Garantie op tweedehands laptop?
Geplaatst: 20 aug 2006 12:37
Ik heb een tweedehands laptop van Acer gekocht. Deze laptop is oorspronkelijk in september 2004 gekocht.
Nu is er een probleem opgetreden met het beeld, waardoor er verticale strepen door het beeld staan. Het scherm zelf is perfect in orde, het beeld is ook op de externe monitoraansluiting niet goed. Verder is de laptop uiterlijk in zeer goede staat (geen valschade o.i.d.)
De garantie van 1 jaar is uiteraard al verlopen, maar je mag toch verwachten dat een laptop zeker meer dan 2 jaar goed moet werken. Betekent dit dat Acer voor een gedeelte van de reparatiekosten moet opdraaien? Of heb je als tweedehands consument geen recht meer daarop?
Nu is er een probleem opgetreden met het beeld, waardoor er verticale strepen door het beeld staan. Het scherm zelf is perfect in orde, het beeld is ook op de externe monitoraansluiting niet goed. Verder is de laptop uiterlijk in zeer goede staat (geen valschade o.i.d.)
De garantie van 1 jaar is uiteraard al verlopen, maar je mag toch verwachten dat een laptop zeker meer dan 2 jaar goed moet werken. Betekent dit dat Acer voor een gedeelte van de reparatiekosten moet opdraaien? Of heb je als tweedehands consument geen recht meer daarop?