Pagina 1 van 2

Tulp Keukens

Geplaatst: 20 aug 2006 11:33
door ReVolpe
Aangezien er weinig meer te vinden is op dit forum aan gebruikerservaringen m.b.t. Tulp Keukens na hun faillisement doe ik bij deze een poging wat gebruikerservaringen van na hun doorstart te krijgen.
Zaken zoals Ervaringen / Kwaliteit / Levering / Aftersales / e.d. vind ik interressant om te weten.

Gaarne jullie reacties.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 20 aug 2006 11:52
door maxx
Tulp Keukens heeft een tijdje geleden het noodlijdende Herboss Keukens overgenomen en op de website vermeldt als Tulp showroom.

Nu, een aantal weken later, is deze vermelding alweer verwijderd en kan Herboss niet aan zijn betalingsverplichtingen meer voldoen.

Blijkbaar is Tulp niet kapitaalkrachtig genoeg om de Herbosskar te trekken......

MVG

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 20 aug 2006 16:36
door de
Wij hebben in onze nieuwbouwwoning wéér een Tulp keuken laten plaatsen, gezien de goede ervaring die wij al hadden in ons vorige huis.

Natuurlijk waren we wel geschrokken van alle verhalen maar we zijn bij Tulp binnengestapt en we zijn weer zo goed geadviseerd dat we nu een schitterende keuken hebben.
De monteur wilde dat we na montage alles samen met hem naliepen om te zien of alles goed was. Bij het schoonmaken kwam ik twee puntjes tegen die niet mooi waren, doorgegeven en al heel snel kwam de inspecteur en na de vakantie worden deze puntjes opgelost. (een krasje en een verfklodder).

Kortom een tevreden klant.

debby

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 09 nov 2006 08:57
door de
Bovenstaande reactie was iets te optimistisch. Ik kreeg geen reactie en heb uiteindelijk zelf aan de bel getrokken. Excuses en alles zou in orde komen.
Het is nu 9 november 2006 en ik heb vandaag maar weer eens een mail gestuurd om te vragen waar de monteur blijft.

Ik ben nog steeds blij met de keuken maar de service (die vorige keer zo goed was) is nu wel heel ver te zoeken.

We wachten maar weer af. Meer kunnen we niet doen.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 09 nov 2006 13:33
door maxx
Dat wachten kan soms lang duren. Een klant in Velderbroek moest meer dan een half jaar wachten op 2 frontjes. Nu wel verholpen maar alles behalve vlot.

De interne comminucatie is nog steeds een struikelblok bij Tulp.....

MVG

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 13 nov 2006 11:42
door Paul Peters
Ik wil ook reageren op de service van Tulp Keukens. Wij hebben een uitgebreide keuken besteld en deze is een aantal weken geinstalleerd. Het blijkt dat Tulp veel te weinig installateurs in dienst heeft om het aanbod naar tevredenheid te kunnen vervullen. De instalateurs die de keuken hebben geplaatst waren uitstekend.
Nu na 4 weeken wordt er niet gereageerd op onze telefoontjes en faxen. Het is erg vervelend om met een aantal kleine gebreken te moeten blijven zeuren of deze gemaakt worden.
Met de rest van de keuken zijn we zeker tevreden.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 13 nov 2006 14:00
door Pamperpraat
Geachte Forum,

Je moet suicidaal zijn om nog een keuken bij Tulp te kopen!

Groet,

De pampertulp

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 13 nov 2006 15:13
door Pfffff
Het blijkt dat Tulp veel te weinig installateurs in dienst heeft om het aanbod naar tevredenheid te kunnen vervullen
Deze zin dient anders gelezen te worden. Tulp kan weinig monteurs meer vinden die uberhaupt voor hun willen werken.Er zijn er nog genoeg die met hun onbetaalde facturen zitten.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 13 nov 2006 17:17
door maxx
Deze zin dient anders gelezen te worden. Tulp kan weinig monteurs meer vinden die uberhaupt voor hun willen werken.
Ik ben het volledig met je eens, Pffff. Tulp had vroeger een gedegen groep monteurs in eigen montagedienst die zeer kundig waren. Na de eerste reorganisatie is deze groep met behulp van de toenmalige directie zelfstandig ondernemer geworden om een jaar later erachter te komen dat het contract een wassen neus was.

Met het faillisement vorig jaar hoopten veel jongens van de oude garde dat de montageclub weer in ere hersteld zou gaan worden. Werd zelfs beloofd door de nieuwe directie maar deze kozen op het laatste moment voor de budget-oplossing. Goedkope montage ipv de iets duurdere goede montage. Als de keuken er maar in staat, lossen we naderhand de ellende wel op.

Van onbetaalde facturen weet ik niet, omdat wijzelf er niets meer mee te maken wilde hebben. Voor uitgeklede tarieven kan ik altijd bij DMG terecht.

Het is jammer. Vroeger ging Tulp voor kwaliteit en niets dan kwaliteit, nu is het een centenkwestie....

