Pagina 1 van 3
KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 19 aug 2006 18:33
door svdmeer
Niet zo heel lang geleden introduceerde KPN een aantal nieuwe bel-produkten voor de vaste lijn, namelijk Internet Plusbellen, Slim en belbundels voor het reguliere telefoonabonnement.
Bij Internet Plusbellen wordt nooit gezegd dat het om een VoIP produkt gaat. Er komt ook niet uit naar voren wat het verschil is tussen het standaard ouderwetse KPN Abonnement + Direct ADSL van KPN. Terwijl er toch grote verschillen zijn.
Bij Slim wordt steeds gezegd dat er geen abonnementskosten zijn. Je koopt echter maandelijks een bundel van minimaal 500 minuten ad. EUR 19,95. Dat is toch gewoon een abonnement of ben ik nou gek? KPN heeft de abonnementskosten gewoon in een bundel gestopt die ontzettend duur is en elke vorm van service zoals een fatsoenlijke nota op papier ontbreekt. De nieuwe merknaam+logo verhult dat het om KPN gaat, al noemen ze het er wel bij. Juist zo'n nieuwe naam en logo maakt het alleen nog maar onduidelijker. De suggestie wordt gewekt dat het om een concurrent van KPN gaat.
Bij het standaard abonnement zijn nieuwe bundels geintroduceerd. Heb een uur moeten graven voordat ik zelfstandig, zonder die hulptools van KPN, kon bepalen wat het beste voor mij is. Er staat bv. niet duidelijk bij of de prijs van het abonnement inclusief de belplus bundel is of exclusief. Belplus was voorheen een heel ander produkt, nu is het een toevoeging bij het standaard abonnement. KPN doet er alles aan om het schimmig te houden (de website is een drama), al bieden de bundels voor velen wel de mogelijkheid om iets voordeliger uit te zijn.
Mijn stelling is dan ook dat KPN zand in de ogen van mensen strooit.
Wat KPN moet doen is gewoon met één simpel en goedkoop abonnement komen zonder sluit-je-aan-blabla er omheen en geouwehoer over het ontbreken abonnementskosten die er gewoon zijn.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 19 aug 2006 19:00
door AnnePanne
De suggestie wordt gewekt dat het om een concurrent van KPN gaat
ja hoor.. als je Slim bellen via klantenservice van KPN kan aanvragen word er inderdaad de suggestie gewekt dat het NIET van KPN is..
en belplus bestaat toch echt al wel aan aantal jaar hoor...
dat je zelf niet goed kan lezen hoef je daar KPN niet de schuld van te geven!!!
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 19 aug 2006 19:48
door ikbenik
Wat KPN moet doen is gewoon met één simpel en goedkoop abonnement komen zonder sluit-je-aan-blabla er omheen en geouwehoer over het ontbreken abonnementskosten die er gewoon zijn.
Het mag weer eens een keer niets kosten!
Deze pakketten worden aangeboden omdat de consument dat wilt!
Bij Internet Plusbellen wordt nooit gezegd dat het om een VoIP produkt gaat. Er komt ook niet uit naar voren wat het verschil is tussen het standaard ouderwetse KPN Abonnement + Direct ADSL van KPN. Terwijl er toch grote verschillen zijn.
De naam Internet Plusbellen zegt al genoeg: Bellen via internet.
En wat is er mis met bellen via internet.
VoIP betekend niets anders dan Voice Over Internet Protocol.
Hè! Internet Protocol. Dat is dus bellen via internet.
En de naam van het product heet ook Internet Plusbellen.
Dus svdmeer, je had aan de naam al kunnen zien dat het bellen via internet ging. Dus kom niet met de smoes dat je het niet kon weten.
Bij Internet Plusbellen wordt nooit gezegd dat het om een VoIP produkt gaat.
De naam zegt al genoeg.
Bij Slim wordt steeds gezegd dat er geen abonnementskosten zijn. Je koopt echter maandelijks een bundel van minimaal 500 minuten ad. EUR 19,95. Dat is toch gewoon een abonnement of ben ik nou gek?
Volgens mij ben je dan inderdaad gek, want je koopt per maand 500 belminuten. Dat is iets heel anders dan een abonnement!
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 19 aug 2006 23:06
door karr-2
Gewoon lezen van de voorwaarden wil ook helpen. Ik ben het volledig met ikbenik eens, het is allemaal zo duidelijk als wat. Dat jij het niet wilt begrijpen is wat anders.....
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 15:33
door Kangoeroe
Volgens mij ben je dan inderdaad gek, want je koopt per maand 500 belminuten. Dat is iets heel anders dan een abonnement!
zegt ikbenik.
Ik koop per maand 150 belminuten bij t-mobile. Volgens t-mobile is dat een abonnement. Wie is nou gek hier?
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 16:16
door jrgand
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 16:31
door Kangoeroe
Héé, hier moet een oorlog gewonnen worden, zie ik?
