Lidmaatschap puntextra zonder toestemming
Geplaatst: 20 aug 2006 12:26
Beste forum lezers,
Sinds een jaar huur ik een huis van Woonbedrijf in Eindhoven. Over het algemeen ben ik een tevreden huurder.
Toen ik ongeveer twee maanden in mijn woning zat kreeg ik een brief waarin mij verteld werd dat ik lid was geworden van Puntextra. Puntextra is een samenwerking van Woonbedrijf en Zorgzuid.
Ze doen het voorkomen alsof dit een gratis service is waarbij ik als klant allerlei voordelen heb. Zelf heb ik de indruk dat ze hun zorgproducten er door proberen te drukken. Een aantal keer per jaar verschijnt een magazine wat meer weg heeft van een reclamefolder dan iets anders.
Er zijn twee zaken die hier niet kloppen:
- Woonbedrijf heeft mijn persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruikt. (Ik betwijfel of dat onrechtmatig is, je ziet wel vaker dat als je bij een bedrijf product a afneemt, ze reclame opsturen voor product b. Niet netjes maar ook geen halszaak.)
- Puntextra heeft mij ingeschreven als lid zonder mij daar toestemming voor te vragen.
Vooral het tweede punt lijkt me niet kunnen. Uiteraard heb ik Puntextra verzocht om mij uit het klantenbestand te verwijderen. Dat is tot op heden niet gelukt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke manier van handelen?
p.s.
Dat het een gratis service is, is natuurlijk flauwekul. Woonbedrijf en Zorgzuid zijn beide normale bedrijven die winst moeten maken. Geld wordt verdient door reclames in het magazine en mensen die gebruik maken van de producten die daarin worden aangeboden door Zorgzuid. Ik neem aan dat het niet als kostenpost op mijn jaarlijkse specificatie verschijnt maar ook daar zou ik niet van opkijken.
Sinds een jaar huur ik een huis van Woonbedrijf in Eindhoven. Over het algemeen ben ik een tevreden huurder.
Toen ik ongeveer twee maanden in mijn woning zat kreeg ik een brief waarin mij verteld werd dat ik lid was geworden van Puntextra. Puntextra is een samenwerking van Woonbedrijf en Zorgzuid.
Ze doen het voorkomen alsof dit een gratis service is waarbij ik als klant allerlei voordelen heb. Zelf heb ik de indruk dat ze hun zorgproducten er door proberen te drukken. Een aantal keer per jaar verschijnt een magazine wat meer weg heeft van een reclamefolder dan iets anders.
Er zijn twee zaken die hier niet kloppen:
- Woonbedrijf heeft mijn persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruikt. (Ik betwijfel of dat onrechtmatig is, je ziet wel vaker dat als je bij een bedrijf product a afneemt, ze reclame opsturen voor product b. Niet netjes maar ook geen halszaak.)
- Puntextra heeft mij ingeschreven als lid zonder mij daar toestemming voor te vragen.
Vooral het tweede punt lijkt me niet kunnen. Uiteraard heb ik Puntextra verzocht om mij uit het klantenbestand te verwijderen. Dat is tot op heden niet gelukt.
Heeft iemand ervaring met een dergelijke manier van handelen?
p.s.
Dat het een gratis service is, is natuurlijk flauwekul. Woonbedrijf en Zorgzuid zijn beide normale bedrijven die winst moeten maken. Geld wordt verdient door reclames in het magazine en mensen die gebruik maken van de producten die daarin worden aangeboden door Zorgzuid. Ik neem aan dat het niet als kostenpost op mijn jaarlijkse specificatie verschijnt maar ook daar zou ik niet van opkijken.