LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lycos

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
stouterix

Lycos

Ongelezen bericht door stouterix »

ik had mijn achternaam via Lycos gehosted enkel voor gebruik als extensie voor m'n email adres. Nu hebben ze deze echter zonder mijn toestemming vrijgegeven bij de SIDN en is deze "gekaapt" door een domienkaper (alles binnen de regels natuurlijk) Wie kan mij zeggen in hoeverre ik Lycos kan verplichten de naam op hun kosten terug te halen bij deze domeinkaper?? En als dit niet kan wat zij dan ongeveer tarieven waar ik op moet rekeken om zelf de "oude" situatie te herstellen??

Kangoeroe

Re: Lycos

Ongelezen bericht door Kangoeroe »

Stichting Internet Domeinregistratie Nederland houdt alleen maar bij van wie een NL-domein is. Lycos is degene die jouw domein daar geregistreerd heeft. Voor die registratie moet Lycos ieder jaar betalen. Hun kosten berekent Lycos natuurlijk door aan de klant op een of andere manier. Direct of indirect.

Als de registratie ophoudt, dan kan dat alleen maar omdat Lycos die registratie niet verlengd heeft. Waarom er niet verlengd is, zouden ze wel moeten kunnen vertellen.

De nieuwe houder van de domeinnaam mag ieder domein "kapen" dat hij wil. Je moet dan naar de rechter om aan te tonen dat jij meer belang hebt bij dat domein, dan hij. Of hij het zover wil laten komen, is natuurlijk de vraag. Je zou dus met de rechter kunnen dreigen bij die nieuwe houder van je domeinnaam. Wie dat is kan je vinden via http://www.sidn.nl.

Gesloten