Svdmeer heeft t over de site
www.slimbellen.nl, goofies.
Alleen als je heel goed kijkt zie je dat het van kpn is.
Er wordt niks gezegd over internet, want het heet geen internetplusbellen daar.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 17:43
door ??
Het naam KPN wordt, snel bekeken, minstens tien keer genoemd op slimbellen.nl. Daarnaast staat het logo van KPN ook op de site. Als je het dan nog niet snapt...
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 18:28
door Gizmo©
Ben blij dat ik bij die KPN club weg ben.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 18:59
door Kangoeroe
@??: ik zei dan ook "alleen als je heel goed kijkt". Dat ben jij gaan doen en verrek, je vind wel tien keer de naam kpn. Slim, hoor. Maar helaas is niet iedereen zo slim als jij. Die laten zich wel in t ootje nemen. En dat lijkt ook een beetje de bedoeling te zijn. Niet soms?
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 20 aug 2006 20:24
door Dutch_com_freak
je mag inderdaad spreken van een abbonement want als je geen minuten inkoopt (geld ook voor normaal + bellen) dan kun je geen gebruik maken van je minuten die worden dan weer bewaard om je dan na 3 maanden nog eens te bellen en je weer lekker te maken met de minuten die je nog hebt staan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 01:49
door ??
Het KPN-logo staat op de voorpagina. Dat noem ik niet goed kijken. Zag hem binnen een halve seconde al staan... Daarnaast, als je een product af wilt nemen, dan lees je toch iig een deel van de website in kwestie, of niet soms?
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 13:54
door Kangoeroe
Goed. De site is
http://www.slimbellen.nl. Laat iedereen zelf gaan kijken. Doe dan wel alsof je vantevoren niet wist dat slim een merk van kpn is.
Verder heeft ?? ook een punt, je moet idd altijd goed oppassen met die bedrijven en ff goed kijken.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 15:21
door karr-2
Rechts onderaan staat "van KPN" Hoe veel meer heb je nodig?
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 15:48
door Kangoeroe
Inderdaad, heel goed karr. Waar ging dit topic echter over? Dat het Slim heet en dat het alleen over telefonie lijkt te gaan, terwijl het doodgewone voip is. Daar heeft vdmeer gewoon gelijk in. Hij heeft ook gelijk dat het gewoon een abo is. En hij heeft ook gelijk als ie zegt dat het allemaal wel wat helderder zou mogen.
Je hebt nu namelijk slim. Slim is van kpn. En uiteindelijk heb je een abo van planet. Jij bent vast heel slim, karr, dus leg eens uit wat daar slim aan is.
De meeste mensen hebben nu eenmaal een baan en kids en een hobby en die hebben geen tijd om de hele dag uit te pluizen hoe het allemaal toch precies in elkaar zit. Die willen heldere info, bijvoorbeeld:
Je kan iedereen bellen over internet, kost je 19,95 per maand, je kan je eigen helemaal sufl*llen, maar je zit er een jaar aan vast. Met de groeten van kpn. Klaar. Is dat nou zo moeilijk?
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 16:26
door ??
Nee, want dat staat allemaal netjes op de site te lezen. Je moet er alleen even een paar minuten aan spenderen (zo veel tekst staat er niet op die site). Zelfs drukke mensen kunnen dat nog wel.
Maar ja, de meeste mensen hebben nogal moeite met lezen, omdat zoiets moeite kost...
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 16:48
door Kangoeroe
En waarom zou je er een paar minuten aan moeten besteden? Het staat toch al duidelijk op de kpn site? Waarom die flauwekul van Slim dan? We hadden het over onnodig vaag gedoe.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 18:54
door karr-2
Ik ben het met ?? eens, het staat er allemaal overduidelijk op. Je moet er een paar minuten aan besteden, maar dan is het ook volkomen duidelijk.
En als je denkt dat het op de KPN site duidelijker staat dan sluit je het toch daar af. We kunnen ook moeilijk gaan doen over niks.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 19:13
door Kangoeroe
Yes, karr, exactly my point. Een hoop moeilijk gedoe allemaal en je koopt er nix voor. Weg met die slimbellensite.
Re: KPN strooit zand in je ogen
Geplaatst: 21 aug 2006 19:18
door bodejosm43
Ik heb de site eens bekeken, en ik vind de prijzen die ze noemen, bijzonder hoog, en zeker voor VOIP.
Zeg nou zelf, tegenwoordig bel je voor bedragen die nauwelijks verschillen met nationale tarieven, naar het buitenland, ver of dichtbij, dat maakt bijna niet meer uit. Maar ik zie dat je bijvoorbeeld naar Argentinie 2 euro per minuut kwijt bent. Dat betaalden we in de jaren 70 ook al, hoor.
bellen via VOIP kan overigens via verschillende providers al volkomen gratis, zonder starttarief. KPN rekent 5 cent per gesprek starttarief. Duurder dan menig telefoontje, tegenwoordig.