LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eneco help

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dileentje

eneco help

Ongelezen bericht door dileentje »

Hoi,

Wij zitten met een groot probleem;

In de periode van 1988 tot 07-2004 hebben wij gewoond in een huurwoning van de woningcorporatie. De energie werd geleverd door de Eneco. Alles werd altijd netjes op tijd betaald.

Omdat de woningen een bestemmingsplan hadden (nieuwbouw, koopwoningen) werden wij er uitgekocht. Alle woningen werden z.s.m gesloopt. Met urgentie hebben wij een nieuwe woning toegewezen gekregen. Per 07-2004 zijn wij daar ingetrokken en werden wij aangesloten in onze nieuwe woning door de Eneco.

De (eind) meterstanden van de woning welke gesloopt ging worden zijn toen opgenomen door de opzichter van de woningcorporatie. Dit was in het bijzin van ons. Omdat de woning gesloopt werd en ik een afschrift kreeg van de eindstanden van de opzichter, heb ik geen verhuizing aan eneco doorgegeven.
Dit mede omdat de opzichter mij zei dat het toch gesloopt werd.

Nu, bijna 2 jaar later, krijg ik een gigantische rekening via een incassobureau. Hier zijn uiterraard extra kosten in rekening gebracht. (rente,sommatiekosten enz) Dit terwijl ik de post nooit heb mogen ontvangen, alles is naar mijn oude adres gestuurd. Eneco leverde wel energie op mijn nieuwe adres en had dus mijn adres gegevens maar bleef de post naar de oude woning sturen. Zo ben ik alles misgelopen en heb ik niet tijdig iets kunnen regelen. Eneco heeft nooit iets naar mijn huidige adres gezonden.

Na de periode dat ik eruit ging hebben er nog krakers gezeten, dit was voor een periode van ongeveer 08-2004 tot 01-2005. Hier wist de woningverhuurder vanaf.

Ik heb alle papieren nog, huuropzegging, overeenkomst nieuwe woning en de eindmeterstanden die opgenomen zijn door de opzichter.

Help mij aub, ik zie even geen uitweg,

het incassobureau overigens is heel erg coulant en geeft mij ruim de tijd het e.e.a uit te zoeken,

in afwachting van,

met vr gr Dileentje.

Ali Bensalah

Re: eneco help

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

http://www2.sgc.nl/Web/Site/default.asp ... E&cvt=2413

Verhaal op deze site is niet helemaal volledig maar ik denk dat je pech hebt.
Op het moment dat Eneco niet weet - en dat heb je niet zeker gesteld -dat je er niet meer woont hebben zij verder geen schuld aan de situatie lijkt me.
Sterkte ermee!
Mocht je toch het idee hebben dat je bewijs van het tegendeel hebt kan je natuurlijk de zaak altijd voorleggen aan de sgc. Je moet dan wel het betwiste bedrag in depot storten - voor zover ik weet - en 25 euro kosten. Is wel een stuk goedkoper dan een verloren zaak voeren met behulp van een advocaat (klinkt een beetje negatief maar niet zo bedoeld) 8)

chat

Ongelezen bericht door chat »

Dat ligt er ook aan of je een door de corporatie een officieel document hebt getekend met de meterstanden, woningbouwverenigingen hebben hier speciale documenten voor die standaard gebruikt wordt.

Het document moet nog wel overlegt kunnen worden en door beide partijen getekend zijn, dan is de kans groot dat je dit gaat winnen.

De sgc. of rechtsijstandverzekering zullen u dit ook vragen, en kunnen al snel duidelijkheid geven of het de moeite waard is om in beroep te gaan.

De vraag blijft ook wie heeft er getekend voor het weg halen van de aansluiting. U was al een x aantal maanden geen huurder meer, wat ook aan te tonen is.

