een tijd mijn vaste aansluiting niet meer en bel alleen mobiel of met voipbuster. Nou krijg ik nogal hoge telefoonrekeningen als ik met mijn mobiel een 0900-nummer bel. Ik vind dat nogal raar, ik bedoel: in mijn overzicht staat nooit vermeld waar die hoge kosten vandaan komen. Een 0900-nummer is meestal tussen de 50 en 1,00 cent, maar mijn provider rekent er veel meer voor.
Is dit niet misleidend? Waarom moet er voor een 0900-nummer ineens meer gerekend worden? En is er een manier om die extra kosten te ontduiken, bv via Skype of voipbuster? Of zijn er providers die geen extra geld in rekening brengen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 0900-nummers met mobieltje
Re: 0900-nummers met mobieltje
De extra kosten worden aangekondigd als je naar een 0900 nummer belt en is meestal je buiten de bundel tarief. Prepaid betaal je stukken meer. De meeste VOIP aanbieders waarbij je naar 0900 kunt bellen rekenen meestal abokosten, voor zover ik weet. Pilmo is er één van.
En het is niet misleidend zolang de kosten duidelijk vermeld worden. Meestal krijg je een bericht voor de daadwerkelijke verbinding en anders staat het in de papieren van je telefoon of op de website van je provider.
0900 nummers via een mobiel kosten je altijd meer geld, dat is een feit.
0900 nummers via een mobiel kosten je altijd meer geld, dat is een feit.
Ja, als je een 0900-nummer belt zeggen ze: Dit nummer kost x cent per minuut, plus de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon. Hoeveel deze kosten bedragen blijft onduidelijk. Ik was in de veronderstelling dat deze kosten gelijk waren aan een normale minuut bellen, maar dat is dus niet zo. Ik kan ook nergens terug vinden hoeveel deze kosten bedragen. Dat vind ik dus misleidend.
Die kosten kun je wel terug vinden; op de website van je provider.
-
Dennis--SP
Bij Simyo (prepaid) is het 15 cent per minuut (standaard beltarief) plus de kosten van het 0900 nummer , stel nummer kost 10ct/minuut betaal je dus 25 cent per minuut. Dat is wel eerlijk al is het nog belachelijk dat het basistarief erbij komt!
@??
oja, volgens mij is het het tarief voor bellen buiten de bundel. 24 ct p/m. + het normale beltegoed + 0900-tarief.
Echt belachelijk, maar wat doe je eraan? Ik ga maar eens op zoek naar een manier om die kosten te omzeilen. Met programma's als voipbuster en skype zal het allicht goedkoper zijn.
oja, volgens mij is het het tarief voor bellen buiten de bundel. 24 ct p/m. + het normale beltegoed + 0900-tarief.
Echt belachelijk, maar wat doe je eraan? Ik ga maar eens op zoek naar een manier om die kosten te omzeilen. Met programma's als voipbuster en skype zal het allicht goedkoper zijn.
Ik kom er nu net achter dat ik veel goedkoper uit ben als ik via mijn vaste (belbudget)telefoonlijn naar 0900-nummers bel. Vreemd, maar goed.
Mijn probleem is dus opgelost
Mijn probleem is dus opgelost