MVG

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 13 nov 2006 21:57
door Pfffff
Meeste keukens worden nu door een bedrijf uit Harderberg gemonteerd en die huurt dan weer voormalige monteurs van Tulp in, alleen is het montagebedrag iets minder voor de mannen

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 20 nov 2006 17:16
door jacvaso
14 november is er bij ons een tulp keuken geplaatst en we zijn er blij mee. De keuken is gekocht in het filiaal in Goes en geplaatst door de Woningaanpasser, ook uit Goes. Prima totaal niets mis mee.
Helaas was er wat manco maar er is ons beloofd dat dit a.s. donderdag zal worden geregeld.We hebben er het volste vertrouwen in dat dit ook goed gaat komen. Helaas alleen maar positiefs dus.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 20 nov 2006 18:17
door maxx
Ja, Hugo de Woningaanpasser maakt meer goed dan Tulp kapot kan maken.

Je hebt 1 van de beste monteurs gehad uit de eigen Tulp-school en 1 van de betere showrooms wat kennis betreft. Jammer dat ook Hugo
zwaar onderbetaald wordt want hij is tot grootse dingen in staat, zoals jezelf hebt kunnen zien.

Tulp heeft geluk dat keukenwinkels dun gezaaid zijn in Zeeland. Als Hij dichter bij onze winkel in de buurt had gewoond had hij alles mogen monteren! Hij maakt en verkoopt ook keukens, een aanradertje!!

http://www.dewoningaanpasser.nl

MVG

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 21 nov 2006 20:41
door de
Ik moet zeggen dat de monteur bij ons ook prima werkt heeft afgeleverd. De punten die hersteld moeten worden kwamen later pas een het licht.
Ik heb na twee emails eindelijk weer een reactie gekregen. Ze zeggen het zo druk te hebben, maar ze gaan me bellen en dan komt de bladreparateur het blad maken en de andere puntjes bijwerken.

Over de geleverde, beschadigde handgrepen wordt dan niet meer gesproken.
Ik zal maar wéér contact met ze opnemen.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 25 nov 2006 19:38
door jacvaso
Nou dat was het dan met Tulp.Beloofd was dat de laatste dingetjes donderdag j.l. bezorgd zouden worden en dat HUGO van de Woningaanpasser het vrijdagmorgen zou monteren.

Zo gebeurde het dus ook!

Voorlopig prijzen wij ons gelukkig met de hele excersitie en willen geen kwaad woord horen over Tulp Keukens en de mensen die het bij ons hebben geinstalleerd. Perfect. Wij kunnen niets anders zeggen.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 01 mar 2007 20:52
door Dice7283
Toch even een fikse kanttekening bij de ''service'' van Tulp. We hebben onlangs een keuken gekocht bij Tulp Drachten. De voorwaarden waren dat de greeploze keuken zou worden ingetekend. Nu blijkt dat dit systeem is vertraagd. Op zich geen probleem, maar dan moeten we anders omkijken. Daar willen ze ineens niets van weten. Afspraken die destijds gemaakt zijn, zijn inmiddels glad vegeten en er wordt meerder malen niet gereageerd op terugbelnotities. Het gaat hier om het filiaal in Drachten.

Ik was ook positief gestemd over Tulp, maar krijg hier toch een vreemd voorgevoel bij! Lost TULP dit nog positief op??? ik ben benieuwd!

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 02 mar 2007 11:40
door jacvaso
is het niet erg naief om "afspraken" te maken die vergeten kunnen worden.

eerste vereiste is m.i. om alles zwart op wit te hebben als het gaat om dit soort bedragen en termijnen en lees de verkoopvoorwaarden door voor er iets definitiefs ontstaat.

wij kregen ook alleenmaar telefonisch antwoord op onze email vragen aan de (adhd) verkoper maar een mailtje naar mevr. tulp zelf werkte gewoon perfect.

overigens denk ik dat alles gewoon goed gaat komen. succes er mee.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 08 mar 2007 21:22
door Dice7283
Ja ben ik met je eens We hadden achteraf alles zwart op wit moeten hebben om dit te voorkomen. Zoals je kunt lezen in het topic (Tulp keukens Drachten) wordt er aan een oplossing gewerkt. Inmiddels hebben we een verzoek gedaan om de overeenomst te annuleren waar we nog steeds een reactie op moeten krijgen. Als Tulp echt het professionele bedrijf is wat ze claimen te zijn doen zij dit op een nette manier. Dan ben ik nog bereid om ze een warme douche te geven voor de manier waarop ze dit gaan afhandelen, want wat mij betreft hebben ze dit niet nodig.

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 08 jul 2009 18:08
door Knikker
Hoe is dit geval verlopen??

Tulp is tot op de dag van vandaag nog steeds prut, kijk goed uit en zet nooit zomaar een handtekening, verder is de kwaliteit ook slecht.

Ga naar Duitsland voor een keuken, dat is helder, duidelijk en vertrouwdd

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 08 jul 2009 23:19
door pfffff
:lol:

Re: Tulp Keukens

Geplaatst: 12 jul 2009 10:14
door Forumvoorklanten
Een vriendelijk verzoek aan alle keukenspecialisten en keukenverkopers:

Laat het forum met rust!

Het forum is bedoeld voor klanten jullie vervuilen het forum en maken het voor klanten nutteloos.

Jullie verspreiden reclames en vechten ruzies met (ex)werkgevers uit.
Proberen de concurrentieslag te winnen op een forum?

Hoe zie je als klant wat een verkoper is?
Kijk op meerdere onderwerpen en je ziet steeds dezelfde namen, bij 16 again, legoleek, spaanplaatboertje, zelfstandigste, Maxx, keukenklepper, etc. etc.

AUB alleen klantervaringen.