Als het pand gekraakt is geweest zijn de kosten voor de eigenaar, maar een woningbouwvereniging is moeilijker aan te pakken dan de gewone man, die is vaak het spoor al gauw bijster en besluit toch maar te betalen.

Ali Bensalah

U was al een x aantal maanden geen huurder meer, wat ook aan te tonen is
En dat is volgens mij net waar die uitspraak van de sgc over gaat. Jezelf in een afhankelijke positie ten opzichte van de verhuurder manoeuvreren maar toch verantwoordelijk blijven voor een tijdige opzegging. Je kan aantonen dat je geen huurder meer bent maar waarschijnlijk niet dat verhuurder of huurder actie heeft ondernomen om de overeenkomst op te zeggen op de gewenste datum.

Maar de SGC zal inderdaad het beste zelf uitsluitsel kunnen geven! :idea:

chat

Ok. maar met twee documenten ook van de meterstanden, dit is als ik me goed is gelijk een opzeg overeenkomst die samen met een opzichter van een woningbouw tekend. Zelf ook wel eens gehad maar dit was jaren geleden, bij de nieuwe woning tekende je dan je nieuwe overeenkomst ook weer 2x getekend met meterstanden.

:roll: Complot theorie zou kunnen zijn: pand gekraakt, ehm oops we sturen het nog niet op wie weet verliezen ze het document wel dan hebben wij geen schade.

Vraag ook de woningbouw eens wat zij in het archief hebben liggen, zij ontvangen ook een bevestiging van eneco zou je zeggen. Alles kan van belang zijn.

Wat ik me herinner is dat de meterformulier de altijd toegepaste methode is geweest, dit zal waarschijnlijk met de privatisering wel verandert zijn.

De medewerker zou hier het een en het ander kunnen aangeven ook al is het zijn merk niet. :lol:

dileentje

Ongelezen bericht door dileentje »

bedankt voor de reacties,

het geeft mij weer even wat hoop.

enkele aanvullingen;

De eindstanden welke toen opgenomen zijn door de opzichter, zijn door zowel ikzelf, als door de opzichter (vd woningbouwvereniging) getekend. Ik heb hier een kopie van.

Vwb de aansluiting, de meter zelf, deze lag kapot en verbroken in de gang van mijn oude woning!! Deze is er dus uitgesloopt en nooit meegenomen.

U spreekt over SGC? Kunt U mij vertellen wat dit inhoudt en waar deze te bereiken is,

bedankt voor uw reacties

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

De medewerker zou hier het een en het ander kunnen aangeven ook al is het zijn merk niet
Dat is niet in het belang van de medewerker of van de organisatie die hij/zij vertegenwoordigt :(

Ali Bensalah

En niet in het belang van de eigen klanten van het bedrijf van Medewerker (NUON) :idea:

Tijd is geld nietwaar 8)

chat

MMM, dat is een goede instelling als hij zo zal denken.

Stel je voor dat je met je Opel in de stromende regen rijd met een stukke ruitenwisser en je ziet nog net een vw garage. Daar hebben ze ook ruitenwissers van de zelfde maat.
Je stapt binnen en zegt kun je mij helpen aan een ruitenwisser, waarop de verkoper je verteld "nee ik doe geen zaken met een opel eigenaar"

Zeg jij dan ook, dat begrijp ik volkomen je hebt gelijk? Ik koop volgend jaar daar wel een VW want het was zo`n eerlijke verkoper.

Ali Bensalah

Je hebt helemaal gelijk Chat!

Zo zou het moeten werken................... 8)

Daarom rijd ik ook geen opel meer trouwens :twisted:
(dealer had overal tijd voor behalve voor mij als opelrijder maar is weer een topic voor een ander forum).

gerland

Stel je voor dat je met je Opel in de stromende regen rijd met een stukke ruitenwisser en je ziet nog net een vw garage. Daar hebben ze ook ruitenwissers van de zelfde maat.
Je stapt binnen en zegt kun je mij helpen aan een ruitenwisser, waarop de verkoper je verteld "nee ik doe geen zaken met een opel eigenaar"
Die vergelijking gaat volkomen mank, chat.
(De VW-dealer zal overigens gewoon zaken willen doen, omdat dat ook ook dat moment profijtelijk is: hij verkoopt immers een ruitenwisser!)

Het belang van de NUON (medewerker) zou kunnen zijn: zich in de discussie mengen door te zeggen: stap over naar NUON!

Klachten oplossen (hoe in 's hemelsnaam?) voor Eneco of Essent, daar schiet NUON niets mee op!
De vergelijking met het ruitenwisservoorbeeld zou kloppen als de NUON (medewerker) er voor zou zorgen dat een NUON-monteur of andere NUON-deskundige op pad zou worden gestuurd naar een Eneco- of Essentklant om daar (meter)problemen op te lossen.
Dat is natuurlijk kletskoek.

chat

En is daarom dacht je te beroerd om aan te geven dat voor huurders een formulier is die rechtsgeldig is. Dit kan natuurlijk, het zou hem mischien 2 minuten typewerk kosten om dit aan te geven.

Het gaat hier toch om mensen te helpen en niet om een discussie te openen wiens zakelijke belangen je hebt en daar nog even een potje over door te zeuren.

Of doe jij dat ook als iemand de weg vraagd te zeggen lees de straatborden maar of koop lekker een statenboek en zoek het lekker zelf uit. Als dat zo is snap ik niet wat je zoekt hier op dit forum. Klinkt mischien hard maar daar is dit forum denk ik niet voor bedoeld.

Aan die kletskoek zit de vragensteller niet op te wachten.

Ali Bensalah

Het gaat hier toch om mensen te helpen
Zie je, denk ik, een beetje verkeerd:

Doel van het forum is mensen te helpen; opdracht van medewerker is imago schade voor Nuon door boze, tussen wal en schip geraakte, klanten te vermijden lijkt me.
Geen service maar puur troubleshooten dus.
Immers 1 klant die je kwijt raakt kost je 10 klanten aan wie hij z'n slechte ervaringen doorverteld.
Maar...ik denk niet dat het erg op prijs wordt gesteld door zijn werkgever als hij ook uitspraken doet die tegen belangen van zogenaamde concurrenten ingaan.
Die voeren nou niet echt een strijd op leven en dood (zeker niet met het oog op de naderende splitsing).

chat

Opdracht kan beter zijn om wat beter personeel aan te trekken die dit soort misstanden gewoon goed in behandeling neemt dan komt nuon niet zo vaak hier in de picture :lol:

Het is toch te belachelijk voor woorden dat dit zo uitgespeeld moet worden. :x

Ali Bensalah

Opdracht kan beter zijn om wat beter personeel aan te trekken
Personeel krijgen is niet zozeer de kunst; personeel houden wel.
Valt niet altijd mee met die "mondige" klanten van tegenwoordig ;-)

(En natuurlijk werken ook de stroperige bureaucratische systemen bij de energiebedrijven niet erg mee) :!:

gerland

Als dat zo is snap ik niet wat je zoekt hier op dit forum. Klinkt mischien hard maar daar is dit forum denk ik niet voor bedoeld.
Bepaal jij dat, chat?
Of doe jij dat ook als iemand de weg vraagd te zeggen lees de straatborden maar of koop lekker een statenboek en zoek het lekker zelf uit.
Adequate vergelijkingen maken is niet je sterkste kant, chat

Nog één keer dan:
Ik weet niet of het iemand opgevallen is, maar de (NUON)medewerker meldt zich al bijna een jaar steevast met een standaardmail, zoiets als: "uit uw reactie maak ik op dat er onduidelijkheid ontstaan is over een nota..........geef u contractnummer.......ik neem contact met u op...." etc. etc.
Van enige inhoudelijke bijdrage is geen sprake meer.
Vroeger mengde medewerker zich nog wel eens in de discussie, waardoor ook anderen hun voordeel met zijn/haar bijdragen konden doen.

Helaas, helaas, NUON heeft het beleid gewijzigd en gebruikt tegenwoordig dit forum alleen maar om imago-schade te beperken door overal waar negatieve publiciteit voor NUON dreigt de angel uit de discussie te halen met een standaardmail van de zogenaamde medewerker.
Zou ik ook doen als ik NUON was. Heel slim van NUON.
(Of het forum daar nu voor bedoeld is waag ik te betwijfelen)

Voor de mensen die nog denken dat "de medewerker" een echte, (anonieme) medewerker van NUON is die het zich tot taak heeft gesteld ontvreden NUON klanten écht te helpen, kan ik je uit de droom helpen.
'De medewerker' is gewoon een constructie van het NUON management,
vakbekwaam uitgevoerd door de afdeling PR of door dezelfde club die je te spreken krijgt als je ze belt.

@chat: als iemand mij de weg vraagt, wijs ik hem overigens gewoon de weg, en verkoop ik 'm desnoods ook nog een ruitenwisser, ondanks zijn voorkeur voor het 'verkeerde' automerk

Ali Bensalah

Voor de mensen die nog denken dat "de medewerker" een echte, (anonieme) medewerker van NUON is die het zich tot taak heeft gesteld ontvreden NUON klanten écht te helpen, kan ik je uit de droom helpen.
'De medewerker' is gewoon een constructie van het NUON management,
vakbekwaam uitgevoerd door de afdeling PR of door dezelfde club die je te spreken krijgt als je ze belt.
Als "de medewerker" niet net zoals de 2500? andere medewerkers als doel had om mensen echt te helpen zou het initiatief op internet z'n doel behoorlijk voorbij schieten :idea: 8)

chat

Dat je iemand gewoon helpt zal ik ook niet betwijfelen en bepalen doe ik ook niet als je de tekst goed leest, dit is mijn mening die jij mischien anders interpreteerd.

Als het werkelijk zo is is dit te triest voor woorden, en zal mijn mening niet veranderen over de bedrijfsvoering als het mij zelf zou overkomen. Zeker als je bedenkt dat er genoeg benadeelden zijn die niet over internet beschikken.

Ali Bensalah

Als het werkelijk zo is is dit te triest voor woorden
Waarom is dit te triest voor woorden Chat? Alles is gericht om klanten tevreden te stellen zodat ze niet overstappen naar een ander en negatieve mond op mond reclame te vermijden. Niet door problemen in de doofpot te stoppen - dat lukt ze nooit; daar zorgen de consumenten fora wel voor - maar door mensen tevreden proberen te stellen.
En da's toch waar het uiteindelijk om gaat!? De weg ernaar toe is wat mij betreft helemaal niet boeiend; het resultaat is wat telt!

Het instellen van "de medewerker" is op zich een goeie zet omdat je nu zeker weet (blijkens de reacties op dit forum) dat je met een echte medewerker te maken hebt die je ook kan helpen en niet met iemand die een blauwe maandag op een CCC gewerkt heeft en ook z'n duit in het zakje probeert te doen, hoe goed bedoeld ook.

Het zal voor Nuon ook niet helemaal de bedoeling geweest zijn om dit initiatief in het leven te roepen maar totdat de processen relatief vlekkeloos draaien zijn alle initiatieven om tevreden klanten te houden en te krijgen welkom.

En als de manier van werken van Nuon je niet bevalt ga je - wat levering betreft - gewoon naar een ander, Eneco bijvoorbeeld, om even on topic te blijven.
Die gasten zijn zo klantvriendelijk en hebben ook maar een kwart van het aantal klanten van Nuon en Essent - dus absoluut gezien minder mogelijke klagers - zodat ze deze initiatieven hoogstwaarschijnlijk niet nodig hebben :twisted:

Gesloten